راهنمای سفر به قشم - برنامه ریزی کامل برای سفر خاطره انگیز

با استفاده از این راهنمای سفر به قشم که روم تور آماده کرده است می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید و از تمام جاذبه‌های گردشگری قشم دیدن کنید.

راهنمای سفر به قشم - برنامه ریزی کامل برای سفر خاطره انگیز

کافی است کمی اهل سیروسفر در این خطه باشید تا بدانید سراسر این کشور پر از جاذبه‌های گردشگری زیبا و بی‌نظیری است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

جزیره زیبای قشم نیز از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و گردشگری چیزی از سایر نقاط ایران کم ندارد. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم به این جزیره سفر می‌کنند.

علاوه بر این مردم جزیره از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی برخوردارند که آداب‌ورسوم قشم خود گواه آن است. اگر می‌خواهید برای سفر به قشم آماده شوید همراه ما در روم تور باشید تا هر آنچه که برای سفر به قشم نیاز دارید را برای شما بیان کنیم.

روش ‌های سفر به قشم چیست؟

اگر جزیره قشم را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید؛ ولی اطلاعاتی در مورد نحوه سفر به این جزیره ندارید باید به شما بگوییم که گردشگران می‌توانند از روش‌های زمینی و هوایی به قشم سفر کنند. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های سفر به قشم می‌پردازیم:

روش ‌های سفر به قشم چیست؟

سفر هوایی

درگذشته هیچ فرودگاهی در جزیره کیش وجود نداشت به همین دلیل همه مسافران مجبور بودند از روش‌های زمینی به قشم سفر کنند. البته امروزه اوضاع تغییر کرده و قشم از فرودگاه‌ مجهز و بروزی برخوردار است که سفر را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.

سفر با هواپیما یکی از بهترین روش‌های سفر به جزیره قشم است که هزینه‌های آن نسبتا مناسب است؛ اما در روز‌های تعطیل سال معمولا این قیمت افزایش پیدا می‌کند. برای سفر به قشم با هواپیما تنها کافی است به‌صورت اینترنتی یا حضوری یک بلیت هواپیما رزرو کنید و چمدان خود را برای یک سفر هیجان‌انگیز به قشم آماده کنید.

سفر با ماشین شخصی

اگر به سفر جاده‌ای علاقه‌مند هستید و رانندگی طولانی شما را اذیت نمی‌کند تنها کافی است باک ماشین خود را پر کنید و به سمت بندرعباس حرکت کنید. البته اگر می‌خواهید سفر خسته‌کننده‌ای نداشته باشید می‌توانید از شهر‌های مسیر سفر نیز بازدید کنید. بعد از آنکه به بندر عباس رسیدید باید یک مسیر ۷۰ کیلومتری را بپیمایید تا به بندر پل برسید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به جزیره قشم بروید باید سوار لندینگ کرافت شوید تا بعد از ۲۰ دقیقه به جزیره قشم برسید؛ اما اگر می‌خواهید ادامه سفر را بدون ماشین خود طی کنید باید اتومبیل خود را در پارکینگ بندر پل قرار دهید و برای ادامه سفر بلیت قایق یا کشتی تهیه کنید. البته در زمان‌هایی که شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد است هیچ قایق و لندینگ کرافتی به سمت قشم حرکت نمی‌کند.

سفر با قطار

اگر استان محل زندگی شما از خطوط راه‌آهن برخوردار است می‌توانید با استفاده از قطار به بندر عباس بروید و سپس با تاکسی خودتان را به بندر شهید حقانی برسانید.

در بندر شهید حقانی هر یک ساعت یک بار قایق‌های شناور به سمت جزیره قشم حرکت می‌کنند؛ بنابراین با استفاده از آنها می‌توانید به جزیره قشم بروید. پیمودن فاصله بین بندر شهید حقانی تا جزیره قشم حدود یک ساعت طول خواهد کشید‌. گردشگرانی که با قطار از مبدا تهران قصد سفر به بندرعباس را دارند حدود ۱۹ ساعت در راه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بهترین مسیر سفر به قشم

فرودگاه قشم در کدام قسمت از جزیره قرار دارد؟

فرودگاه قشم در بخش جنوبی جزیره و ۲۰ کیلومتری روستای دیرستان قرار دارد و تا مرکز شهر حدود یک ساعت فاصله دارد؛ بنابراین برای رفتن به مرکز جزیره باید تاکسی بگیرید.

