10 نکته طلایی برای کاهش هزینه سفر در سال جدید

اگر به دنبال کاهش هزینه سفر خود هستید حتما این راهنما از روم تور را مطالعه کنید. ما به 10 پیشنهاد ویژه برای انجام بهترین روش مسافرت و حرفه ای پرداخته ایم.

10 نکته طلایی برای کاهش هزینه سفر در سال جدید

بدون شک رفتن به مسافرت، هر چند کوتاه و نزدیک، می‌تواند راه مناسبی برای تامین انرژی دوباره در ادامه مسیر زندگی باشد. رفتن به مسافرت نیاز به هزینه دارد و گاهی برای ما این هزینه مقرون به صرفه نیست؛ اما می‌توانیم با کاهش هزینه سفر شرایط را مهیا کنیم. زمانی که در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید، می‌توانید مدت زمان سفر خود را طولانی‌تر کنید.

در واقع خرج کمتر باعث می‌شود تا شما برای به دست آوردن تجربه، اقامت و هر هدفی که از مسافرت خود دارید، پول بیشتری در اختیار داشته باشید. در ادامه مجله روم تور با ما همراه باشید تا راه‌های مختلف را برای کاهش این هزینه بررسی کنیم.

مسافرت در زمان مناسب

با توجه به اینکه اکثر مسافرت‌ها در فصل بهار و تابستان انجام می‌شوند، تقاضای مسافرت افزایش یافته و هزینه‌ها نیز بالا می‌رود. علاوه بر این، تعطیلات رسمی نیز از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای مسافرت محسوب می‌شود. هر چه تعداد افرادی که به مسافرت می‌روند بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل، اقامت، وعده‌های غذایی و بازدید از مکان‌های گردشگری و دیدنی نیز چندین برابر می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر، مسافرت در فصل پاییز و زمستان و روزهای وسط هفته و غیر تعطیل است.

مسافرت در زمان مناسب

 برای کاهش هزینه سفر از تفریحات گران دوری کنید!

بسیاری از شهرهای گردشگری، به ویژه شهرهای ساحلی تفریحات گران قیمت و لاکچری زیادی دارند. اگر می‌خواهید مسافرت ارزانی داشته باشید باید به دنبال تفریحات ارزان یا حتی رایگان بگردید. در تمام مقصدها فعالیت‌های رایگان نیز وجود دارند. چنانچه با تور مسافرتی سفر کرده باشید می‌توانید از راهنمای سفر کمک بگیرید. همچنین می‌توانید به کمک نرم افزارهایی که در گوگل وجود دارند، فعالیت‌های رایگان شهر مورد نظر را پیدا کنید یا حتی برای انجام فعالیت‌های غیر رایگان، تخفیف بگیرید.

کاهش هزینه سفر با اقامت ارزان تر

یکی از بخش‌های مهم در بودجه سفر، هزینه اقامت است. اگر به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه سفر هستید، فکر اقامت در هتل‌های چند ستاره را از سرتان بیرون کنید و به دنبال رزرو اقامتگاه بوم گردی، مسافرخانه، هاستل و سوییت باشید. همچنین بهتر است محل اقامت خود را نزدیک مکان‌های گردشگری انتخاب کنید تا هزینه رفت و آمد کمتری داشته باشید.

کاهش هزینه سفر با اقامت ارزان تر

تهیه بلیط ارزان برای کاهش هزینه سفر

امروزه بیشتر مسافرت‌ها با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌شود. در این بین شما می‌توانید برای کاهش هزینه سفر خود، یکی از روش‌های مسافرت با اتوبوس، قطار یا هواپیما را امتحان کنید. سریع‌ترین و البته گران‌ترین روش برای مسافرت، هواپیماست. با این حال روش‌هایی وجود دارد که بتوانید بلیط ارزان هواپیما را تهیه کرده و در کنار مسافرتی آسان، از هزینه‌های سفر خود نیز بکاهید.

انتخاب خود را به بلیط‌های رفت و برگشت محدود نکنید؛ گاهی تهیه جداگانه بلیط‌های تک سفره مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. علاوه بر این خرید تور لحظه آخری و بلیط پرواز بدون بار و تهیه بلیط در زمان‌هایی همچون نیمه شب، وسط هفته و صبح زود نیز از حالت عادی ارزان‌تر است.

