بهترین زمان سفر به قشم ، رازهایی که باید بدانید!

بهترین زمان سفر به قشم، زمانی است که علاوه‌بر خلوت بودن جزیره و ارزان بودن اقامتگاه، تخفیف‌ها شروع شده باشد و فروشندگان اجناس خود را زیر قیمت به فروش برسانند.

بهترین زمان سفر به قشم ، رازهایی که باید بدانید!
در چه فصلی از سال به قشم سفر کنیم؟

ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور شرایط سفر به قشم در چهار فصل سال را آورده ایم. جزیره قشم از آب و هوایی چهار فصل برخوردار بوده که هر فصل دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فرد است. به طور کلی این جزیره آب و هوایی گرم و خشک داشته و از رطوبت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

سفر به قشم در فصل بهار

ماه فروردین تا خرداد، جزو ماه‌های پر سفر به شمار می‌رود و از بهترین آب و هوا برخوردار است. آب و هوای این ماه‌ها در جزیره قشم نیز مطبوع بوده و گرمی بسیار کمی دارد. سفر به قشم در فصل بهار چند مزیت منحصر به ‌فرد دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت، وجود عید و تعطیلات نوروزی در فروردین ماه بوده که زمان قابل توجهی را برای سفر و خوش گذرانی به افراد می‌دهد.

دومین مزیت جذاب در اردیبهشت ماه هم‌زمان با شکستن تخم‌های لاکپشت پوزه عقابی است که نمای بی‌نظیری را به ساحل می‌ بخشد، این گونه جانوری خاص، فرصتی مناسب برای فیلم‌ برداری و عکاسی را به افراد علاقه ‌مند هدیه می‌کند.

مزیت دیگر طولانی‌تر بودن روزهای بهار نسبت به زمستان است که زمان بیشتری را برای بازدید از مکان‌های دیدنی گوناگون در اختیارتان قرار می‌دهد، شما در طول روز به راحتی و سر فرصت می‌توانید از مکان‌های زیبایی نظیر جنگل حرا، دره ستاره ‌ها، تنگه‌ های چاه کوه و... دیدن کنید.

برای رزرو اقامتگاه، سوییت و ویلا در قشم کلیک کنید.

سفر به قشم در تابستان

سفر به جزیره قشم در فصل تابستان برابر است با رو به رو شدن با موجی از گرمای شدید و طاقت فرسا که برای همه افراد خوشایند نیست. اغلب افراد برای لذت بردن بیشتر از تفریحات دریایی و خرید کردن از مراکز متنوع و بی ‌نظیر جزیره قشم، سه ماه دوم سال را برای سفر به آنجا انتخاب می‌کنند. با توجه به گرمی هوا و کاهش مسافران، تخفیف‌های قابل توجهی در مراکز خرید این جزیره و فروشگاه‌های آن به چشم می‌خورد، به ‌علاوه در تمامی مراکز خرید وسایل سرمایشی وجود دارد که نگرانی شما را در مورد گرمی هوا رفع می کند.

برای رزرو تفریحات در قشم کلیک کنید.

سفر به جزیره قشم یا دیگر شهرهای جنوبی در فصل پاییز، خوش آب و هواترین سفر و دل‌چسب‌ترین سفر را تجربه خواهید کرد. در ماه‌های مهر تا آبان به سواحل جزیره قشم بروید تا بسته به شانستان شاهد دسته دلفین‌ها باشید. با وجود اینکه جزیره قشم نیز در کنار جزیره کیش از پارک‌های دلفینی برخورداراست، اما دیدن دلفین‌ها در دریای زیبای خلیج فارس چیز دیگری است.

در فصل پاییز هوای این جزیره رو به خنکی رفته و لذت قدم زدن در ساحل را دو برابر می‌کند. اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید سعی کنید برای سه ماه سوم سال برنامه ریزی کنید و سفری خوش و به یاد ماندنی را به خود و خانواده هدیه کنید.

سفر به قشم در زمستان بهترین زمان سفر

همان‌طور که گفتیم قشم جزیره‌ای چهار فصل است یعنی در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. سردترین دما در جزیره قشم 23 درجه است، این دما نشان می‌دهد که حتی در فصل زمستان نیز به ‌راحتی می‌توانید درون آب ‌های نیلگون خلیج‌ فارس رفته و حسابی آب بازی کنید. طبق گفته گردشگران بهترین و مناسبترین زمان برای سفر به جزیره زیبای قشم همین سه ماه آخر سال است، زیرا علاوه بر لذت بردن از آب و هوای مطبوع و خنک به‌راحتی می‌توانید شب را در کنار ساحل یا مکان‌های دیگر بگذرانید و دیگر نگران گرمی هوا نباشید. طبق موارد ذکر شده، ابتدا می‌بایست هدفتان از رفتن به قشم را مشخص کرده و با سنجیدن شرایط اقلیمی زمان مناسب و مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ارزانترین زمان سفر به قشم

برای سفر به قشم باید در نظر داشت که بسته به فصل، قیمت بلیط هواپیما و هتل متفاوت است. به طور کلی، ارزانترین زمان سفر به قشم در ماه های گرم سال است که تقاضای کمتری برای گردشگری وجود دارد. در تابستان می توانید هزینه سفر به قشم را کاهش دهید. بنابراین، اگر می خواهید با بودجه کم به قشم سفر کنید، بهتر است از فصل های پرطرفدار گردشگری خودداری کرده و زمان مناسب را انتخاب کنید. فصل تابستان برای شنا و آبتنی بسیار لذت بخش است.

ارزانترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

شاید بدانید که قشم یکی از مناطق آزاد ایران محسوب می‌شود. علاوه‌بر این جزیره قشم یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است و همه‌ ساله مسافران زیادی برای خرید به این جزیره رویایی سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به قشم برای خرید، زمانی است که علاوه‌بر خلوت بودن جزیره و ارزان بودن اقامتگاه، تخفیف‌ها نیز شروع شده باشد و فروشندگان اجناس خود را زیر قیمت به فروش برسانند؛ بنابراین بهترین زمان سفر به قشم آن هم برای خرید، زمانی است که می‌دانید تخفیف‌های فصلی شروع شده‌اند.

قشم به جهت اینکه منطقه آزاد است تنوع اجناس در آن بالا بوده و هر کسی می‌تواند باب سلیقه خود جنس مدنظر را پیدا کند. منطقه آزاد بودن قشم باعث ورود کالاهای وارداتی باکیفیت و قیمت مناسب به قشم شده است که علاوه‌بر صرفه اقتصادی برای مسافران باعث سود بیشتر فروشندگان و واردکنندگان نیز می‌‌شود.

در قشم با شروع تابستان و کاهش ورود مسافر به جزیره، تخفیفات پرسود شروع می‌شود و غالبا کسانی که قصد خرید کلی برای یکسال را دارند یا حتی به عنوان فروشنده به‌دنبال خرید کالای عمده هستند، در تابستان به قشم سفر می‌کنند؛ البته بسیاری از مسافران و کسانی که برای بار اول به قصد خرید در تابستان به قشم سفر می‌کنند، نگران گرمای هوا و دمای بالا در این جزیره هستند که باید به عرض این عزیزان برسانیم مراکز خرید زیادی در قشم هستند که جشنواره‌های تخفیفی تابستانه را زیر باد خنک کولرهای گازی و آبی برگزار می‌کنند و نیازی نیست در گرما به‌دنبال اجناس مدنظرتان بگردید.

عکس بهترین زمان سفر برای خرید در قشم

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به قشم

عموما در جزایر مسافر پذیر و گردشگری دورانی را در پیک مسافر و دورانی را در خلوتی به سر می‌برند. جزیره قشم نیز از این قاعده مستثنی نیست و در روزهای از سال شلوغ و روزهای خیلی خلوت است. بهترین زمان برای سفر به قشم فصلی هست که آب‌ و هوای جزیره معتدل باشد و بتوانید به راحتی در آن به گردش بپردازید.

اگر تجربه سفر به قشم در تابستان را داشته باشید احتمالا می‌دانید که خلوت‌ترین زمان در جزیره قشم از نظر ورود مسافر تابستان است. گرمای هوا مانع از سفر مردم به قشم در تابستان می‌شود؛ البته به جز کسانی که قصد خرید دارند.

بهترین زمان مسافرت به قشم نیز، اواخر زمستان و تعطیلات بهاری است. هر چند در این روزها قشم غلغله بوده و بسیار شلوغ می‌شود؛ اما از نظر آب و هوایی و زیبایی جزیره بهار بهترین فصل سفر به قشم است؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم بهار جزیره قشم را از دست ندهید. هر چند ممکن است کمی هزینه‌ها در بهار بیشتر شود اما ارزشش را دارد.

عکس شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در فستیوال ها و جشن ها

در جزیره قشم هر سال جشنواره‌های متفاوت و جذابی برگزار می‌شود که برای بسیاری از مردم جذابیت بالایی داشته و می‌خواهند هر طور که شده در این جشن‌ها حضور داشته باشند. از مهم‌ترین فستیوال‌های قشم و بهترین زمان سفر به قشم برای حضور در این جشن‌ها، می‌توان به سه موردی که در ادامه‌ آمده است اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین اقامتگاه قشم

  • جشن نخل خرما

بهترین فصل برای سفر به قشم جهت شرکت در جشن نخل خرما اواخر شهریور است. این جشن سنتی در آستانه پاییز برگزار می‌شود و در واقع، یک جشن برای رفع خستگی و شادی پس از چیدن خرما و برداشت محصول است؛ زیرا پرورش، برداشت و رفع امور مربوط به خرماها از کشاورزان انرژی زیادی می‌برد.

