دهکده گردشگری توریستی گنجنامه همدان

در شمال شهرستان همدان، دهکده ای زیبا و سرسبز به نام گنجنامه واقع شده است. این دهکده با دارا بودن طبیعتی خیره کننده، معماری سنتی یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان همدان است

دهکده گردشگری توریستی گنجنامه همدان

معرفی دهکده گردشگری گنجنامه همدان

دهکده توریستی گنجنامه در دامنه کوه‌های الوند،  مجاورت کتیبه‌های باستانی و آبشار گنجنامه قرار دارد که در مسیر جاده شاهی است. شما می‌توانید در این دهکده از تله‌کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم، شهربازی، بانجی جامپینگ و دیگر فعالیت‌های ورزشی و هیجان‌انگیز لذت ببرید. آبشار گنجنامه، دشت میشان، قله الوند و سنگ‌نبشته‌های باستانی از جاذبه‌های نزدیک به این دهکده هستند که می‌توانید بازدید کنید

دوستان عزیز، پیشنهاد ما به شما برای یک  سفر تفریحی و گردشگری که هم از نظر تاریخی و فرهنگی جذاب باشد و هم از نظر طبیعت و امکانات متنوع باشد دهکده  گنجنامه همدان است. این دهکده از سال ۱۳۷۹ شروع به فعالیت کرده و به عضویت سازمان جهانی گردشگری رسیده است. در این دهکده علاوه بر امکانات تفریحی می‌توانید در ویلاهای کوهستانی یا سوئیت‌های VIP اقامت کنید و از رستوران‌ها و کافه‌های متنوع استفاده کنید. (مشاهده روی نقشه)

بهترین زمان سفر به دهکده گردشگری گنجنامه همدان

بهترین زمان برای سفر به دهکده گنجنامه همدان بهار و پاییز است. در این فصول، هوا خنک و ملایم است و می توانید از رنگین کمان گل ها و باغ های دهکده لذت ببرید. در ضمن، در این فصول تعداد گردشگران کمتر است و می توانید با آرامش بیشتری از جاذبه های دهکده باخبر شوید. پس از دیدن دهکده می توانید در خانه های بوم گردی ماندگار شوید و از غذاهای محلی و صمیمیت مردم دهکده بهره مند شوید. پس نگذارید فرصت سفر به دهکده گنجنامه همدان را از دست بدهید و برای خود یک خاطره شیرین بسازید.

امکانات دهکده گردشگری گنجنامه

دهکده گنجنامه یکی از بزرگترین و متنوع ترین مجموعه های تفریحی و گردشگری ایران است که در پنج کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه های باستانی هخامنشی و آبشار زیبای گنجنامه قرار دارد . این دهکده با ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰۰ نفر، امکانات متعدد و جذابی را برای گردشگران فراهم کرده است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنم:

امکانات تفریحی: در این بخش، می توانید از غار آکواریوم، سورتمه ریلی، شهربازی، تله کابین گنجنامه ، سرسره پرواز در آسمان، سینما سه بعدی و... لذت ببرید.

امکانات ورزشی:  پیست اسکی ارسباران، تیرول ، دیواره سنگ نوردی ، بانجی جامپینگ ، تعادل هوایی از امکانات ورزشی این بخش هستند. 

امکانات طبیعت: جاذبه های دیدنی این بخش می توان به  دشت میشان ، آبشار گنجنامه همدان ، تخت نادر، کوهستان الوند اشاره کرد.

امکانات اقامت: برای اقامت می توان  در سوئیت های VIP اقامت ویژه، ویلاهای کوهستانی یا هتل ها مستقر شوید.

تفریحات دهکده گنجنامه

غار آکواریم

غار آکواریم همدان

غار آکواریوم یکی از جاذبه های دیدنی دهکده گنجنامه همدان است. این غار در ارتفاع ۲۰۰۰ متری کوه الوند واقع شده و دارای آب شیرین و شفافی است که ماهی های مختلفی در آن زندگی می کنند. برای دیدن این غار باید از یک تونل طولانی و تاریک عبور کرده و با قایق به داخل آن وارد شوید. در داخل غار منظره ای فوق العاده از سنگ های رسوبی و قطرات آب می توانید مشاهده کنید. این غار یک تجربه متفاوت و هیجان انگیز برای علاقه مندان به طبیعت است.

سورتمه ریلی

سورتمه ریلی

سورتمه ریلی بازی فوق العاده جذاب و خاطره انگیز است که شما را با سرعت بالا از دامنه کوه الوند عبور می دهد و مناظر زیبای طبیعت را به شما نشان می دهد. سورتمه ریلی گنجنامه طولانی ترین و سریع ترین سورتمه ریلی کشور است که به طول 1150 متر و با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند . شما می توانید با کنترل سرعت خود، از این بازی به دلخواه لذت ببرید و همچنین عکس های خود را در این مسیر ثبت کنید. این بازی در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب فعال است.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از هیجان انگیزترین و مهیج ترین بازی های ماجراجویانه است که در گنجنامه همدان امکان پذیر شده است. در این بازی شما باید با کمک یک طناب انعطاف پذیر از ارتفاع بالای یک پل به سمت زمین پرش کنید و لحظات نفس گیری را تجربه کنید. این بازی به شما احساس آزادی، قدرت و خلاقیت می دهد و به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

