9 مقصد جذاب و بی نظیر برای سفر در پاییز + راهنمای جامع

پاییز کجا برویم؟ اگر دنبال بهترین مکان برای مسافرت در پاییز هستید ما در مجله گردشگری روم تور به بهترین شهرهای ایران پرداخته ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

9 مقصد جذاب و بی نظیر برای سفر در پاییز + راهنمای جامع

یکی از محبوب‌ترین فصل‌هایی که برای مسافرت انتخاب می‌شود، پاییز است. سفر پاییزی حال و هوای خاصی دارد و اگر بدانید کدام شهر‌ها برای مسافرت در این فصل مناسب‌تر هستند و به شما امکان لذت بیشتر از زیبایی‌های طبیعت را می‌دهند، به راحتی برای مسافرت مجاب می‌شوید.

در این بخش برای شما لیستی از بهترین مقصدهای سفر در فصل پاییز را در دسته‌های مختلف جنگل‌ها، شهرها و جزیره‌ها آماده کرده‌ایم تا بتوانید مقصد خود را راحت‌تر انتخاب نمایید. در ادامه مجله روم تور با ما همراه باشید تا به معرفی این موارد بپردازیم.

بهترین جزیره های ایران؛ بهترین جا برای سفر در پاییز

پاییز کجا سفر کنیم؟ جزیره‌ها همیشه طرفداران خاص خود را دارند. در این میان برخی از آن‌ها برای سفر در پاییز گزینه‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند. این جزیره‌ها عبارتند از:

جزیره کیش

اگر می‌خواهید در بهترین زمان و آب و هوای ممکن به کیش سفر کنید، حتما پاییز را امتحان کنید. این جزیره با داشتن مجموعه‌ای از تفریحات در کنار امکاناتی بی نظیر شامل خطوط هواپیمایی مناسب، امکان رزرو ترانسفر خودروهای لوکس و رزرو اقامتگاه ها بهترین مکان برای مسافرت در پاییز خواهد بود.

شما در این فصل می‌توانید از تخفیفات ویژه نیز استفاده کنید. از جمله تفریحاتی در این جزیره انتظار شما را می‌کشند می‌توان به تفریحات آبی مختلف، گشت و گذار در جزیره و بازدید از مکان‌های تاریخی آن اشاره کرد. قبل از سفر به جزیره کیش حتما راهنمای سفر به کیش را مطالعه کنید.

برای رزرو ویلا، سوییت و اقامتگاه کیش در روم تور کلیک کنید.

جزیره هرمز

خاک زیبا و کوه‌های رنگارنگ جزیره هرمز آن را به مکانی خاص برای سفر در پاییز تبدیل کرده است. موقعیت مکانی این جزیره سبب شده تا بهترین آب و هوا را در فصل پاییز داشته باشد. شما با سفر به این جزیره می‌توانید به تماشا و آشنایی با آداب و رسوم و لباس‌های مخصوص مردم آن بپردازید و از قلعه پرتغالی‌ها نیز دیدن نمایید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی هرمز

جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به اندازه‌ای زیاد است که در یک مسافرت کوتاه به همه آن‌ها نمی‌رسید؛ گنبد نمکی نمکدان، دره ستارگان و تجربه تماشای آسمان پرستاره شب، ژئوپارک، جنگل‌های صحرا و بسیاری از مکان‌های دیگر که می‌توانید در این جزیره مشاهده کنید. اگر به این جزیره سفر کردید حتما غذاهای محلی آنجا را امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما بهترین زمان سفر به قشم را مطالعه کنید و بیشتر با این جزیره زیبا آشنا شود.

برای رزرو تفریحات قشم در روم تور کلیک کنید.

جزیره آشورداه

آشورداه تنها جزیره‌ای است که در دریای خزر وجود دارد و اکوسیستم جانوری بسیار متنوع و گوناگونی دارد. آب و هوای دلچسب این جزیره آن را به یکی از بهترین مقاصد برای سفر در پاییز تبدیل کرده است.

