بومگردی های یزد برای اقامتی راحت

یزد جزو شهرهای کهن و با فرهنگی ارزشمند به شمار می‌رود. وجود بادگیرهای سربه فلک کشیده و با شکوه در این شهر باعث شده تا به شهر یزد لقب شهر بادگیرها داده شود.

بومگردی های یزد برای اقامتی راحت
بومگردی های بی نظیر یزد برای اقامتی راحت

این شهر مملو از بوم گردی‌هایی است که بسیار زیبا و منحصربه‌فرد می‌باشد. سفر به یزد قطعاً به یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای هر شخصی تبدیل خواهد شد. با وجود این که لذت سفر کردن چیزی نیست که به‌راحتی به دست آید، اما خستگی‌هایی را نیز در بر دارد. فرقی نمی‌کند که سفر شما در کدام نقطه از دنیا باشد، در تمامی سفرها مسئله اقامت یکی از دغدغه‌های اصلی هر فردی به‌حساب می‌آید. هدف ما از نوشتن این مقاله و انتشار آن در وب سایت روم تور معرفی چند مورد از بهترین بوم گردی‌های شهر یزد می‌باشد تا شما مخاطبین عزیز سفری بدون چالش و خستگی را تجربه کنید.

بوم گردی خانه سیگاری یزد

بوم گردی خانه سیگاری یزد

بوم گردی خانه سیگاری یزد به‌عنوان یکی از زیباترین و محبوب‌ترین بوم گردی‌های شهر یزد در میان مردم شناخته شده است. این مکان منحصربه‌فرد که در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های یزد واقع شده، حدود ۸۰ سال پیش توسط حاج عبدالحسین اخوان سیگاری به منظور زندگی در آن خریداری‌شده بود.

خاندان سیگاری از سال ۱۳۲۰ به مدت ۵۰ سال در این اقامتگاه زندگی کردند که پس از آن این خانه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت آثار باستانی و تاریخی رسید. امروزه در این خانه قدیمی شرایطی مهیا شده تا مسافران برای چند شب بتوانند در این خانه پر رمز و راز اقامت داشته و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرند. هزینه اقامت در بوم گردی خانه سیگاری یزد برای هر نفر از شبی ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، روبروی امامزاده شاهزاده فاضل، کوچه بیست و یکم، پلاک ۴۴ و ۴۶ ( مشاهده روی نقشه )

 بوم گردی اوروزا یزد

 بوم گردی اوروزا یزد

 بوم گردی اوروزا یزد از اقامتگاه‌های مربوط به دوران پهلوی بوده که جزو بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی این شهر به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع که این مکان از قدمت زیادی برخوردار نیست اما با انجام عملیات بازسازی، بسیار با شکوه شده و چیزی از خانه‌های قاجاری کم ندارد.

این اقامتگاه از فضاهای مشترک بیشتری نسبت به دیگر مکان‌های بوم گردی شهر یزد برخوردار می‌باشد که همین امر باعث شده تا هزینه اجاره‌بهای آن نیز در ازای هر فرد کمتر محاسبه شود؛ بنابراین اگر به دنبال یک فضای سنتی و زیبا با هزینه کمتر هستید، انتخاب اقامتگاه بوم گردی اوروزا یزد، بهترین گزینه برای شما به‌حساب می‌آید. هزینه اقامت در این اقامتگاه برای هر نفر از ۵۵ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، کوچه انقلاب ۱۲، کوچه رهی،  پلاک ۲۵ ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی گلابتون

بوم گردی گلابتون یزد

بوم گردی گلابتون یکی از مکان‌های تاریخی شهر یزد بوده که جزو محبوب‌ترین بوم گردی‌های این شهر نیز محسوب می‌شود. همان‌طور که میدانید شهر یزد دارای آب و هوایی گرم و خشک می‌باشد، بوم گردی گلابتون نیز به دلیل قرار داشتن در بافت تاریخی شهر یزد تحت تأثیر آب و هوا قرار گرفته است؛