دیواره سنگ نوردی

دیواره سنگ نوردی

دیواره سنگ نوردی کنار کتیبه های باستانی هخامنشی و آبشار زیبای گنجنامه قرار دارد. این دیواره ۱۸ متر ارتفاع دارد و برای سطوح مختلف سنگ نوردان طراحی شده است.۳ مسیر برای مبتدی ها و ۵ مسیر برای حرفه ای ها در این دیواره وجود دارد که با استفاده از تجهیزات مناسب می توان از آن صعود کرد. این دیواره در سال ۱۳۹۶ به عنوان نخستین دیواره سنگ نوردی رو باز در غرب کشور افتتاح شده است و با توجه به محیط زیبا و کوهستانی الوند، جذابیت خاصی برای علاقمندان به این ورزش دارد.

اقامت در دهکده گردشگری توریستی گنجنامه

اقامت در دهکده گردشگری گنجنامه همدان با معماری سنتی و منظره‌ای خیره‌کننده از کوه‌ها و دریاچه‌ها، شما را به دوران باستان برمی‌گرداند. شما می‌توانید در خانه‌های سنگی، ویلاهای مجلل  با صفایی خاص اقامت کنید و از خدمات رفاهی مدرن لذت ببرید و با تماشا  به دره گنجنامه و کوه الوند، لحظات خوشی را سپری کنید.  ویلاهای دهکده گنجنامه  با دکوراسیون زیبا و شیک، سرویس های بهداشتی نوین، آشپزخانه کامل، سالن پذیرایی گرم،  صوت و تصویر مرکزی، شما را مجذوب خود خواهند کرد. همچنین پارکینگ اختصاصی، سرو صبحانه و تخفیفات ویژه برای تفریحات دهکده بخشی از خدمات این ویلاها به شما عزیزان است.

هتل های نزدیک دهکده گنجنامه که می توان اقامت کرد

برای اقامت در این دهکده، می توانید از هتل دو ستاره دهکده گنجنامه استفاده کنید که دارای ۲۰ واحد اقامتی مجهز به تمامی امکانات رفاهی است. این هتل در نزدیکی تمام جاذبه های دهکده قرار دارد و قابل رزرو با ۱۰ درصد تخفیف است. همچنین می توانید از هتل های نزدیک به شهر همدان نظیر هتل بین المللی باباطاهر، هتل پارسیان بوعلی، هتل سیتا و... انتخاب کنید که  حدود ۵ تا ۱۰ کیلومتر از دهکده فاصله دارند. پس نگران نباشید و با خیال راحت برای سفر خود به دهکده گردشگری گنجنامه برنامه ریزی کنید.

رستوران های نزدیک به دهکده گردشگری گنجنامه

جاهای دیدنی دهکده گردشگری گنجنامه

سنگ نبشته های گنجنامه

سنگ نبشته های گنجنامه

سنگ نبشته ها  نوشتار هایی از دوران هخامنشی هستند که بر روی صخره های کوه الوند در فاصله پنج کیلومتری شهر همدان حک شده اند. این سنگ نبشته ها در سه ستون به زبان های پارسی باستان، بابلی و عیلامی قدیم نوشته شده اند و مربوط به داریوش و خشایارشاه، شاهان هخامنشی می باشند. این سنگ نبشته ها در گذشته نام های مختلفی مانند سنگ نبشته، نبشت خدایان، دادمهان، تنبابر، ینبابر، ببنایه، جنگ نامه و گنجنامه داشته اند . این سنگ نبشته ها به عنوان یکی از آثار تاریخی و باستان شناسی مهم در ایران شناخته می شوند و جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. در اطراف این سنگ نبشته ها، جاذبه های طبیعی و تفریحی دیگری مانند آبشار گنجنامه، دشت میشان، غار آکواریوم و دهکده توریستی گنجنامه وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. (مشاهده روی نقشه)

آبشار گنجنامه

آبشار گنجنامه

آبشار گنجنامه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی همدان است که در مجموعه گردشگری گنجنامه واقع شده‌است. این آبشار دوازده متری از دره عباس‌آباد می‌چکد و در کنار کتیبه‌های باستانی هخامنشی قرار دارد که در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا یخ می‌زند و فضای بسیار خاص و جذابی را ایجاد می‌کند. (مشاهده روی نقشه)

دشت میشان

دشت میشان

دشت سرسبز و خوش آب و هوا میشان با چشمه‌های آب خنک و گل‌های رنگین، منظره‌ای شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. برای رسیدن به دشت میشان باید از دهکده توریستی گنجنامه عبور کنید که خود جاذبه‌های فراوانی دارد. دشت میشان مکان مناسبی برای پیاده‌روی، کوهپیمایی، عکاسی و استراحت در طبیعت است. (مشاهده روی نقشه)

کلام آخر

برای سفر به دهکده گردشگری گنجنامه  اقامتگاه های بوم گردی فراوانی وجود دارد که می توانید با رزرو آنلاین یا تلفنی، از وب سایت گردشگری روم تور به آدرس www.roomtoor.com از خدمات آنها بهره مند شوید. برای یک تجربه جدید و خاطره انگیز در سفر خود دهکده گنجنامه را در لیست برنامه هایتان قرار دهید.