13 تا از محبوب ترین تفریحات رایگان کیش | عکس + آدرس

ما به بهترین تفریحات رایگان کیش پرداخته ایم. اگر دوست دارید کیش را این چنین سبک بال تماشا کنید، روم تور می‌تواند در این سفر هیجان‌انگیز همراهی‌تان کند.

13 تا از محبوب ترین تفریحات رایگان کیش | عکس + آدرس

احتمالا زیاد شنیده‌اید که کیش شهری گران است و برای سفر به آنجا باید جیبی پر از پول داشته باشی تا بتوانی همه جا را بگردی. اما بد نیست بدانید که تفریحات رایگان کیش آنقدر زیاد است که احتمالا وقت کم خواهید آورد.

کیش شهری ساحلی با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است که مشتاقان زیادی دارد. کسانی که احتمالا هربار صحبت از سفر به این جزیره زیبا می‌شود، چرتکه به دست می‌گیرند تا بدانند چقدر باید هزینه کنند. چه جاهایی را می‌توانند بگردند و چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند. سخاوت مردمان ساحلی خلیج فارس سبب شده تا بسیاری از اماکن گردشگردی در جزیره رایگان بوده و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

در این مقاله از روم تور به معرفی مهم‌ترین تفریحات رایگان در کیش خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

تجربه شخصی من از کیش، جزیره ای لوکس با قلبی سخاوتمند

اولین بار که داشتم به کیش می‌رفتم، لیستی از جاهای دیدنیش رو آماده کردم تا بهترین و خاصترین‌هاش رو انتخاب کنم. فکر می‌کردم حتما مثل خیلی از جاهای دیگه، باید یه هزینه ورودی حداقل پرداخت کنم. برای همین خیلی سخت‌گیر بودم که حداقل جاهای خوب رو انتخاب کنم. اما وقتی ساحل جزیره رو از دور دیدم، تو دلم گفتم ای کاش می‌شد همه جا رو بگردم، بدون اینکه هی حواسم به پیامک‌های بانک باشه.

انگار مرغ آمین هم با من اومده بود کیش، چون همون موقع فهمیدم که تقریبا در بیشتر جاهای اینجا بازدید رایگانه یا حداقل قیمت خیلی مناسبی دارن. پس تصمیم گرفتم به جای آه و ناله کردن، یه جوری وقتم رو تنظیم کنم که بتونم از همه تفریحات رایگان کیش استفاده کنم. اما توی کیش چه کارهایی رو می‌تونید انجام بدید و خوش بگذرونید.

شما می توانید تفریحات کیش را در سایت گردشگری روم تور تهیه کنید و از تخفیفات ویژه ما استفاده کنید برای رزرو تفریحات کیش روی کلمه رزرو تفریحات کلیک کنید.

جزیره کیش

۱. پارک های ساحلی کیش

اولین و مهم‌ترین مکان گردشگری در کیش، ساحل‌های این جزیره زیبا هستند. کیش پارک‌های ساحلی زیادی دارد. مثلا پارک ساحلی سیمرغ که یک منطقه فوق‌العاده برای تماشای ساحل در اختیارتان می‌گذارد. همچنین می‌توانید برخی از تفریحات ارزان کیش مانند اسکی، پینگ پنگ، شنا، دوچرخه سواری را در این پارک تجربه کنید.

یا پارک ساحلی مرجان که پر از مرجان‌های دریایی است از دیگر تفریحات رایگان کیش محسوب می‌شود. همچنین ساحل‌های خانوادگی کیش مانند ساحل مردماهیگیر یا ساحل نارگیل از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید در آنجا مستقر شده و از امکاناتش استفاده نمایید. در این پارک‌ها می‌توانید تندیس‎هایی از شاعران معروف ایران را نیز ببینید. اگر قصد دارید با دیگر سواحل کیش آشنا شوید مقاله بهترین ساحل کیش را مطالعه کنید.

پارک های ساحلی کیش

۲. کشتی یونانی کیش

اگر به ملودرام‌های تاریخی که با افسانه‌های محلی آمیخته شده‌اند، علاقه دارید؛ پس احتمالا کشتی یونانی کیش مکان جذابی برایتان خواهد بود. این کشتی که متعلق به فردی یونانی بوده در سال 1345 در آب‌های جزیره به گل نشسته و هنوز همانجا مانده و بخشی از هویت کیش شده است. این کشتی قدیمی که هنوز سالم مانده، منظره‌ای سوررئال به ساحل جزیره داده است و یک لوکیشن زیبا برای عکس و فیلم محسوب می‌شود. اگر بعد از تفریح نیاز به اقامتگاه داشتید می تونید رزرو اقامتگاه در کیش را از سایت روم تور تهیه کنید.

