راهنمای سفر به شیراز - (نحوه سفر + هزینه ها + جاذبه ها)

در راهنمای سفر به شیراز نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها قطعا سفر بهتری را تجربه خواهید کرد. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت کلی شما را با شهر زیبای شیراز آشنا کنیم.

راهنمای سفر به شیراز - (نحوه سفر + هزینه ها + جاذبه ها)
راهنمای سفر به شیراز

از هر چه بگذریم از لذت‌ سفر به شیراز، شهر بهارنارنج و راز نمی‌توان گذشت. مسافرت به شیراز در برنامه سفر هر خانواده ایرانی هست و هرکسی قطعا یکبار در عمر خود به این شهر زیبا سفر کرده یا خواهد کرد. قطعا برای سفر باید تمهیداتی را بسنجید و یک نقشه راه کلی از سفر در ذهن‌تان داشته باشید تا همه‌چیز طبق روال پیش برود.

سفر به شیراز نیز، از این قاعده مستثنی نبوده و برای آنکه بخش زیادی از سفر طبق برنامه‌ریزی پیش رود نیاز است تا با راهنمای سفر به شیراز آشنا باشید. در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با شیراز آشنا کرده و راهنمای کاملی از سفر به این شهر در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین تا انتهای مطلب با سایت روم تور همراه باشید.

هزینه سفر به شیراز؛ چگونه سفر ارزان به شیراز داشته باشیم؟

  • انتخاب تو مسافرتی در یک سایت معتبر اولین اقدام جهت ارزان بودن سفر به شیراز است.
  • انتخاب هتل‌های کم ستاره یا مسافرخانه‌های کوچک اما تمیز و کمک گرفتن از سایت‌هایی که خدمات تور گردشگری و مسافرتی دارند نیز، می‌تواند به کاهش هزینه سفر به شیراز کمک کند.
  • علاوه‌بر این جابه‌جایی درون شهری شیراز با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه‌ی عمومی تاکسی، آژانس و تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌ها را کم می‌کند و باعث ارزان‌تر شدن سفر شما به شیراز می‌شود.
  • جهت ارزان‌تر شدن سفر می‌توانید چادر مسافرتی برای اسکان همراه خود داشته باشید و چند شب را درون چادر سر کنید. در کنار چادر، وجود وسایل آشپزی مانند پیک‌نیک و آوردن مواد غذایی از منزل می‌تواند در امر تهیه غذا و کاهش هزینه‌های خورد و خوراک به شما کمک کند. در نهایت سعی کنید از خریدهای غیر ضروری پرهیز کنید و تنها به لذت سفر به شیراز بیندیشید و بس!

برای رزرو تور مسافرتی در روم تور کلیک کنید.

سفر ارزان به شیراز

نکات مهم در سفر به شیراز

در راهنمای سفر به شیراز نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها قطعا سفر بهتری را تجربه خواهید کرد. این نکات عبارتند از:

  • بهتر است آب و هوای شیراز را بررسی کنید و ببینید در طول مدت اقامت‌تان هوا مناسب روحیات شما هست یا نه! هوای شیراز بهار و پاییز معتدل و خنک است؛ اما در فصل بهار علاوه‌بر هوا شهر هم زیبایی خاصی دارد.
  • قبل از سفر مکان‌های دیدنی شیراز را بررسی کنید و لیستی از جاهایی که تصمیم دارید بروید زا بنویسید تا هنگام ورود به شهر شیراز سردرگم نشده و بدانید که اول به کجا باید سر بزنید.
  • آدرس هتل‌ها و اقامتگاه‌های تمیز با قیمت مناسب یا با خدمات مدنظرتان را در نزدیکی مکان‌های دیدنی شیراز یادداشت کنید و در صورت تمایل اتاق‌تان از آنجا رزرو کنید تا رفت‌وآمد به مکان‌های دیدنی راحت‌تر شود.

برای رزرو اقامتگاه در شیراز در روم تور کلیک کنید.

نکات مهم سفر به شیراز

راهنمای مکان های دیدنی شیراز

آنقدر که جاهای دیدنی شیراز زیاد است که اگر کل سفرتان را فقط و فقط به بازدید از این شهرها بگذرانید باز هم فرصت کم می‌آورید. در ادامه مکان‌های دیدنی شیراز که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را آورده‌ایم.

