معرفی بومگردی های کهگیلویه و بویر احمد

کهگیلویه و بویراحمد میزبان گردشگران بسیاری در طول سال می‌باشد. وجود مسافران متعدد در استان کهگیلویه سبب شده تا بوم گردی‌های مختلفی نیز در این استان شروع به کار کنند.

معرفی بومگردی های کهگیلویه و بویر احمد
معرفی بومگردی های کهگیلویه و بویر احمد

کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل به حساب می‌آید که به دو بخش گرمسیر و سردسیر تقسیم می‌شود. مرکز این استان، شهر یاسوج است که در منطقه سردسیر واقع شده است. زیبایی‌های استان کهگیلویه علل خصوص شهر یاسوج سبب شده تا این استان به پایتخت طبیعت ایران شهرت یابد.

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی استان کهگیلویه بسیار زیبا و متعدد می‌باشد. آبشارها، تنگه‌ها، جنگل‌های  موجود در این استان سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری استان کهگیلویه و بویراحمد را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. چنانچه قصد سفر به این استان زیبا و منحصربه‌فرد را دارید، بهتر است در فصل بهار به ویژه از اردیبهشت ماه تا نیمه اول مهر ماه، سفر خود را آغاز کنید، زیرا در این زمان استان کهگیلویه در زیباترین حالت خود بوده و از آب و هوایی مطلوب و دل‌چسب برخوردار می‌باشد.

بومگردی های معروف

به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از طبیعت بکر و زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد، بوم گردی های ایده آلی به منظور راحتی هرچه تمام‌تر مسافران و کسب تجربه‌ای جدید برای آن‌ها، بنا شده است.

اقامت در این بوم گردی‌ها قطعا بسیار خاص و متفاوت بوده و به یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطراتتان تبدیل خواهد شد. در ادامه مقاله روم تور چند نمونه از بوم گردی‌های معروف استان کهگیلویه و بویراحمد را به شما معرفی خواهیم کرد.

بوم گردی یاس

بوم گردی یاس

بوم گردی یاس یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین بوم گردی‌های استان کهگیلویه، می‌باشد که در شهر سی سخت قرار دارد. این اقامتگاه از 9 اتاق برخوردار بوده و به سبک خانه‌های شمالی ساخته‌شده است. هریک از اتاق‌های بومگردی یاس دارای 12 متر متراژ بوده و از امکاناتی نظیر سرویس خواب سنتی (تشک و پتو) و سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار می‌باشد. این اقامتگاه می‌تواند پذیرای حداقل 50 نفر مهمان باشد.

بوم گردی یاس از شمال به قله دنا و از شرق به کوه قلم مشرف بوده و چشم انداز بسیار زیبایی از طبیعت را در مقابلتان قرار می‌دهد. وجود حیاطی وسیع، باغچه‌های سرسبز پوشیده از گل‌های وحشی، کلبه‌هایی با نمای کاهگلی و چوبی همه و همه سبب می‌شوند تا آرامشی بی مانند به شما منتقل شود.

آدرس: سی سخت، میدان کوثر، بلوار باهنر، سمت چپ، خیابان پردیس (مشاهده روی نقشه)

بوم گردی پرنیان

بوم گردی  پرنیان، محیطی بسیار زیبا و آرام را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اقامتگاه از اتاقکی به متراژ 15 متر تشکیل شده و ظرفیت آن 5 نفر به علاوه 2 نفر اضافی می‌باشد.

از امکانات بوم گردی پرنیان می‌توان به سرویس بهداشتی، حمام، پارکینگ، سیستم سرمایشی و گرمایشی، امکان شست و شوی ظرف، آلاچیق، دوربین مدار بسته و نگهبان اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل معروف و محبوب بودن این اقامتگاه بافت و چشم انداز کوهستانی آن است.

آدرس: یاسوج

بوم گردی رئیس

بوم گردی رئیسی

بوم گردی رئیس یک خانه بومی با در و پنچره های چوبی و دیواره‌های خشتی است که لحظات آرامش بخش و نابی را برای شما به ارمغان می آورد. این اقامتگاه  در شهر سی سخت واقع شده است. 

