هاستل چیست و فرق آن با هتل - (امکانات+عکس+مزایا و معایب)

هاستل چیست و چه تفاوتی با هتل دارد؟ هاستل بهتر است یا هتل؟ شاید بتوان هاستل را جایی شبیه‌ به خوابگاه دانشجویی دانست. در هاستل عموما اتاق مستقل برای یک نفر وجود ندارد و اکثرا اتاق‌ها چند تخته هستند.

هاستل چیست و فرق آن با هتل - (امکانات+عکس+مزایا و معایب)

اگر جزو افرادی هستید به تازگی لذت سفرهای تک نفره را درک کرده و به‌دنبال راهی برای اقتصادی‌تر کردن هزینه‌های سفر هستید، این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه مطلب قصد داریم درباره‌ی هاستل صحبت کنیم و به معرفی آن بپردازیم.

این روزها تقریبا همه با واژه هاستل آشنایی دارند؛ اما ممکن است بعضی‌ها همچنان ندانند هاستل چیست و چه کمکی به افراد در سفر می‌کند. به‌طور کلی برای کسانی که به تنهایی سفر می‌کنند و به‌دنبال اقامتگاه‌های ارزان اما شیک و تک نفره می‌کردند، هاستل بهترین گزینه است. البته قضیه به همینجا ختم نمی‌شود، در ادامه مجله روم تور بیشتر با هاستل آشنا می‌شویم.

هاستل چیست؟

شاید بتوان هاستل را جایی شبیه‌ به خوابگاه دانشجویی دانست. در هاستل عموما اتاق مستقل برای یک نفر وجود ندارد و اکثرا اتاق‌ها چند تخته هستند. در هاستل یک اتاق را با چند مسافر دیگر شریک می‌شوید و همین اتفاق باعث کم شدن هزینه‌های اقامت شما تا حد زیادی می‌شود. البته امکان اینکه در یک هاستل اتاق خصوصی هم داشته باشید، وجود دارد؛ اما قطعا قیمتش از اتاق‌های مشترک کمی بیشتر است.

اقامت در هاستل‌ یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفرتان خواهد بود، خصوصا اگر تنها سفر می‌کنید، می‌توانید روی معاشرت با هم اتاقی‌های خود حساب باز کرده و لحظات خوشی را کنار آن‌ها بگذارنید. تصور نکنید که هاستل‌ها مانند مسافر خانه‌های قدیمی و بی‌کیفیت با خدمات کم هستند. اتفاقا برعکس، از یک هاستل مناسب می‌توانید انواع خدمات جانبی مدنظرتان با اتاق‌های تمیز و باکیفیت‌ انتظار داشته باشید.

هاستل چیست؟

اجاره هاستل به دانشجویانی که گروهی سفر می‌کنند، افرادی که هزینه‌های سفر برایشان اهمیت بالایی دارد و توانایی پرداخت هزینه‌های هتل را ندارند پیشنهاد می‌شود. جهت اجاره هاستل متناسب با خدمات مدنظرتان حتما با کارشناسان سایت روم تور مشورت کنید؛ زیرا در روم تور برای هر سلیقه و بودجه‌ای امکان رزرو اقامتگاه و هاستل، بلیط، تور، هاستل خفن و دیگر ملزومات یک سفر رویایی وجود دارد.

احتمالا برای یکبار هم که شده پس از شنیدن این واژه به معنای آن فکر کرده‌اید و این پرسش برایتان پیش آمده است که دراگ هاستل چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که دراگ هاستل مکانی است که اغلب جوان‌ترها در آنجا دور هم جمع شده و با یکدیگر درباره‌ی مسائلی مانند مد و فشن، تجربه‌های سفر و… معاشرت می‌کنند.

همچنین با فرهنگ‌های مختلف آشنا شده و تجربه‌ای لذت‌بخش از هم‌نشینی با همدیگر کسب می‌کنند. عموما در دراگ هاستل فضایی روباز مانند باغی کوچک یا سالنی جهت اجتماع و دور هم جمع شدن مسافرین و معاشرت آنان با یگدیگر وجود دارد. اکثرا هاستل را به این اسم میشناسند.