البته اگر با تورهای گردشگری روم ‌تور قصد سفر به قشم را دارید نیازی به گرفتن تاکسی نیست؛ زیرا ما در روم‌ تور بدون هیچ‌گونه هزینه‌‌ای گردشگران را به مرکز جزیره قشم منتقل می‌کنیم. البته اگر هتل محل‌ اقامت شما ترانسفر فرودگاهی داشته باشد نیز می‌توانید با انجام هماهنگی‌های لازم این مسافت را با تاکسی هتل طی کنید.

در سفر به قشم در کجا اقامت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به قشم انتخاب یک اقامتگاه خوب متناسب با بودجه خودتان است. ازآنجایی‌که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی جزیره قشم به این نقطه از ایران شفر می‌کنند اقامتگاه‌های مختلفی برای گردشگران و مسافران ساخته شده است؛ بنابراین شما می‌توانید در جزیره قشم متناسب با بودجه خودتان یک اقامتگاه مناسب پیدا کنید.

از هتل‌های چهار ستاره لوکس گرفته تا سوئیت‌های کوچک و اقتصادی همگی برای اقامت مناسب هستند و امکانات خوبی را به گردشگران ارائه می‌کنند. اگر هزینه‌های سفر برای شما اهمیت چندانی ندارد به شما پیشنهاد می‌کنیم اقامت در هتل‌های چهار ستاره شیک و مدرن جزیره قشم را از دست ندهید.

این هتل‌ها از نظر معماری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد هستند و امکانات بسیاری نظیر استخر، سالن بدنسازی، پارکینگ رایگان، اسپا، ترانسفر فرودگاهی و اینترنت رایگان را برای گردشگران فراهم می‌کنند. علاوه بر این اگر می‌خواهید در محیطی سنتی و به‌دوراز هیاهوی شهری اقامت داشته باشید می‌توانید اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبا و سنتی قشم را برای اقامت انتخاب کنید‌.

اگر قصد دارید اقامتگاه، سوییت، ویلا و هتل رزرو کنید و با شرایط رزرو آشنا شوید روی کلمه رزرو اقامتگاه در قشم کلیک کنید و از تخفیفات ویژه روم تور استفاده کنید.

در سفر به قشم در کجا اقامت کنیم؟

معرفی بهترین رستوران‌ های قشم

امکان ندارد صحبت از جنوب کشور و به‌خصوص جزیره زیبای قشم به میان بیاید و کسی از غذاهای محلی خوشمزه آن تعریف نکند. البته نمی‌توان برای خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ جنوبی هر رستورانی را انتخاب کرد؛ زیرا نوع طبخ و ادویه‌های غذا تأثیر بسزایی در طعم آن دارند.

پس بهتر است به رستوران‌هایی مراجعه کنید که شناخته شده باشند و از بهترین متریال برای طبخ غذا استفاده کنند. غذاهای محلی قشم شناسنامه مردم جزیره هستند و فرصت خوبی را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا با ذائقه مردم محلی قشم آشنا شوند و یک تجربه منحصربه‌فرد را در سفر به قشم کسب کنند. لیست بهترین رستوران‌های جزیره قشم به شرح زیر است:

  • رستوران نعیم
  • رستوران خاله
  • رستوران قلعه
  • رستوران دفاری
  • رستوران خان بوم
  • رستوران بادیل
  • رستوران شاورما

برای آشنایی بیشتر با بهترین رستوران قشم مقاله ما را مطالعه کنید: با 14 مورد از پرطرفدارترین رستوران های قشم آشنا شوید!

معرفی بهترین رستوران‌ های قشم

خوشمزه ‌ترین غذاهای قشم

همان‌طور که می‌دانید موقعیت جغرافیایی جزیره قشم سبب شده تا خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی در این جزیره طبخ شود. البته این غذاها به‌خودی‌خود خوشمزه نیستند؛ بلکه ادویه‌های خوش‌ عطر و بو جزیره قشم و تازه بودن ماهی و میگو سبب خلق طعم‌های خارق‌العاده در این غذاها می‌شوند.