  • حافظیه: قطعا اولین مقصد هر ایرانی در سفر به شیراز حافظیه است. آرامگاه شاعر بلند آوازه ایرانی‌ حافظ شیرازی که شب‌های رویایی و روزهای دیدنی دارد. می‌توانید ساعات خوشی را در کنار خانواده در این مکان بگذارنید.
  • سعدیه: آرامگاه سعدی شاعر معروف کشورمان ایران نیز، در این مکان است که در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده و بسیار دیدنی است.
  • پاسارگاد: این مکان جذاب و رازآلود تاریخی در فاصله 136 کیلومتری جاده شیراز_اصفهان قرار دارد و یک جای دیدنی و جذاب برای بازدید است. پیشنهاد می‌شود یک روز را اختصاصی در این مکان جذاب بگذارنید.
  • ارگ کریمخانی: یک بنای تاریخی و جذاب که ابهت خاصی داشته و به‌جهت اینکه حدود 30 درجه کج شده است شهرت دوچندان دارد.
  • باغ ایلخانی: عمارت جذاب این باغ مربوط به دوران قاجار است و در محله سه باغ شیراز واقع شده است. حتما از این باغ زیبا و دیدنی، بازدید کنید.
  • باغ ملی شیراز: درختان سرو کهنسال و کاج‌های بلندقامت نشانه قدمت و دیرینگی باغ ملی شیراز هستند. باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه این شهر جزو دنج‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌هایی است که حتما باید به آن سر بزنید.
  • شاه‌ چراغ: مگر می‌شود به شهر راز و نیاز سفر کنی و شاهچراغ نروی؟ حرم شاه‌چراغ برادر بزرگوار امام رضا (ع) با معماری زیبا و فضایی معنوی و چشم‌نواز میزبان مسافران شیراز و زائرین گرامی است؛‌ بنابراین حتما در سفر به شیراز به این حرم باصفا سر بزنید و شهدای این حرم را نیز، زیارت کنید.

آرامگاه حافظیه شیراز

راهنمای سفر به شیراز با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی واقعا تجربه‌ای لذت‌بخش و تکرار نشدنی است. راحتی در ماشین شخصی بیشتر از سایر وسایل نقلیه بوده و این باعث می‌شود خیلی‌ از افراد ماشین خود را برای طی مسافت تا شیراز انتخاب کنند.اینکه همه‌چیز در سفر تحت نظارت و مدیریت مستقیم شما باشد، لذت‌بخش است.

سفر با ماشین شخصی به شما این اجازه را می‌دهد هرگاه خواستید حرکت را شروع کنید و هر زمان که احساس خستگی‌ کردید، توقف داشته باشید. هزینه سفر به شیراز هنگام سفر با ماشین شخصی به شیراز کاهش پیدا می‌کند و درکنار آن می‌توانید به راحتی با همسفران خود گپ‌وگفت داشته باشید و حتی موزیک گوش دهید. بهترین زمان سفر به شیراز نیز اوایل پاییز تا ازدیبهشت ماه است.

در هر فصلی که دوست دارید تور نیم روزه شیراز را رزرو کنید و بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

سفر به شیراز با ماشین شخصی

سوغاتی و غذاهای شیراز

در سفر به شیراز حتما فالوده شیرازی‌ که یک خوراکی پرطرفدار و معروف در این شهر است را میل کنید. در کنار فالوده غذاهایی مانند کلم پلوی شیرازی یک‌بار ارزش امتحان کردن آن هم در شهر شیراز را دارد.

اگر علاقه‌مند به خوراکی‌های شیرین هستید می‌توانید انواع‌ مسقطی شیرازی با طعم‌های مختلف را به‌عنوان سوغاتی و تنقلات خریداری کنید. مسقطی، بافتی نرم و شبیه حلوا دارد و در طعم‌های گل محمدی، زرشک، پسته و… تولید می‌شود.