بنابراین بهترین زمان اقامت در این مکان زیبا و به یاد ماندنی برای گردشگران عزیز، فصل‌های سرد و اوایل بهار می‌باشد. قدمت این اقامتگاه به دوره‌های قاجار، پهلوی و زندیه باز می‌گردد. این مکان منحصربه‌فرد با ۹ اتاق تمیز و مرتب در فضایی صمیمی و دوستانه از مسافران به نحو احسن پذیرای می‌کند. از دلایلی که باعث محبوبیت چشمگیر این بنا شده، حیاط باصفا و سرسبز عمارت گلابتون می‌باشد که مکان مناسبی برای رفع خستگی ناشی از گشت و گذار در شهر به شمار می‌رود. هزینه اقامت در بوم گردی گلابتون در هر شب به ازای هر نفر از ۴۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان شهید رجائی، کوچه ناجی، کوچه بالا ۶ کوچه هادی، پلاک ۲۰ ( مشاهده روی نقشه )

بومگردی خانه سه نیک یزد

بومگردی خانه سه نیک یزد

بومگردی خانه سه نیک یکی دیگر از خانه‌های تاریخی یزد است  که امروزه به بوم گردی تبدیل شده است. این مکان زیبا مطابق با معماری دوران قاجار ساخته شده و از طراحی بی‌نظیری برخوردار است. طبق گفته‌های پیشینیان در این خانه خانواده‌ای زرتشتی زندگی می‌کردند که نام گذاری آن نیز با این موضوع بی ارتباط نیست.

خانه سه نیک یزد جزو آن دسته مکان‌هایی به شمار می‌رود که با ورود به آن با تکه‌ای از تاریخ روبه رو می‌شود که تا همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند. هزینه اقامت در این اقامتگاه بوم گردی کهن برای اتاق‌های دونفره، به ازای هر شب از ۲۷۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان کاشانی، انتهای کوچه شمس، کنار کوچه آتشکده ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی بانو

بوم گردی بانو یزد

بوم گردی بانو یکی از باصفاترین و زیباترین  بوم گردی شهر یزد را  تشکیل می‌دهد. این بنای عظیم ۵۰۰ متری به صورت همکف و بنای مرکزی ساخته شده که از پنج اتاق اقامتی برخوردار است. اقامتگاه بوم گردی بانو ظرفیت پذیرایی از حداکثر ۳۵ را دارد. چیدمان سنتی در کنار دیواره‌های کاهگلی، وجود حوض فیروزه‌ای در وسط حیاط و درختان سرسبز همه و همه باعث شده تا این خانه اصیل به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های بوم گردی شهر یزد تبدیل شود.

در کنار ظاهر زیبا و تاریخی این بنای ارزشمند، وجود جاذبه‌های گردشگری مانند مسجد جامع یزد، عمارت ناجی، باغ دولت آباد، خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، آب انبار شش بادگیره، میدان امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان یزد، میدان وقت الساعت و بقعه دوازده امام در اطراف اقامتگاه نیز باعث محبوبیت دو چندان آن در میان گردشگران شده است. هزینه اقامت در این اقامتگاه برای هر نفر از شبی ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان فهادان، انتهای کوچه امام حسن ( مشاهده روی نقشه )

بوم گردی خانه امینی یزد

بوم گردی خانه امینی یزد

بوم گردی خانه امینی یزد در یکی از زیباترین محله‌های تاریخی شهر یزد جا خشک کرده است. این محله که با نام محله فهادان شناخته می‌شود دارای محبوبیت بسیاری در میان گردشگران یزد میباشد. از جمله دلایلی که باعث توجه ویژه گردشگران به این اقامتگاه شده را می‌توان نزدیک بودن آن به خانه لاری های یزد دانست.