غذاهای جزیره قشم آن‌قدر خوش‌آب‌ورنگ هستند که اگر شکمو هم نباشید بعد از دیدن این غذاها نمی‌توانید از خوردن آنها چشم‌پوشی کنید؛ بنابراین ما در تیم روم‌ تور به شما پیشنهاد می‌کنیم خوردن غذاهای دلچسب جنوبی که با تازه‌ترین متریال تهیه می‌شوند را هرگز از دست ندهید.

اگر قصد سفارش غذاهای محلی قشم را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی پا را فراتر بگذارید و غذاهای جدیدتری را امتحان کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین غذاهای محلی قشم را به شما معرفی خواهیم کرد:

کلمبا؛ یک غذای خوشمزه و متفاوت

کلمبا یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی جزیره قشم است که با استفاده از ماهی، گندم، گشنیز و شوید خورد شده تهیه می‌شود. مردم محلی قشم برای تهیه این غذا گندم را در آب می‌جوشانند و در قابله دیگری ماهی را به همراه زردچوبه و نمک می‌جوشانند.

زمانی که ماهی‌ها خوب می‌پزد و استخوان‌های آن به‌راحتی جدا می‌شوند ماهی را با سبزیجات مخلوط می‌کنند و به گندم‌های پخته شده اضافه می‌کنند. در مرحله آخر اجازه می‌دهند مخلوط سبزی، ماهی و گندم خوب بپزد و سپس آن را با نان محلی سرو می‌کنند. مردم محلی قشم برای خوشمزه‌تر شدن این غذا به آن روغن حیوانی یا جونون اضافه می‌کنند.

پودینی کوسه؛ خوشمزه‌ ترین غذای محلی قشم

پودینی کوسه یکی دیگر از غذاهای دریایی قشم است که با گوشت کوسه یا ماهی تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا باید گوشت ماهی با کوسه را در آب جوش بپزید تا استخوان‌های آن به‌راحتی جدا شوند. در مرحله بعدی باید گوشت ماهی یا کوسه را له کنید و به آن سبزیجات معطر، لیمو امانی، ادویه، پیاز و رب گوجه‌فرنگی اضافه کرده و تفت دهید.

زمانی که مواد کاملا پخته شد می‌توانید پودینی کوسه را تزیین کرده و سرو کنید. اگر جداکردن استخوان‌های ماهی برای شما دشوار است پودینی کوسه می‌تواند غذای مناسبی برای شما باشد؛ زیرا هیچ‌گونه استخوانی ندارد.

هواری؛ معروف ‌ترین غذای جزیره

هواری از آن دسته غذاهایی است که در سفر به قشم نمی‌توان فرصت خوردن آن را از دست داد. مردم محلی قشم برای تهیه هواری پیاز را سرخ می‌کنند و سپس سبزی‌های معطری مثل گشنیز، شوید و شنبلیله را به آن اضافه می‌کنند.

در ادامه ماهی را به مواد اضافه می‌کنند و با سیر، فلفل، ادویه و زردچوبه بهترین طعم‌ها را برای آن خلق می‌کنند. زمانی که ماهی‌ها کاملا سرخ شدند برنج خیس‌خورده به آن اضافه می‌شود تا همه مواد کاملا پخته شوند.

ماهی برشته؛ برای دوست داران ماهی شکم پر

ماهی برشته یا کباب ذغالی یکی از بی‌نظیرترین غذاهای جزیره است که با استفاده از ماهی‌های بزرگ یا کوچک خلیج‌فارس تهیه می‌شود. اگر ماهی مورداستفاده مثل ساردین کوچک باشد مردم محلی جزیره شکم آن را خالی نمی‌کنند؛ اما اگر مثل سرخو و سنگسر بزرگ باشد شکم ماهی را خالی می‌کنند و درون آن ترکیبی از گشنیز، شوید، فلفل، ادویه، پیاز‌ خردشده،فلفل و سیر می‌ریزند.

