تفریحات کیش برای کودکان - [ 11 پیشنهاد ویژه + عکس ]

تفریحات کیش برای کودکان بسیار متنوع و پرهیجان هستند و هرکدام دنیایی متفاوت را برای بچه‌ها به نمایش می‌گذارد. در این مقاله به 11تا از پرطرفدارترین آن می پردازیم.

تفریحات کیش برای کودکان - [ 11 پیشنهاد ویژه + عکس ]

کودکان، بخشی مهمی از سفرها به شما می‌روند. اگر به آنها خوش بگذرد، به شما هم خوش می‌گذرد. اما اگر ناراضی باشند، نمی‌دانید سفر را چطور تمام کرده‌اید. پس بهتر است قبل از سفر، مقصدتان را از دید کودکتان نیز نگاه کنید.

در کشور ما کمتر پیش می‌آید در شهری بازی‌ها و مکان‌های خاص برای تفریح و سرگرمی کودکان وجود داشته باشد. اما در جزیره زیبای خلیج فارس چنین نیست. تفریحات کیش برای کودکان چنان متنوع است که بهترین سفر برای کودکتان خواهد بود. پارک برفی، پارک دلفین‌ها، پارک سنتر، پارک آبی اوشن، پارک بادی مارینا و ده‌ها تفریحات آبی که مخصوص کودکان است.

اگر شما هم یکی از والدین نگران هستید که دوست دارید فرزندتان نیز سهمی از تجارب و لذت‌های این سفر داشته باشد، پس تا انتهای این مقاله از روم تور با ما باشید و بهترین تفریحات ویژه کودکان در کیش را بشناسید.

ماجرای من و کودکم در کیش

یه بار داستانی خوندم درباره مادری که هر روز بچه‌اش رو با خودش می‌برده پاساژ گردی. چون خودش اینو دوست داشته و فکر می‌کرده برای بچه‌اش هم جذابه. ولی بچه تمام مدت رو نق می‌زده و کلافه بوده. البته اون مادر معمولا اهمیتی نمی‌داده تا اینکه یه بار مجبور میشه بشینه و بند کفش بچه‌اش رو ببنده، اونجا یه چیز وحشتناک رو متوجه می‌شه.

تنها چیزی که سهم بچه‌اش از این بازار گردی بوده، یه سری پاها بودن که در اطرافش حرکت می‌کردن. اون بچه هیچ چیز قشنگی از اون پاساژها رو نمی‌دیده، برای همینم اصلا از این سرگرمی خوشش نمی‌اومده.

از اون به بعد منم سعی کردم همیشه دنیا رو از نگاه بچه‌ام ببینم. وقتی کنار منه، آیا اون چیزی که من می‌بینم اونم می‌بینه. برای همینم هر بار که می‌خوایم به سفر بریم، وقتی این سوال رو ازم می‌پرسه که مامان اونجا چیزی برای منم داره یا نه. با حوصله جوابش رو می‌دم. وقتی از تفریحات کیش برای کودکان ازم پرسید، یه لیست بلند بالا براش درست کردم تا با خیال راحت و خوشحال به این سفر بیاد.

تفریحات کیش برای کودکان

۱. تجربه بازی با شن در سواحل کیش

بهترین، ساده‌ترین و پرهیجان‌ترین بازی که کودکان می‌توانند در کیش انجام دهند، شن بازی در سواحل زیبای این جزیره است. دور تا دور جزیره سواحل گوناگون و متنوعی است که هر کدام امکانات متفاوتی ارائه می‌دهند. می‌توانید با کودکتان همراه شده و لذت بازی با شن و لمس آن را بچشید.

کاری که هزینه چندانی ندارد و برای بچه‌های کوچک که نمی‌توانند از مابقی تفریحات ساحلی استفاده کنند، کاملا مناسب است.

اگر دوست دارید با تفریحات بیشتری در این جزیره آشنا شوید و گشت و گذارهای متنوعی را تجربه کنید از صفحه  تفریحات کیش بازدید کنید.

تجربه بازی با شن در سواحل کیش

۲. سنتر پارک کیش و بازی با دایناسورها

یکی از بهترین تفریحات کیش برای کودکان، بازدید از سنتر پارک کیش است. این پارک تماشایی که دو سال از افتتاح آن می‌گذرد، تفریحات و سرگرمی‌های متفاوتی دارد. سنتر پارک از دو قسمت مهم ژوراسیک پارک و مجیک پارک تشکیل شده است.

در ژوراسیک پارک کودکان می‌توانند سفری کوتاه به دنیای دایناسورهای ماقبل تاریخ بروند. همچنین در جنگ دایناسورها و کنسرت آنها شرکت کرده و لذت ببرند. این بخش از پارک برای همه کودکان مناسب و جالب است.

در بخش مجیک پارک یا قسمت جادویی آن، برای نوجوانان جذاب‌تر است. سرگرمی‌های این بخش جلوه‌ای جادویی دارند و کاملا برایشان سرگرم کننده خواهد بود. پیداکردن مسیر در اتاق آینه‌ای، اتاق سلفی، اتاق تک رنگ و اتاق خواب دیواری از جمله بازی‌های جذاب این بخش سنتر پارک است.

