ارزان ترین و بهترین زمان سفر به هرمز برای خرید و گردش

اگر می خواهید در مورد ارزان ترین و بهترین زمان سفر به هرمز از لحاظ آب و هوایی و خرید بدانید این مطلب از روم تور را از دست ندهید.

ارزان ترین و بهترین زمان سفر به هرمز برای خرید و گردش

هرمز را همه به کوه‌های رنگین کمانی و ساحل سرخش می‌شناسند. جزیره‌ای کوچک میان آب‌های نیلگون خلیج فارس که بیشتر شبیه یک رویا می‌ماند. جزیره هرمز جایی است که طبیعت مانند هنرمندی تمام عیار کوه‌ها، دره‌ها و ساحل‌های شهر را رنگ آمیزی کرده و از دور که به آن نگاه کنی شبیه یک تابلوی نقاشی است.

البته زیبایی جزیره هرمز تنها به خاطر خاک رنگینش نیست، جاهای دیدنی هرمز، فرهنگی بومی مردم آنجا و غذاهای خاصش در کنار هم سبب شده تا این جزیره رنگین کمانی جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران باشد. اما برای لذت بردن از این همه رنگ و طعم و زیبایی، باید بهترین زمان سفر به هرمز را بدانید. زیرا هوای جزیره در بسیاری از روزها گرم و سوزان است و اجازه بازدید و بازارگردی را نمی‌دهد.

در این مقاله از روم تور راهنمای سفر به هرمز در زمان مناسب را شرح خواهیم داد. اگر قصد سفر به این جزیره کوچک پر رمز و راز را دارید، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

آب و هوای جزیره هرمز

جزیره هرمز در جنوب ایران قرار دارد. جایی که به قول محلی‌ها در تابستان آتش از آسمان می‌بارد. شاید چندان دور از واقعیت هم نباشد. دمای هوا در فصل تابستان به 46 درجه سانتی‌گراد و گاهی بالاتر هم می‌رسد و در مرداد ماه به بیشترین حد خود می‌رسد. جنوبی‌ها دو ماه اول تابستان را فصل خرما پزان می‌گویند. آنهایی که می‌توانند از شهر خارج می‌شوند تا کمی از گرمای هوا دور باشند.

به طور کلی جزیره دارای آب و هوای گرم و خشک و همراه با رطوب بالاست. به همین دلیل است که آگاهی از بهترین زمان سفر به هرمز برای بازدید از جزیره بسیار ضروری است. اما چه زمانی را باید برای سفر انتخاب کرد؟ در واقع انتخاب زمان مناسب برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد. در این بین تنها آب و هوا نیست که تاثیرگذار است، بلکه هزینه سفر به هرمز و هزینه اقامت هم تا حد زیادی موثر خواهد بود.

بهترین زمان سفر به هرمز فصل های پاییز، زمستان و بهار است؛ در این سه فصل آب و هوای جزیره در معتدل‌ترین وضعیت خود قرار دارد و هوا بسیار خنک است.

آب و هوای جزیره هرمز

پیشنهاد می کنیم برای رزرو سوییت و اقامتگاه در این جزیره وارد صفحه رزرو سوییت در هرمز شوید.

بهار هرمز، هوای بهشتی در کنار شلوغی جمعیت

بهار که از راه می‌رسد، همه ساک‌هایشان را می‌بندند و به سمت شهرهای جنوبی حرکت می‌کنند. دمای جزیره در این فصل حدود 22 الی 30 درجه سانتی‌گراد است. در این فصل زمین سرسبز است و انگار بهار زودتر به آنجا قدم نهاده است. برای همین افراد زیادی ترجیح می‌دهند بهار را در جزیره رنگین کمانی جشن بگیرند.

بنابراین می‌توان گفت در بهار آب و هوای جزیره در معتدل‌ترین وضعیت خود قرار دارد. به راحتی می‌توان از نقاط مهم جزیره بازدید کرد. در این فصل می‌توان از لاک پشت‌هایی که برای تخم‌گذاری می‌آیند نیز بازدید کرد.

