هزینه سفر به قشم در سال 1402- قیمت شگفت انگیز + جزئیات کامل

هزینه سفر به قشم در سال 1402 با تور و حمل و نقل زمینی و هوایی | به نکات کلیدی که در این مطلب از روم تور گفته شده است سفری عالی و اقتصادی خواهید داشت.

هزینه سفر به قشم در سال 1402- قیمت شگفت انگیز + جزئیات کامل

قشم یکی از جزیره‌های بسیار زیبا در کشور ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این جزیره خوش منظره در استان هرمزگان واقع است. قشم آب‌‌ و هوای گرم و خشکی دارد و در فصل تابستان میزان گرما حتی به ۴۶ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا فصل‌های پاییز و زمستان است؛ چراکه هم از جهت هزینه و هم هوا در بهترین حالت ممکن به سر می‌برد. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هزینه سفر به قشم باعث می‌شود شما بتوانید برنامه‌ریزی درستی را جهت مسافرت خود داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با هزینه‌های سفر به این جزیره مطالب روم تور را تا انتها دنبال کنید.

هزینه‌ سفر به قشم با تور

از راه‌های آسان جهت سفر به قشم، تور گردشگری است. این راه نسبت به سایر روش‌ها می‌تواند از جهت اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز باشد. دقت در انتخاب یک تور مطمئن باعث می‌شود که بتوانید نهایت لذت را از جاذبه های گردشگری قشم ببرید و از هدف خود دور نشوید.

هزینه سفر قشم با تور گردشگری می‌تواند بستگی به عوامل مختلفی از جمله فصل سفر، نوع بلیط، محل اقامت، تور لیدر، مدت زمان برنامه و موارد دیگر داشته باشد. برای اطلاع از هزینه تور مسافرتی در روم تور و همچنین قیمت تفریحات قشم 1402 می‌توانید با مشاوران ما در روم تور تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

هزینه سفر به قشم با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر به قشم با اتوبوس است. امروزه تمام پایانه‌های اتوبوس‌رانی سراسر ایران اتوبوس مستقیم به بندر‌عباس دارند؛ بنابراین می‌توانید با تهیه بلیت اتوبوس از پایانه‌های اتوبوس‌رانی آماده سفر به قشم شوید.

هزینه سفر به قشم با اتوبوس به موارد مختلفی نظیر نوع اتوبوس و فصل سال بستگی دارد؛ اما سفر به قشم با اتوبوس معمولا مقرون‌به‌صرفه‌تر از هواپیما و قطار است. البته اگر فاصله شما تا بندرعباس زیاد است سفر با اتوبوس را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا مسیر طولانی می‌تواند برای شما خسته‌کننده باشد.

اگر قصد دارید از مبدا تهران به بندرعباس سفر کنید باید خودتان را برای یک مسیر ۱۴۰۰ کیلومتری آماده کنید. پیمودن فاصله تهران تا بندرعباس با اتوبوس در بدترین حالت معمولا ۱۸ ساعت طول می‌کشد. به این نکته توجه داشته باشید که بخشی از این مسیر دریایی است؛ بنابراین باید ابتدا به اسکله شهید حقانی بندرعباس بروید و سپس با قایق یا کشتی خودتان را به اسکله شهید ذاکری قشم برسانید.

هزینه لندینگ کرافت از بندر‌عباس به قشم

زمانی که با ماشین شخصی خودتان قصد رفتن به قشم را دارید باید ماشین خود را در پارکینگ قرار دهید یا با استفاده از لندینگ کرافت ماشین خود را به قشم ببرید.

ساعت کاری اسکله شهید حقانی بندرعباس از ساعت ۶ صبح الی ۲۳ شب است؛ بنابراین در صورت مساعد بودن هوا می‌توانید در این بازه زمانی با لندینگ کرافت ماشین خود را به جزیره قشم برسانید.

معمولا دو ساعت یک‌بار یک لندینگ کرافت به سمت جزیره قشم حرکت می‌کند؛ بنابراین بهتر است پیش از رفتن به بندر شهید حقانی برنامه حرکت لندینگ کرافت‌ها را چک کنید. علاوه بر این می‌توانید برای بررسی هزینه سفر به قشم با لندینگ کرافت با شماره‌تلفن اسکله تماس حاصل کنید و تعرفه رفت‌وبرگشت با لندینگ کرافت را سوال کنید.