زمانی که ماهی مزه‌دار شد آن را داخل یک فویل فلزی می‌پیچند و آن را روی آتش یا زغال قرار می‌دهند تا کاملا پخته شود. در مرحله آخر به ماهی برشته ادویه‌های تند و خوش‌ عطر اضافه می‌کنند تا خوشمزه‌تر شود. اگر در زمان سفر به قشم قصد خوردن ماهی برشته را داشتید بهتر است در کنار آن رطب میل کنید؛ زیرا ماهی طبع سرد دارد و خرما طبع سرد آن را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید : بهترین غذاهای قشم

خوشمزه ‌ترین غذاهای قشم

معرفی بازارها و مراکز خرید جزیره قشم

اگرچه دلکندن از جاذبههای گردشگری جزیره قشم دشوار است اما بخشی از زمان سفر به قشم به خرید از بازارها و مراکز خرید قشم اختصاص دارد.جزیره زیبای قشم منطقه آزاد تجاری است به همین دلیل قیمت اجناس خارجی در بازارهای آن نسبت به سایر شهر‌های ایران بسیار پایین‌تر است؛ از این رو بسیاری از مسافران با هدف خرید اجناس ارزان‌قیمت به قشم سفر میکنند.

البته بهتر است برای خرید کالا‌های مورد نیاز خود عجله نکنید و به دنبال حراجی‌های واقعی جزیره قشم بگردید. اگر به دنبال خرید کالاهای متنوع و ارزان قیمت از پوشاک و کفش گرفته تا لوازم آرایش و لوازم خانگی هستید همراه ما باشید تا بهترین پاساژ‌ها و مراکز خرید جزیره قشم را به شما معرفی کنیم:

معرفی سیتی سنتر ۱

سیتی ‌سنتر ۱ دو طبقه دارد و در میدان امام قلی خان جزیره قشم واقع شده است. در سفر به قشم می‌توانید از سیتی سنتر ۱ هر آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید؛ زیرا این مرکز خرید دارای مغازه‌های زیادی است که اجناس موردنیاز مردم نظیر پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی، لوازم صوتی و تصویری، کیف، کفش و شکلات را در تنوع بسیار بالا به فروش می‌رسانند.

علاوه بر این بعد از یک پاساژ گردی طولانی می‌توانید در رستوران این مجموعه غذا میل کنید یا لحظات شادی را در مراکز تفریحی مجموعه سپری کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان

معرفی سیتی سنتر ۲

اگر نتوانستید متناسب با سلیقه و نیازهایتان کالای موردنیاز خود را در سیتی سنتر ۱ قشم پیدا کنید کافی است به سینتی سنتر ۲ قشم مراجعه کنید. این مجموعه دقیقا روبه‌روی سیتی سنتر ۱ قرار دارد و فاصله آن با سیتی سنتر ۱ حدود ۵۰ متر است.

البته برای رفتن به سیتی سنتر ۲ لازم نیست از مجموعه سیتی سنتر ۱ خارج شوید؛ زیرا یک راهرو بزرگ این دو ساختمان را به یکدیگر متصل می‌کند. در این راهرو صنایع‌دستی، آثار هنری و عکس‌های جذابی از جزیره قشم قرار دارد که تماشای آنها خالی‌ازلطف نیست. لازم به ذکر است که عمده محصولات سیتی سنتر ۲ را پوشاک، لوازم‌خانگی و لوازم صوتی و تصویری تشکیل می‌دهند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان

معرفی بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم به معنای واقعی کلمه هم فال است و هم تماشا. بازار قدیم قشم یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای قشم است که قدمت آن به سال ۱۲۹۰ برمی‌گردد. این بازار از دالان‌ها و راهروهای باریک مختلفی تشکیل شده است که لذت بازارگردی را برای شما چندبرابر می‌کند؛ بنابراین حتی اگر قصد خرید را هم نداشته باشید می‌توانید از تماشای بافت تاریخی و زیبای بازار قدیم قشم لذت ببرید.

