پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور شرکت های ایرانی و خارجی

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه بین المللی تهران، ساعت بازدید ۹ الی ۱۷.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور شرکت های ایرانی و خارجی
نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۹ الی ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

یکی از راه های ارتباط بین شرکت های فعال در حوزه گردشگری و مردم، برگزاری نمایشگاه های مختلف در این حوزه می باشد. در یک دهه اخیر، شرکت های ایرانی با حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی در سراسر جهان سعی در معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری ایران به گردشگران نموده اند که تاثیر آن را می توان در روند رو به رشد صنعت گردشگری ایران در بین سال های ۹۰ تا ۹۶ مشاهده کرد. از طرف دیگر، برگزاری نمایشگاه های بین المللی در ایران و دعوت از شرکت های بزرگ و فعال این حوزه جهت حضور در ایران کمک شایانی در معرفی ایران داشته است. اما در این ۲ سال درگیری با کرونا، بیشتر نمایشگاه های صنعت گردشگری در سراسر جهان یا لغو و یا بصورت مجازی برگزار گردید که ضربه سنگینی به این حوزه بود. اما با فروکش کردن شیوع کرونا و گسترش واکسیناسیون و به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان در نشست شورای سیاست گذاری، پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران قرار است از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود. به گفته وی: نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذی نفعان گردشگری باشد، از این رو هر الزامی را که برای تحقق این مهم نیاز بود می پذیریم. این الزام شاید کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفه ها و یا حتی پایین آمدن جذابیت های بصری این رویداد برای عموم باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مخاطب اصلی این رویداد، فعالان گردشگری هستند، لذا پیشنهاد تقسیم بندی روزهای برگزاری نمایشگاه به دو بخش عمومی و تخصصی بررسی شد. براین اساس با اعلام زمان بازدید، شامل دو روز نخست برای حضور بخش خصوصی به منظور تعامل و برگزاری نشست های B2B و دو روز بعد به منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی به عمل آمد. شالبافیان با بیان این‌که نمایشگاه امسال موضوع محور خواهد بود، افزود: در تلاشیم در همه غرفه ‌ها، اعم از داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخش‌های فرابخشی مرتبط از جمله نهادهای تاثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانک‌های عامل و بیمه‌ها بهره‌مند شویم.

به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین نمایشگاه گردشگری در تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در نیمه غربی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 او با اشاره به در نظر گرفتن حدود فضای ۴۰ هزار مترمربعی، افزود: ثبت‌نام برای غرفه‌ها آغاز شده و متقاضیان تا یک هفته مانده به زمان برگزاری فرصت دارند. محدودیت و شرایط خاصی برای ثبت‌نام وجود ندارد و در صورت تقاضا امکان افزایش فضا وجود دارد.

نیکزادفر سیاست این دوره از نمایشگاه را رویداد محور عنوان کرد و ادامه داد: یک سالن به استان‌ها و یک سالن به رسته‌های مختلف بخش خصوصی گردشگری شامل دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، استارت‌آپ‌ها، تورگردانان، راهنمایان‌تور اختصاص دارد.

تعرفه واگذاری یک متر فضای سرپوشیده بدون تجهیزات برای چهار روز ۳۴۰ هزار و ۱۵۰ تومان، یک متر فضای سرپوشیده با تجهیزات ۴۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان، یک متر فضای باز بدون تجهیزات ۲۵۷ هزار و ۳۵۰ تومان است و مبلغ ۴۲۵ هزار تومان بابت اپلیکیشن نمایشگاه و ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به این مبلغ اضافه می‌شود.

برگزاری نمایشگاه در تاریخ مذکور نیز به تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد. در صورت هرگونه تغییر در زمان و تاریخ برگزاری نمایشگاه گردشگری حتما مراتب را به استحضار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

اگر شما در صنعت گردشگری فعالیت می نمایید و جز ارائه دهندگان خدمات گردشگری در کشور هستید، این نمایشگاه می تواند محل مناسبی برای آشنا شدن با همکاران و طرح ها و ایده های نو در زمینه ساخت بستر مناسب برای صنعت گردشگری کشور است.

بازدید از نمایشگاه گردشگری برای عموم آزاد می باشد و ساعت بازدید نمایشگاه گردشگری از ۹ صبح الی 17  بعد از ظهر می باشد؛ البته در ساعات بعد از ظهر احتمال تمدید ساعت کاری نمایشگاه گردشگری در صورت استقبال، زیاد می باشد.

در صورتیکه امکان بازدید حضوری از نمایشگاه برای شما محیا نیست می توانید از طریق وبلاگ روم تور اخبار و اتفاقات نمایشگاه را بصورت آنلاین پیگیری نمایید. تیم پشتیبانی و محتوانویسی روم تور با حضور فعال در نمایشگاه و مصاحبه با غرفه داران شما عزیزان را در جریان آخرین اخبار و اتفاقات نمایشگاه قرار می دهند.

چنانچه در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، سوال و یا پیگیر موضوعی بودید می توانید از طریق راه های ارتباطی با تیم روم تور در تماس باشید.