14 تا از بهترین مراکز خرید شیراز | معرفی کامل + تصاویر

در این مقاله از روم تور به صورت کامل به مجتمع‌های تجاری لوکس و مدرن تا بازارهای سنتی و قدیمی، شیراز برای هر سلیقه‌ای، مکانی مناسب برای خرید میپردازیم.

14 تا از بهترین مراکز خرید شیراز | معرفی کامل + تصاویر

مراکز خرید شیراز مجموعه کاملی از بازارهای سنتی و مدرن و پاساژهای بزرگ را شامل می‌شود که همگی در نوع خود قابل توجه هستند. بازارهای وکیل، اردو بازار، سرای مشیر و بازار روز گذشته از خرید، تماشایش نیز لذت‌بخش است. این بازارهای سنتی که از دوره‌های مختلف تاریخی به جا مانده‌اند، پر از صنایع دستی رنگارنگ است.

از آن طرف نیز پاساژهای مدرن امروزی زیادی در این کلان شهر زیبا وجود دارند که تنوع محصولاتشان بسیار بالاست و می‌توان انواع مختلف لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش را به قیمت مناسب خریداری کرد. به همین جهت هم هر گردشگری بر خودش واجب می‌داند هنگام سفر، گشتی در بازارهای زیبا و شلوغ شهر بزند.

در این مقاله قصد داریم بهترین بازارها و پاساژهای شیراز را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بازار وکیل

بازار وکیل

یکی از مهمترین، زیباترین و خاص‌ترین مراکز خرید شیراز، بازار وکیل است که اولین انتخاب گردشگران به شمار می‌رود. یک بازار باستانی و باشکوه از زمان زندیه که هنوز هم پر رونق است.

افراد زیادی به قصد تماشای این بازار تاریخی راهی آنجا می‌شوتد. اما در این بازار شیراز می‌توان انواع گلیم و قالیچه‌های دستبافت و صنایع دستی را به راحتی تهیه کرد. ضمن اینکه بخشی از بازار نیز در اختیار پارچه فروشان است که تنوع محصولاتشان بسیار بالاست. این بازار در خیابان طالقانی و پشت شهرداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیراز

اردو بازار و سرای مشیر

اردو بازار و سرای مشیر

اردوبازار و سرای مشیر دو تا از مراکز خرید شیراز هستند که در نزدیکی همدیگر واقع شده و هر دو متعلق به دوران قاجاریه می‌باشند. البته نوع محصولات این بازارها کاملا با هم متفاوت‌اند. اردوبازار، با راه‌های باریک و تنگش که به سبک کوچه‌های قدیمی است، پر از اجناس مختلف است.

به اصطلاح از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان در آن پیدا کرد. اردوبازار جزو ارزانترین مراکز خرید شیراز نیز به شمار می‌آید. ورودی اصلی اردوبازار در محله گود عربان است.

اما سرای مشیر، مخصوص جواهرات چشم نواز نقره‌ای است. این بازار در خانه قدیمی مشیرالدوله قرار دارد و مغازه‌هایش پر از سنگ‌های زینتی و زیورآلات ساخته شده از نقره است. این بازار در انتهای اردوبازار و نزدیک به بازار وکیل قرار دارد و از هر دو طرف می‌توان به آنجا رفت.

بازار حاجی

بازار حاجی

یکی از مراکز خرید ارزان در شیراز، بازار حاجی است که در کنار مرقد شاهچراغ قرار دارد و یکی از درهای ورودی‌اش به این بازار می‌رسد.

بازار حاجی، حدود 1000 سال قدمت داشته و حتی خیلی از مغازه‌هایش ساختار قدیمی خود را دارند. این بازار محصولات مختلفی دارد اما عمده‌ترین آن، لباس‌های محلی است. اگر دنبال خرید صنایع دستی و لباس‌های محلی رنگارنگ هستید، می‌بایستد به بازار حاجی مراجعه کنید.

این بازارها در کنار همدیگر قرار دارند و اگر بخواهید همه را با حوصله و سرفرصت بگردید و تماشا کنید و بخرید باید حتما رزرو اقامتگاه در شیراز را انجام داده باشید.

مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تجاری خلیج فارس

از جمله لوکس ترین پاساژهای شیراز، مجتمع تجاری خلیج فارس است که سومین مرکز خرید بزرگ ایران نیز محسوب می‌شود.

همچنین این مجموعه از مراکز خرید شیراز، هفتمین مجتمع بزرگ تفریحی و سرگرمی در خاورمیانه نیز است. بنابراین گشتن در این بازار در حکم یک گردشگری کامل است و شاید نیاز به رزرو تفریحات در شیراز داشته باشید.