لازم به ذکر است که هزینه لندینگ کرافت تنها شامل وسیله نقلیه می‌شود؛ بنابراین لازم نیست بابت سرنشینان خودرو هزینه‌های پرداخت کنید. طی‌کردن فاصله بین بندر شهید حقانی تا جزیره قشم ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

هزینه سفر به قشم با کشتی

درصورتی‌که با قطار یا اتوبوس عازم قشم هستید می‌توانید با مراجعه به اسکله شهید حقانی با کشتی خود را به جزیره قشم برسانید. ساعت کاری کشتی‌های اسکله شهید حقانی از ساعت ۷ تا ۱۷ است و تهیه بلیت برای تمامی افراد بالای ۴ سال لازم است.

اتوبوس‌های دریایی فاصله بندرعباس تا جزیره قشم را در یک ساعت طی می‌کنند. گردشگران می‌توانند در این یک ساعت از تماشای خلیج‌فارس لذت ببرند و لحظات خاطره‌انگیزی را در این سفر سپری کنند.

هزینه سفر به قشم با هواپیما

سریع‌ترین راه برای سفر به جزیره قشم از جهت مسافت و حمل و نقل آسان، روش هوایی است. اگرچه این روش از لحاظ زمانی نسبت به راه‌های دیگر مثل ریلی یا جاده‌ای می‌تواند بهتر باشد؛ اما هزینه بیش‌تری دارد. هواپیماهایی که از سایر نقاط به جزیره قشم پرواز می‌کنند در فرودگاهی نزدیک به روستایی به نام دیرستان فرود می‌آیند. نام فرودگاه جزیره قشم بر اساس همین روستا گذاشته شد.

به‌طور کلی هزینه سفر به قشم با هواپیما متغیر است و بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل روز و فصل سال، نوع ایرلاین، مبدا حرکت و کلاس پروازی می‌تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع از قیمت واقعی و رزرو ترانسفر قشم در روم تور کلیک کنید.

هزینه‌ سفر به قشم با قطار

نکته‌ای که در رابطه با سفر به‌وسیله قطار باید گفت این است که راه مستقیمی برای رفتن به قشم وجود ندارد. شما جهت مسافرت به این جزیره باید ابتدا بلیط قطار بندرعباس را خریداری کرده و پس از اینکه رسیدید از طریق راه‌های دریایی خود را به قشم برسانید.

بنابراین شما می‌توانید بخشی از سفر خود را با قطار و ادامه راه را با اتوبوس دریایی یا لنج‌های مسافربری طی کنید. هزینه سفر به قشم با قطار با توجه به رفت و برگشت شما، محل اقامت در جزیره، مبدا حرکت متغیر است؛ اما به‌طور کلی قیمت بهتر و اقتصادی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

هزینه‌ سفر به قشم با ماشین شخصی 1402

عده‌ای از افراد جهت سفر استفاده از ماشین شخصی خود را بر سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. مزیت آن این است که افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی توقف داشته باشند و بدون دخالت دیگران به شیوه‌ای که خودشان می‌خواهند به سفر خود بپردازند.

سفر با ماشین شخصی دارای یکسری معایب است و ممکن است کمی اذیت کننده باشد؛ چراکه باید ابتدا به بندر عباس رفته و سپس از آن‌جا به قشم بروید. همچنین جهت جابه‌جایی خودرو خود به قشم، باید از طریق لندیگراف اقدام کنید که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.

هزینه حمل‌ و ‌نقل در قشم

اگر بدون ماشین شخصی خود به جزیره قشم سفر کردید، گزینه‌های بسیاری برای حمل‌و‌نقل در جزیره قشم پیش روی شما است. شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم از تاکسی‌های خطی و تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید یا با استفاده از اتوبوس‌های خطی در جزیره رفت‌و‌آمد کنید.

اتوبوس‌های خطی ارزان‌ترین روش حمل‌و‌نقل در قشم هستند؛ اما ممکن است زمان زیادی را در ایستگاه اتوبوس معطل شوید. اگر هم می‌خواهید یک سفر راحت‌تر را تجربه کنید می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل آژانس‌های معتبر اجاره ماشین در جزیره قشم را پیدا کنید و برای اجاره ماشین سری به آنها بزنید.

اجاره ماشین در جزیره قشم به شما این امکان را می‌دهد که فرصت گشت‌وگذار در جزیره قشم را با یک ماشین لوکس و گران‌قیمت به دست آورید. البته اجاره ماشین در جزیره نسبت به روش‌های دیگر به‌صرف هزینه بیشتری نیاز دارد.