کشتی یونانی کیش

۳. شنا در آبی خلیج فارس

شاید بتوان شنا را مهم‌ترین تفریحات رایگان کیش دانست. هرچند شنا کردن در سواحل جزیره به طور کلی ممنوع نیست، اما فقط در قسمت‌های خاصی اجازه این کار را دارید. به طور کلی شنا کردن در سواحل محل رفت و آمد قایق‌ها یا شناورها، ممنوع است که بیشتر مربوط به قسمت شرقی جزیره می‌شود. اما در سواحلی غربی کیش و نزدیک اسکله‌های تفریحی می‌توانید با خیال راحت شنا کنید.

۴. اسکله میرمهنا، رقص نور و موسیقی زنده

اگر به دنبال تفریحات ارزان کیش هستید، باید حتما اسکله میرمهنا را جزو لیست‌تان قرار دهید. این اسکله تفریحی در بخش شمالی جزیره واقع شده و بیش از 1500 متر مساحت آن است. در این اسکله امکانات تفریحی زیادی مانند قایق سواری وجود دارد.

همچنین دارای نورپردازی‌های زیبایی است که شب‌هایش را دیدنی‌تر می‌کند. گذشته از این در بیشتر مواقع موسیقی‌های زنده نیز در این اسکله برگزار می‌شود. نکته جالب اسکله میرمهنا این است که در این بخش هنوز مردان ماهیگیر جزیره رفت و آمده داشته و به صید ماهی مشغول هستند. برای اینکه با دیگر اسکله های تفریحی کیش آشنا شوید مقاله معروف ترین اسکله تفریحی کیش را مطالعه کنید.

اسکله میرمهنا

۵. حریره، شهری از گذشته های دور

شاید داستان‌هایی درباره صید دُر و مراورید در آب‌های خلیج فارس را شنیده باشید. زمانی که کیش شهری پر رونق بود و تجار و بازرگانان زیادی به جزیره می‌آمدند تا از غواصان محلی، مرواریدهای ناب خلیج فارس را بخرند. در همان زمان شهر باستانی حریره در کیش ساخته شد.

شهر کوچک ثروتمندی که دارای اسکله‌ای قدیمی، خانه‌ای اعیانی، حمام، کارگاه صنعتی و کوره‌های شیشه‌گری بوده است. هر چند دیگر زندگی در این شهر جریان ندارد، اما حالا تبدیل به مکانی گردشگری شده و جزو تفریحات رایگان کیش به شمار می‌آید. بازید از این شهر اسرارآمیز خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات کیش

۶. ده راه، ده جاده در باغ راه ایرانی کیش

تصور کنید، در مکانی ایستاده‌اید و روبه‌رویتان دروازه ورودی بسیاری از شهرهای مهم و تاریخی قرار دارد. کدامشان را انتخاب می‌کنید؟ یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش و البته خاص‌ترین تفریحات رایگان کیش، باغ راه ایرانی است.

باغِ راه، اسمی شاعرانه که باید به سازنده‌اش مدال ادبی بدهند. در این باغ نمادین جزیره، ده تا از دروازه‌های معروف کشور ساخته شده است. دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رقع آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، دروازه طاق بستان کرمانشاه، دروازه شمیران و سردر باغ ملی ایران. دروازه‌هایی که هرکدام داستانی برای روایت دارند. آیا دوست دارید از باغِ راه‌ها بازدید کنید؟

بیشتر بخوانید: محبوب ترین جاهای دیدنی کیش

باغ راه ایرانی کیش

۷. درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد، نامی است که مردم محلی روی یک درخت انجیر حدودا 600 ساله گذاشته‌اند. جایی که دعاها و رازو نیازهای زیادی را شنیده است. منطقه‌ای که گویی انرژی فراطبیعی در خود داشته و افراد را به سمت خود می‌کشانده است.

در گذشته‌های دور مردم جزیره پارچه‌هایی را به شاخه‌های درخت می‌بستند. هنگام گره زدن، خواسته‌شان را به درخت مقدس می‌گفتند. کسی چه می‌داند شاید در نهایت نیز به آنچه می‌خواستند، می‌رسیدند.

شاید درستش هم این باشد که ما هم مثل آنها زندگی را همین‌قدر ساده بگیرم. به هرجهت بازدید از درخت معابد نیز جزو تفریحات رایگان کیش است.

۸. پارک شهر کیش برای خانواده ها

پارک شهر کیش با داشتن امکانات متنوعی همچون فضای سبز، آلاچیق، زمین بازی برای کودکانی، پیست اسکیت سواری، جزو مکان‌های مورد علاقه خانواده‌هایی است که کودکان را نیز با خود به سفر برده‌اند. بخشی از تفریحات ارزان کیش را می‌توانید در این پارک شهر بیابید.