سنتر پارک برای تمام رده‌های سنی مناسب است و در خیابان جهان، روبه‌روی کشتی یونانی و ساختمان نماد کیش واقع شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات کیش

سنتر پارک کیش

۳. پارک برفی کیش و تجربه زندگی در قطب

یکی از خاص‌ترین تفریحات کیش برای کودکان، پارک برفی یا پارک پنگوئن است. جایی که مطمئنا حسابی به کودکتان خوش می‌گذرد. این پارک جدید که در سال 1400 افتتاح شده است، چیزی شبیه قطب جنوب را برای کودکان درست کرده است.

دمای هوا در اینجا منفی 6 درجه سانتی‌گراد است و احتمالا احساس می‌کنند یک سفر چند ساعته به قطب رفته‌اند. در این پارک می‌تواند سورتمه‌سواری، تیوب بازی و برف بازی کرده و روی یخ‌ها اسکی بازی کنند. هنگام رفتن به پارک برفی، لباس گرم، کاپشن و دستکش فراموش‌تان نشود. قرار است به قطب بروید.

این پارک در سه طبقه تشکیل شده که در کنار تفریحات برفی، سایر بازی‌ها مثل بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری، پل معلق، یخ نوردی هم دارد. پارک برفی پنگوئن در میدان سنایی، انتهای بلوار موج قرار گرفته و از ساعت 12 تا 18 فرصت دارید از آن بازدید نمایید.

پارک برفی کیش

۴. بازی در پارک بزرگ آبی اوشن کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش برای بچه ها که حتما خوششان می‌آید، پارک آبی اوشن کیش است. این پارک که بزرگترین پارک آبی ایران است، تفریحات آبی کودکانه‌ای برای بچه‌ها دارد. در این پارک بچه‌ها می‌توانند از روی سرسره‌های آبی به درون استخرها پریده، تیوب‌های دو نفره را سوار شده و با جلیقه نجات وارد استخرهای بزرگسالان شوند.

تم این پارک بر اساس داستان یک دزد دریایی ساخته شده که می‌خواهد جزیره را تصرف کند. کودک شما می‌تواند در کنار سه برادر به نام‌های پولاد، ماهان و باشو به جنگ با دزدان دریایی رفته و در استخرها و سرسرهای آبی آنها را تعقیب کند.

پارک آبی اوشن در میدان ابوموسی و خیابان جهان قرار گرفته است. کودکان دوسال به بالا می‌توانند از این مجموعه هیجان‌انگیز استفاده کنند.

پارک بزرگ آبی اوشن کیش

۵. سرگرمی و هیجان در شهربازی هایلند کیش

اگر دوست دارید تفریحات غیرآبی را در کیش امتحان کنید، بهتر است سراغ شهربازی هایلند کیش بروید. این شهربازی نیز از جمله تفریحات کیش برای کودکان محسوب می‌شود و بازی‌های متفاوتی مثل سینما هفت بعدی، بازی‌های واقعیت مجازی، هاکی، بازهای کامپیوتری، ترن هوایی، شبیه ساز پرواز دارد. که برای همه گروه‌های سنی جذاب و قابل استفاده است.

در این پارک دو بخش ویژه و جذاب به اسم اتاق فرار و کلبه وحشت نیز هست که نوجوانان عاشق هیجان و معما می‌توانند بازی کرده و سرگرم شوند. این بخش فقط برای کودکان بالای 9 سال قابل استفاده است. شهربازی هایلند در میدان امیرکبیر کیش قرار دارد و ساعت کاری ان از 17 تا 24 است.

بیشتر بخوانید: تفریحات رایگان کیش

۶. دیدار با دلفین های بازیگوش کیش

در تفریحات کیش کودک می‌تواند علاوه بر بازی و هیجان، با موجودات خاص خلیج فارس یعنی دلفین‌ها آشنا شود. دلفین‌ها بسیار بازیگوش هستند و ارتباط خوبی نیز با انسان‌ها دارند. پارک دلفین کیش در سال 84 شروع به کار کرده و بخشی را به این دلفین‌های بامزه اختصاص داده است. می‌توانند در این قسمت نمایش رقص، ورزش، بازی و نقاشی دلفین‌ها را مشاهده کنند.

علاوه بر این در این پارک برخی از حیوانات دریایی مثل شیر دریایی، گربه دریای و گراز دریایی نیز زندگی می‌کنند. کمی آن‌طرف‌تر هم باغ پرندگان کیش واقع شده و بیش از 60 گونه مختلف از پرندگان مانند طوطی، ماکائو، توکان، لک لک در آن هستند.

پارک دلفین کیش یک فرصت عالی برای کودک شما است تا از نزدیک با دنیای جانوارن دریایی و پرندگان آشنا شود و لحظات شادی را در کنار آنها سپری نماید. پارک دلفین در بلوار مرجان، خیابان جهان و جنب پارک نیلوفر قرار دارد.