مقاصد کویرنوردی در پاییز

در فصل پاییز خورشید ملایم‌تر می‌تابد و بهترین زمان برای سفر به شهرهای بیابانی و کویری است. کویر لوت، کویر مصر، کویر دق سرخ و کویر مرنجاب از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای سفر در پاییز محسوب می شوند. علاوه بر این کویر رضا آباد در نزدیکی شاهرود نیز گزینه مناسبی برای تماشای آسمان شب به شمار می ‌رود. البته توجه داشته باشید که برای سفر به کویر حتما باید یک راهنمای حرفه‌ای و معتبر را به همراه داشته باشید تا در آن گم نشوید.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

برای اینکه تجربه خوبی از سفر در پاییز داشته باشید، باید شهری را انتخاب کنید که در کنار طبیعت زیبا، آب و هوای مناسبی نیز داشته باشد. عنوان بهترین شهر ایران برای مسافرت در فصل پاییز به شهرهای تاریخی و گردشگری اصفهان، شیراز و یزد می‌رسد. در این فصل شرایط آب و هوایی در این شهر‌ها چندان سرد نیست و از داغی هوا نیز خبری نخواهد بود. در ادامه ویژگی‌ها و بهترین مقاصد سفر در پاییز بررسی می‌کنیم.

مسافرت به شیراز در پاییز

شهر شیراز از قدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی بهره مند شده است و یکی از شهرهای گردشگری کشور محسوب می‌شود. هوای این شهر در پاییز غالبا معتدل و ابری است و حال و هوای خوبی دارد. در این شهر می‌توانید از آثار دیدنی همچون سعدیه، حافظیه، بازارچه‌ها، تخت جمشید، باغ ارم، عمارت شاپوری و... بازدید کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

برای رزرو ویلا، سوییت و اقامتگاه در شیراز کلیک کنید.

سفر به شهر یزد در پاییز

اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان، یزد است. این شهر بافت بسیار زیبایی دارد و هنوز هم در آن از سیستم قنات استفاده می‌شود. فصل پاییز برای این شهر حکم بهار را دارد و بهترین زمان مسافرت به این شهر، سفر در پاییز است.

کویرهای زیبای یزد، بناهایی با سقف‌های گنبدی، بادگیرها، شیرینی‌های مخصوصی همچون قطاب و کیک یزدی و لهجه شیرین یزدی از جمله مواردی هستند که شما را برای رفتن به این شهر زیبا ترغیب می‌کنند. شما در این شهر می‌توانید از شهر امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، حمام خان، کاروانسرای زین‌الدین، آب انبارهای گیو و شش بادگیر دیدن کنید.

مسافرت پاییزی به اصفهان

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ ایران و یکی از شهرهای گرمسیری، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های ایران گردی در پاییز محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی این استان همچون عالی قاپو، پل خواجو، چهلستون و سی و سه پل نیازی به تعریف ندارد و حتما هر فردی باید حداقل یک بار به آن سفر کند. علاوه بر این می‌توانید از مراکز تفریحی این استان نیز لذت ببرید.

به غیر از تمام موارد گفته شده، کویر مرنجاب اصفهان نیز یکی از تجربه‌های فوق العاده برای سفر در پاییز خواهد بود. ماسه‌های نرم، زیبایی شگفت انگیز آسمان و ستاره‌ها در شب و همینطور آرامش منحصر به فرد این کویر هر فردی را مجاب به سفر می‌کند. در این منطقه می‌توانید از دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه حوض سلطان، کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب نیز دیدن کنید.

پاییز کجا برویم!

اگر شما هم از علاقه مندان به طبیعت جنگل هستید، جنگل الگندره در استان گلستان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود که شما را مجذوب خود می‌کند. درخت‌های این جنگل در پاییز از ترکیب رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز تشکیل شده‌اند و منظره‌ای رویایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

علاوه بر این می‌توانید به سراغ طبیعت رنگارنگ روستای لاویج در استان مازندران بروید و از آب و هوای خنک و ییلاقی آن در پاییز بهره مند شوید. اگر به سوی این روستا رهسپار شدید حتما سری به آب گرم لاویج و پارک جنگلی کشپل نیز سر بزنید.