بوم گردی رئیس از 7 باب اتاق تشکیل شده که هر یک از آن‌ها به سرویس کف خواب و سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز بوده و در مجموع پذیرای 35 نفر می‌باشد. وجود امکانات متنوع در این مجموعه سبب شده تا گردشگران بسیاری این اقامتگاه را برای استراحت انتخاب کنند.

از جمله این امکانات می‌توان پارکینگ غیر مسقف اختصاصی، آشپزخانه عمومی به‌منظور پخت و پز مستقل گردشگران، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک، راهنمای تورهای گردشگری محلی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی را نام برد.

آدرس: یاسوج، شهر سی سخت، فلکه الله، خیابان مطهری10

بوم گردی پردیس رضوی

بوم گردی پردیس رضوی

بوم گردی پردیس رضوی دارای 4 واحد اقامتی به متراژ 24 متر و امکانات اختصاصی می‌باشد. از مهم‌ترین امکانات واحدهای این اقامتگاه می‌توان به آشپزخانه، یخچال، سرویس ایرانی و فرنگی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، رختخواب سنتی و... اشاره کرد.

علاوه بر این از پارکینگ اختصاصی نیز برخوردار بوده که این امر خیال شما را از بابت وسیله نقلیه‌تان راحت می‌کند. لازم به ذکر است که برای ورود به این اقامتگاه به همراه داشتن کارت شناسایی از الزامات به شمار می‌رود.

آدرس: یاسوج، مهریان، جاده سی سخت 

بوم گردی حاتمی

بوم گردی حاتمی

بوم گردی حاتمی یکی از بوم گردی‌های شهر یاسوج است که فضایی بسیار زیبا و دلنشین را در اختیار شما قرار می دهد. این اقامتگاه معروف از 4 واحد برخوردار بوده و دارای ظرفیت 15 نفری می‌باشد.

وجود آشپزخانه، اجاق گاز، یخچال، اسپلیت، بخاری گازی، توالت ایرانی مستقل، حمام مستقل، پارکینگ غیر مسقف، راهنمای تورهای گردشگری محلی، میز و صندلی را می‌توان به‌عنوان مهمترین امکانات و ویژگی‌های بوم گردی حاتمی معرفی کرد.

آدرس: یاسوج، روستای دهنو

بوم گردی روح الله پوش

بوم گردی روح الله پوش

بوم گردی روح الله پوش یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، است. این بوم گردی منحصر بفرد و پرطرفدار از 12 باب اتاق به صورت 2 اتاق 9 متری دو نفره، 4 اتاق 12 متری سه نفره، 3 اتاق 16 متری چهار نفره و 3 اتاق 20 متری پنج نفره تشکیل شده است.

تمامی این اتاق‌ها از سرویس کف خواب برخوردار بوده و دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌باشند. از دیگر امکانات این بوم گردی می‌توان سرويس بهداشتی، حمام، پارکینگ غیر مسقف و… را نام برد.

غذاهای محلی و خوشمزه‌ای مانند قورمه محلی، قیمه، کل جوشک، شله ماشی، آبگوشت و آش کارده در این مجموعه طبخ می‌شود، یکی از دلایل محبوبیت این اقامتگاه نیز ارائه همین غذاهای دلچسب و خوش عطر و طعم محلی می‌باشد.

آدرس:یاسوج، چرام، سرفاریاب، روستای پاده سرفاریاب (مشاهده روی نقشه)

بوم گردی دهکده سبز کریک

بوم گردی دهکده سبز کریک که در شهر سی سخت واقع شده است، فضایی بسیار سرسبز و دلنشین را به شما هدیه می‌کند. این اقامتگاه از سه واحد تشکیل شده و دارای ظرفیت 22 نفری می‌باشد. زمان تحویل اتاق‌های بوم گردی دهکده سبز ساعت 14 و زمان تخلیه آن ساعت 12 است.