تهیه بلیط ارزان

تاثیر هزینه غذا و آشپزی بر کاهش هزینه سفر

اگر محل اقامت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید (به عنوان مثال ویلا یا سوئیت) که امکان آشپزی در آن وجود داشته باشد، می‌توانید چند وعده از غذا را خودتان بپزید. این قضیه در کاهش هزینه سفر بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این بهتر است دور رستوران‌های لوکس و لاکچری را خط بکشید و به جای آن از رستوران‌های محلی و اغذیه فروشی‌ها استفاده کنید.

کاهش هزینه سفر

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه سفر

وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو نقش مهمی در صرفه جویی و کاهش هزینه سفر شما ایفا می‌کنند. البته این احتمال وجود دارد که در برخی از مناطق این وسایل نقلیه وجود نداشته باشند. در این صورت رزرو ترانسفر بهترین گزینه است تا بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت نمایید. همچنین برای مسافت‌های کوتاه نیز می‌توانید کمی پیاده روی کرده و از قدم زدن در خیابان‌ها لذت ببرید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه سفر

خرید از فروشگاه‌های لاکچری ممنوع

فروشگاه‌های بزرگ و برند لوازم لوکس و گران قیمتی دارند که بودجه شما را بسیار کاهش می‌دهد. به همین دلیل اگر به دنبال کاهش هزینه سفر خود هستید، توصیه می‌شود از بازارهای محلی خرید کنید. علاوه بر این می‌توانید به جای خرید زیاد، عکس بگیرید تا تمام لحظات سفر خود را ثبت کنید.

کاهش هزینه سفر با انتخاب درست همسفر

اینکه چه کسی در سفر شما را همراهی می‌کند، تاثیر به‌سزایی در هزینه‌های سفرتان خواهد داشت. اگر همسفر شما فرد ولخرجی باشد، تمام برنامه‌های شما برای کاهش هزینه سفر و صرفه جویی، به هم می‌ریزد. به عنوان مثال اقامت در هتل پنج ستاره، غذا خوردن در رستوران‌های لوکس و گران قیمت، تهیه بلیط ورودی گران قیمت برای تماشای یک بنای تاریخی و... از مواردی هستند که ممکن است برایتان پیش بیاید. بر همین اساس بهتر است در انتخاب همسفر خود دقت بیشتری به خرج دهید.

کاهش هزینه سفر با انتخاب درست همسفر

انتخاب مقاصد ارزان قیمت برای کاهش هزینه سفر

اگر بودجه محدودی برای مسافرت دارید، به سفرهای داخلی بروید و یا به کشورهایی سفر کنید که ارزش پول ما در آن‌ها بیشتر است. به عنوان مثال سفر به اکثر کشورهای اروپایی، روسیه، امارات و... هزینه بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. البته در این کشورها نیز می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، رستوران‌های محلی و همینطور خرید از برندهای متفرقه هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

انتخاب مقاصد ارزان قیمت

مقایسه هزینه سفر شخصی با هزینه مسافرت با تور

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه سفر مقایسه هزینه تورهای مختلف با هزینه سفر شخصی است؛ بدین ترتیب شما یکی از این دو روش که مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر باشد را انتخاب کنید و سفر کم هزینه‌تری داشته باشید. تورهای مسافرتی معمولا خدمات کاملی از جمله وسیله حمل و نقل، اقامتگاه، وسیله تردد در شهر برای رفتن به جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور غذا را ارائه می‌دهند.

هزینه مسافرت با تور

کلام پایانی

در این بخش روش‌هایی را برای کاهش هزینه سفر بررسی کردیم که از شروع به سفر تا اقامت و تمام طول مسافرت را در بر می‌گیرد. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع هدف از مسافرت، عوض شدن حال و هوا و گرفتن انرژی برای ادامه زندگی عادی است؛ بنابراین می‌توان با خرج کردن هزینه کمتر نیز به این هدف رسید و همیشه نیاز به سفر لاکچری نیست. اگر شما راه‌های دیگری را نیز برای داشتن یک مسافرت خوب و کم هزینه سراغ دارید آن را با ما و دیگر مخاطبان روم تور به اشتراک بگذارید.