زیباترین و معروف ترین سواحل بوشهر که باید از آن دیدن کرد!

ساحل های بوشهر با لنج‌های چوبی و ساحل ماسه‌ای دیلم، هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند که ما در این مقاله به معرفی بهترین سواحل بوشهر می‌پردازیم.

زیباترین و معروف ترین سواحل بوشهر که باید از آن دیدن کرد!
زیباترین سواحل بوشهر که در سفر به بوشهر باید از آن دیدن کرد

زیبایی‌های بی‌مثال و خونگرمی مردمان بوشهر باعث شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری این نقطه از کشور را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. بوشهر از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ساحل‌های زیبا و چشم نوازش را نام برد.

هدف ما از نوشتن این مقاله معرفی چند مورد از محبوب‌ترین ساحل‌های بوشهر به شما عزیزان است. اگر بوشهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید تا پایان این مطلب از مجله گردشگری روم تور همراه باشید.

بکرترین سواحل بوشهر

جالب است بدانید که استان بوشهر از ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی برخوردار بوده که خود به معنای وجود ساحل های زیاد و متنوع در این استان می‌باشد. در ادامه مطلب با ذکر نام ساحل‌های زیبا و محبوب استان بوشهر، توضیحاتی را نیز در مورد آن‌ها ارائه خواهیم داد.

۱. ساحل دلوار بوشهر؛ گورستان لنج ها

اگر به دنبال یک ساحل تمیز و دنج، در میان بهترین سواحل بوشهر هستید ساحل دلوار بوشهر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این ساحل در یک روستای کوچک قرار دارد، به همین دلیل مسافران زیادی از آن دیدن نمی‌کنند و شما به‌راحتی می‌توانید در یکی از سواحل دیدنی بوشهر با خیال راحت استراحت کنید.

در ساحل دلوار علاوه بر تماشای دریا و قدم‌زدن روی ماسه‌های نرم و طلایی ساحل می‌توانید لنج‌های چوبی و قدیمی که خود از جاذبه‌های گردشگری ساحل دلوار هستند را نیز تماشا کنید. اگر هدف شما از آمدن به بوشهر عکاسی و فیلم‌برداری است این ساحل بوشهر به دلیل داشتن لنج‌های قدیمی و به ساحل نشسته می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد.

آدرس: بوشهر، بزرگراه سیراف شمال به جنوب، بعد از مجتمع تجاری کوروش، ساحل شهر دلوار بوشهر

آدرس: بوشهر، سرتل، بلوار یاسینی، ساحل هلیله بوشهر

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به بوشهر

۲. ساحل ماسه ای بندر دیلم

ساحل ماسه ای بندر دیلم

ساحل ماسه ای بندر دیلم در کنار پلاژ ساحلی به‌عنوان مهم‌ترین و پرطرفدارترین سواحل در بوشهر به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. این ساحل زیبا که از یفره تا خورجن ادامه دارد، از تفریحات دریایی بی‌نظیری مانند قایق سواری، موتور سواری، اسب سواری و… برخوردار است. به علاوه بازارچه محلی کوچکی نیز در اطراف این ساحل وجود دارند که یکی از دلایل مهم جذب گردشگر به حساب می‌آیند.

آدرس: بوشهر، بندر دیلم، بلوار امام خمینی جنوبی ( مشاهده روی نقشه )

۳. ساحل آب شیرین کن بوشهر

ساحل آب شیرین کن بوشهر

پارک ساحلی آب شیرین کن را نیز می‌توان یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی استان بوشهر به‌حساب آورد. وجود پارک‌های ساحلی در شهرهایی که به رودخانه یا دریا نزدیک‌اند، جذب گردشگر را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. در این پارک زیبا برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران، آلاچیق‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

مسافران و بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی این آلاچیق‌ها نشسته و از منظره زیبا و منحصربه‌فرد دریای خلیج فارس لذت ببرند. اگر به بوشهر سفر کردید، بازدید از این پارک را حتما به لیست خود اضافه کنید.

