بهترین زمان سفر به شیراز از زبان یک شیرازی + جشنواره و خرید

اگر علاوه‌بر مسافرت به شیراز قصد خرید هم دارید، بهترین زمان سفر به شیراز آخر زمستان و بهار و اواخر تابستان است که بازارهای محلی و جشنواره‌های تخفیفی بسیاری در این شهر برگزار می‌شود و مراکز خرید کالای جدید و شیک جهت عرضه به مشتریان وارد بازار می‌کنند.

بهترین زمان سفر به شیراز از زبان یک شیرازی + جشنواره و خرید
بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز یکی از جاذبه‌های گردشگری و قطب مسافرتی ایران است؛ البته نمی‌توان منکر شهرت جهانی شیراز شد، به همین جهت همیشه میزبان مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان است. یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند درباره بهترین زمان سفر به شیراز است.

همه بهترین زمان سفر به این شهر پرآوازه را بهار و ماه اردیبهشت می‌دانند؛ اما گاهی شرایط سفر در بهار برای خیلی از افراد مهیا نیست. درحالی که شیراز در تمام فصول زیبا است و حتما لازم نیست بهار را در شیراز باشید. در این محتوا درباره بهترین زمان سفر به شیراز بیشتر صحبت می‌کنیم تا زمان مناسب برای سفرتان را بهتر مشخص کنید. حتما با روم تور همراه باشید.

بهترین زمان سفر به شیراز چه وقت است؟

در پاسخ به این پرسش که بهترین زمان سفر به شیراز چه وقت است باید بررسی بیشتری صورت بگیرد. نمی‌توان یک زمان معین و کلی برای همه مشخص کرد و باید عوامل مختلفی را بررسی‌ کرد.

به‌طور کلی بهشت شیراز فصل بهار و اردیبهشت است. اردیبهشت شیراز شهری پر از هیاهو و مسافر از همه جای دنیا می‌شود که با عطر بهار نارنج میزبان مسافرین خود می‌شود. برای یافتن جرعه‌ای آرامش می‌توانید بهار به شیراز سفر کنید و تعطیلات بهاری خود را در این شهر بگذارنید.

شیراز در فصل بهار باشکوه، شلوغ و بسیار جذاب می‌شود؛ زیرا آب و هوای معتدل بهاری و درکنار هوای پاک هوش از سر همه می‌برد. اگر تنها تعطیلات سال شما به نوروز یا فصل بهار خلاصه می‌شود، می‌خواهید بهترین حالت شهر شیراز را مشاهده‌ کنید و از نظر قیمت بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس و همچنین هزینه‌های رزرو هتل و اقامتگاه مشکلی ندارید، می‌توانید یک هفته از بهار را در شیراز بگذارنید و لذت ببرید.

در میان موارد بیان شده باید بدانید که بهار شیراز میزبان افراد بسیاری است و قطعا جمعیت زیادی در مکان‌های گردشگری، تاریخی و باغ‌های قدیمی آن وجود دارد؛‌ بنابراین اگر با جمعیت بازدیدکنندگان مشکلی ندارید، بهار امسال مقصد سفرتان را شیراز تعیین‌ کنید.

سفر به شیراز در فصل بهار

همانطور که اشاره کردیم در فصل بهار زیبایی‌های شیراز به‌شدت دل‌نشین است. اگر قصد دارید زیباترین تصویر از شهر شیراز در ذهنتان باقی بماند، بهترین فصل سفر به شیراز بهار است. در این فصل بیشتر جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم برگزار می‌شود و فضای شادی بر شهر حاکم است.

اگر از نظر هزینه‌های سفر مشکلی نداشته باشید، هوای بهار معتدل‌ترین و بهترین آب و هوا برای سفر به شیراز است؛ البته به علت تعداد بالای مسافر در این شهر، ممکن است هزینه‌ها و پیدا کردن اقامتگاه مناسب در این شهر سخت و با قیمت بالاتر باشد.

سفر به شیراز در فصل بهار

سفر به شیراز در فصل تابستان

شیراز در تابستان بسیار گرم و خشک است و دمای هوا در شیراز در ماه‌ها اول فصل تابستان بالا بوده و شاید برای همه خوشایند نباشد؛ اما از نظر هزینه‌ها سفر در تابستان به شیراز مقرون به‌صرفه‌تر از بهار است.