یکی دیگر از مقاصد سفر در پاییز را می‌توان روستای نایبند در طبس برشمرد. این روستا خانه‌های پلکانی دارد و آنرا با نام ماسوله کویر نیز می‌شناسند. البته با وجود قرار گرفتن آن در کویر، آب و هوای خوب و طبیعت سرسبزی دارد. وجود نخلستان‌ها، باغ‌های سرسبز میوه، کشتزارهای گندم و جو و آب و هوای مطبوع این روستا آن را به یکی از مناسب‌ترین مقاصد برای سفر داخلی در پاییز تبدیل کرده است.

مقاصدی برای تجربه ای بی نظیر و شگفت انگیز برای سفر در پاییز

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت برای سفر در پاییز هستید، ما دو پیشنهاد ویژه برای شما در نظر داریم که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

دهکده فیلبند، محل غرق شدن در ابرها

در استان مازندران، دهکده‌ای با نام فیلبند وجود دارد که بیشتر از 2300 متر از سطح دریا فاصله دارد. این ارتفاع زیاد سبب شده است تا این روستا به ابرها نزدیک‌تر بوده و در اکثر مواقع با پوشیده شدن توسط ابرها جذابیت فوق العاده‌ای داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال مقصدی شگفت انگیز و طبیعی با بیشترین تراکم ابر می‌گردید، فیلبند می‌تواند در لیست بهترین جا برای مسافرت در پاییز شما قرار گیرد.

روستای برگ جهان

در نزدیکی شهر بزرگ و آلوده تهران (49 کیلومتری تهران)، روستایی پر از جذابیت وجود دارد که برای افراد ساکن تهران بهترین مقصد برای سفر دو روزه در پاییز محسوب می‌شود. البته زیبایی این روستا سبب شده تا از هر جای ایران برای دیدن آن بیایند و از زیبایی‌های رنگارنگ این روستا در پاییز لذت ببرند.

زیباترین جاده ها برای سفر در پاییز

بزرگترین جاده جنگلی ایران جاده اسالم به خلخال است که از استان گیلان شروع و تا استان اردبیل ادامه می‌یابد. این جاده 70 کیلومتری از جنگل‌های متراکم و کوهستان‌ها عبور می‌کند و به شما اجازه تجربه بسیار لذت بخشی از سفر در پاییز را می‌دهد.

زیبایی این جاده در پاییز مثال زدنی است. یکی دیگر از جاده‌های دیدنی شمال کشور جاده چالوس است که در تمام فصول و به ویژه در پاییز زیبایی خود را دارد. ترکیب رنگ‌ها و تنوع آب و هوایی در پاییز، این جاده را به انتخابی مناسب برای سفرهای جاده‌ای تبدیل می‌کند.

کلام پایانی

مسافرت به عنوان غذای روح برای تمام افراد لازم است و برای مدتی ما را از شلوغی‌های روزمره دور می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که در این میان انتخاب مقصدی مناسب اهمیت زیادی در لذت بردن از سفر دارد. ما در این بخش با معرفی بهترین مقاصد برای سفر در پاییز، تلاش کردیم شما را در انتخابی صحیح یاری نماییم تا تجربه لذت بخش‌تری را از سفر خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که ما مکان‌های مختلفی را به عنوان پیشنهاد سفر در پاییز خدمت شما ارائه کردیم و شما می‌توانید بسته به سلیقه و علایق خود بهترین مکان را انتخاب نمایید. مجموعه روم تور در کنار شماست و به هر یک از این شهرها سفر کنید با اجاره ویلا و سوییت از روم تور دیگر نگران جا و مکان نباشید.

به نظر شما کدام شهرها برای سفر داخلی در پاییز مناسب است؟ خوشحال می‌شوییم نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.