گردشگران عزیز می‌توانند در سفر به قشم کالاهایی نظیر بدلیجات، لباس محلی، پارچه، فرش، صنایع‌دستی، پوشاک، کیف، کفش و ظروف سنتی را از بازار قدیم قشم تهیه کنند. لازم به ذکر است که کالاهای موجود در این بازار نسبت به سایر مراکز خرید قشم ارزان‌قیمت هستند و دارای کیفیت متوسطی هستند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد

معرفی بازار درگهان قشم

اگر هدف شما از سفر به قشم خرید کالاهای مختلف است، بازار درگهان قشم بهترین گزینه برای شما است. درگهان شهری زیبا در ۲۰ کیلومتری قشم است که سراسر آن پر از مراکز تجاری و پاساژ‌های مختلف است؛ بنابراین تمامی گردشگران و مسافران می‌توانند هر آنچه که می‌خواهند را در بازار درگهان تهیه کنند.

مجتمع تجاری دو دلفین، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری نگین، مجتمع تجاری زمرد و مجتمع تجاری اطلس مهم‌ترین مراکز خرید درگهان را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید از کالاهای ارزان‌قیمت گرفته تا کالاهای لوکس و شیک را در بازار درگهان قشم پیدا کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

معرفی بازارها و مراکز خرید جزیره قشم

معرفی بهترین جاهای دیدنی قشم

هر یک از جاذبه‌های گردشگری قشم به نوبه خود زیبا و شگفت‌انگیز هستند؛ بنابراین اگر مدت‌زمان سفر به قشم شما محدود است ما در تیم روم تور به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای این جاذبه‌های گردشگری برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این مانعی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم در فصل‌های سال وجود ندارد و شما می‌توانید از تمامی جاذبه‌های گردشگری قشم در تمامی فصل‌های سال بازدید کنید.

البته در بعضی از فصل‌های سال هزینه بازدید از این جاذبه‌های گردشگری با نوسان مواجه می‌شود. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا بخشی از جاذبه‌های گردشگری جزیره زیبای قشم را به شما معرفی کنیم:

تنگه چاهکوه؛ یکی از عجایب هفت‌ گانه جزیره قشم

یکی از شگفت‌انگیز‌ترین عجایب هفت‌گانه سفر به قشم تنگه چاهکوه است. این تنگه در بخش غربی جزیره قشم قرار دارد و در بین کوه‌های صخره‌ای واقع شده است. پیش‌ازاین در این بخش از جزیره کوه‌های زیادی وجود داشتند که به علت زمین‌لرزه با تغییراتی مواجه شدند.

البته این تغییرات ثابت نمانده و هنر رندانه طبیعت و فرسایش سنگ‌ها در طی میلیون‌ها سال این دره زیبا و بی‌نظیر را تشکیل داده است. در ابتدای مسیر تنگه چاهکوه باز و بزرگ است؛ اما هر چه در این تنگه جلوتر بروید خواهید دید که فاصله بین سخره‌ها کمتر می‌شود تا جایی که دیگر به‌راحتی نمی‌توانید آسمان بالای سر خود را ببینید.

جالب است بدانید علت نام‌گذاری این تنگه وجود چاه‌ها و حفره‌های متعدد با عمق کم در تنگه چاهکوه است. در زمان قدیم این چاله‌ها با آب باران پر می‌شدند و آب آشامیدنی مردم محلی جزیره را تامین می‌کردند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای چاهوی شرقی

دره ستارگان؛ مخوف اما زیبا و حیرت انگیز

دره ستارگان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم است که در لیست بازدید تمامی تورها قرار دارد. این دره در قسمت شرقی جزیره و در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد. مردم محلی روستا به دره ستارگان قشم استاله کفته و استار افتیده نیز می‌گویند و بر این باورند که دره ستارگان حاصل برخورد یک شهاب سنگ به زمین است.

البته کاوش‌های انجام شده توسط زمین‌شناسان نشان می‌دهد که این دره به‌وسیله فرسایش عواملی نظیر باد، باران، تندباد و همچنین تغییرات جوی پدیدآمده است. دره ستارگان دو میلیون سال قدمت دارد و به‌عنوان پنجره‌ ورود به آسمان شناخته می‌شود.