شهر خلوت‌‌تر بوده و بهترین زمان ممکن برای لذت بردن از هوای کمی خنک‌تر کنار دریاچه‌ها و برکه‌های شیراز است‌. پیدا کردن اقامتگاه راحت‌تر بوده و به‌طور کلی برای کسانی که می‌خواهند شیراز را در آرام‌ترین حالت ممکن به‌دور از شلوغی مشاهده‌ کنند، فصل خوبی است. البته اواخر شهریور هوای شیراز متعادل، سفرها به این شهر بیشتر و هزینه‌ها کمی بیشتر می‌شود.

سفر به شیراز در فصل پاییز

هیاهوی شیراز در فصل پاییز به کمترین حد خودش می‌رسد. باغ‌های سرسبز این شهر پر از برگ‌های زرد و نارنجی می‌شوند و برای اهالی هنر و عکاسان بهترین زمان سفر به شیراز جهت عکاسی در این شهر زیبا است.

پیدا کردن اقامت‌گاه و هتل در پاییز خیلی راحت است و هوای خنک پاییزی برای گشت‌وگذار در شیراز هوش از سرتان می‌برد. مسجد نصیرالملک، باغ زیبای ارم و باغ وکیل شیراز در پاییز دیدنی‌تر از همیشه هستند و بازدید تخت جمشید در یک صبح پاییزی، روزتان را می‌سازد. اگر از ما بپرسید که بهترین زمان سفر به پاییز چه وقت است؟‌ یکی از پاسخ‌های قطعی ما فصل پاییز خواهد بود.

در پاییز تور نیم روزه شیراز را رزرو کنید و بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

سفر به شیراز در فصل پاییز

سفر به شیراز در فصل زمستان

روزهای سرد سال ترجیح اکثر مردم سفر به مناطق گرمسیری یا ماندن در منزل است؛ اما اگر کمی خوش ذوق و اهل کارهای هیجان‌انگیز باشید، می‌توانید زمستان را برای سفر به شیراز انتخاب کنید.

دیدن زیبایی‌های شیراز در روزهای سرد پاییزی و زمستانی خالی از لطف نیست. می‌توانید اسکار بهترین سفر زمستانی خود را متعلق به سفر به شیراز در زمستان بدانید. اگر می‌خواهید آب و هوای بهتری را در فصل زمستان تجربه کنید شاید اسفندماه بهترین زمان سفر به شیراز باشد.

این شهر زمستانی تقریبا سرد دارد؛ اما جاهای دیدنی شیراز در این فصل نیز مانند پاییز و بهار زیاد است که می‌تواند رضایت مسافرین را جلب کند. مثلا پیست اسکی سپیدان، دریاچه برم، دریاچه‌ی مهارلو و پارک‌های جنگلی این شهر چهار فصل در زمستان بازدیدکنندگان بسیاری دارد. وجود عطر شکوفه‌های بادام و فلامینگوهای مهاجر در منطقه دریاچه مهارلو در زمستان می‌تواند انگیزه خوبی برای سفر به شیراز در فصل زمستان باشد‌.

اگر به‌دنبال سفری با هزینه مناسب، تجربه‌های جدید، بلیط ارزان قیمت شیراز و همچنین هتل با قیمت اقتصادی هستید، سفر به شیراز در زمستان و تور یک روزه تخت جمشید و نقش رستم توصیه ما به شما است.

پیست اسکی پولاد کف سپیدان

جشنواره های فصلی شیراز

در شیراز شهر مهد و ادب هرساله جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که از سراسر ایران بازدیدکننده و تماشاچی دارد. این جشنواره‌ها یادآور آداب و رسوم و سنت‌های اصیل ایرانی و شیرازی است و با استقبال زیادی روبرو می‌شود. اگر قصد سفر به شیراز برای بازدید از این جشنواره‌های جذاب و متنوع را دارید بهتر است فصلی را انتخاب کنید که چندین جشنواره به فاصله کم با هم برگزار می‌شود. در ادامه به چند جشنواره مهم شیراز اشاره می‌کنیم.

