آدرس دقیق پیست اسکی کاکان یاسوج + معرفی کامل اطلاعات

پیست اسکی کاکان یاسوج یا پیست اسکی دنا یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که در نزدیکی روستای کاکان و منطقه نهر آب و در شرق قله دنا قرار دارد.

آدرس دقیق پیست اسکی کاکان یاسوج + معرفی کامل اطلاعات

زمانی که رشته‌کوه‌های ایران پر از برف می‌شود فرصت خوبی است که برای گردش و تفریح رهسپار پیست‌ اسکی شوید. امروزه پیست‌های اسکی متعددی در سراسر شهرهای ایران وجود دارند؛ اما به جرات می‌توان گفت پیست اسکی کاکان یاسوج یا پیست اسکی دنا یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران به شمار می‌رود که همه ساله میزبان گردشگران و دوستداران ورزش‌های زمستانه از سراسر ایران است.

این پیست در ۲۲ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد و دارای امکانات بسیاری برای سپری‌کردن اوقات گردشگران در روزهای زمستانی است. اگر شما هم می‌خواهید برای برف‌بازی و تیوپ سواری به پیست اسکی کاکان در یاسوج مراجعه کنید در ادامه این مقاله از روم تور همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی پیست اسکی دنا یاسوج

پیست اسکی کاکان یاسوج یکی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و‌ بویراحمد است که ۲۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد و با طول ۶۰۰ متر و عرض ۱۵۰ متر در یکی از رشته‌کوه‌های زاگرس به نام دنا واقع شده است. پیست اسکی دنا کار خود را از سال ۱۳۷۳ با یک دستگاه بالا‌بر آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۸۴ دو تله اسکی به مجموعه اضافه شد.

زمانی که پیست اسکی در کاکان کار خود را آغاز کرد جزو ۳۰ پیست اسکی فعال ایران بود و به دلیل نزدیکی به شهر‌های گرم جنوبی کشور جزو گردشگر‌پذیرترین نقاط ایران در فصل زمستان بود‌. پیشرفت‌های چشمگیر پیست اسکی کاکان سبب شده تا دوستداران تفریحات زمستانه همه ساله از اوایل زمستان تا اوایل بهار برای تفریح و گشت‌و‌گذار به این پیست مراجعه کنند.

در حال حاضر این پیست دو دستگاه بالابر برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی دارد. پیست اسکی در کاکان یاسوج در فصل زمستان روزانه میزبان ۳۰۰۰ نفر گردشگر از سراسر ایران و بخصوص استان‌های بوشهر، خوزستان، شیراز و اصفهان است.

تور شهرکرد و یاسوج از شیراز را در اینجا رزرو کنید.

عکس پیست اسکی دنا یاسوج

چرا باید از پیست اسکی کاکان یاسوج دیدن کرد؟

اگرچه فصل بهار و تابستان بهترین فرصت برای ایرانگردی و بازدید از جاهای دیدنی استان‌های کشور است؛ اما فصل زمستان نیز به نوبه خود بهترین شرایط را برای تفریح گردشگران فراهم می‌کند.

ازآنجایی‌که امروزه بسیاری از شهر‌های ایران دیگر شاهد بارش برف نیستند یا مقدار برف آن‌قدر کم است که با اولین تابش آفتاب آب می‌شود به شما پیشنهاد می‌کنیم برای برف‌بازی و انجام تفریحات برفی به‌جای منتظر ماندن برای بارش برف به پیست اسکی کاکان یاسوج مراجعه کنید.

در فصل زمستان این منطقه پوشیده از برف می‌شود و حتی گاهی اوقات ارتفاع برف به سه متر نیز می‌رسد. در فصل بهار نیز با آب‌شدن برف‌ها پیست اسکی کاکان دنا پر از گل‌های لاله واژگون می‌شود. اگر هوس برف‌بازی و ساختن آدم‌برفی کرده‌اید کافی است چوب اسکی خودتان را بردارید و همراه با خانواده برای سفر به یاسوج آماده شوید.

البته اگر چوب اسکی ندارید اصلا نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید لوازم موردنیاز برای اسکی و سایر ورزش‌های برفی را در پیست اسکی در کاکان اجاره کنید. علاوه بر این می‌توانید تحت نظارت مربی اسکی تمرین کنید و از اسکی روی دامنه رشته‌کوه دنا لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی یاسوج

عکس وسایل اجاره برای اسکی

پیست اسکی کاکان یاسوج کجاست؟

پیست اسکی کاکان در نزدیکی روستای کاکان و منطقه نهر آب، در دامنه رشته کوه زاگرس و در شرق قله دنا قرار دارد. اگر در استان تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید برای خلاصی از شر آلودگی هوا و برف‌بازی به پیست اسکی در کاکان بروید می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. 