دیدار با دلفین های بازیگوش کیش

۷. سفر به دریا با کشتی های آکواریم

آیا کودک شما اهل سفرهای ماجراجویانه است و احتمالا خودش را شبیه شخصیت‌های کارتونی می‌کند که در اعماق دریاها به دنبال گنج و دانش می‌گردد؟ اگر جواب مثبت پس باید حتما کشتی‌های آکواریم را تجربه کند.

کشتی آکوارایم یکی از تفریحات کیش برای کودکان است که هیجان، ماجراجویی و لذت را برای فرزندتان به همراه دارد. این کشتی‌ها ساختاری شیشه‌ای در کف و دیوارهایشان دارند و روی آب‌های خلیج فارس حرکت می‌کند و کودک شما به تماشای دنیای زیر آب می‌نشیند.

بیشتر بخوانید: تفریحات خانوادگی کیش

تفریحات کیش برای کودکان

۸. پاراسل سواری برای بچه ها و بزرگترها

پاراسل سواری از جمله تفریحات آبی کیش است که کودکتان نیز می‌تواند در کنار شما استفاده کرده و تجربه هیجان‌انگیزی را داشته باشد. در این بازی شما در یک چتر که به قایقی تندرو متصل است می‌نشینید، قایق که حرکت می‌کند، شما نیز به پرواز درمی‌آیید. سپس از آن بالا می‌توانید خلیج فارس و ساحل را تماشا کنید.

این بازی هنگامی که پاهای کودک درون آب است و سپس اوج می‌گیرد، می‌تواند لحظات شادی را برای آنها بیافریند. البته جای نگرانی نیست نیز نکات ایمنی کاملا درنظر گرفته می‌شوند.

۹. سافاری کیش، پر از بازی و هیجان

یکی از جاهای دیدنی کیش برای کودکان با قیمت مناسب، پارک سافاری است. این پارک مجموعه‌ای از بازی‌ها و تفریحات جذاب را دارد که گروه‌های سنی مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. بازی‌های پارک به دو دسته مخصوص کودکان 5 تا 11 سال و کودکان بالای 11 سال تقسیم می‌شود.

از جمله بازی‌های جذاب و پر از هیجانی که می‌توانید همراه با کودک خود تجربه کنید پینت بال، موتور دریفت و موتور کودک، ترامبولین، فوتبال حبابی، هرم مومیایی، شترسواری، توپ‌های حبابی و عینک واقعیت مجازی است.

سافاری کیش

۱۰. پدل بورد، یک تفریح آبی مناسب

اگر اهل هیجان و قایق سواری هستید و می‌خواهید کودکتان نیز از این تجربه استفاده کنید، پدل بورد را فراموش نکنید. در پدل بورد که یک قایق از نوع فایبر گلاس است، شما روی قایق ایستاده و پارو می‌زنید، کودکتان نیز جلوی شما روی تحته می‌نشیند. احتمالا احساس خوبی از نشستن روی آب خواهد داشت.

پدل بورد

۱۱. پارک بادی مارینا برای پسرها

یکی از تفریحات کیش برای کودکان البته فقط پسرها که بسیار هم پر هیجان است، پارک بادی مارینا است. این پارک که از تیوپ‌های بادی بزرگ ساخته شده روی ساحل خلیج فارس قرار دارد و تفریحات آبی و بادی را با هم انجام داده و لذت می‌بردند.

پارک آبی مارینا بزرگترین پارک بادی و آبادی جزیره کیش است که به دلیل روباز بودن، برای خانم‌ها قابل استفاده نیست. اما پسرها می‌توانند روی تیوپها بالا و پایین پریده و در آب‌هایش شنا کنند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش

پارک بادی مارینا

گشت و گذار در تفریحات کیش با روم تور

برای آنکه بتوانید از سفر به کیش لذت ببرید، پس قبل از هر کاری کودکان‌تان را نیز در نظر گرفته و سعی کنید تفریحات مناسب آنها را در لیست گردشگری‌تان قرار دهید.

تفریحات کیش برای کودکان بسیار متنوع و پرهیجان هستند و هر کدام دنیایی متفاوت را برای بچه‌ها به نمایش می‌گذارد. پارک برفی پنگوئن، پارک آبی اوشن، پارک بادی مارینا، سنتر پارک، پارک بازی هایلند، تفریحات آبی مثل پاراسل و پدل بورد و مهمتر از همه گشت و گذار در تفریحات سافاری کیش، بخشی از کارهایی است که می‌توانید با کودک خود انجام دهید.

روم تور با داشتن تجربه کاری موفق در زمینه گردشگری می‌تواند شما را در این سفر پرهیجان همراهی کند تا شما و کودکتان به یک اندازه از سفر لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت روم تور تماس بگیرید. همچپنین در صورتی که نیاز به اجاره اقامتگاه در کیش داشتید به سایت ما و صفحه اجاره اقامتگاه در کیش سری بزنید.

آیا شما و کودکتان تا به حال به کیش سفر کرده‌اید؟ کدام تفریح بیشتر برای فرزندتان جذاب بود؟ از تجربه‌های خود با ما صحبت کنید.