یوخه نیز، یکی از شیرینی‌های معروف شیراز است که انتخاب خوبی به‌عنوان سوغاتی بوده و بافتی ترد و پوک دارد. در کنار یوخه، بادام سوخته هم جزو سوغاتی‌های پرطرفدار شیراز هست که در سفر به شیراز حتما باید آن را امتحان کنید یا به‌عنوان سوغاتی آن را برای دیگر اعضای خانواده خود بیاورید. بادام سوخته با روکشی از شکر آب شده و کاراملی پوشیده شده و جایگزین خوبی برای قند در کنار چای است‌.

انواع عرقیجات تازه و ارگانیک مانند بهارنارنج، بیدمشک، گلاب و آبلیمو‌های معروف شیراز نیز، از سوغات بسیار محبوب شیراز است که می‌توانید در سفر به شیراز آنها را برای عزیزان خود هدیه بیاورید.

کلم پلو شیرازی

مراکز خرید شیراز

بخش جذاب خرید در سفر می‌تواند خستگی راه را از تن شما دور کند؛ بنابراین در این بخش بازارهای معروف شیراز را به طور مختصر معرفی کرده‌ایم. در شیراز به وفور مراکز خرید سنتی و مدرن یافت می‌شود و همگی آنها همه روزه میزبان بسیاری از مسافرین شیراز است.

بازار وکیل و سرای مشیر که گفتن ندارد و علاوه‌بر خرید یکی از بهترین مکان‌های تاریخی و دیدنی شیراز است که در سفر به شیراز حتما باید به آنها سر بزنید، حتی اگر خریدی نمی‌کنید. همچنین مجتمع‌های تجاری خلیج فارس، زیتون، سپهر،‌ هامون، آناهیتا یک و دو و بازار بعثت جزو مراکز خرید شلوغ و پرتردد شیراز است که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید.

مجتمع تجاری خلیج فارس

جاذبه های طبیعی شهر شیراز

شیراز علاوه‌بر باغ‌های زیبا، مکان‌های فرهنگی و تاریخی، جاذبه‌های طبیعی زیبایی هم دارد. اگر در فصولی که هوا معتدل و مناسب است به شیراز سفر کنید، انتخاب خوبی برای پیک‌نیک هستند.

دشت ارژن یکی از دشت‌های وسیع و سرسبز شیراز است که در دامنه رشته کوه زاگرس واقع شده و با اتراق در این دشت می‌توانید با عشایر نیز، تعامل داشته باشید و سبک زندگی‌‌ آنها را از نزدیک ببینید. این دشت در تابستان هوای خنک و مطبوعی داشته و آبشار زیبایی به نام ارژن در آن وجود دارد.

روستای قلات در بهار دیدنی است. کوچه پس کوچه‌های روستا و هوای دلپذیر آن دل هر مسافری را می‌برد و شکوفه‌های گیلاس در باغات روستا شما را شگفت زده می‌کند.

دریاچه مهارلو نیز از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی شیراز است که قطعا ارزش یکبار رفتن و دیدن فلامینگوهای مهاجر را از نزدیک دارد. پیشنهاد می‌شود در سفر جذاب‌تان به این شهر پر از شگفتی دفترچه و خودکاری همراه خود ببرید و سفرنامه به شیراز بنویسید تا خاطرات این سفر همیشه همراه‌تان باشد.

اگر می خواهید با هتل های شیراز آشنا شوید مقاله بهترین هتل های شیراز را مطالعه کنید.

دریاچه مهارلو

با روم تور بهترین سفر شیراز عمرتان را بروید!

در این مقاله سعی کردیم راهنمای سفر به شیراز را به صورت کلی برای علاقه‌مندان شرح دهیم و شما را تا حدی با شهر زیبای شیراز آشنا کنیم. اگر به هر دلیلی قصد سفر به این شهر زیبا با ماشین شخصی را ندارید می‌توانید از تورهای جذاب و باکیفیت روم تور برای سفر به شیراز استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مسافرت به شیراز و رزرو تور مسافرتی به شیراز و همچنین رزرو تفریحات شیراز با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

خدمات بی‌نظیر در 24 ساعت شبانه روز با تضمین قیمت و هم‌چنین راحتی شما در تمام طول سفر با تور از سایت روم تور، باعث می‌شود تا برای همیشه رزرو سفرهای خود را با این مجموعه‌ هماهنگ کنید.