متداول ترین سوالات شما در مورد سفر به ترکیه

ترکیه کشوری خیره کننده با جاذبه های طبیعی و فرهنگی فراوان است و در حال حاضر یکی از بزرگترین میزبان های گردشگران ایرانی محسوب می شود. تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بیشتر سوالات اساسی خود را درباره سفر به ترکیه بیابید.

متداول ترین سوالات شما در مورد سفر به ترکیه
سوالات متداول در مورد سفر به ترکیه

ترکیه کشوری خیره کننده با جاذبه های طبیعی و فرهنگی فراوان است و در حال حاضر یکی از بزرگترین میزبان های گردشگران ایرانی محسوب می شود. با مطالعه این مقاله به پاسخ تمام سوالات خود در مورد ترکیه می رسید.

ترکیه کشوری اروپایی، آسیایی است که از شمال غرب با بلغارستان و یونان، ازشرق با ایران، ارمنستان وآذربایجان، از جنوب با سوریه و از شمال شرق با گرجستان هم مرز است. ۹۵ درصد ازخاک آن درآسیا و ۵ درصد آن در اروپا قرار دارد.

آیا ترکیه کشوری امن است؟

بیشتر مناطق ترکیه بسیار امن است. امنیت در شهر استانبول درحد استاندارد و متعارف است. امنیت در استانبول به قدری زیاد است که اکثر مناطق شهر توسط دوربین های امنیتی ۲۴ ساعته نظارت می شوند.

اما اگرکسی قصد سفر به جنوب غرب ترکیه را دارد، بهتر است امنیت فعلی را بررسی کند ولی در خارج از بخش جنوب شرقی درهمه نقاط از شما استقبال می شود.

چه چیزهایی برای دیدن در ترکیه وجود دارد؟

ترکیه چیزهای زیادی برای دیدن وتجربه کردن دارد. آنقدر زیاد که نمی توان همه آنها را فهرست کرد. برای مثال در استانبول شما می توانید از بازار بزرگ استانبول، مسجد سلیمانیه، مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر که مرز بین آسیا و اروپا در ترکیه است وچشم اندازهای بسیارزیادی از مناطق ساحلی استانبول دارد و...دیدن کنید. همچنین می توانید درشهر ساحلی آنتالیا درکنار سواحل آبی و فیروزه ایی به استراحت بپردازید.

مکان های دیدنی ترکیه | روم تور تجربه ای از لحظات خوب زندگی

در بازدید از ترکیه چقدر زمان نیاز دارید؟

اگر زمان محدودی دارید (یک یا دو روز) پس به کاپادوکیه یا استانبول بروید.

اگر ۵ روز زمان دارید می توانید به هر دو سفر کنید.

اگر ۱۴ روز زمان دارید می توانید از بخش زیادی از غرب دیدن کنید.

واگر بیش از ۱۴ روز زمان دارید حتما سری به گوبکلی تپه و ماردین بزنید.

آیا می توان در ترکیه به انگلیسی صحبت کرد؟

اگر به مکان های توریستی و یا شهرهایی مانند استانبول و کاپادوکیه سفر کنید، بسیاری ازمردم انگلیسی صحبت می کنند. بدیهی است که راهنمایان هم به انگلیسی صحبت خواهند کرد. ولی اگر به خارج از مناطق توریستی بروید مهارت انگلیسی بسیار پایین است. اما همه سعی خواهند کرد که به شما کمک کنند.

بهترین زمان برای سفر به ترکیه چه زمانی است؟

تابستان، بهار و پاییز زمان های خوبی برای بازدید هستند. زمستان در ترکیه خیلی خوب نیست مگر اینکه قصد رفتن به ورزش های زمستانی مانند اسکی را داشته باشید. درضمن اسکی در ترکیه بسیار ارزان است.