راهنمای سفر به جنوب - زیباترین شهر جنوب ایران از دید مسافران

اگر قصد سفر به جنوب را دارید زیباترین شهرهای جنوبی که در این مطلب به آن پرداخته ایم را از دست ندهید. با روم تور همراه باشید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

راهنمای سفر به جنوب - زیباترین شهر جنوب ایران از دید مسافران

تا به حال به کدامیک از شهر‌های زیبای جنوب سفر کرده‌اید؟ راجب مناطق دیدنی و آداب و رسوم مردم جنوبی چه چیزهایی می‌دانید؟ بسیاری از افراد در فصل‌های مختلف سال به‌ویژه زمستان و بهار برای مسافرت خود شهرهای جنوبی را انتخاب می‌کنند. سفر به جنوب از جهت داشتن دریا، سنت‌های قدیمی مردم، مکان‌های تاریخی و دیدنی بسیار پرطرفداراست.

افراد برای سفر خود به نواحی جنوبی می‌توانند به‌وسیله تور‌های گردشگری، هواپیما، قطار و ماشین شخصی اقدام کنند. حتما سوالی که همه شما در ذهن خود دارید این است که جنوب کجا بریم بهتره؟ برای پاسخ به این پرسش و آشنایی بیشتر با شهر‌های مختلف این ناحیه از کشور ایران، پیشنهاد می‌کنیم مطالب ما در روم تور را تا انتها دنبال کنید.

زیباترین شهر جنوب ایران

اگر قصد مسافرت دارید و نمی‌دانید زیباترین شهر جنوب ایران کدام است، با کسب اطلاعات کافی راجب هر کدام از این نواحی می‌توانید بهترین مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید. قشم، هرمز، بندرعباس، کیش، بوشهر برخی از این نواحی جهت سفر به جنوب ایران هستند که بدون اغراق هر کدام دارای مکان‌های دیدنی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. با روم تور این فرصت را خواهید داشت تا در صورتی که قصد سفر به  جنوب را دارید بتوانید به راحتی تور مسافرتی را خریداری کنید. در ادامه مطلب به زیباترین شهر‌های جنوب ایران می‌پردازیم.

1. قشم

بدون شک برای سفر به جنوب، قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران می‌تواند یکی از بهترین‌ گزینه‌ها باشد. این جزیره به دلیل قدمت و تاریخ طولانی، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است و بهترین زمان سفر به قشم می‌تواند زمستان و پاییز باشد. دره ستارگان، جنگل حرا، ساحل نقره‌ای، پارک کروکودیل، دره تنديس‌ها، قلعه پرتغالی‌ها، جزایر ناز از جمله عجایب و مکان‌های دیدنی قشم به‌شمار می‌روند.

2. هرمز

جزیره هرمز یکی دیگر از جزایر خلیج فارس است. خاک سرخ جزیره یکی از شاهکارهای دیدنی این منطقه به‌شمار می‌رود. جزیره هرمز به دلیل مناطق تاریخی و دیدنی زیاد می‌تواند گزینه مناسبی جهت سفر باشد. از جاهای دیدنی هرمز می‌توان به فرش قرمز، ساحل سرخ، دره رنگین کمان، دشت آهوها، جنگل مانگرو، قدمگاه حضرت خضر، بازار و خانه زعفرانیه اشاره کرد.

3. بندرعباس

يکی ديگر از مقاصد جذاب جهت سفر به جنوب، بندرعباس است. اگر به دنبال مکانی برای کسب آرامش و قدم زدن در سواحل آن هستید بهترین پیشنهاد ما به شما می‌تواند اقامت به میزان چند روز در بندرعباس باشد. بندرعباس جزیره‌ای است که از لحاظ بازرگانی اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین جهت واردات زیادی در انجام انجام می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به این منطقه فصل‌های بهار و زمستان است. جهت سفر می‌توانید به صورت دلخواه از طریق قطار، هواپیما یا ماشین شخصی اقدام کنید. از مناطق دیدنی این بندر شامل پل لاتیدان، برکه‌های باران، مسجد گله داری، پارک ساحلی سورو، مسجد دلگشا، قلعه فین است.