آدرس: خیابان بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج ( مشاهده روی نقشه )

۴. ساحل روستای هاله؛ یک طبیعت بکر در ساحل بوشهر

اگر هوس خوردن ماهی کبابی در ساحل بوشهر کردید بهتر است به‌عنوان مقصد بعدی سری به ساحل روستای هاله بزنید. روزانه ماهیان زیادی در این روستا صید می‌شوند به همین دلیل این نقطه از ساحل بوشهر یکی از مهم‌ترین بنادر ایران به شمار می‌رود. علاوه بر این به دلیل سکونت مردم بومی در ساحل روستای هاله این ساحل جزو بکر‌ترین، تمیز‌ترین، زیبا‌ترین و بهترین سواحل بوشهر به شمار می‌رود.

آدرس: بوشهر، شهرستان کنگان، شهر هاله، ساحل روستای هاله بوشهر

۵. ساحل ریشهر بوشهر

ساحل ریشهر بوشهر

ساحل ریشهر جزو قدیمی‌ترین سواحل در بوشهر به شمار می‌رود که از آثار جالب و با ارزشی برخوردار میباشد. جالب است بدانید که قدمت بعضی از آثار کشف شده در این ساحل، به هزار سال قبل باز می‌گردد.

طبق کاوش‌های باستان شناسان فرانسوی، ساحل ریشهر در برهه‌ای از تاریخ، تحت حکومت امپراطوری عیلام بوده است. علاوه بر این سنگ نوشته و کتیبه‌های ایلامی کشف شده در این منطقه، نشان می‌دهند که در گذشته این شهر به نام لیان شناخته می‌شده.

بندر ریشهر بوشهر در حقیقت در جنوبی‌ترین قسمت خشکی کشور و نزدیک به دریا واقع شده، همین امر سبب شده که این ساحل از دیر زمان تا به امروز یکی از درگاه‌های ارتباطی بسیار مهم فلات ایران با دیگر کشورها باشد. همین دلیل اهمیت ساحل ریشهر بوشهر را دو چندان کرده است.

در این ساحل زیبا و بی‌نظیر می‌توانید انواع تفریحات آبی تدارک دیده شده را انجام داده و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در فصل زمستان به این ساحل سفر کنید، زیرا علاوه بر تجربه یک آب‌تنی دلچسب و راحت می‌توانید از هوای مطلوب و خنک آن نیز نهایت لذت را ببرید.

آدرس: بخش مرکزی بوشهر در قسمت جنوبی بندر بوشهر ( مشاهده روی نقشه )

۶. ساحل دلارام بوشهر؛ بکر‌ترین ساحل بوشهر

کافی است کمی از روستای دلوار فاصله بگیرید تا ‌بتوانید بخشی از سفر خود را در یکی از زیبا‌ترین سواحل بوشهر سپری کنید. گردشگرانی که طرف‌دار طبیعت بکر هستند و می‌خواهند در سکوت ساحل بوشهر به صدای مرغ‌های دریایی که بر فراز آسمان پرواز می‌کنند گوش دهند، ساحل دلارام بوشهر که یکی از بهترین سواحل بوشهر است می‌تواند یک مقصد خوب برای آنها باشد.

اگر می‌خواهید در ساحل بوشهر به تفریح بپردازید باید به شما بگوییم که ساحل دلارام بوشهر دارای تفریحات مختلف نظیر قایق‌سواری، پاراگلایدر و دوچرخه‌سواری است.

آدرس: بوشهر، شهرستان تنگستان، روستای دلارام، ساحل دلارام بوشهر

۷. پارک ساحل صدفی بوشهر

پارک ساحل صدفی بوشهر

بازدید از پارک ساحلی صدفی بوشهر، قطعا به یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطراتتان تبدیل خواهد شد. وجود صدف‌های بیشمار در ساحل صدفی موجب شده تا این ساحل به یکی از محبوب‌ترین سواحل در بوشهر تبدیل شود. این پارک ساحلی در کنار بوستان مرجان قرار دارد که یکی دیگر از مزیت‌های ساحل صدفی به‌حساب می‌آید.