با توصیف‌هایی که از پیست اسکی کاکان یاسوج کردیم هر کسی وسوسه می‌شود تا آماده سفر به یاسوج شود؛ اما امروزه به دلیل هزینه‌های بسیار بالا سفر و اقامتگاه‌ها بسیاری از افراد از سفرکردن به اقصا نقاط کشور صرف‌نظر می‌کنند.

ما در تیم روم تور مفتخریم که به شما بگوییم با رزرو تور پیست اسکی کاکان دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌های سفر باشید. تور پیست اسکی کاکان روم تور هزینه سفر شما را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد؛ زیرا شامل رزرو اقامتگاه، تفریحات، تور و ترانسفر است. علاوه بر رزرو تور پیست اسکی کاکان می‌توانید نسبت به خرید بلیط اتوبوس اقدام کنید.

آدرس پیست اسکی دنا: استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، جاده یاسوج اقلید،۷ کیلومتری دهستان کاکان، پیست اسکی کاکان

پارک آبی یاسوج را در اینجا رزرو کنید.

عکس پیست اسکی کاکان

امکانات پیست اسکی کاکان یاسوج

از سال ۱۳۷۳ تا کنون در جهت رفاه حال گردشگران عزیز امکانات رفاهی مختلفی نظیر رستوران، اقامتگاه‌های محلی، پیست کوب و تجهیزات اسکی بشقابی در پیست اسکی دنا راه‌اندازی شده است؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید در فصل زمستان برای انجام تفریحات زمستانه به این پیست مراجعه کنید.

همچنین با مودت قرار است با یک تله‌کابین آبشار یاسوج را به پیست اسکی دنا متصل کنند. اگر در بهمن‌ماه راهی پیست اسکی یاسوج شدید می‌توانید در جشنواره نقاشی و ساخت آدم‌برفی شرکت کنید یا در مسابقات ورزشی مختلفی نظیر اسنوبرد، اسکی نمایشی و آلپاین که همه ساله در این پیست برگزار می‌شود شرکت کنید.

مسابقات ملی برف پیست اسکی در کاکان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل ورزش و جوانان استان است.

علاوه بر این می‌توانید بعد از تفریح و گشت‌وگذار در مجموعه برای رفع خستگی آش‌های محلی نظیر آش دوغ، آش ماست و آش کارده را سفارش دهید یا سایر خوراکی‌های دلچسب زمستانی نظیر ذرت، لبو و باقالی را میل کنید.

لازم به ذکر است که پیست اسکی در کاکان پارکینگ ندارد و به دلیل خراب‌شدن برف‌کوب مجموعه پیست به حالت نیمه‌تعطیل درآمده است. امیدواریم که مسئولین توجه بیشتری به این پیست اسکی داشته باشند و با ایمن‌سازی مجموعه و احداث اردوگاه تفریحی و رفاهی در راستای بهبود شرایط پیست اسکی کاکان یاسوج گامی بردارند.

عکس پیست اسکی یاسوج

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی کاکان یاسوج

آب‌وهوای خنک و وجود آبشارهای گوناگون سبب شده تا استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌خصوص شهر یاسوج به یکی از پربازدید‌ترین جاهای دیدنی ایران در فصل بهار تبدیل شود. در فصل بهار برف کوه‌ها به‌تدریج آب می‌شوند و آبشارهای یاسوج به نهایت عظمت خود می‌رسند.

علاوه بر این تمام دشت‌ها و بیشه‌ها سرسبز می‌شوند و گل‌های لاله واژگون در این دشت‌ها رشد می‌کنند. البته اگر قصد شما از سفر به یاسوج اسکی و سایر تفریحات زمستانه است باید در فصل‌های سرد سال یعنی پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید. ما در تیم روم تور به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تفریحات زمستانه از اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه به پیست اسکی کاکان مراجعه کنید.

عکس پیست اسکی کاکان یاسوج

پیست اسکی یاسوج در تابستان

گردشگران عزیز می‌توانند در فصل تابستان در بازدید از پیست اسکی یاسوج سری به منطقه حفاظت شده دنا بزنند. این منطقه در دامنه رشته‌کوه دنا قرار دارد و جزو مهم‌ترین مناطق حفاظت شده در ایران به شمار می‌رود؛ زیرا تنوع گونه‌های گیاهی در منطقه حفاظت شده دنا زیاد است و این منطقه زیستگاه بسیاری از جانوران به‌خصوص جانوران در حال انقراض ایران است.