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در جشن خرما، علی‌الخصوص اگر قصد خرید خرما و مشتقات آن را دارید، اواخر تابستان است؛ زیرا در این جشن انواع خرماهای تازه، شیره و چیپس و حبه خرما و مشتقات حاصل از آن با بهترین کیفیت عرضه می‌شود.

البته حصیربافی از نخل خرما نیز، در این جشن دایر است و برای خرید محصولات اصیل حصیری نیز می‌توانید به قشم سفر کنید. ضمن اینکه آیین موسیقی‌های بومی، شادی‌های محلی، رقص و پایکوبی هم در این جشنواره به خوبی اجرا می‌شود و لحظات مهیجی را در سفر به قشم برایتان رقم می‌زند.

  • جشن میگو

اگر از نظرتان بهترین زمان برای سفر به قشم فصلی است که دمای هوا کمتر و آب و هوا معتدل‌تر باشد، می‌توانید پاییز و آبان ماه را برای این کار انتخاب کنید. پاییز جزو فصل‌هایی است که ارزان‌ترین زمان سفر به قشم را می‌توانید در آن تجربه کنید. همچنین می‌توانید در جشن‌های آیینی جزیره هم شرکت داشته باشید. جشن میگو در آبان ماه برگزار می‌شود. 24 و 25 آبان ماه در پارک ساحلی جزیره جشن میگو، رقص و آواز و عرضه محصولات بومی برگزار می‌شود که به شدت جذاب و دیدنی است.

  • جشن نوروز صیاد

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در جشن نوروز صیاد تابستان و تیرماه است. در این روز صیادان به ماهیگیری نمی‌روند و با پوشیدن لباس نو و محلی و رقص و آواز، اظهار شادی و خوشحالی می‌کنند.

نمایش‌های جذاب و موسیقی محلی، رنگ آمیزی نخل‌ها و درب‌ها، بادبادک هوا کردن و… از برنامه‌های این جشن جذاب و شروع فصل صید جدید است.

عکس بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در جشن ها

بهترین زمان سفر به قشم برای بازدید از جاذبه های گردشگری

قطعا اولین هدف هر شخص از سفر به قشم بازدید از جاذبه‌های گردشگری و جذاب این جزیره رویایی است. بهترین زمان سفر به قشم برای دیدن جاذبه‌های طبیعی قشم اوایل فصل بهار، اواخر پاییز و زمستان است؛ زیرا در این فصول قشم در بهترین شرایط جوی به سر می‌برد و می‌توانید تفریحات جذابی را در آن تجربه کنید.

بهترین ماه برای سفر به قشم جهت بازدید از جنگل‌های حرا، شنای دلفین‌ها، دیدن تولد بچه لاکپشت‌های بامزه و همچنین اقامت در دره‌های جذابی مثل دره ستارگان فصل بهار است که آب‌وهوا برای اقامت در خارج از هتل و قدم زدن در جزیره مناسب است.

البته اگر عاشق تفریحات پرهیجان آبی هستید و مشکلی با گرما ندارید بهترین زمان سفر به قشم و بهترین فصل برای سفر به قشم، تابستان است؛ زیرا انواع‌ تفریحات جذاب آبی مانند جت اسکی، شنا، قایق سواری، فلای بورد و… را می‌توانید بدون ترس از سرماخوردگی تجربه با قیمت مناسب تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سواحل قشم برای تفریح

عکس بهترین زمان سفر به قشم برای بازدید از جاذبه های گردشگری

بهترین زمان رزرو اقامتگاه و رزرو هتل در قشم

این یک قاعده کلی است که قبل از شروع سفر خیال‌تان بابت اقامت گاه و هتل راحت باشد. در واقع، حتی اگر در ارزان‌ترین زمان سفر به قشم قصد مسافرت کرده باشید؛ اما، یک اقامتگاه مناسب را رزرو نکنید، عملا دستتان به هیچ کجا بند نخواهد بود.

ضمنا اگر زمان سفر به قشم را در فصل بهار انتخاب کنید که بهترین فصل قشم هم هست، باید بدانید که جزیره بسیار شلوغ است و بدون هماهنگی هتل و سوییت، احتمال اینکه جای مناسبی برای اقامت‌ پیدا کنید بسیار زیاد است.

می‌توانید پس از انتخاب بهترین زمان سفر به قشم از سایت روم تور کمک گرفته و یکی از بهترین اقامت‌گاه های شیک و مجهز قشم را برای سفرتان انتخاب کنید. بهترین زمان رزرو اقامتگاه و هتل در قشم چند روز قبل از حرکت است تا با اطمینان کامل سفر را شروع کنید. همچنین می‌توانید با کمک مشاورین مجله گردشگری روم تور و دریافت راهنمایی کامل درباره هتل‌های قشم، بهترین هتل را با توجه به زمان حرکت و بودجه مدنظرتان رزرو کنید.

عکس بهترین زمان سفر به قشم برای رزرو هتل و اقامتگاه