اما باید توجه داشته باشید که به دلیل تعطیلات عید جزیره شلوغ شده و در نتیجه هزینه اقامت و خرید و گشت و گذار نیز افزایش پیدا می‌کند. البته هنوز به باور بسیاری از افراد، بهار، بهترین زمان سفر به هرمز است.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به هرمز

تابستان سوزان هرمز

فصل تابستان در جزیره بسیار زودتر از جاهای دیگر از راه می‌رسد. در ماه آخر بهار دمای هوا رو به افزایش می‌رود تا به خرما پزان برسد. تحمل گرمای هوا و رطوبت حتی برای افراد بومی هم سخت است. به قول شاعر، هوا بس ناجوانمردانه گرم است. برای همین کمتر کسی هوس می‌کند در این فصل پا به جزیره بگذارد.

اما نکته مهم این فصل، خلوت بودن جزیره و پایین بودن هزینه سفر است. یعنی می‌توانید به راحتی بهترین اقامتگاه هرمز را با هزینه نسبتا پایین‌تری رزرو کنید.

اگر این فصل را برای سفر انتخاب کردید، باید بازدید از جزیره را برای غروب به بعد بگذارید. زمانی که هوا خنک می‌شود. می‌توانید غروب زیبای آفتاب را روی ساحل سرخ هرمز تماشا کرده و شب هنگام از ساحل نقره ای آن بازدید کنید. احتمالا برای کسانی که عاشق سکوت و تنهایی هستند، تابستان بهترین زمان سفر به هرمز خواهد بود.

بازدید از هرمز رنگین کمانی در پاییز هزار رنگ

پاییز پادشاه فصل‌هاست. گرمای کشنده تابستان تمام شده و هنوز به یخبندان زمستان نرسیده است. هوای جزیره خنک و مطبوع است و معمولا دمای هوا بین 20 الی 30 درجه سانتی‌گراد می‌ماند.

آنها که اهل سفرند، پاییز را بهترین زمان سفر به هرمز می‌دانند. در این فصل تعطیلات تابستان تمام شده و تعداد مسافران کمتر است. از آن طرف هوا خنک‌تر بوده و هزینه‌های سفر نیز مناسب و معقول است. به همین دلیل می‌توان از بیشترین ساعات روز استفاده کرده و گوشه و کنار جریزه را حسابی بگردید و تماشا کنید.

غروب‌های پاییزی در همه جای دنیا زیبا و مسحور کننده است. حال تصور کنید که این غروب دل‌انگیز را در کنار ساحل سرخ هرمز یا ساحل نقره ای آن به تماشا بنشینید. مطمئنا تجربه کاملا متفاوتی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به هرمز

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی هرمز

زمستان جزیره هرمز، زمانی که خورشید مهربان می شود!

آنهایی که اهل سفر و تفریح مداومند، می‌دانند که آب و هوای جزیره هرمز در فصل زمستان چقدر عالی است. زمانی که سرمای سوزان و برف و باران شهرهای دیگر را احاطه کرده است، خورشید با مردم جنوب مهربان می‌شود. در این فصل پرندگان مهاجر به سواحل جزیره می‌آیند و زمانی است که لاک پشت‌ها برای تخم گذاری وارد جزیره می‌شوند. بنابراین می‌توان در کنار تماشای جاذبه‌های گردشگری هرمز، به تماشای این طبیعت زیبا نشست.

شاید به همین دلیل است که افراد زیادی زمستان را بهترین زمان سفر به هرمزگان می‌دانند. به نظر خودمم زمستان و اوایل بهار می‌تونه بهترین گزینه سفر به قشم باشه.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان برای بازدید از جزیره هرمز

همان‌طور که گفته شد، آب و هوا هر چند برای سفر به هرمز بسیار تاثیرگذار است، اما کافی نیست. از آنجایی که هرمز جزیره تقریبا کوچکی است، احتمالا شلوغی آنجا می‌تواند اذیت کننده باشد. مخصوصا برای کسانی که از جمعیت و شلوغی فراری‌اند و به قول امروزی‌ها درون گرا هستند.

بد نیست بدانید بهترین زمان سفر به هرمز از لحاظ خلوت بودن جزیره، اواخر اردیبهشت تا شهریور ماه است. در این مدت فقط افراد بومی در جزیره هستند و تمام جزیره، اماکن گردشگری، سواحل و اقامتگاه‌ها در اختیارتان خواهد بود.