با توجه به این موضوع، چنانچه قصد اقامت در بوم گردی خانه امینی یزد را دارید بهتر است دست بجنبانید و زودتر از موعد برای رزرو اتاق در این اقامتگاه اقدام کنید. فضای داخلی این بنا چند باری بازسازی شده اما هنوز هم با ورود به آن حس ورود به خانه‌های قاجاری درون شما زنده خواهد شد. هزینه اقامت در اقامتگاه بوم گردی خانه امینی یزد به ازای هر نفر از شبی ۱۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، محله فهادان، کوچه شیخ احمد، جنب کوچه آب انبار ( مشاهده روی نقشه )

بومگردی سنتی کلوت

بومگردی  سنتی کلوت یکی دیگر از بهترین بوم گردی‌های شهر یزد است که آشنایی با آن خالی از لطف نیست. این خانه زیبا جزو پرطرفدارترین و منحصربه‌فردترین بوم گردی‌های یزد به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این مکان شده، قرار داشتن آن در خیابان امام خمینی و دسترسی آسان به جاذبه‌های توریستی شهر یزد می‌باشد.

این اقامتگاه برای افرادی که بدون خودرو شخصی به یزد سفر می‌کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. اقامتگاه سنتی کلوت یزد متعلق به دوران قاجاریه بوده و از قدمتی به درازای ۲۰۰ سال برخوردار است. چه کسی حاضر است لذت اقامتی چند روزه در خانه ای ۲۰۰ ساله را از کف بدهد؟ هزینه اقامت در این مکان تاریخی و باصفا به ازای هر نفر از شبی ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، کوچه مشروطه ۲۶، پلاک ۱۳ (مشاهده روی نقشه)

بوم گردی خانه خشتی

بوم گردی خانه خشتی

بوم گردی خانه خشتی را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهر یزد دانست. این بنای کهن و با ارزش از قدمتی ۱۵۰ ساله برخوردار بوده و مربوط به دوران قاجاریه می‌باشد. با ورود به این مکان زیبا اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، اتاق‌های این عمارت است که دور تا دور حیاط (به سبک خانه‌های سنتی یزد) بنا شده‌اند. در میان حیاط خانه خشتی حوضی که گلدان‌های رنگارنگ آن را احاطه کرده‌اند، به چشم می‌خورد.

نشستن در کنار حوض و لذت بردن از هوای مطبوع، حسابی خستگی را از تن مسافران به در خواهد کرد. اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی از چهار اتاق یک تخته، یک اتاق سه تخته، یک اتاق چهار تخته و یک اتاق پنج تخته برخوردار می‌باشد که در حیاط آن نیز چهار حمام و چهار سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) بنا شده است.

این مکان در مجموع می‌تواند پذیرای حداکثر ۳۰ نفر باشد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که اتاق‌های چهار تخته و پنج تخته دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. در اطراف این اقامتگاه نیز جاذبه‌های گردشگری زیبایی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به باغ دولت آباد، بازار و حمام خان، میدان امیر چخماق و آتشکده زرتشتیان اشاره کرد. هزینه اقامت در این اقامتگاه برای هر نفر از شبی ۱۱۱ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، روبروی امامزاده شاهزاده فاضل، کوچه ۲۱ ( مشاهده روی نقشه

 بوم گردی شعرباف یزد

 بوم گردی شعرباف یزد

بوم گردی شعرباف یزد از بوم گردی های  کهن شهر یزد به‌حساب آمده که دارای قدمتی ۱۰۰ می‌باشد. این بنا که در بین مردمان محلی شهر یزد بسیار محبوب بوده به ثبت در آثار ملی و یونسکو نیز رسیده است. این بنای تاریخی را با ایجاد کمی تغییر و تحول در کنار بازسازی، به بوم گردی باصفایی که میزبان خوبی برای گردشگران به شمار می‌رود، تبدیل کرده‌اند.