در ساحل صدفی بوشهر می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری مانند آلاچیق، قایق‌سواری و… استفاده کنید. سالانه مسافران زیادی پارک ساحلی صدفی بوشهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

آدرس: کنار جاده ساحلی و در غرب بوشهر ( مشاهده روی نقشه )

۸. ساحل بندر امام حسن

ساحل بندر امام حسن

ساحل بندر امام حسن را می‌توان از آن دسته سواحل ماسه ای_صخره ای دانست که از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این ساحل محبوب و منحصربه‌فرد به ساحل مریخی شهرت دارد. با رفتن به ساحل بندر امام حسن با یک منطقه بکر و دست نخورده روبرو خواهید شد.

صخره‌های این ساحل از اشکال متنوعی تشکیل شده‌اند که منظره‌ای فراموش نشدنی را به چشمان شما هدیه می‌کنند. افرادی که به هنر عکاسی علاقه دارند، می‌توانند عکس‌های بی‌مثالی را از این ساحل و صخره‌های زیبایش به خصوص ساحل بوشهر در شب  ثبت کنند. در سفرتان به بوشهر حتما از این ساحل زیبا دیدن کنید و خاطره‌ای خوش و فراموش نشدنی را برای خود به ارمغان بياوريد.

آدرس: ۳۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر ( مشاهده روی نقشه )

۹. پارک ساحلی شغاب از سواحل بوشهر

پارک ساحلی شغاب از سواحل بوشهر

پارک ساحلی شغاب که یکی پارک‌های ساخته شده توسط شهرداری است، جزو زیباترین پارک‌های ساحلی استان بوشهر به شمار می‌رود. در این پارک ساحلی امکانات متنوع و زیادی برای راحتی هرچه تمام‌تر مسافران، تدارک دیده شده است.

بازدید از پارک ساحلی شغاب این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر استفاده از امکانات فوق العاده، از شرایط خوب و مناسبی که برای آب تنی و شنا در دریا نیز طراحی شده، استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. این بوستان زیبا را می‌توان یکی از اماکن اصلی کمپینگ گردشگران در بوشهر دانست. ساحل شغاب در تعطیلات نوروزی به شدت شلوغ می‌شود.

آدرس: روبه‌روی خیابان امیرالمومنین بوشهر و در کنار جاده ساحلی ( مشاهده روی نقشه )

۱۰. ساحل بنود؛ شگفت انگیزترین سواحل بوشهر

ساحل بنود

ساحل بنود یکی از زیباترین سواحل بوشهر است است که در عسلویه قرار دارد. عسلویه علاوه بر اینکه دارای ساحلی بکر و منحصربه‌فرد است و یکی از مهم‌ترین بنادر صنعتی با دکل‌های بیشمار نفتی نیز به حساب می‌آید. با رفتن به ساحل بنود، آرامش عجیبی را احساس خواهید کرد، برخورد آب‌های خروشان دریا با صخره‌های ساحلی موجود در این ساحل، منظره‌ای زیبا و به یاد ماندنی را به چشمان شما هدیه می‌کند.

ساحل بنود به غارهای بی‌نظیرش که در مقابل دریا قرار دارند، شهرت دارد. راه دسترسی به آب‌های این غارها نیز از حفره‌های بین صخره‌ها می‌گذرد. افراد می‌توانند با آب تنی در این غارها یک تجربه متفاوت و لذت‌بخش را در خاطراتشان ثبت کنند.

آدرس: روستای بنود در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی عسلویه ( مشاهده روی نقشه )

۱۱. ساحل هلیله بوشهر؛ فراموش نشدنی ترین ساحل بوشهر

اگر از تماشای ساحل‌ های زیبای بوشهر خسته نمی‌شوید، تماشای ساحل هلیله بوشهر می‌تواند به معنای واقعی کلمه شما را به وجود آورد. ساحل هلیله بوشهر به‌قدری زیبا و بکر است که نمی‌توان در مورد زیبایی‌های آن در چند سطر نوشت و فقط باید خودتان به تماشای این زیبا‌ها بنشینید. علاوه بر این ساحل هلیله بوشهر به دلیل دارابودن جاذبه‌های تاریخی فراوان جزو بهترین سواحل بوشهر به شمار می‌رود.

