بهترین مسیر سفر به شیراز - [فاصله تمام شهرها روی نقشه]

اگر دنبال بهترین مسیر سفر به شیراز هستید، در این مقاله از روم تور درباره بهترین مسیر به شیراز صحبت کرده و مسیرهای ورود به شهر شیراز را روی نقشه بررسی کرده ایم.

بهترین مسیر سفر به شیراز - [فاصله تمام شهرها روی نقشه]

افراد زیادی شیراز را به‌عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند و به‌دنبال مسیری راحت و جاده‌ای مناسب برای سفر زمینی به شیراز می‌گردند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین مسیر به شیراز صحبت کرده و مسیرهای ورود به شهر شیراز را بررسی کنیم.

می‌توانید به وسیله قطار،‌اتوبوس، ماشین شخصی و هواپیما به شهر زیبای شیراز سفر کنید. سفر با هر کدام از این وسایل نقلیه زمان مخصوص به خود و هزینه‌ای متفاوت دارد. برای آشنایی بیشتر با بهترین مسیر سفر به شیراز تا انتهای مطلب روم تور همراه ما باشید‌. چراکه در ادامه‌ مسیرهای شهرهای مختلف ایران به شیراز را بررسی می‌کنیم.

سفر به شیراز با ماشین شخصی

سفر به شیراز با ماشین

هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی به مراتب کمتر از سفر با هواپیما و قطار است. با ماشین شخصی تنها هزینه بنزین را می‌پردازید و در کنار آن می‌توانید سراسر شیراز را بدون استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌های اینترنتی در هر زمانی از شبانه‌روز به گشت و گذار بپردازید.

با ماشین شخصی امکان توقف بین شهری و لذت بردن از مسیرهای میان راه نیز، برایتان فراهم است و می‌توانید زیبایی‌های شهرهای دیگر را هم ببینید. اگر عاشق رانندگی در جاده هستید و قصد دارید سفری اقتصادی‌تر را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما سفر به شیراز با ماشین شخصی است.

تنها لازم است قبل از شروع سفر نسبت به سلامت ماشین و ایمنی فنی اطمینان حاصل کنید تا بدون هیچ مشکلی مسیر را طی کرده و به مقصد زیبایی که انتخاب کرده‌اید، برسید.

اما فراموش نکنید که سفر با تور مسافرتی به مراتب خیلی بهتر است و گاهی مواقع در هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد. از همه مهمتر با تور نیم روزه شیرازگردی می‌توانید به تمام مکان‌های این شهر زیبا سفر کنید و در کنار بقیه دوستان لذت ببرید.

برای رزرو گشت ها و تفریحات در شیراز کلیک کنید.

بهترین مسیر تهران به شیراز

برای رفتن به شیراز از تهران 3 جاده مختلف وجود دارد که از شهرهای مختلفی می‌گذرد. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که در مسیر تهران شیراز از چه شهرهایی عبور می‌کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که شهرهای بین تهران تا شیراز مانند اصفهان، کاشان، یاسوج، بروجن، قم، اردکان، شهررضا و نطنز هستند که از آن‌ها عبور می‌کنیم. سه مسیری که از تهران به شیراز منتهی می‌شود، عبارتند از:

بهترین مسیر تهران به شیراز

● مسیر به شیراز از جاده قم به آباده

اگر انتخاب شما این مسیر باشد لازم است بدانید که کوتاه‌ترین مسیر تهران به شیراز را انتخاب کرده‌اید، در این مسیر از سمت تهران به شیراز حدود 10 ساعت در راه خواهید بود. این مسیر با مسافت 917 کیلومتر جزو کوتاه‌ترین مسیرها از تهران به شیراز است.

برای ورود به این جاده ابتدا به اتوبان تهران_قم رفته و سپس وارد کاشان شده و جاده نطنز اصفهان را پیش بگیرید. در این مسیر از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، صفا شهر، سعادت شهر و مرودشت، آباده و شهررضا می‌گذرید.

اگر قصد اجاره ویلا، اقامتگاه و سوییت در شیراز را دارید به سایت روم تور مراجعه کنید.

● مسیر به شیراز از جاده ساوه به آباده

به ترتیب میزان مسافت تهران تا شیراز این مسیر دومین مسیر به شیراز است. این مسیر حدود 922 کیلومتر بوده و با انتخاب این جاده حدود 11 ساعت در راه خواهید بود. از بزرگراه آزادگان تهران به سمت ساوه حرکت کنید و سپس وارد جاده ساوه_میمه شوید و مسیر را تا اصفهان ادامه دهید. در نهایت وارد مسیر جاده‌ آباده و سپس مرودشت و شیراز خواهید شد. در این مسیر از شهرهای ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، صفاشهر، آباده، سعادت شهر عبور خواهید کرد.

● مسیر به شیراز جاده قم به یاسوج

اگر عاشق مسیر هستید و از در مسیر بودن لذت می‌برید، بهترین مسیر تهران به شیراز برای شما جاده قم به یاسوج است؛ زیرا این جاده طولانی‌ترین مسیر رفتن به شیراز بوده و حدود 927 کیلومتر است. با انتخاب این مسیر 12 ساعت در راه خواهید بود. همچنین با انتخاب آن از آزاد راه تهران_قم وارد کاشان و سپس جاده نطنز می‌شوید.

و در نهایت وارد جاده شاهین‌ شهر و شهر بروجن خواهید شد و مستقیم به شهر اصفهان وارد نمی‌شوید. در این مسیر از شهرهای قم، کاشان، نطنز، بروجن، یاسوج، شاهین شهر، اردکان و هماشهر عبور می‌کنید.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما بهترین زمان سفر به شیراز را مطالعه کنید.