چه افرادی می توانند از هاستل استفاده کنند؟

یکی از نکات جالبی که در زمان اقامت در هاستل‌ها با آن‌ مواجه خواهید شد، قابلیت آشنایی با انسان‌های زیاد و متنوعی است. بدون شک شما قبل از اقامت در هاستل اطلاعاتی در رابطه با مهمانان یا افراد در آن ندارید. این ویژگی باعث می‌شود تا این اقامت برای شما هیجان‌انگیز بوده و جذابیت اقامت را برای شما چند برابر کند. از همین رو باید اظهار داشت که هاستل برای تمامی انسان‌ها با هر سبک شخصیتی است. جالب است بدانید بیشتر ساکنان هاستل افرادی هستند که به تنهایی سفر می‌کنند. این نکته سبب شده تا شما افراد مختلفی با شخصیت‌ها و رفتار متفاوتی را در هاستل‌ها مشاهده کنید.

انواع تخت های موجود در هاستل

در هاستل‌ها متناسب با ابعاد و مساحت هر اتاق می‌توان دو مدل تخت یک طبقه و دو طبقه را مشاهده کرد. بدون تردید اتاق‌های دارای تخت‌های دو طبقه کمی شلوغ‌تر و رفت‌ و آمد بیشتری هستند. امکانات و تجهیزاتی که برای این تخت‌ها در نظر گرفته می‌شود شامل بالش، پتو و ملحفه است. جنس این تخت‌ها نیز در اکثر مواقع از فلز و یا چوب خواهد بود.

برای رزرو تفریحات با تخفیف ویژه در سراسر کشور در روم تور کلیک کنید.

ویژگی هاستل خوب

ویژگی و معیارهای یک هاستل خوب

زمانی اقامت در یک هاستل برای شما لذت بخش می‌شود که در انتخاب آن دقت کرده باشید. در واقع هاستل‌ها به سبب شلوغ بودن و میزان رفت و آمد زیاد در اتاق‌ها برای هر کسی توصیه نمی‌شوند. هر هاستل خوب دارای ویژگی‌های بارزی است که توجه به آن‌ها بسیار مهم است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

  • منطقه و شهر: موقعیت مکانی و منطقه‌ای که هاستل در آن قرار دارد به سبب میزان فاصله‌ای که با مراکز شهری، خرید، تفریحی و حمل و نقل برون شهری و درون شهری دارد حائز اهمیت است.

  • چگونگی رزرو: بعضی از هاستل‌ها را نمی‌توان به صورت آنلاین رزرو کرد. به همین خاطر نسبت به نظرات سایر مسافران در راستای کیفیت خدمات آن نمی‌توان اطلاعاتی را کسب کرد.

  • رایگان بودن اینترنت: یکی از نکات جذاب اغلب هاستل‌ها رایگان بودن اینترنت آن‌ها است.
  • پرسنل متعهد و منظم: بدون شک یکی از ویژگی‌های مهم هر هاستل خوب داشتن پرسنل متعهد و منظم است. پاسخگو بودن کارکنان یک هاستل یکی از نکاتی است که به شدت در انتخاب هاستل باید به آن توجه کرد.
  • امکانات رفاهی: امکانات رفاهی در همه هاستل‌ها مشابه نیست و یک ویژگی متغیر است. از رایج‌ترین امکانات رفاهی که در اکثر هاستل‌ها دیده می‌شود می‌توان آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام متعدد، اتاق استراحت و حیاط را نام برد. در ضمن برخی از هاستل‌ها دارای استخر، کافی‌شاپ و یا سالن بازی نیز هستند.
  • امکانات جانبی: برخی هاستل‌ها امکانات جانبی نظیر کمد دارند. در این هاستل‌ها افراد می‌توانند لوازم شخصی خود را در کمد نگهداری کنند.

خدمات قابل ارائه در هاستل

  • برخلاف چیزی که ممکن است تصور کنید در اکثر هاستل‌ها، باید به صورت اشتراکی از سرویس بهداشتی استفاده کنید. با وجود اینکه در هاستل‌ها رستوران وجود دارد؛ اما در برخی از آن‌ها امکانات آشپزی و پخت‌وپز شخصی جهت پایین آوردن هزینه‌های سفر نیز، فراهم است.
  • در برخی از هاستل‌ها امکان شستن لباس‌ها وجود دارد و این کار باعث کاهش هزینه‌های رختشویی می‌شود. برخی از آن‌ها امکانات جانبی مانند کتابخانه، کافه یا اینترنت رایگان هم دارند و در بعضی از هاستل‌ها درست مانند هتل صبحانه رایگان نیز، سرو می‌شود.
  • هاستل‌ها مانند هتل بخش خانه‌داری و سرویس اتاق ندارند؛ اما معمولا تمیز و شیک هستند. تلویزیون در اتاق‌ها وجود ندارد و ممکن است مجبور باشید بابت حوله و ملحفه‌های هاستل که از آن‌ها استفاده می‌کنید، پول بپردازید.

