چرا باید واحدهای مشابه داشته باشیم؟ ساده‌تر و سودآور + ویدیو

روم تور در یک ویدئو کوتاه از قابلیت "واحدهای مشابه" رونمایی کرده و کاملا در این باره توضیح داده شده است. موضوع واحدهای مشابه می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.

چرا باید واحدهای مشابه داشته باشیم؟ ساده‌تر و سودآور + ویدیو
چرا باید واحدهای مشابه داشته باشیم؟

در اینجا قصد معرفی یکی از شاخص‌ترین قابلیت‌های پلتفرم روم تور، یعنی واحدهای مشابه را داریم. البته هر اقامتگاهی با واحدهای مشابه، لزوما اقامتی بی‌نظیر را ارائه نمی‌دهد و در ادامه انواع اقامتگاه‌های اقتصادی، معمولی، لاکچری و حتی هتل‌ها را هم خواهید دید.

"من صادق قنبرزاده هستم و به عنوان یک میزبان موضوع واحدهای مشابه را برای شما توضیح میدهم."

این روزها با بودجه مناسبی می‌توان یک سفر را برنامه‌ریزی کرد و به‌راحتی به دوردست‌ترین مناطق کشور سفر کرد. یکی از مهم‌ترین موارد در سفر اقامتگاه است. به همین دلیل هنگامی که با برند «روم تور» وارد عرصه اجاره آنلاین اقامتگاه شدیم تصور می‌کردیم که این تمام ماجرا باشد. اما بعد از مشاهده تنوع اقامتگاه‌ها شگفت‌زده شدیم. اگر چند سال پیش به سبک سفر و نوع اقامتگاه ها نگاهی می‌انداختید، می‌توانستید جای خالی خیلی از اقامتگاه‌ها را حس کنید. به‌هرحال، روم تور در یک ویدئو کوتاه از قابلیت "واحدهای مشابه" رونمایی کرده است؛ در ویدئوی یاد شده با کمک پشتیبانان سایت، در این باره توضیح داده شده است.

امروزه در موارد زیادی قیمت جای خود را به کیفیت داده است؛ قیمت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رزرو به شمار می‌رود که در حین جستجو و استفاده از اقامتگاه، تاثیرگذار است. این عامل قادر است مهمانان بیشتری را به سوی اقامتگاه سرازیر کند. بدون شک ارائه کیفیت و خدمات یکسان در اقامتگاهی با واحدهای مشابه باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و درنهایت منجر به قیمت های رقابتی خواهد شد. با وجود مهمانان فراوان، به‌کارگیری این روش در صنعت گردشگری کار آسانی نیست. درصد تحویل و تخلیه واحدها افزایش می‌یابد و کنترل و رسیدگی به مهمانان به پشتیبانی خوبی نیاز دارد.

اول از همه باید بدانید که واحدهای مشابه دو شرط اصلی دارند، قیمت و ظرفیت پذیرش یکسان. اما عواملی که در قیمت‌گذاری تاثیر دارند باعث تفکیک واحدهای مشابه خواهد شد.

بیایید یک مثال ساده بزنیم:

شما اقامتگاهی دارید که ۱۰ واحد دارد. ۶ مورد دوخواب با ظرفیت ۶ نفر و ۴ مورد یکخواب با ظرفیت ۴ نفر. واحدهای دوخواب شبی ۸۰۰ تومان و واحدهای یکخواب ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

شاید مواردی جزئی مانند رنگ مبلمان یا طرح کابینت وجود داشته باشد که در کیفیت این واحدها تفاوتی ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است ۳ مورد از واحدهای دوخواب منظره چشم نوازی را به مهمان شما هدیه می‌کنند و مهمان باید بهای آن را با مبلغ ۲۰۰ تومان بیشتر بپردازد. پس واحدهای دوخواب نیز شامل دو دسته ۸۰۰ تومانی و ۱ میلیون تومانی است. بنابراین آنچه در روم تور مي‌توانید ثبت کنید به این شکل است:

  1. اجاره اتاق یکخوابه نزدیک دریا  (ظرفیت ۴ نفر - قیمت ۵۰۰ تومان - ۴ مورد مشابه)
  2. اجاره آپارتمان دوخواب  (ظرفیت ۶ نفر - قیمت ۸۰۰ تومان - ۳ مورد مشابه)
  3. اجاره آپارتمان دوخواب ویو دریا  (ظرفیت ۶ نفر - قیمت ۱ میلیون تومان - ۳ مورد مشابه)

چند مثال دیگر

۱- بومگردی گاروم زنگی جزیره هنگام

این بوم گردی دارای ۸ واحد مشابه با حداکثر ظرفیت ۵ نفر است. هر واحد یک تخت دو نفره و سه دست کف خواب ارائه می‌دهد. همه واحدها کیفیت، خدمات، ظرفیت و قیمت یکسانی دارند. مشاهده اقامتگاه

بومگردی گاروم زنگی

۲- مجتمع اقامتی امید قشم

این آپارتمان جمعا ۱۱ واحد دارد. ۴ واحد مشابه یکخواب با حداکثر ظرفیت ۴ نفر و ۷ واحد مشابه دوخواب با ظرفیت ۸ نفر که از نظر قیمت نیز یکسان هستند. بنابراین اقای ماندگاری دو اقامتگاه با عنوان رزرو واحد یک خوابه قشم ساختمان امید و رزرو واحد دو خوابه قشم ساختمان امید در روم‌تور ثبت کرده‌اند.

مجتمع اقامتی امید قشم

۳- هتل شایلی کیش

هتل شایلی کیش دارای ۱۷ اتاق دو تخته استاندارد، ۱۶ اتاق دو تخته لوکس به همراه کاناپه تخت خواب شو و ۶ سوئیت یک خواب دو تخته همراه با دو سرویس اضافه است. پس رزرواسیون هتل شایلی بجای ۳۹ اتاق فقط ۳ واحد را در روم تور ثبت و بروزرسانی می‌کند.

هتل شایلی کیش

سخن پایانی

شاید به تازگی با روم‌تور آشنا شده‌اید و می‌خواهید اقامتگاه خود را ثبت کنید، پس حتما موضوع واحدهای مشابه را درنظر بگیرید. اگر به فکر راه‌اندازی هر نوع اقامتگاهی هستید یا برای تجهیز و خدمات دهی برنامه ریزی می‌کنید، موضوع واحدهای مشابه می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.

نظر شما چیست؟ این مطلب برای شما مفید بود؟ چه پیشنهادی برای میزبانان جدید دارید؟ در کامنت‌ها به نظرات شما پاسخ خواهیم داد.