معرفی بهترین بومگردی های خوزستان

قطعاً هر مسافری قبل از سفر خود به این موضوع فکر می‌کند که اوقات استراحت خود را در کجا سپری کند. استان خوزستان دارای اقامتگاه‌ها و بومگردی های بسیاری می باشد.

معرفی بهترین بومگردی های خوزستان
تجربه ای فوق العاده برای اقامتی خاص در بومگردی های خوزستان

هدف ما از نوشتن این مقاله معرفی چند مورد از بهترین بوم گردی های استان خوزستان می‌باشد تا با توجه به امکانات مورد نظرتان در سفر، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

معرفی ده مورد از بهترین بوم گردی‌های خوزستان انتخاب یک اقامتگاه مناسب، از واجبات سفر می باشد که ذهن مسافر را از چند روز قبل از سفر به خود درگیر می‌کند. چنانچه قصد سفر به خوزستان زیبا را دارید و برای انتخاب مکانی مناسب و دلنشین برای اقامت دچار تردید شده‌اید، با روم تور همراه باشید تا با معرفی چند مورد از بهترین بوم گردی‌های این استان، انتخابی راحت‌تر و نزدیک‌تر به انتظاراتتان داشته باشید.

بوم گردی آوان

بوم گردی اوان

بوم گردی آوان یکی از زیباترین بوم گردی های خوزستان به شمار می‌رود که محیطی دنج و شیک را به مسافران ارائه می‌دهد. این خانه که قدمتی ۵۰ ساله دارد با بازسازی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۷ به بوم گردی تبدیل شد. اقامتگاه آوان از خدمات و امکانات متنوعی برخوردار می‌باشد که با سه اتاق ۱۲ متری به همراه هال و پذیرای ۶۰ متری به راحتی ۱۵ نفر را در خود جای می‌دهد.

۳ آلاچیق دونفره در حیاط این اقامتگاه وجود دارد که فضایی آرام و منحصربه‌فرد را به شما هدیه می‌کند. از امکانات بوم گردی آوان می‌توان پارکینگ غیر مسقف درون محوطه اقامتگاه، راهنمای تورهای گردشگری، سیستم سرمایشی و گرمایشی، وای فای رایگان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام را نام برد. علاوه بر تمام این امکانات موقعیت جغرافیایی بوم گردی آوان یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مکان به حساب می آید، چرا که در نزدیکی آن جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی متنوعی قرار دارد. از مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به زیگورات چغازنبیل، قلعه شوش، حرم حضرت دانیال نبی (ع)، ایوان کرخه، رودخانه شاوور و… اشاره کرد.

آدرس: خوزستان، شوش، منطقه هفت تپه، کوی آوان، پلاک ۷ ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی لچک

بوم گردی لچک

بوم گردی لچک مکانی زیبا با معماری کاه‌گلی و فضایی سرسبز دارد که میزبان گردشگران عزیز در ایذه خوزستان می‌باشد. اگر به دنبال یک اقامتگاه سنتی و منحصربه‌فرد هستید، بوم گردی لچک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مجموعه بومی از چهار اتاق سنتی تشکیل شده که ظرفیت اسکان ۲۵ نفر را دارد. بوم گردی لچک برای رفاه هر چه تمام تر مسافران خود امکانات و خدماتی نظیر پارکینگ غیر مسقف، سیستم سرمایشی و گرمایشی (بخاری نفتی و چراغ نفتی)، آشپزخانه عمومی به همراه تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز آشپزی، منوی متنوع و ارگانیک، راهنمای محلی به منظور بازدید از جاذبه‌های دیدنی، سرویس بهداشتی و حمام را در نظر گرفته است.

روستای تاریخی و دیدنی خنگ اژدر، مجموعه تاریخی اشکفت سلیمان، مجموعه تاریخی کولفرح، آبشار الهک، تالاب میانگران، منطقه زیبای باجول، شط بندان، رودخانه کارون و تالاب میانگران نیز از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به بوم کردی لچک به‌حساب می‌آیند.

آدرس:  خوزستان، ایذه، روستای خنگ اژدر، روستای خنگ اژدر ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی لامردون

بوم گردی لامبردون

بوم گردی لامردون یکی دیگر از بوم گردی‌های محبوب خوزستان است که محیطی آرام و دلنشین را به مسافران عرضه می‌کند. این خانه باغ روستایی با معماری سنتی و فضای سرسبز و دنج از پنج اتاق تشکیل شده که دارای ظرفیت ۴۰ نفری می‌باشد. گردشگران عزیز می‌توانند در این اقامتگاه با هماهنگی قبلی غذاهای خوشمزه‌ای مانند قلیه ماهی، پاکورا، فلافل، سمبوسه، نافله خوزستان و انگشت پلو که همگی با مواد اولیه ارگانیک و بومی طبخ می‌شود را سفارش داده و میل کنند.

