چگونه فرهنگ جدیدی را در طول سفر یاد بگیریم؟

یادگیری در مورد یک فرهنگ متفاوت، یکی از جذاب ترین جنبه های سفر به یک کشور جدید است. در این مقاله، روم تور به شما راه حل هایی پیشنهاد می دهد تا در سفرهایتان بهتر با فرهنگ مردم آن منطقه آشنا شوید.

چگونه فرهنگ جدیدی را در طول سفر یاد بگیریم؟
یادگیری فرهنگ های جدید در سفر

فرهنگ چیست؟

 این سوالی است که بسیاری از محققان، فیلسوفان و اندیشمندان در طول تاریخ به آن پرداخته‌اند. فرهنگ را می‌توان به طور کلی تعریف کرد به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها، آداب و رسوم، هنرها، زبان‌ها و نمادهایی که یک جامعه یا گروه از انسان‌ها را متمایز می‌کند. فرهنگ نه تنها در سطح ملی و منطقه‌ای بلکه در سطح خانوادگی، حرفه‌ای و شخصی نیز وجود دارد. فرهنگ یک پدیده پویا و تکاملی است که با تغییرات زمان، مکان و شرایط اجتماعی تغییر می‌کند. فرهنگ یک عامل مؤثر در شکل‌گیری هویت، رفتار و نگرش افراد است. فرهنگ همچنین یک منبع غنی از خلاقیت، همبستگی و تعامل بین فرهنگی است.

یادگیری درمورد یک فرهنگ متفاوت، یکی از جذاب ترین جنبه های سفر به یک کشور جدید است. در این مقاله، روم تور به شما راه حل هایی پیشنهاد می دهد:

از موزه ها بازدید کنید

وقتی که زمان زیادی را برای بازدید از مکان های مختلف و یا دوست یابی ندارید، موزه ها مکان خوبی برای شروع هستند. موزه ها همیشه تجلی گاه تاریخ و فرهنگ یک کشورند و میتوانند به شما اطلاعات مفیدی در این باره بدهند. مزیت دیگر بازدید از موزه ها این است که راهنمایانی برای شما قرارداده شده است که میتوانند شما را راهنمایی کنند.

بازدید از موزه در سفر | روم تور

ازمناطق روستایی دیدن کنید

 دربسیاری از موارد وقتی گردشگر از شهری بازدید می کند، ممکن است اطلاعات کافی از یک مکان نداشته باشد، با این حال مناطق روستایی غنی از سنت ها، فرهنگ ها و زیبایی های طبیعی و دست نخورده است.

بازدید از مناطق روستایی | روم تور

در رویدادها و جشنواره ها شرکت کنید

 در بسیاری از کشورها مردم جشنواره هایی درمورد شیوه زندگی یا فرهنگ خود دارند. یک مسافر می تواند درچنین رویدادهایی شرکت کند تا با فرهنگ مردم آن منطقه آشنا شود. نکته مهم درمورد شرکت دراین رویدادها این است که شما می توانید آزادانه با افراد تعامل داشته باشید.

درجشنواره هایی مانند جشنواره غذا یا جشنواره های موسیقی سنتی می توانید افرادی را بیابید که به شما درباره فرهنگ، غذا و موسیقی سنتی شان توضیح دهند.

بازدید از رویدادها و مراسمات در سفر | roomtoor

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

درمواردی که فرد دوستی ندارد، سفر با وسایل نقلیه عمومی می تواند فضایی را برای تعامل با افراد جدید و درک شیوه زندگی آنها ایجاد کند. یک میهمان میتواند از سیستم هایی مانند قطار، اتوبوس و کشتی برای ارتباط با مردم و یادگیری شیوه زندگی آنها استفاده کند و همچنین ساده ترین راه برای ملاقات با افراد جدید و مشاهده زندگی روزمره یک کشور جدید است.

حمل و نقل عمومی | روم تور

با هم غذا بخورید و غذای جدیدی را امتحان کنید

 غذا از مهمترین بخش های فرهنگ یک کشور است. در بسیاری از فرهنگ ها مردم غذا های خود را جشن می گیرند و آن ها را به همگان نشان می دهند. غذا خوردن با افراد جدید به مسافر کمک می کند تا بیشتر در مورد ذائقه آنان بدانند و تجربه ای به یادماندنی درمورد شیوه جدید زندگی داشته باشند.

تست غذاهای جدید در سفر | روم تور

دوستان جدیدی پیدا کنید

 برای یک گردشگر بهترین راه برای تعامل با افراد جدید، پیداکردن دوستان بومی آن منطقه است. دوستان جدید می توانند اطلاعات جامعی را دراختیار شما قرار دهند. در ضمن برقراری ارتباط با افرادی که فرهنگی متفاوت از شما دارند، می تواند تجربه ای لذت بخش را برای شما رقم بزند.

رفاقت در سفر | روم تور

گسترده سفر کنید

اگر می خواهید فرهنگ کشوری را بیاموزید، باید مایل باشید تا به صورت گسترده سفر کنید. در یک کشور ممکن است با تغییر محل جغرافیایی آداب و رسوم هم دستخوش تغیرات شوند. سعی کنید تا انجا که می توانید در صورت داشتن زمان کافی، از تمامی شهرها و روستاهای اطراف دیدن کنید. در این صورت درک فرهنگ، زبان و یا حتی لهجه ها برای شما قابل فهم تر می شود.

زبان، کلید موفقیت شما است

 در بیشتر موارد مواجهه با فرهنگی جدید، زبان مانعی برای درک فرهنگ آن کشور می شود. با این حال یادگیری یک زبان جدید فرایند یادگیری خاصی را به خود اختصاص می دهد. زبان ابزاری است برای انتقال فرهنگ یک جامعه و وقت گذاشتن برای یادگیری زبان این امکان را به فرد می دهد تا با مردم تعامل بیشتری داشته باشد.

بپذیرید که زمان می برد

بپذیرید که زمان می برد

در یادگیری هر چیز، زمان یکی از عوامل مهمی است که بر نتایج تاثیر میگذارد. مسافری که می خواهد فرهنگ جدید کشوری را بیاموزد، حتما باید برنامه ریزی کند که بیش از یک زمان متوسط را در کشور مورد نظر بگذراند.

از قبل تحقیق و مطالعه داشته باشید

هنگام برنامه ریزی برای رفتن به یک مقصد بهتر است تا از قبل درکی از فرهنگ و سبک زندگی مکان جدید را داشته باشید. دانستن این که افراد در مقصد جدید چگونه زندگی میکنند، چه کارهایی را دوست دارند انجام دهند و نحوه برخورد آنها با افراد خارجی چگونه است، می تواند کمک شایانی کند.

تحقیق و مطالعه قبل از سفر