به همین دلیل هم می‌توانید محصولات مختلفی از پوشاک، لباسهای مجلسی زیبا، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکن، لوازم ورزشی، لوازم دکوراسیون، اسباب بازی، گل و گیاه، بازارهای فرش ایرانی و بسیاری از محصولات دیگر را در این بازار پیدا کنید.

البته در بزرگترین مرکز خرید شیراز، امکانات تفریحی و سرگرمی بسیاری مثل پردیس سینمایی، هایپرمارکت، سال ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، شهربازی سرپوشیده، سالن بولینگ و بیلیارد، انواع رستوران و سفره خانه سنتی وجود دارد. مجتمع تجاری خلیج فارس در بزرگراه دکتر حسابی و ابتدای ورودی شهر صدار واقع شده است.

مجتمع تجاری ستاره فارس؛ بهترین مراکز خرید شیراز

مجتمع تجاری ستاره فارس؛ بهترین مراکز خرید شیراز

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز که اتفاقا آن نیز جزو مراکز خرید لوکس شیراز محسوب می‌شود، مجتمع تجاری ستاره فارس است. این مجتمع تجاری 9 طبقه بوده و اجناس زیادی در آن قرار دارد.

مانند پوشاک، عطر، ادکلن، کیف و کفش، طلا و لوازم الکترونیک. ستاره فارس همچنین دارای پارکینگ اختصاصی، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، شهربازی سرپوشیده، رستوران، فود کورت و کافی شاپ روباز است.

از آنجایی که محصولات عرضه شده در این مجتمع از بازارهای آزاد تامین می‌شود، بنابراین جزو لاکچری ترین مراکز خرید شیراز است و قیمت کالاها در آن نسبتا بالا است. این مجتمع در خیابان عفیف آباد روبه‌روی تقاطع عرفان منش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های شیراز

پاساژ شهر شب

یکی از معروف‌ترین بازارهای شیراز با قیمت مناسب، پاساژ شهر شب است. بیشتر شیرازی‌ها اجناسشان را از این پاساژ می‌خرند. در این پاساژ می‌توان انواع مختلفی از محصولات مانند کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و اسباب بازی را خریداری کرد.

البته ارزان بودن این محصولات به معنی بی‌کیفیت بودن آنها نیست. بلکه می‌توان بسیار از لباس‌های مد روز را با قیمت مناسب و ارزان تهیه کرد.

پاساژ شهر شب بلوار کریم خان زند، نبش کوچه 39 کریم خان زند قرار دارد.

مرکز خرید سینا

مرکز خرید سینا

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز، مجتمع خرید سینا است. اگر دنبال خرید پوشاک ارزان در شیراز هستید، احتمالا بازدید از این مرکز خرید برایتان جالب خواهد بود. مرکز خرید سینا، قدیمی‌ترین مجتمع تجاری شهر است که تنوع محصولاتش بسیار بالا بوده و تقریبا همه اجناس آن با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

این مرکز خرید دو طبقه بوده و انواع برندهای مختلف را میت‌وان در آن پیدا کرد. این پاساژ در خیابان مطهری شمالی، نرسیده به چهار راه زرگری واقع شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های شیراز

بازار مسگرها

بازار مسگرها

در کنار بازار روح الله، صدای همهمه‌ای خواهید شنید که مربوط به به بازار مسگرها است. بازار مسگرها از قدیمی‌ترین مراکز خرید شیراز است، گویی که تکه‌ای از گذشته به آیند آمده است. انعکاس صدای چکش روی ظرفه‌ای چدن مس و روی در همه می‌پیچد.

بازار مسگرها از نظر معماری شباهت‌هایی با بازار وکیل دارد و در آن می‌توان انواع مختلفی از ظروف مسی، چدنی، روی را در طرح‌ها و انواع مختلفی خریداری کنید که کار دست هنرمندان شیراز می‌باشد.

بازار مسگرها بین اردوبازار و بازار روح الله قرار دارد که در نزدیکی حرم حضرت شاهچراغ واقع شده‌اند.

بازار طالقانی

بازار لباس شیراز در خیابان طالقانی است. در این خیابان می‌توان مغازه‌های پوشاک و کیف و کفش زیادی را دید که قیمت‌های همگی نیز مناسب است.

بازار طالقانی شیراز در نزدیکی حرم شاهچراغ بوده و از نکات مثبت آن وجود کارگاه‌های خیاطی در این محدوده است که می‌توانند همان موقع خدمات مربوط به کوتاهی لباس و غیره را برای مشتریان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی شیراز

مجتمع تجاری زیتون

مجتمع تجاری زیتون

یکی از مراکز خرید شیراز که عمر چندان طولانی نداشته اما قلب تپنده شهر محسوب می‌شود، مجتمع تجاری زیتون شیراز است. این مجتمع در 12 طبقه احداث شده و یکی از قطب‌های گردشگری شهر نیز محسوب می‌شود. دلیل آن نیز دسترسی آسان به این مجتمع و تنوع بالای محصولات است.