بهترین مسیر رشت تا شیراز

مسافت میان رشت تا شیراز چیزی حدود 1100 کیلومتر است که با ماشین شخصی بین 12 الی 13 ساعت طول می‌کشد. البته نوع وسیله نقلیه و همچنین جاده‌ای که انتخاب می‌کنید ممکن است کمی روی این مدت زمان اثر بگذارد.

برای کوتاه شدن مسیر از رشت تا شیراز می‌توانید از هواپیما استفاده کنید؛ اما اگر قصد سفر زمینی با ماشین شخصی دارید می‌توانید یکی از 3 مسیر زیر را انتخاب کنید. این مسیرها عبارتند از:

  • مسیر اول گیلان، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، شیراز که حدودا 1500 کیلومتر است و طی کردن آن 17 ساعت طول می‌کشد.
  • مسیر دوم گیلان، قزوین، مرکزی، اصفهان، شیراز است که کوتاه‌تر بوده و مسافت 1200 کیلومتری دارد.
  • مسیر سوم گیلان، قزوین، همدان، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و در نهایت شیراز است که مانند مسیر اول 1500 کیلومتر است.

بنابراین شاید بهترین مسیر به شیراز از رشت مسیر دوم باشد که کوتاه‌تر است و شما را سریعتر به مقصد می‌رساند؛ البته می‌توانید برای راحتی بیشتر در سفر زمینی از قطار یا اتوبوس نیز، استفاده کنید که قمیت کمتری نسبت به هواپیما دارند و خستگی‌ رانندگی را برایتان نخواهند داشت.

بهترین مسیر رشت تا شیراز

بهترین مسیر کرمانشاه تا شیراز

برای رفتن به شیراز از کرمانشاه با ماشین شخصی نیز، سه مقصد زمینی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی‌ میکنیم.

  1. مسیر اول: اگر بزرگراه یراز_قائمیه را انتخاب می‌کنید باید بدانید که حدودا 13 ساعت در راه خواهید بود و باید 970 کیلومتر را طی کنید.
  2. مسیر دوم: بزرگراه شیراز_اردکان نیز، جزو مسیرهای زمینی پرتردد برای رفتن به شیراز است. این مسیر حدود 996 کیلومتر مسافت دارد و حدود 14 ساعت در راه خواهید بود.
  3. مسیر سوم: مسیر آزاد راه شیراز_مرودشت که 1027 کیلومتر است و حدود 13 ساعت طول می‌کشد.

اگر به این شهر سفر کردید جاهای دیدنی شیراز را از دست ندهید.

بهترین مسیر کرمانشاه تا شیراز

بهترین مسیر مشهد تا شیراز

یکی از مسیرهای شلوغ مسافرتی مسیر مشهد به شیراز است. برای راحتی بیشتر در این مسیر می‌توانید از قطار یا هواپیما استفاده کنید؛ اما اگر قصد سفر زمینی با ماشین شخصی به شیراز را دارید بهتر است با مسیرهای پیش‌رو آشنایی کلی داشته باشید. با ماشین شخصی از مشهد به شیراز حدود 1344 کیلومتر راه است. می‌توانید از این سه مسیر به شیراز بروید:

  • اولین مسیر بزرگراه شهررضا_آباده و بعد بزرگراه مشهد_نیشابور است. با انتخاب این مسیر حدود 18 ساعت در راه خواهید بود و 1730 کیلومتر را رانندگی می‌کنید.
  • مسیر دوم کمی کوتاه‌تر از اولی است و حدود 1373 کیلومتر است. در این جاده به ترتیب از بزرگراه‌های آباده_صفاشهر و بعد بزرگراه ابرکوه_سورمق و بزرگراه مشهد_نیشابور عبور می‌کنید.
  • مسیر سوم نیز، از بزرگراه‌های آباده_صفاشهر، بزرگراه ابرکوه_سورمق و بزرگراه مشهد_تربت‌حیدریه و آزادراه مشهد_باغچه میگذرد. در این مسیر حدود 15 ساعت در راه خواهید بود و مسافت 1344 کیلومتر را رانندگی می‌کنید.

در مسیر مشهد به شیراز به‌ترتیب از شهرهای ملک آباد، تربت حیدریه، فیض اّباد، بجستان، فردوس، دیهوک، طبس، رباط پشت بادام، خرانق، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، صفاشهر، سعادت شهر، مرودشت، زرقان می‌گذرید که پیشنهاد می‌شود حتما از یزد و دیگر شهرهای دیدنی میان راه دیدن کنید و لذت ببرید.

بهترین مسیر مشهد تا شیراز

یک سفر جذاب با روم تور

سفر بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی همه ما است. هنگامی که خستگی روحی و جسمی حال‌تان را دگرگون می‌کند تنها یک سفر چند روزه به مقصدی جذاب‌ می‌تواند قوای از دست رفته شما را برگرداند. بالاتر مسیر تهران به شیراز قمصر و دیگر شهرهای ایران را بررسی‌ کردیم و بهترین مسیر به شیراز را معرفی کردیم. اگر قصد سفر به شیراز یا هر شهر زیبای دیگری از ایران را دارید تنها کافی است با کارشناسان سایت روم تور تماس بگیرید.

با انتخاب سایت روم تور به خدمات 24 ساعته این مجموعه دسترسی‌ دارید و بهترین تورهای مسافرتی لحظه آخری، اقامت‌گاه‌ها و سفرهای هیجان انگیز با تضمین قیمت و کیفیت را تجربه می‌کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه فعالیت مجموعه و رزرو بهترین تور شیرازگردی و سایر شهرهای ایران با پشتیبانی تماس بگیرید.