از امکانات بوم گردی لامردون می‌توان پارکینگ غیر مسقف، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام مشترک، آشپزخانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی را نام برد. علاوه بر این، جاذبه هایی در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارد که مسافران عزیز می‌توانند در کمترین زمان به آنها برسند. بازارچه محلی وردی پور، قدمگاه امام علی، قلعه رستم، تپه باستانی چغا، منطقه تفریحی پل پرزین، قلعه دیدنی شوش و رودخانه شور از محبوب‌ترین این جاذبه‌ها به شمار می‌روند.

آدرس: خوزستان، گتوند، دشت عقیلی- سماله-خیابان فرودسی ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی قلعه سرد دهدز

بوم گردی قلعه سرد دهدز

بوم گردی قلعه سرد دهدز در رشته کوه های زاگرس قرار دارد. اگر به دنبال اقامتگاهی با آب و هوایی خوش هستید، بوم گردی قلعه سرد دهدز بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. این اقامتگاه سنتی از ۹ اتاق و ۲ سوئیت تشکیل شده است. افرادی که این مکان را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند علاوه بر زیبایی منطقه می‌توانند با شیوه زندگی روستایی و آداب و رسوم مردمان آن منطقه نیز آشنا شوند.

منطقه بکر و دست نخورده به همراه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی در اطراف این بنا قرار گرفته که آن را به بهترین انتخاب هر مسافری تبدیل کرده است. از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان قله‌های خرسعلی، مسلم و بازنگلی، آب سوراخ، غارهایی به نام ابتک، میان دژان، بقعه هایی به نام چلتنان و چناری چند هزار ساله به نام کیقباد را نام برد. شهر ایذه آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آدرس: خوزستان، دزپارت، دهدز، روستای قلعه سرد ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی دورانتاش

بوم گردی دورانتاش

بوم گردی دورانتاش در واقع جزو خانه‌های قدیمی به شمار می‌رود که با بازسازی و مرمت تبدیل به یک بومگردی زیبا و منحصربه‌فرد شده است. این بنا از ۵ فضای اقامتی، دو سوئیت در طبقه پایین و سه اتاق در طبقه بالا برخوردار می‌باشد. اگر به دنبال مکانی سنتی اما با امکاناتی کامل می‌گردید، بوم گردی دورانتاش انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به سیستم سرمایشی و گرمایشی، حمام مشترک، توالت ایرانی و فرنگی اشاره کرد.

علاوه بر این در سوئیت‌های این اقامتگاه برای راحتی هرچه تمام‌تر مسافران تخت، سرویس گرمایشی و سرمایشی اختصاصی، توالت ایرانی و فرنگی اختصاصی و حمام اختصاصی در نظر گرفته شده است. مسافران می‌توانند در لابی سرپوشیده، روی تخت های سنتی بنشینند و با نوشیدن چای از روز خود نهایت استفاده را ببرند. در رستوران این اقامتگاه می‌توانید انواع غذاهای خورشتی و کوکو، املت و… را سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

آدرس: خوزستان، شوش، روبروی درب موزه، کوچه شهید سوهانی ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی مضیف دیراوی

بوم گردی مضیف دیراوی

بوم گردی مضیف دیراوی بوم گردی است که از نی ساخته شده و همین نکته جالب  باعث محبوبیت این اقامتگاه شده است. چراکه در زمان‌های قدیم عرب‌هایی که مهمان نواز بودند، اتاق‌هایی را با استفاده از نی می‌ساختند که از هوایی بسیار مطلوب و خنک برخوردار بود. با این حال انتخاب این مکان به‌عنوان اقامتگاه شما را به مشاهده دوران گذشته دعوت می‌کند.

بوم گردی مضیف دیراوی دارای چهار اتاق ۵ نفره، یک اتاق بزرگ به نام مضیف (اتاق ساخته شده با نی) که تا ۷۰ نفر را در خود جای می‌دهد و یک اتاق بزرگ ۲۵ نفره می‌باشد. رزور این اقامتگاه علاوه بر آرامشی که به شما القا می‌کند، شما را با فرهنگ و آداب و رسوم عرب‌های این منطقه نیز آشنا می‌کند.