هاستل امنیت دارد؟

احتمالا در اولین برخوردتان با یک هاستل این پرسش که آیا هاستل امنیت دارد به ذهنتان رسیده باشد. در ابتدا باید بدانید که هاستل‌ها اجازه ورود به افرادی که در آنجا اقامت‌ ندارند را نمی‌دهند.

در هاستل ساعت مقرری برای رفت‌وآمد وجود دارد که غیر آن کسی مانع ورود و خروج افراد می‌شوند. این اقدام امنیت مسافران را تا حد زیادی تامین می‌کند. از جهت نگرانی برای وسیله‌های ارزشمند و شخصی‌تان نیز، باید بدانید که در بسیاری از هاستل‌ها، گاوصندوق یا کمد برای نگهداری اشیا ارزشمند وجود دارد.

ضمنا هنگام اجاره هاستل تمامی مدارک شناسایی از افراد گرفته می‌شود و درصورت بروز هرمشکلی همه‌چیز به صورت قانونی پیگیری می‌شود،‌ ضمن اینکه با مطالعه نظرات سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره هاستلی که قصد اجاره کردن آن را دارید، خیالتان از بابت امنیت هاستل منتخب راحت می‌شود.

هاستل امنیت دارد؟

مهمترین تفاوت هاستل با هتل

جالب است بدانید خدمات و امکاناتی که در هاستل و هتل عرضه می‌شود تا حدودی یکسان هستند. تنها تفاوت این است که این امکانات در هتل در قالب یک اتاق برای افراد قابل استفاده بوده اما همین امکانات در هاستل‌ها به شکل مشترک می‌بایست مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به تفاوت‌های مهم هاستل با هتل اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه اجاره هاستل بسیار ارزان‌تر از هتل است.
  • امکانات هاستل و هتل تقریبا یکسان بوده با این تفاوت که این امکانات در هتل به صورت اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • حریم خصوصی در هاستل و هتل را نمی‌توان با یکدیگر مقایسه نمود؛ زیرا یک اتاق در هاستل به چندین نفر اجاره داده می‌شود.
  • سرویس خواب نظیر ملحفه و پتو در هتل به صورت روزانه تعویض می‌شود؛ اما در هاستل اینگونه نبوده و برای این کار باید هزینه‌ای را جداگانه پرداخت کرد.
  • شاید در شهرهای کوچک و یا حتی روستاها نتوانید هتل پیدا کنید؛ ولی در اکثر مناطق پیدا کردن هاستل کار سختی نخواهد بود.
  • بدون شک امنیت هتل تا چندین برابر بالاتر از هاستل است.

هاستل با آپارتمان و سوئیت چه تفاوتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هاستل با آپارتمان و سوئیت می‌تواند حریم خصوصی ایمن باشد. زمانی که برای اقامت خود یک آپارتمان و یا سوئیت را رزرو می‌کنید، قادر هستید از تمامی خدمات یک منزل در آن بهره برده و حریم شخصی خود را حفظ کنید. اما در هاستل‌ها به سبب جمعیت زیاد افراد این امکان وجود نخواهد داشت.

نکات مهم در اجاره هاستل

آیا هاستل ها ساعت خاموشی دارند؟

برخی از هاستل‌ها ساعت‌های مشخصی را انتخاب کرده و در این ساعات ورود و خروج را ممنوع می‌کنند. در حقیقت این اقدام به سبب افزایش میزان امنیت هاستل صورت می‌گیرد. اما با این وجود ممکن است به دنبال این اقدام یک سری محدودیت‌ها نیز ایجاد شود. زیرا ممکن است برخی افراد مایل باشند در آن ساعات مشخص برای تفریح و سایر مسائل اقدام به رفت و آمد کنند. در همین راستا توصیه می‌شود قبل از رزرو هاستل مدنظر خود این مسئله را پیگیری کرده و در صورتی که برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند برای رزرو آن اقدام نمایید.