جالب است بدانید که این پارک شهر در کنار ساحل نبوده اما دریاچه‌ای مصنوعی با 20 قایق پارویی در آن قرار دارد. این مکان همچنین امکانات مناسب معلولین و سالمندان را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه جزو تفریحات رایگان کیش نیز محسوب می‌شود.

پارک شهر کیش برای خانواده ها

۹. باغو، روستایی زیبا و تاریخی در کیش

در همه جای کیش می‌توانید ردی از تاریخ را ببینید که نشانی از مردم را در خود دارند. باغو یکی از همین مکان‌هاست. روستایی تاریخی که زنی 100 ساله در دوران پرتغالی‌ها در آنجا زندگی می‌کرده است. افسانه‌های محلی کیش به آن ننه باغو می‌گوید.

در این روستا خانه‌های کوچک خشتی زیبا و نخلستان‌های زیادی را می‌توانید ببینید. پارک معروف این روستا به اسم دلیران از جمله تفریحات ارزان کیش در آنجا محسوب می‌شود. همچنین تعدادی از آهوان زیبای جزیره را نیز می‌توانید در این روستای تاریخی مشاهده کنید.

۱۰. پیاده روی در قدیمی ترین نخلستان کیش

باغ بهشت، قدیمی‌ترین نخلستان جزیره است. باغی پر از نخل‌های سربه‌فلک کشیده که تاریخ شفاهی جزیره به شمار می‌آید. افراد زیادی در سفرنامه‌هایشان به این نخلستان اشاره دارند. هرچند تاریخچه دقیق این نخلستان مشخص نیست، اما آنقدر قدیمی هست که بتوانید بخشی از فرهنگ بومی و سنتی مردم کیش را در لابه‌لای درختانش مشاهده کنید. گذشته از این، تماشای غروب آفتاب در میان نخل‌های سربه‌فلک کشیده‌اش، لذتی دیگر دارد که تا تجربه نکنید، نمی‌توانید درکش کنید.

بد نیست بدانید که این نخلستان در کنار محله قدیمی و باستانی صفین یا سفین قرار دارد. در این محله می‌توانید فعالیت‌های بومی مردم مثل صیادی و حصیربافی را از نزدیک مشاهده کنید. بازدید از باغ بهشت نیز بخشی از تفریحات رایگان کیش است.

نخلستان کیش

۱۱. بوستان آهوان کیش

آیا از آهوهای زیبایی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند، خبر دارید. بعد از تبدیل شدن کیش به منطقه آزاد تجاری، 30 آهوی ایرانی زیبا از خارک به جزیره آورده شدند. حالا آن 30 آهو تبدیل به گله‌های بزرگ و کوچکی شده‌اند که می‌توانید آنها را در بوستان آهوان کیش ببینید.

این بوستان که جزو تفریحات ارزان کیش به شمار می‌آید، یکی از پرطرفدارترین مکان های گردشگری کیش محسوب می‌شود.

۱۲. قلعه جنی از جاذبه های ترسناک کیش

علاقه‌مندان به ژانر وحشت و داستان‌های ترسناک، همه جا به دنبال مکان‌های تسخیر شده می‌گردند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، حتما اسم قلعه جنی جزیره کیش را شنیده‌اید. قلعه جنی، یک قلعه قدیمی و متروک است که سال‌هاست مردم محلی فکر می‌کنند، تسخیر شده است.

مخصوصا بعد از اتفاقی که در دهه 40 افتاد. در آن زمان، قلعه پاسگاه هنگ مرزی بود و داستان‌های زیادی درباره ارواح و اجنه میان سربازان رد و بدل می‌شد. تا اینکه یک روز جسد چهار سرباز را با چشمان بهت زده و صورت کبود، پیدا کردند. بعد از آن قلعه به سرعت تخلیه شد.

مردمان محلی حرفی از قلعه نمی‌زنند تا خاطره‌اش از یادها برود. برای همین هم کسی گردشگران را به آنجا نمی‌برد. اما بازدید از قلعه آزاد بوده و از تفریحات رایگان کیش است.

قلعه جنی کیش

بازدید از تفریحات ارزان کیش با روم تور

برخلاف آنچه تصور می‌شود، بازدید از کیش چندان هم هزینه بر نیست. در سراسر این جزیره زیبای ساحلی می‌توان مکان‌های گردشگری زیادی را پیدا کرد که تقریبا همه آنها جزو تفریحات رایگان کیش هستند. سواحل زیبا، اسکله‌های تماشایی، اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی که هر جا چشم بیندازید آنها را خواهید دید.

اگر دوست دارید کیش را این چنین سبک بال تماشا کنید، روم تور می‌تواند در این سفر هیجان‌انگیز همراهی‌تان کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرید.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال به قلب کوچک خلیج فارس یعنی جزیره کیش سفر کرده‌اید؟ تجربه‌هایتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خدمات شگفت انگیز روم تور رو از دست نده :