آدرس: استان خوزستان، خرمشهر روستای طعمه مینو شهر، روستای طعمه مینو شهر ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی پاپیلا

بوم گردی پاپیلا

بوم گردی پاپیلا برروی تپه‌ای در سه کیلومتری رود کارون بنا شده است. این بنا با اینکه دارای ظاهری سنتی و قدیمی می‌باشد اما به تازگی و در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است. بوم گردی پاپیلا از ده اتاق تشکیل شده که به این صورت می‌باشند: سه اتاق ۲۰ متری، دو اتاق ۱۸ متری، سه اتاق ۱۵ متری و دو اتاق ۱۲ متری با سرویس کف خواب که پذیرای ۷۰ نفر گردشگر است.

خدمات و امکاناتی مانند راهنمای تورهای گردشگری، پارکینگ غیر مسقف، وای فای رایگان و سیستم سرمایشی و گرمایشی برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران در این اقامتگاه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این می‌توانید در صورت تمایل با پرسنل مجموعه هماهنگ کرده و غذاهایی مانند کباب بختیاری، جوجه، کشک بادمجان و گبنه را سفارش دهید.

آدرس: خوزستان، ایذه، دشت سوسن، بعد از پل سوسن ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی چغازنبیل احمد

بوم گردی چغازنبیل احمد

بوم گردی چغازنبیل احمد در روستای شیخ خماط که با هدف جذب گردشگر ساخته شده است، قرار دارد. این اقامتگاه یک خانه بومی می‌باشد که ۳۲۰ متر زیربنا دارد. اتاق‌های این مجموعه به این صورت می‌باشد که از یک اتاق بزرگ مدرن، دو اتاق سنتی ۱۸ متری و دو اتاق ۱۲ متری تشکیل شده است. در این اقامتگاه هیچ گونه سرویس بهداشتی در درون خانه وجود نداشته و سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی داخل حیاط در نظر گرفته شده‌اند.

بوم گردی چغازنبیل احمد امکانات و خدمات متنوعی مانند پارکینگ غیر مسقف در حیاط، آشپزخانه میهمان با تجهیزات کامل آشپزی، راهنمای تور محلی، برگزاری تورهای یک روزه و امکان سفارش انواع غذاهای ایرانی و محلی را برای رفاه مسافران عزیز تدارک دیده است.

آدرس: شوش، روستای شیخ خماط، یک کیلومتر نرسیده به زیگورات چغازنبیل ( مشاهده روی نقشه )

اقامتگاه روستایی گشتاسب

اقامتگاه روستایی گشتاسب

اقامتگاه روستایی گشتاسب یکی دیگر از بومگردی های استان خوزستان، می‌باشد که به دلیل نزدیکی به دریاچه دز سالانه نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این اقامتگاه به طور کلی از ۴ اتاق به صورت دو اتاق ۶ نفره و دو اتاق ۸ نفره تشکیل شده است. فضایی دلنشین به همراه آب و هوایی مطلوب موجب شده تا این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین بومگردی های خوزستان شناخته شود. گردشگران عزیز می‌توانند با هماهنگی قبلی انواع غذاهای سنتی و محلی مانند پلو محلی، قیمه، زرشک پلو با مرغ، ماهی کبابی و قرمه را سفارش داده و از طعم بی نظیر آن‌ها لذت ببرند.

آدرس:خوزستان، دزفول، روستای پامنار، روستای پامنار ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی تاریشا

بوم گردی تاریشا

بوم گردی تاریشا جزو آن دسته مکان‌هایی به شمار می‌رود که با نمای کاهگلی و حیاطی باصفا اقامتی منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. بوم گردی تاریشا (الیما) از چهار اتاق ۱۶ متری، دو اتاق ۲۸ متری و یک اتاق ۲۴ متری تشکیل شده و می‌تواند ۳۵ نفر را به راحتی پذیرش کند. حمام و سرویس بهداشتی این اقامتگاه در حیاط قرار دارد. پارکینگ غیر مسقف، تخت و میز و صندلی برای نشستن در داخل محوطه، سفارش انواع غذاهای ایرانی و محلی با هماهنگی قبلی، سیاه چادر و راهنمای تور از جمله امکانات و خدمات بوم گردی تاریشا به حساب می‌آیند.

آدرس: خوزستان، ایذه، روستای تکاب،  کوچه عزت الله موسوی ( مشاهده روی نقشه )

کلام آخر

همان‌طور که پیشتر گفتیم استان خوزستان به دلیل تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های دیدنی بسیار سالانه پذیرای گردشگران زیادی از داخل یا خارج از کشور می‌باشد. زیاد بودن مسافران قطعاً افزایش بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌ها را در خوزستان به دنبال دارد. ما در این مطلب از آژانس گردشگری روم تور سعی کردیم تا چند مورد از بهترین بوم گردی‌های استان خوزستان را به شما معرفی کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.