از امکانات و ویژگی‌های این بوم گردی منحصربه‌فرد می‌توان به پارکینگ غیر مسقف، آشپزخانه، اجاق گاز و ظروف پخت و پز، حمام مستقل، توالت ایرانی مستقل، سیستم سرمایشی و گرمایشی، مبلمان، میز و صندلی اشاره کرد. در این اقامتگاه مهمانان می‌توانند به دلخواه غذاهایی مانند چلو کباب کوبیده، چلو مرغ و جوجه کباب را سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرند.

آدرس: یاسوج،  سی سخت، روستای کریک، دهستان مرکزی

بوم گردی حوض دال زاگرس

بوم گردی حوض دال زاگرس

بوم گردی حوض دال زاگرس از محبوبیت و معروفیت قابل توجهی برخوردار است. متراژ این بنا 1500 متر بوده و دارای 10 اتاق می‌باشد. این بوم گردی از ظرفیتی به تعداد 20 نفر به‌علاوه ده نفر برخوردار بوده و تقریباً جزو اقامتگاه های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد به‌حساب می‌آید. پارکینگ، بخاری هیزمی، بخاری گازی، پنکه، کولر آبی، درب ضد سرقت، سرویس بهداشتی و مبلمان را می‌توان به‌عنوان بارزترین امکانات بوم گردی حوض دال زاگرس معرفی کرد.

لازم به ذکر است که این مجموعه‌ از امکاناتی نظیر آشپزخانه، رستوران و کافی شاپ نیز برخوردار بوده و گنجايش پذیرایی از صد نفر را دارد. وجود فضای سبز و درختان متعدد در محیط بیرون این اقامتگاه سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

آدرس: جاده یاسوج، جاده برآفتاب (مشاهده روی نقشه)

بوم گردی مریم بانو

بوم گردی مریم بانو

بوم گردی مریم بانو جز بوم گردی های باصفا و دلنشین استان کهگیلویه و بویراحمد به‌حساب می‌آید. این اقامتگاه ساده و منحصربه‌فرد فضایی بسیار مناسب برای استراحت بوده و تجربه‌ای جالب و متفاوت را به شما هدیه می‌کند.

از جمله امکانات و ویژگی‌های بوم گردی مریم بانو می‌توان پارکینگ، سرویس بهداشتی، سرویس کف خواب، سیستم سرمایشی و گرمایشی را نام برد. اگر به دنبال مکانی در سی سخت کهگیلویه هستید تا در کنار فضایی زیبا، خستگی خود را بدون بروز مشکلی بدر کنید، بوم گردی مریم بانو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

آدرس: یاسوج، سی سخت، روستای کریک مرکزی (مشاهده روی نقشه)

بوم گردی دهشیخ

بوم گردی دهشیخ

بوم گردی دهشیخ مکانی مناسب برای گذراندن اوقاتی خوش و استراحت می‌باشد که به تازگی افتتاح شده است. این اقامتگاه زیبا در فضایی بسیار دنج و سرسبز بنا شده که تجربه‌ای جدید و آرامشی بی‌همتا را به شما هدیه می‌کند. این بوم گردی دارای 6 اتاق با ظرفیت و متراژهای یکسان می‌باشد که سه اتاق در طبقه اول و سه اتاق در طبقه همکف قرار دارد.

امکانات بوم گردی ده شیخ شامل ارائه صبحانه، ناهار و شام در صورت تمایل، اینترنت 4G، سرویس بهداشتی مشترک، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سرویس کف خواب می‌شود. رفتار خوب و مهربانانه میزبانان این مجموعه در کنار کیفیت بالا و خدمات مناسب سبب شده تا در همین مدت کوتاه به یکی از بهترین و معروف‌ترین بومگردی های استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود.

آدرس:یاسوج، شهر پاتاوه

کلام آخر

هدف ما از نوشتن این مقاله معرفی چند مورد از بهترین بوم گردی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به شما بود تا در صورت سفر به این استان زیبا و منحصربه‌فرد دچار سردرگمی نشده و انتخاب راحت‌تری داشته باشید. امیدواریم که مطالب این مقاله از وبسایت گردشگری روم تور برای شما مفید بوده باشد.