4. کیش

از دیگر مناطق مهمی که می‌توان جهت سفر به جنوب ایران به آن اشاره کرد کیش است. کیش مطرح‌ترین جزیره در خلیج فارس به‌شمار می‌رود. تفریحات زیاد و گاهی گران‌قیمت آن باعث شده که به عنوان یک جزیره لاکچری حساب شود. شما می‌توانید به صورت هوایی، زمینی و ریلی به این منطقه سفر کنيد. هرگونه تفریحات و تجارت در این جزیره وجود دارد و همواره درحال پیشرفت است.

اگر علاقه زیادی به خرید کردن در طول سفر خود دارید، مراکز معتبر و متنوعی در این جزیره وجود دارد که کار را برای شما آسان می‌کند. از جمله جاهای دیدنی کیش شامل ساحل مرجان، درخت سبز، کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، قنات کاریز است.

5. بوشهر

بوشهر به دلیل اینکه ارتفاع آن از سطح آب پایین‌تر است لقب دریایی‌ترین شهر در جهان را دارد. بوشهر می‌تواند به عنوان یک مقصد متفاوت دیگر برای سفر به جنوب ایران باشد. به بوشهر شبه جزیره نیز گفته می‌شود زیرا از سه جهت به خلیج فارس و از یک سو توسط رشته کوه‌های زاگرس محدود شده است.

تاریخ و قدمت ۵۰۰۰ ساله این بندر باعث شده است که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی داشته باشد. بوشهر دارای آب و هوای گرم و بیابانی است و بهترین فصل جهت مسافرت می‌تواند پاییز و بهار باشد. مدرسه سعادت، قلعه نصوری، عمارت کازرونی، دژ برازجان، آب انبار قوام از خاص‌ترین جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌روند.

6. بندر لنگه

بندر لنگه به عنوان عروس سایر بنادر در جنوب کشور به شمار می‌رود. اگر شما  قصد سفر به جنوب را دارید حتما بندر لنگه را در لیست خود قرار دهید. این منطقه به عنوان شهر مساجد و برکه‌ها هم شناخته می‌شود. از جاهای دیدنی و گردشگری این بندر می‌توان به چشم آب گرم بادون، برکه دریا دولت، مسجد خداداد، قلعه لشتان اشاره کرد.

7. چابهار

چابهار یک بندر اقیانوسی در سیستان و بلوچستان است. منطقه آزاد چابهار با دریای عمان و اقیانوس هند ارتباط دارد و به همین دلیل یک بندر تجاری به شمار می‌رود. چابهار دارای مناطق دیدنی زیبا و آب و هوایی معتدل است و همین ویژگی باعث شده همواره گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند. جهت سفر به جنوب در این منطقه بهترین زمان در فصل‌های آبان تا فروردین است.

آب و هوای آن همواره معتدل و رو به خنکی می‌رود و به همین دلیل نام آن از چهار بهار گرفته می‌شود. کوه‌های مینیاتوری، بندر گواتر، تالاب لیپار، غارهای بان مسیتی، ساحل شب تاب و درک، گل فشان از جمله مناطق این منطقه به شمار می‌رود.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از مناطق و شهرهای جنوبی آشنا کنیم تا بتوانید سفر راحت‌تری را داشته باشید. هر کدام از این شهرها دارای مناطق تفریخی و تاریخی فراوانی است و قدمت چندین و چند ساله دارد. از جمله خوبی‌های سفر به جنوب در عیدهای نوروز می‌توان به آب و هوای معتدل آن‌ها اشاره کرد. بنابراین بهترین فصل‌ها جهت سفر به این مناطق در پاییز و اوایل فروردین ماه است. شما هم اگر تجربه سفر به جنوب را دارید در بخش کامنت ها از تجربیاتتان برای ما و دیگر مخاطبان روم تور بگویید.