سفر به تنگه هایقر یکی از تنگه های خارق العاده ایران

تنگه هایقر یکی از تنگه های زیبا و فوق العاده استان فارس و شهرستان فیروزآباد است که شباهت بسیار زیادی به گرند کنیون در ایالت آریزونای آمریکا دارد. در این بخش از مجله گردشگری روم تور با خانم کارگر در سفر به تنگه زیبای هایقر همراه می شویم.

تعطیلات عید فطر رو بخاطر مسابقات کشوری مجبور شدم برم اصفهان و روز پنجشنبه که برگشتم شیراز با دوستان و خواهرم تصمیم گرفتیم تعطیلات آخر هفته رو سفری داشته باشیم به اطراف شیراز ولی نمیدونستیم کجا؟

به پیشنهاد یکی از دوستان که زیاد اهل سفره قرار شد بریم به تنگه هایقر در نزدیکی فیروزآباد که یکی از مناطق بکر و دست نخورده استان فارس هستش. صبح جمعه ساعت ۷ قرارمون بود تا بسمت فیروزآباد راه بیافتیم. من و خواهرم ساعت ۶ صبح بیدار شدیم و وسایلایی که میدونستیم لازممون میشه رو جمع کردیم. تو مسیر قبل از اینکه از شیراز خارج بشیم آش خریدیم و بنزین زدیم و راهی جاده شدیم. تو مسیر هوا کاملا ابری و نم نم بارون می اومد که زیبایی های مسیر رو دو چندان کرده بود.

اولین مقصدی که رسیدیم دریاچه فیروزآباد بود که چند دقیقه ای استراحت کردیم و صبحونه خوردیم. بعد از صبحونه به سمت مقصد بعدی که قلعه دختر بود راه افتادیم. بعد از رسیدن به این مکان ماشین رو پارک کردیم و حدودا بعد از ۲۰ دقیقه پیاده روی و بالا رفتن از پله ها رسیدیم به قلعه، این قلعه مربوط میشه به دوران ساسانی و اشکانی که یکی از مقاصد توریستی ایران و استان فارس محسوب میشه.

در ادامه مسیر کنار یک زمین کشاورزی توقف کردیم و زیلویی که باهامون بو رو پهن کردیم و چند دقیقه استراحت کردیم. بچه ها قصد داشتن چای آتیشی درست کنن ولی از بس باد شدید میمومد امکان روشن کردن آتیش نبود ولی با زحمت زیاد و گرفتن شالهامون دور پیک نیک، چای رو با پیک نیک درست کردیم. بعد از استراحت کوتاه و چای خوردن به رستوران سنتی پدر که تعریفش رو از قبل زیاد شنیده بودیم رفتیم. غذای محلی فیروزآباد بزقرمه و لایی پلو بود که ما بزقورمه سفارش دادیم که حسابی خوشمزه بود.

بعد از ناهار بسمت مقصد اصلی یعنی تنگه هایقر راه افتادیم. مسیر پر از پیچ و خم بود و هر چی جلوتر میرفتیم  ارتفاع بشدت زیاد میشد و من که زیاد رانندگی کرده بودم تو جاده، این اولین تجربه رانندگیم تو اینجور شرایط بود. بعد از گذشتن از این مسیر پرپیچ و خم به تنگه هایقر رسیدیم. صحنه ای که مواجه شدیم بسیار زیبا و شگفت انگیز بود که قابل وصف نیست. عظمت خدا را میشد با چشم دید. بعد از گشت و گذار و آشنا شدن با بقیه گروه هایی که اومده بودن از تنگه بازدید کنن و عکاسی و فیلم برداری و بعد از حدود دو ساعت به سمت شیراز راه افتادیم. در صورتی که به شیراز سفر داشتید من به شما پیشنهاد می کنم از این مکان زیبا و فوق العاده دیدن کنید.