در مچتمع زیتون فارس می‌توان انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم کادو، انواع سوغاتی، لوازم خانگی، لوازم دکوراتیو، پوشاک، کیف و کفش، لباس‌های مجلسی، موبایل، کالای دیجیتال، سیسمونی، و طلا و جواهرات را خریداری کرد. البته قیمت کالاهای این مرکز خرید، کمی بالاتر متوسط است.

همچنین امکانات رفاهی مانند رستوران، فست فود، کافی شاپ، سینمای سه بعدی و شهربازی سرپوشیده دارد. به اضافه یک پارکینگ با ظرفیت 800 خودرو. مجتمع تجاری زیتون فارس در چهار راه 15 خرداد یا خیابان پارامونت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: سوغات شیراز

مجتمع تجاری آفتاب فارس

مجتمع تجاری آفتاب فارس

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز، مجتمع تجاری اداری آفتاب فارس است. در این مجتمع 8 طبقه می‌توان محصولاتی چون پوشاک، صنایع دستی، عطر، ادکلن، ساعت، اکسسوری، اسباب بازی، کیف و کفش و لوازم خانگی و زیورآلات را با قیمت مناسب تهیه کرد. همچنین کالاهای برندهای مطرح مختلفی در این مجتمع وجود دارد.

مجتمع آفتاب شیراز در معالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان شهید رهبرماه واقع شده است.

مرکز خرید سلطانیه

مرکز خرید سلطانیه

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شیراز، مجتمع تجاری سلطانیه است. این مجتمع 9 طبقه بوده و دارای اجناس لوکس و با کیفیت است که طبیعیتا قیمت بالایی نیز دارند.

در این مجتمع می‌توان محصولاتی نظیر پوشاک، لباس مجلسی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، لوازم دیجیتال و جواهرات لوکس را خریداری کرد. ضمن اینکه انواع کافه و رستوران، استخر و باشگاه‌های ورزشی نیز در آن قرار دارد.

مرکز خرید سلطانیه در میدان مطهری و ابتدای قدوسی شرقی واقع شده است.

بازارهای شبانه خیابانی در شیراز

بازارهای شبانه خیابانی در شیراز

هرچند مراکز خرید شیراز بسیار زیاد است و می‌توان در آنها همه چیز را پیدا کرد، اما بازارهای شبانه نیز در خیابان‌های شیراز وجود دارد که می‌توان آنها را در بلوار زند و خیابان احمدی پیدا کرد.

زمانی که بیشتر مغازه‌های شهر تعطیل می‌شوند، دستفروشانی در کنار خیابان‌ها بساط‌شان را پهن می‌کنند و این‌طور زندگی در شب ادامه می‌یابد. در این بازارهای شبانه اجناس مختلفی عرضه می‌شوند که معمولا قیمت‌های بسیار مناسبی نیز دارند.

بازارهای هفتگی

شنبه بازار، جمعه، پنجشنبه و تمام روزهای هفته، دارای بازارهای سیاری هستند که در شهر می‌چرخند. تعیین اینکه هر بازار کجا باشد، با شهرداری است.

بازدید و خرید از بازارهای هفتگی، هم فال و هم تماشا است. در این بازارها اجناس مختلف با کیفیت‌های معمولی و قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود. اگر این دست کالاها خوشتان می‌آید، می‌توانید آنها در بیشتر جاهای شهر پیدا کنید.

پاساژ گردی در شیراز با روم تور

لیست مراکز خرید شیراز بیشتر از آن است که در این مقاله بگنجد. شیراز را می‌توان شهر پاساژها و مراکز خرید متفاوت دانست. جایی که بازارهای سنتی در کنار بازارهای مدرن آن همچنان زنده و در تکاپو هستند. طوری که پاساژ گردی را می‌توان رکن مهم گردشگری در شیراز دانست.

اگر قصد سفر به شیراز و پاساژ گردی دارید و میخواهید بهترین‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید از خدمات روم تور استفاده کنید. این مجموعه به شما می‌کند تا ضمن بازید از مراکز خرید مهم در شهر، اجناس را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کارشناسان ما در سایت روم تور تماس بگیرید.

آیا شما تجربه خرید در پاساژها و بازارهای شیراز را داشته‌اید؟ خاطرات‌تان از این سفر هیجان‌انگیز را با ما به اشتراک بگذارید.