  • جشنواره بزرگداشت شهر شیراز

در این جشنواره به صورت رسمی در تقویم ملی ایران ثبت‌ شده است. در این جشنواره مجموعه‌ای از آثار دستی، صنایع شیراز،‌ خوراکی و غذاهای معروف این شهر، آداب و رسوم، فرهنگ، سنت‌ها و… به نمایش گذاشته می‌شود که طرفداران بسیاری دارد و شیراز را بهتر به دیگران معرفی می‌کند. این جشنواره ۱۵ اردیبهشت‌ شروع می‌شود و گاهی تا آخر این ماه ادامه دارد. بهترین زمان سفر به شیراز برای حضور در این فستیوال اردیبهشت ماه است.

جشنواره بزرگ‌داشت شهر شیراز

  • رفتن به حوض ماهی

برای کسانی که زمستان را جهت سفر به شیراز انتخاب می‌کنند، جشنواره رفتن به حوض ماهی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مردم شیراز آخرین چهارشنبه سال را به حوض ماهی که یکی از مکان‌های گردشگری شیراز است، دور هم جمع شده و جشن می‌گیرند.

  • عروسی درخت نارنج

این جشنواره یک سنت قدیمی در شیراز است که امروزه به شکل فستیوال و جشن آن را برگزار می‌کنند. مردم باور داشتد که اگر درخت بهار نارنجی کم بار بدهد باید برای آن عروسی بگیرند تا بارور شود؛ بنابراین روی شاخه‌های درخت تور می‌انداختند و با خواندن شعرهای زیبا و پاشیدن نقل و شکرپنیر، عروسی درخت بهار نارنج برگزار می‌شد.

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید

اگر علاوه‌بر مسافرت به شیراز قصد خرید هم دارید، بهترین زمان سفر به شیراز آخر زمستان و بهار و اواخر تابستان است که بازارهای محلی و جشنواره‌های تخفیفی بسیاری در این شهر برگزار می‌شود و مراکز خرید کالای جدید و شیک جهت عرضه به مشتریان وارد بازار می‌کنند.

تخفیفات فصلی در آخر هر فصل در شیراز برپا است و اگر قصد خریدی اقتصادی‌تر را دارید، می‌توانید از بازارهای اصلی و غرفه‌های دارای تخفیف خریدتان را انجام دهید. بازار وکیل برای گشت‌وگذار و همچنین خرید انتخاب مناسبی است و در کنار آن سرای مشیر می‌تواند برای خرید صنایع دستی شیراز انتخاب مناسبی باشد.

بازار وکیل شیراز

ارزان ترین زمان سفر به شیراز

به‌طور کلی هر فصلی که پیک مسافر در شیراز نباشد، ارزان‌ترین زمان سفر به شیراز است؛ زیرا شهر در این روزها خلوت‌تر از همیشه است و قیمت‌ها نیز، به جهت کمتر بودن جمعیت مسافرین در شهر پایین‌تر می‌آید.

هزینه‌های بلیط قطار و هواپیما در روزهایی که مسافران کمی راهی شیراز هستند، بسیار پایین‌تر از روزهای پیک مسافر است. اواسط پاییز تا اواخر زمستان روزهای مناسبی از نظر قیمت به شیراز هستند و می‌توان این دوره را ارزانترین زمان سفر به شیراز دانست. البته شاید زیبایی‌های شیراز و آب هوای این شهر در روزهای سرد زمستانی به خوبی بهار و اواخر تابستان نباشد؛ اما هم هزینه‌ها کم‌تر است و هم شهر در حالت آرام‌تری قرار دارد.

روم تور؛ یک سفر ارزان قیمت

برای تجربه یک سفر عالی به همراه رزرو بهترین بلیط، اقامتگاه و هتل در شهر شیراز سری به سایت روم تور زده و رزرو تور مسافرتی و دیگر خدمات مدنظر را با قیمت مناسب و خدمات عالی انتخاب کنید. جهت انتخاب بهترین زمان سفر به شیراز با کارشناسان آنلاین در بخش پشتیبانی سایت روم تور در ارتباط باشید و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم، توری که می‌خواهید را رزرو کنید.

روم تور خدماتی که برای یک سفر جذاب باقیمت مناسب نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد و تجربه‌ای عالی از یک سفر با تور را به شما هدیه می‌دهد.