شلوغ‌ترین زمان جزیره هم متعلق به اواخر اسفند تا فروردین است که احتمالا برای استفاده از اقامتگاه و سایر امکانات رفاهی دچار مشکل خواهید شد.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان برای بازدید از جزیره هرمز

برای رزرو تفریحات هرمز کلیک کنید.

سفر به جزیره هرمز در ارزان ترین زمان

با توجه به شرایط اقتصادی موجود، مسلما هزینه سفر برای همه مهم است. به همین جهت همه دنبال این هستند که سفرشان را با کمترین هزینه‌ها انجام دهند. اما بهترین زمان سفر به هرمز از لحاظ هزینه کدام فصل است؟

احتمالا تا الان دریافته‌اید که فصل تابستان استقبال کمی از جزیره می‌شود و به همین جهت هزینه سفر، اقامت و غذا بسیار کمتر است. البته اگر گزینه اول برای سفر به هرمز، هزینه باشد، احتمالا باید گرمای فصل را به جان بخرید و بازدید از جزیره را به غروب یا حتی شب‌های جزیره موکول کنید.

البته در ماه‌های دی و بهمن نیز به دلیل سرمای شدید در جزیره، هزینه سفر بسیار ارزان است. هر چند منظور از سرما، باران یا برف نیست؛ بلکه شهرهای گرمسیری ایران در ماه‌های سرد سال، سرمای سوزناک و استخوان سوزی دارند. البته می‌توان با پوشیدن لباس‌های گرم و رعایت نکات مهم حین سفر، تجربه خوبی را کسب کرد.

زمان مناسب برای خرید ارزان از جزیره هرمز

خرید سوغاتی یکی از بخش‌های هیجان انگیز هر سفری است که نمی‌توان به آسانی از آن گذشت. جزیره هرمز همان‌طور که گفته شد، بافتی سنتی و بومی دارد. به دلیل اهمیت زمین شناختی که این جزیره دارد، سعی شده تا بافت آن کاملا حفظ شود. به همین جهت برخلاف شهرهای قشم و بندرعباس، خبری از پاساژهای بزرگ و کالاهای لوکس و تجملاتی نیست.

اما به این معنی هم نیست که قرار است دست خالی از سفر برگردید. اتفاقا در هرمز می‌توانید انواع صنایع دستی را در بهترین کیفیت‌ها تهیه کنید. همچنین این شهر انواع لوازم تزئینی، غذاهای محلی و برخی اقلام خوراکی داشته که می‌توانید به عنوان سوغاتی با خود ببرید.

اما اگر دنبال خرید مناسب با قیمت‌های پایین هستید، ماه‌های خلوت سال، بهترین زمان سفر به هرمز برای خرید نیز محسوب می‌شوند. وجود مسافران کمتر این امکان را به شما می‌دهد تا کالاهای خوب و مناسب را با قیمت کمتری خریداری کنید.

البته در شهرهای کناری هرمز مثل قشم، در اردیبهشت ماه نیز جشنواره‌های پوشاک برگزار می‌شود که بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات با قیمته‌ای خیلی پایینی عرضه می‌شوند و می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

بهترین زمان سفر به هرمز برای خرید

سفر به هرمز با روم تور در بهترین زمان

شما طرفدار کدام فصل هستید؟ زنده شدن طبیعت در بهار را دوست دارید یا سرمایی هستید و آفتاب تابستان را می‌پسندید؟ یا اینکه معتقدید پاییز پادشاه فصل‌هاست و دوست دارید برگ‌های رنگارنگ درختان در پاییز را ببینید؟ یا شیفته گرمای نوازش‌گر زمستان هستید؟

حتما می‌دانید که رازهای طبیعت در هر فصلی مختص خودش است. بهار و تابستان یا پاییز و زمستان، هر کدام کتابی هستند که یک داستان و یک تصویر متفاوت را ارائه می‌کنند.

اگر هنوز نمی‌دانید که بهترین زمان سفر به هرمز برای شما کدام است، سایت روم تور کمک‌تان می‌کند تا در بهترین زمان به این جزیره زیبای رویایی سفر کرده و لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرید.

شما چطور؟ آیا تا به حال به جزیره رنگین کمانی هرمز رفته‌اید؟ در کدام فصل بوده و چه خاطراتی در ذهنتان به یادگار مانده است؟ از تجربه‌هایتان به هرمز با ما بگویید؟