۱۲. ساحل بندر تاریخی حماد

ساحل بندر تاریخی حماد

بندر تاریخی حماد در گذشته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی در خلیج فارس شناخته می‌شده است. این بندر یکی از زیباترین سواحل استان بوشهر را در خود جای داده که از امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی برخوردار است.

ساحل بندر تاریخی حماد زیستگاه جانورانی مانند حلزون، صدف، خرچنگ‌های رنگی و کوچک، گوش ماهی و دشلمبو (نوعی ماهی دوزیست) است. غروب‌های این ساحل پر از لنج را به هیچ عنوان از دست ندهید. بساط غذاهای محلی که از غروب در کنار ساحل دریا پهن می‌شوند، خاطره‌ای دل‌چسب را در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی بوشهر

آدرس: بوشهر، شمال شهر دیلم ( مشاهده روی نقشه )

۱۳. ساحل بندر دیر از سواحل معروف بوشهر

ساحل بندر دیر از سواحل معروف بوشهر

ساحل بندر دیر را می‌توان جزو آن دسته سواحل بوشهر به شمار آورد که آرامشی به دور از شلوغی و هیاهو را به شما هدیه می‌کند. گردشگران می‌توانند در این ساحل با استفاده از لنج یا قایق از اسکله خارج شده و به گشت و گذار در کنار ساحل دیر بپردازند.

جالب است بدانید که این بندر از سه اسکله اصلی و معروف برخوردار است که ماهی و میگو را به تمامی شهرهای داخل کشور و خارج صادر می‌کند. اگر به بوشهر سفر کردید، بازدید از این ساحل زیبا و چشم نواز را حتما به لیست مکان‌های بازدیدی خود اضافه کنید.

آدرس: واقع در جنوب استان بوشهر

۱۴. پارک ساحلی بنک

پارک ساحلی بنک

پارک ساحلی بنک یکی از محبوب‌ترین و بهترین بوستان‌های ساحلی استان بوشهر به‌حساب می‌آید که از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است. در این پارک ساحلی از امکانات متنوع و بسیاری به منظور رفاه مسافران استفاده شده است. از مهم‌ترین امکانات پارک ساحلی بنک می‌توان به آلاچیق، قایق سواری، شنا، زمین فوتبال و پارک بازی کودکان اشاره کرد.

پارک ساحلی بنک جزو آن دسته مکان‌هایی به شمار می‌رود که علاوه بر محبوبیت بسیار در بین بزرگسالان، نظر کودکان را نیز به خود جلب می‌کند؛ بنابراین اگر با خانواده به بوشهر سفر کردید، بازدید از پارک ساحلی بنک را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس: بوشهر، شهرستان کنگان ( مشاهده روی نقشه )

اقامت در بوشهر

اگر چمدان خود را به‌قصد سفر به بوشهر و تماشای بهترین سواحل بوشهر بسته‌اید و نگران اقامت خود در این شهر هستید، اصلا نگران نباشید. ما می‌توانید پیش از سفر به این شهر با خیال راحت از طریق وب‌سایت روم تور نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. روم تور با بیش از ده‌ها هتل در ساحل بوشهر در کنار شما، گردشگران عزیز خواهد بود تا اوقات خوشی را در این شهر ساحلی سپری کنید.

کلام آخر

استان بوشهر یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور عزیزمان محسوب می شود که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. ما در این مقاله از وبسایت گردشگری روم تور تنها در مورد سواحل زیبا و بکر استان بوشهر سخن گفتیم، اما این استان از هتل‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار دیگری نیز برخوردار می‌باشد که بوشهر را به یکی از بهترین مقاصد سفر تبدیل کرده است.

به نظر شما بهترین سواحل بوشهر کدامند؟ خوشحال می شوییم نظرات و تجربیات شما عزیزان را بشنوییم.