۱۰ مورد از بهترین روش های خوش آمدگویی به مهمان

نحوه خوش آمدگویی در اولین برخورد با مهمان حائز اهمیت است. خوش آمدگویی ساده شروع خوبی برای نشان دادن مهمان نوازی شماست‌، با چند روش گفته شده حتی بهتر از دیگران باشید.

۱۰ مورد از بهترین روش های خوش آمدگویی به مهمان
خوش آمد گویی به مهمان

راه اندازی اقامتگاه صرفاً ایجاد فضایی راحت برای مهمانان و کسب درآمد از این طریق نیست، بلکه مربوط به تجربه لذت بخشی است که مهمانان در خاطر خود دارند و به دیگران اقامتگاه شما را پیشنهاد می‌دهند. مهمانان نقش مهمی در ایجاد احساس زندگی در اقامتگاه شما دارند، بنابراین مهم است که در اقامتگاه خود فضایی جذاب و مهمان نواز ایجاد کنید. یک خوش آمدگویی ساده شروع خوبی برای نشان دادن مهمان نوازی شماست‌، اما می‌توانید با چند روش دیگر حتی بهتر از دیگران باشید.

نکات مهم در مورد نحوه خوش آمدگویی

  • کوچک‌ترین خوش آمدگویی کمک زیادی به احساس خاص بودن در مهمانان می کند، حتی یک یادداشت دست نویس برای مهمان بیادماندنی خواهد بود.
  • تقدیم گل، هدیه یا تنقلات می‌تواند از گزینه های خوش آمدگویی شما باشد.
  • برای معرفی جامعه و فرهنگ خود به مهمان، استفاده از محصولات محلی احساس برانگیز است.

۱- استقبال از مهمان

برخی از میزبانان بخصوص هتل ها افرادی را برای استقبال به فرودگاه می‌فرستند، در آنجا خوش آمدگویی می‌گویند و تا محل اسکان مهمان را همراهی می‌کنند. در برخی موارد میزبان مجموعه تعدادی از افراد را می‌فرستد تا مهمان را از فرودگاه به سمت محل اقامت آورده تا آنجا استقبال از مهمان صورت بگیرد. همچنین در مواردی که مهمان مستقیما به محل اسکان مراجعه می‌کند، میزبان یا پذیرش اقامتگاه به استقبال وی می‌روند.

۲- راهنمایی به داخل اقامتگاه

اولین لحضات ورود مهمان در شکل گیری احساس او در برخورد با میزبان و حس او نسبت به محیط اقامتگاه بسیار مهم و حساس است. اگر در بدو ورود با آشفتگی، نامنظمی و شلوغی روبرو شود مطمئنا حس خوبی به مهمان منتقل نخواهد شد. برای پاکسازی فضا اقداماتی انجام دهید، از شر وسایل اضافی و غیر ضروری راحت شوید. بیشتر میزبانان بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ وقت می‌گذارند و با نظافت و ضدعفونی اقامتگاه، فضایی که حس گرم استقبال از میهمان را در بر داشته باشد ایجاد می‌کنند.

۳- حضوری یا رو در رو

در فرهنگ غنی کشور عزیزمان ایران، هر گروه و خانواده ای تفاوت هایی در خوش آمدگویی دارد. اما هیچ کس بعد از اولین برخورد نامناسب احساس خوشایندی تا انتهای اقامت خود نخواهد داشت. پس به عنوان میزبان باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. بایستید و با لبخند دست بدهید و جملات ابتدایی خوشامدگویی مثل سلام و احوال‌پرسی را بگویید.

۴- یادداشت خوشامدگویی دوستانه

شما می توانید احساس خود را با یک یادداشت بیان کنید. یکی از دوستانم در قشم، که میزبان است می‌گوید: «یک مهمان داشتم و میدانستم که برای تحویل واحد نمیتوانم به موقع حاضر شوم. کلید را به همسایه دادم و یادداشتی در اقامتگاه برای خوش آمدگویی نوشتم. مهمان واقعا این کار را دوست داشت در حالی که فکر میکردم این کار فقط به من زمان میدهد تا از مهمان دلجویی کنم. من فقط احساسم را بیان کردم.»

خوش آمدگویی به مهمانان

۵- تماس

ممکن است اقامتگاه توسط خانه‌دار یا رزرواسیون به مهمان تحویل گردد و شما شخصا حضور نداشته باشید. گفت وگوی تلفنی و بکارگیری ادبیات ارزنده راهی مناسب برای خوش آمدگویی است. به یاد داشته باشید که مهمان شما از راه رسیده و نباید در زمان استراحت تماس بگیرید.

۶- پیامک

باید قبول کنیم که پیامک نمیتواند حق مطلب را در خوش آمدگویی ادا کند اما بهترین راه برای میزبانانی است که مهمانان زیادی دارند و می‌خواهند این کار بصورت خودکار یا با سرعت بیشتر انجام شود.

۷- هدیه

اگر مهمانان شما بچه دارند، چند مداد رنگی یا یک آبمیوه می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. آبنبات چوبی، کیسه نقل، کتاب رنگ آمیزی نیز گزینه خوبی است. اگر هیچ یک از این موارد برایتان مناسب نیست بهتر است مکان های مناسب کودکان را به والدین معرفی کنید.

۸- غذا و نوشیدنی

هر میزبانی مهمانان خود را می‌شناسد. اقامتگاه سام و زال قشم به میزبانی خانم آقایی نیز همین کار را انجام می‌دهد. ایشان همیشه قبل از ورود مهمان، واحد را نظافت کرده با یخچالی پر از نوشیدنی و میان وعده به خوش آمدگویی می‌پردازند.

۹- از طبیعت کمک بگیرید

مهمانان عاشق فضای باز هستند. به شخصه همه مهمانان اقامتگاه ندا را به باغ خود دعوت می‌کنم. باغ ندارید؟ تقدیم محصولات محلی گزینه خوبی است. همچنین گل های ارزان قیمت و بادوام در گلدانی زیبا راهی رنگارنگ برای پذیرایی از مهمانان است.

۱۰- بنر و پوستر

خوشحال کردن مهمانان با خوش آمدگویی باعث احساس قدردانی می‌شود. لازم نیست پول زیادی خرج کنید چون روم‌تور هم این کار را شروع کرده و برای میزبانان در سراسر ایران بنر خوش آمدگویی ارسال میکند. در نتیجه در استقبال از مهمانان خود فراتر از دیگران عمل کرده‌اید. اگر مجموعه شما بیشتر از ۴ واحد اقامتی دارد، یک بنر با عرض ۹۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲ متر به همراه پایه نگه‌دارنده به شما تقدیم میگردد.

| جهت دریافت اطلاعات بیشتر کلمه “بنر” را به شماره ۰۹۰۳۲۷۰۳۰۶۰ پیامک کنید.

بنر خوش‌آمدگویی به مهمان

  • بخشی بالایی بنر به خوش‌آمدگویی از طرف مجموعه و میزبان می‌پردازد و بخش پایینی خدمات شهر شما را معرفی خواهد کرد.

شروع یک اقامت عالی شروع یک تجربه لذت‌بخش است. از معطل نشدن در لابی هتل تا اطلاع رسانی به مهمان از مکان های دیدنی همگی نشان از درک و توانمندی شما در میزبانی است. نظر شما چیست؟ از تجربیات خود برای میزبانان روم تور بگویید. چه پیشنهادی برای دیگر میزبانان دارید؟