مزایای هاستل

قطعا در اجاره هاستل نیز مانند هتل و مسافرخانه مزایا و معایبی وجود دارد که با دانستن آنها با خیال راحت‌تری می‌توانید، مکان مدنظر را رزرو کنید. در صورتی که با اقامت گروهی مشکلی ندارید اقامت در هاستل می‌تواند به شدت برای شما جذاب بوده و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • اقامت جمعی با افراد مختلف و آشنایی با آن‌ها و تجربه یک محیط صمیمی
  • هزینه پایین و مقرون به صرفه در کنار رایگان بودن تعدادی از غذاها
  • آشنایی با رسم و رسومات شهرهای دیگر
  • نزدیک بودن به مراکز خرید، تفریحی و شهری
  • رایگان بودن اینترنت در هر بخش از هاستل
  • وجود کمد به جهت نگه داشتن لوازم شخصی
  • وجود خدمات رختشویی به سبب راحتی افراد و در اکثر موارد شامل کمد شخصی، اینترنت رایگان، استفاده از آشپزخانه و رختشویی و…

مزایای هاستل

معایب هاستل

  • در هاستل چیزی به اسم حریم شخصی وجود ندارد و غالبا اتاق‌ها مشترک است. علاوه‌بر اتاق‌ها حمام‌ودستشویی و آشپزخانه نیز احتمالا مشترک خواهد بود.
  • امکان گم شدن وسایل شخصی و ایجاد مشکل بین افراد ساکن در یک اتاق و همچنین ایجاد مزاحمت توسط بعضی‌ از هم اتاقی‌ها وجود دارد. امنیت هاستل معمولا تامین شده و مناسب است؛ اما در مقایسه با هتل‌ها قطعا چندان قوی و حساب شده نیست.

اقامت در هاستل چقدر هزینه نیاز دارد؟

یکی دلایل رایجی که افراد سعی می‌کنند به جای هتل، خوابگاه، آپارتمان و سوئیت در هاستل‌ اقامت کنند، هزینه پایین آن است. البته توجه داشته باشید که هزینه رزرو و اجاره هاستل می‌تواند متناسب با یک سری عوامل متغییر باشد. از رایج‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محله، منطقه و شهر محل احداث هاستل
  • موقعیت قرارگیری هاستل نسبت به مراکز حمل و نقل، خرید و تفریحی
  • تعداد اتاق و مساحت هاستل
  • تعداد تخت‌ها و تمامی امکانات رفاهی هاستل
  • عوامل مرتبط با نظافت و پاکیزگی هاستل
  • تعداد حمام‌ها و سرویس بهداشتی در هاستل

نکات مهم و ایمنی در اجاره هاستل

پیشنهاد می‌شود قبل از اجاره هاستل، نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت کنید تا در نهایت بهترین هاستلی که می‌توانید را اجاره کنید. این نکات عبارتند از:

  1. اگر در اجاره هاستل تردید دارید، ابتدا برای یک شب اتاق رزرو کنید و در صورت رضایت، مدت اقامت را تمدید کنید.
  2. اگر با جمع سازگار نیستید و حفظ حریم شخصی در کنار هزینه‌های کم برایتان مهم است، اتاق‌های کم جمعیت یا شخصی رزرو کنید.
  3. قبل از رزرو و اجاره هر هاستل، نظرات مثبت و منفی مربوط به محل را مطالعه کنید.
  4. در هاستل مانند هتل وسایل نظافت شخصی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین قبل از سفر با پرسنل هاستل درباره این موضوع که وسیله شخصی در دسترس مسافر قرار میدهند یا خیر، صحبت کنید و یا همراه خود وسایل مورد نیاز را ببرید.
  5. سعی کنید سکوت را رعایت کرده و ملاحظه هم اتاقی‌های خود را کنید.
  6. کارت اعتباری و یا پول‌های نقد خود را در چمدان دارای قفل و یا کیف گردنی نگه دارید.
  7. زمان خروج از هاستل لوازم گران قیمت را با خود ببرید.
  8. چمدانی که برای سفر انتخاب می‌کنید نیاز است دارای قفل و یا رمزدار باشد.
  9. سعی کنید لوازم گران قیمت خود را در معرض دید افراد نگذارید.

نکات مهم و ایمنی در اجاره هاستل

روم تور؛ رزرو شیک ترین هاستل

اقامت‌ در هاستل و اجاره هاستل به شما این امکان را می‌دهد که با افراد بیشتری آشنا شوید و دایره دوستان باوفای خود را گسترش دهید. فضا در اکثر هاستل‌ها عموما صمیمی و گرم بوده و کمتر کسی از اقامت در یک هاستل اظهار پشیمانی کرده است.

برای رزرو بهترین هاستل موجود در شهر مقصد با تضمین قیمت و کیفیت خدمات قابل ارائه می‌توانید از طریق سایت روم تور اقدام کرده و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم از کارشناسان سایت، اقدام به رزرو تور مسافرتی کنید.