هزینه اقامت در قشم

یکی از مواردی که در بررسی هزینه سفر به قشم باید به آن بپردازیم هزینه اقامت در این جزیره است. برای اقامت شما در جزیره قشم گزینه‌های مختلفی مانند هتل‌های لوکس، هتل‌های متوسط، اجاره ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد.

علاوه بر این می‌توانید در روستای لافت و درگهان خانه‌های مردم بومی جزیره با قیمت بسیار کمتری نسبت به هتل اجاره کنید. به‌این‌ترتیب گردشگران می‌توانند با هر بودجه اقامتگاه مناسب خود را در جزیره قشم پیدا کنند. اگر می‌خواهید از قیمت و شرایط رزرو هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی در قشم مطلع شوید با کارشناسان ما در روم‌ تور تماس بگیرید یا قیمت‌ هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در وب‌سایت ما چک کنید.

برای اطلاع از قیمت و رزرو اقامتگاه و سوییت و ویلا در قشم کلیک کنید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی قشم

یکی از بهترین لحظات سفر به قشم بازدید از جاهای دیدنی قشم است. جزیره زیبای قشم جاذبه‌های گردشگری زیادی نظیر دره ستارگان، تنگه‌ چاه کوه، جزیره هنگام، جزیره ناز، جنگل‌های حرا، روستای لافت و دره تندیس‌ها دارد.

البته بازدید از این جاذبه‌های گردشگری مستلزم پرداخت هزینه است. به‌عنوان‌مثال زمانی که می‌خواهید از جزیره هنگام دیدن کنید باید هزینه قایق را بپردازید تا بتوانید به این جزیره بروید. علاوه بر این اکثر جاذبه‌های گردشگری قشم مانند دره ستارگان، پارک کروکدیل‌ها و تنگه چاه کوه ورودی دارند.

البته اگر می‌خواهید با خیال آسوده از جاذبه‌های گردشگری قشم دیدن کنید و نگران هزینه‌ها نباشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تور قشم در سایت روم تور را رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

هزینه غذا و رستوران

وقتی گشت‌وگذار شما در جزیره قشم به پایان می‌رسد تنها چیزی که خستگی شما را رفع می‌کند خوردن غذا در بهترین رستوران‌های جزیره است. خوشبختانه باید به شما بگوییم امروزه رستوران‌های مختلفی در سراسر جزیره وجود دارند که انواع غذاهای ایرانی، فست‌فود، فرنگی، دریایی و محلی قشم را با بهترین متریال سرو می‌کنند؛ بنابراین با خیال آسوده می‌توانید غذاهای موردعلاقه خود را در قشم میل کنید‌.

البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم فرصت خوردن غذاهای دریایی را هرگز از دست ندهید؛ چراکه در هیچ کجای ایران نمی‌توانید خوشمزه‌تر از غذاهای دریایی جنوب کشور به‌خصوص جزیره قشم پیدا کنید.

اگر نگران قیمت غذاهای رستوران‌ها هستید باید به شما بگوییم که غذاهای محلی جزیره قشم نسبت به غذاهای دریایی ارزان‌تر هستند؛ بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را در قشم میل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های قشم

کاهش هزینه سفر با روم تور

قشم بزرگ‌ترین جزیره در خلیج فارس به‌شمار می‌رود. جاهای دیدنی قشم زیاد است و به همین جهت سالانه مسافران زیادی به سمت قشم راهی می‌شوند. با توجه به مطالبي که گفته شد برای رفتن به جزیره قشم راه‌های مختلفی مثل سفر با تور، ماشین شخصی، هواپیما، زمینی و ریلی وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس توانایی مالی خود یکی از این روش‌ها را برگزینید.

هزینه قشم گردی بر اساس انتخاب یکی از این روش‌های حمل و نقل و نیز سایر خدمات متغیر خواهد بود. اما اگر می‌خواهید سفری اقتصادی‌تر و مقرون به صرفه‌تری داشته باشید حتما با کارشناسان ما در روم تور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نظر شما در مورد هزینه سفر به قشم چیست؟ آیا شما تابه‌حال به قشم سفر کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که از هزینه‌های سفرتان به قشم برای همراهان روم تور بگویید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید با کارشناسان ما در روم تور در ارتباط باشید.