در منطقه حفاظت شده دنا حیوانات مختلفی مانند گورکن، خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، پلنگ و شاهین زندگی می‌کنند. علاوه بر این گیاهان دارویی مختلفی در این منطقه رویش می‌کنند که جزو مهم‌ترین ذخایر ژنتیکی ایران به شمار می‌روند.

اگر کمی از پیست اسکی دنا فاصله بگیرید می‌توانید در شرق این منطقه از یک جاذبه گردشگری تاریخی و مهم به نام گردنه بیژن دیدن کنید. لازم به ذکر است که در روستای زیبای کاکان یک آبشار زیبا و بزرگ به نام آبشار مارگون نیز وجود دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان شناخته می‌شود.

تالاب‌های کاکان، لاله‌های واژگون، چشمه آب نهر کاکان و چشمه‌های جوشان بید گفته جزو سایر جاذبه‌های گردشگری پیست اسکی کاکان دنا یاسوج  در تابستان به شمار می‌روند.

تاریخچه روستای کاکان یاسوج

روستای کاکان در جوار کوه‌های سر به فلک کشیده دنا قرار دارد و جزو توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد به شمار می‌رود. مردم روستای کاکان مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند و به زبان لری و ترکی قشقایی صحبت می‌کنند.

در فصل بهار و تابستان این روستا بسیار خنک و مطبوع است و به دلیل پوشش گیاهی زیبا و چشم‌نوازش گردشگران زیادی را به این‌سو می‌کشاند. در فصل پاییز و زمستان نیز آب‌و‌هوای این روستا سرد است و بارش برف‌وباران در این منطقه اتفاق می‌افتد.

به علاوه روستای کاکان یکی از تاریخی‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است که قدمتی بسیار طولانی دارد. این روستا ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و درگذشته ییلاق خوانین بویراحمدی بوده است. خوب است بدانید در بخش‌هایی از روستای کاکان یاسوج کتیبه‌های مربوط به زمان سلسله هخامنشی کشف شده است.

عکس روستای کاکان یاسوج

رزرو اقامتگاه در سفر به یاسوج

وقتی صحبت از طبیعت‌گردی به میان می‌آید اکثر افراد به یاد جنگل‌ها و مراتع شمال کشور می‌افتند؛ درحالی‌که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با پوشش گیاهی غنی و جاذبه‌های طبیعی متعدد یکی از گردشگر‌پذیرترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

امروزه به دلیل بی‌مهری و عدم توجه مسئولین امکانات رفاهی و اقامتگاه‌های بسیار کمی با شرایط مطلوب در یاسوج وجود دارد؛ اما کمبود امکانات تاثیر زیادی بر تعداد گردشگران نداشته و سالانه تعداد زیادی گردشگر از جاذبه‌های گردشگری یاسوج دیدن می‌کنند.

تا به این لحظه حدود ۴ الی ۵ هتل با شرایط مناسب برای اقامت در یاسوج وجود دارد که تنها یکی از آنها جزو هتل‌های لوکس یاسوج به شمار می‌رود. علاوه بر این برای اسکان گردشگران مهمان‌پذیرها و سوئیت‌های مختلفی نیز در سطح شهر وجود دارند که سطح کیفیت و خدمت‌رسانی آنها پایین‌تر از هتل‌های یاسوج است. لازم به ذکر است که برخی از مردم محلی یاسوج در قبال گرفتن هزینه اندکی خانه‌ خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

عکس هتل های یاسوج

فرصت گشت و گذار و تفریحات زمستانی در پیست اسکی یاسوج

دیگر لازم نیست در روز‌های سرد زمستانی اوقات خودتان را در خانه سپری کنید؛ زیرا می‌توانید با رفتن به پیست اسکی در کاکان لحظات شاد و مفرحی را در کنار دوستان و آشنایان خود سپری کنید. شما می‌توانید همراه دوستانتان آدم‌برفی درست کنید یا با اجاره یک تیوپ آدرنالین خون خود را محک بزنید.

علاوه بر این می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های پیست اسکی در کاکان مستقر شوید و هنگام نوشیدن چایی از پشت پنجره شاهد بارش برف بر دامنه رشته‌کوه دنا باشید. پیست اسکی یاسوج با امکانات مختلف خود در روزهای سرد زمستانی میزبان تمامی گردشگران عزیز از اقصا نقاط ایران خواهد بود؛ پس همین حالا چمدان خود را ببندید و برای تفریح و انجام ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی و تیوپ سواری آماده سفر به یاسوج شوید.

البته بهتر است پیش از رفتن به پیست اسکی کاکان یاسوج جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت و امکانات مجموعه با کارشناسان ما در روم تور تماس حاصل کنید.