اگر از تاریکی هوا و شنیدن صداهای مخوف هراسی ندارید یک شب را در دره ستارگان سپری کنید؛ زیرا این دره در شب به نهایت زیبایی خودش می‌رسد و بهترین فرصت برای تماشای آسمان پر ستاره است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

جنگل حرا قشم؛ شگفت ‌انگیز‌ترین جاذبه گردشگری سفر به قشم

احتمالا بارها نام جنگل‌های حرا را در کتاب‌های درسی، اینترنت و تلویزیون شنیده‌اید. این جنگل‌ها ۷ هکتار وسعت دارند و به دلیل آب‌و‌هوا و موقعیت جغرافیایی جزیره قشم به وجود آمده‌اند و جزو پرطرف‌دارترین جاذبه‌های گردشگری سفر به قشم به شمار می‌روند.

درختان این جنگل کوتاه هستند و ریشه‌های درهم‌تنیده‌ای دارند و مردم جزیره از آنها برای مصارفی مختلفی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال زمانی که درختان بیرون از آب هستند مردم محلی برگ این درختان را می‌چینند و برای خوراک حیوانات از آنها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این صیادان جزیره در زمان‌های خاصی از سال برای صید میگو در میان جنگل حرا قشم تور پهن می‌کنند. اگر قصد بازدید از جنگل‌های حرا را دارید باید بدانید که این جنگل‌ها در زمان جزر از آب بیرون می‌آیند و تنه تمام درختان مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که گردشگران عزیز می‌توانند ضمن بازدید از جنگل‌های حرا، پرندگانی نظیر فلامینگو، مرغ ماهی‌خوار و پلیکان را در این جنگل‌ مشاهده کنند‌.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهرک جدید گورزین، جاده جنگل حرا

سد گوران؛ بنا شده در زمان سلسله هخامنشیان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی جزیره قشم سد گوران است که در روستایی با همین نام قرار دارد. پی‌ریزی این سد در دوران هخامنشیان انجام شده است و قدمت ساخت تاج سد نیز به سلسله ساسانیان بازمی‌گردد.

البته کار ساخت سد گوران در زمان سلسله پهلوی به اتمام رسیده است. جالب است بدانید گوران از کلمه گبران می‌آید و نشان‌دهنده این است که در سالیان گذشته این روستا محل اقامت زرتشتیان بوده است. سد گوران در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۳۰۵۷ به ثبت رسیده است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم،۷۸ کیلومتری قشم، روستای گوران، نزدیکی جاده طبل _ باسعیدو

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی قشم

معرفی بهترین جاهای دیدنی قشم

معرفی جزیره‌ های اطراف قشم

اگر اهل گشت‌وگذار و بازدید از مکان‌های جدید هستید در سفر به قشم می‌توانید از جزایر اطراف قشم نیز دیدن کنید. هر یک از این جزیره‌ها به نوبه خود زیبا هستند و جاذبه‌های گردشگری مختلفی را درون خود جای‌داده‌اند؛ بنابراین بهتر است چند روز از سفر خود را به بازدید از این جزیره‌ها اختصاص دهید. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین جزیره‌های اطراف قشم می‌پردازیم:

جزیره ناز؛ تداعی‌ کننده داستان حضرت موسی و شکافتن دریا

در جنوب شرق جزیره قشم سه جزیره صخره‌ای وجود دارد که به جزایر ناز معروف هستند. در ساعاتی از روز که آب دریا پایین می‌رود این سه جزیره از درون آب بیرون می‌آید و گردشگران و مردم محلی می‌توانند با پای پیاده یا با ماشین از باریکه‌ای که از وسط دریا بیرون‌آمده به جزایر ناز بروند‌.

به‌عبارت‌دیگر جزر و مد دریا را به دو نیم تقسیم می‌کند و با ایجاد یک خشکی باریک جزایر ناز را به جزیره قشم متصل می‌کند. گردشگران عزیز می‌توانند در زمان جزر و مد از بالای صخره‌ها آب‌های نیلگون خلیج‌فارس را تماشا کنند و از نزدیک شاهد زندگی حیواناتی نظیر لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها، فلامینگوها و مرغان دریایی باشند.