معماری اقامتگاه بوم گردی شعرباف یزد به این صورت است که از دو حیاط اندرونی و بیرونی تشکیل شده که به رسم معماری سنتی ایرانی، حوض بزرگی را نیز در حیاط اصلی قرار داده‌اند. هنگامی‌که در تالار یا ایوان این بنا می‌نشینید در رو به روی شما این حوض زیبا و بی‌نظیر قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با تماشای منظره‌ای زیبا از خوردن صبحانه، ناهار، شام یا عصرانه خود لذت ببرید.

اگر بخواهیم بهترین قسمت بوم گردی شعرباف یزد را به شما معرفی کنیم، آن بخش پشت‌بام این بنا می‌باشد. در شب‌های پشت بام شعرباف تا چشم کار می‌کند ستاره‌های کویری مقابل چشمانتان می‌درخشند. چیدمان سنتی، اتاق‌های پنج‌دری و سه‌دری، پنجره‌های ارسی، غذاهای خوش عطر و طعم محلی در کنار کادری مهربان و متخصص باعث شده تا خاطره خوش شما از سفرتان چندین برابر شود. هزینه اقامت در این اقامتگاه برای هر نفر از شبی ۳۸۰ تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان فهادان، ابتدای کوچه خانه لاری‌ها ( مشاهده روی نقشه )

 بوم گردی خشت و ماه

 بوم گردی خشت و ماه یزد

 بوم گردی خشت و ماه نامی است که  زیبایی شب‌های کویر را در ذهن انسان مجسم خواهد کرد، مکانی که در شب‌های آن ماه در آسمانی پر از ستاره خودنمایی می‌کند. اقامتگاه بوم گردی خشت و ماه جزو بناهای کهن و زیبای شهر یزد محسوب می‌شود که از قدمتی ۳۰۰ ساله برخوردار می‌باشد. این مکان که در دل بافت قدیمی یزد بنا شده به تازگی با انجام بازسازی‌هایی به اقامتگاهی منحصر به فرد در شهر خشتی تبدیل شده است.

در این بنا هشت اتاق سنتی وجود دارد و برای مسافرانی که برای تجربه زندگی محلی به یزد سفر می‌کنند، بهترین گزینه به شمار می‌رود. بوم گردی خشت و ماه از ظرفیت حداکثر ۴۰ نفری برخوردار می‌باشد. در این بنای تاریخی خبری از تخت و تشریفات نبوده و مسافران به رسم زندگی سنتی ایرانی بر روی لحاف و تشک می خوابند.

در رستوران سنتی خشت و ماه می‌توانید بر روی تخت‌هایی که در حیاط گذاشته شده بنشینید و از خوردن غذاهای محلی و بی‌نظیر شهر یزد نهایت لذت را ببرید. در حیاط این بنا حوض و گل‌های شمعدانی رنگارنگی به چشم می‌خورد که فضا را بسیار زیباتر و دلنشین تر می‌کند. خبر خوب در مورد این بنا این است که بوم گردی خشت و ماه در نزدیکی بافت تاریخی اردکان واقع شده که گردشگران می‌توانند با یک پیاده روی کوتاه، تجربه دیدن این آثار تاریخی ارزشمند را به دست آورند. هزینه اقامت در این اقامتگاه برای هر نفر از شبی ۳۸۵ هزار تومان شروع می‌شود.

آدرس: یزد، اردکان میدان بسیج، کوچه شماره ۱۹، بافت تاریخی چرخاب، کوچه شهید حاج احمدی، پلاک ۴۴

( مشاهده روی نقشه )

کلام آخر

یزد زیبا پر از بوم گردی‌های تاریخی و بی‌نظیری است که استراحت و اقامت در سفر را نیز به یک نوع تفریح تبدیل می‌کند. ما در این مقاله از روم تور سعی کردیم تا چند نمونه از بهترین بوم گردی‌های شهر یزد را به شما معرفی کنیم تا از سفرتان بیشتر لذت ببرید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت به وجود آمدن هرگونه سوال با همکاران ما در آژانس گردشگری روم تور در تماس باشید.