علاوه بر این در زمان جزر و مد مردم محلی جزیره در اطراف ساحل قشم دست‌فروشی می‌کنند. گردشگران عزیز می‌توانند در سفر به قشم اجناسی نظیر صدف، صنایع‌دستی، میوه‌های گرمسیری و لباس‌های محلی را در این بازار خریداری کنند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، جنوب شرق جزیره قشم

جزیره هرمز؛ جزیره‌ای با خاک خوراکی

به جرات می‌توان گفت بازدید از جزیره هرمز یکی از بهترین لحظات سفر به قشم را برای شما رقم می‌زند و خاطرات آن تا سال‌ها در ذهن شما خواهد ماند. این جزیره ۴۲ کیلومترمربع وسعت دارد و بیشتر به‌واسطه خاک‌های رنگی‌اش شناخته می‌شود.

خاک ساحل جزیره هرمز سرخ رنگ است و از خاک آن به‌عنوان ادویه استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل جزیره هرمز به ساحل خوراکی ایران معروف است. اگر به مکان‌های بکر علاقه‌مند هستید باید به شما بگوییم که در جزیره هرمز خبری از مراکز خرید و هتل‌های مختلف نیست و در این جزیره همه چیز بکر و دست‌نخورده است.

برای بازدید از جزیره هرمز کافی است به اسکله بروید و با شناورهایی که در اسکله وجود دارند به این جزیره بروید. پیمودن فاصله بین جزیره قشم تا جزیره هرمز حدود یک ساعت طول می‌کشد. اگر قصد سفر به قشم را دارید می‌توانید در جزیره هرمز از جاذبه‌های گردشگری نظیر قلعه پرتغالی‌ها، فرش خاکی هرمز، دره سکوت و دره مجسمه‌ها دیدن کنید.

جزیره هنگام؛ تجربه تماشا کردن دلفین‌ ها در سفر به قشم

 جزیره هنگام یکی دیگر از جزیره‌های خلیج‌فارس است که در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. اولین چیزی که در لحظه ورود به جزیره هنگام توجه شما را به خود جلب می‌کند مردم محلی جزیره هنگام هستند که در ساحل هنگام بازارچه کوچکی را برپا کردند‌.

در این بازارچه زنان محلی جزیره هنگام دست‌سازهای خود مثل زیورآلات را به نمایش می‌گذارند و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمی آنها را خریداری کنید. علاوه بر این می‌توانید در این بازارچه غذاهای محلی و شیرینی‌های مخصوص جنوب مثل سمبوسه و نان متشی را تهیه کنید. در بازدید از جزیره هنگام می‌توانید سری به آکواریوم جزیره بزنید و از تماشای ماهی‌های زیبا و رنگارنگ خلیج‌فارس لذت ببرید.

البته اگر می‌خواهید از نزدیک ماهی‌های داخل آکواریوم را ببینید بهتر است کمی نان خشک برای آنها بریزید. اگر در سفر به قشم قصد بازدید از جزیره هنگام را دارید باید به اسکله کندالو بروید و با قایق خودتان را به جزیره هنگام برسانید. گردشگران عزیز می‌توانند در مسیر جزیره قشم به هنگام از تماشای شناکردن دلفین‌ها نیز لذت ببرند.

معرفی جزیره‌ های اطراف قشم

جزیره قشم؛ منحصر به ‌فرد ‌ترین جایی که تا کنون به آن سفر کرده ‌اید.

جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج‌فارس است که جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری را درون خود جای داده است. اگرچه بازدید از تمامی جاذبه‌های گردشگری سفر به قشم میسر نیست؛ اما اگر با تور به این جزیره سفر کنید می‌توانید با یک برنامه منظم از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری قشم دیدن کنید.

اگر قصد سفر به قشم را دارید؛ اما اطلاعات زیادی در مورد این جزیره و مکان‌های دیدنی و تفریحات آن ندارید همین حالا نسبت به رزرو تور قشم روم تور اقدام کنید. ما در روم تور هر آنچه که برای یک سفر خاطره‌انگیز به جزیره قشم نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کنیم و سراسر جزیره قشم را به شما نشان می‌دهیم. همچنین در صورتی که قصد داشتید از تفریحات ما در روم تور استفاده کنید روی کلمه رزرو تفریحات قشم کلیک کنید.