شب گردی در شیراز؛ دیدن جذابیتهای شیراز در شب به همراه روم تور

شیراز شهر منحصربه‌فردی است که علاوه بر روزهای زیبا از شب‌های بی‌نظیری نیز برخوردار است. اگر به شیراز سفر کردید، قدم زدن در شب این شهر باصفا و شب‌گردی در شیراز را از دست ندهید.

شب گردی در شیراز؛ دیدن جذابیتهای شیراز در شب به همراه روم تور
شب گردی در شیراز به همراه روم تور

شهر شیراز دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیادی است، این مکان‌ها در شب فضای بسیار زیبایی را به خود می‌گیرند و با نورهای رنگارنگ و متفاوت جلوه خاص و چشم‌نوازی را به چشم‌ ها هدیه می‌کنند. مکان‌های دیدنی شیراز آن‌قدر زیبا و متنوع هست که سر زدن به تعداد کمی از آن‌ها تا نیمه‌های شب طول می‌کشد.

شب‌های این شهر از هوای خنک و دل‌چسبی برخوردار بوده که گشت‌وگذار را دل‌نشین‌تر می‌کند. اغلب مناطق شهر شیراز به‌صورت شبانه‌روزی باز هستند به همین دلیل شلوغی شب‌ها چیزی از روز کم ندارد. همان‌گونه که ذکر شد مکان‌های دیدنی شبانه‌روزی شیراز بسیار متنوع است از این رو در این مقاله از مجله گردشگری روم تور این مناطق را به چند دسته تقسیم کردیم تا طبق سلیقه و علایق خود مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس تا انتهای مقاله با ما باشید تا یک شیرازگردی فوق العاده را در شب های شیراز تجربه کنیم.

 جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز در شب

 جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز در شب

شیراز، شهر فرهنگ و تاریخ است که بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. هریک از این بناها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و معماری بی‌نظیر آنها حتی در شب نیز چشم‌ها را محو خود می‌کند. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز می‌توان دروازه قرآن، حافظیه، ارگ کریم‌خان، باغ‌های سرسبز و زیبای شیراز، خیابان‌های باصفا و قدیمی، عمارت شاپوری و سعدیه را نام برد. هریک از این بناها شرح بسیاری از داستان‌های تاریخی بوده و هنر معماری اصیل ایرانیان را به نمایش می‌گذارند. در نورپردازی مکان‌های تاریخی دقت و ظرافت بالایی به کار گرفته شده که زیبایی بنا را دو چندان می‌کند.

 شبگردی در حافظیه و باغات شیراز نظیر نارنجستان و ارم، بساط‌های بلال فروشی و لذت خوردن بلال داغ و خوشمزه در اطراف این بناها و استشمام عطر پراکنده شده بهارنارنج شب به یاد ماندنی و دلنشینی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به شیراز سفر کردید شب‌های ارگ کریم‌خان را به هیچ وجه از دست ندهید چرا که لذت دیدن موسیقی زنده و سرزندگی و گشاده رویی آدم‌ها در کنار چشیدن طعم فالوده اصیل شیرازی، تجربه‌ای است که همیشه نصیبتان نخواهد شد. آدرس به همراه نقشه بعضی از مکان های دیدنی شیراز در شب 

آدرس دروازه قرآن:  آزادراه شیراز مرودشت (مشاهده روی نقشه)

آدرس حافظیه:  خیابان حافظیه (مشاهده روی نقشه)

آدرس ارگ کریمخان زند: شمال شرقی میدان شهدا (مشاهده روی نقشه)

آدرس عمارت شاپوری: (مشاهده روی نقشه)

آدرس سعدیه: بلوار کریمخان زند، خیابان انوری (مشاهده روی نقشه)

جاذبه‌های مذهبی شیراز در شب

جاذبه‌های مذهبی شیراز در شب

مکان‌های مذهبی در هر کجای کشور که باشند آرامش عجیبی را به روحمان تزریق می‌کنند. خوشبختانه شهر شیراز نیز دارای چندین مکان مذهبی است که زیبایی و آرامش بی‌نظیری را در خود جای داده‌اند. از معروف‌ترین و وسیع‌ترین زیارتگاه شهر شیراز می‌توان به شاه‌چراغ اشاره کرد. این بنای مذهبی باشکوه از طراحی بی‌نهایت زیبایی برخوردار است که چشم هر فردی را به خود خیره می‌کند. آینه کاری‌ها و چلچراغ‌های این مکان در شب جلوه و شکوه منحصربه‌فردی را به بنا بخشیده است.

در اطراف شاه‌چراغ بازارهای قدیمی و مغازه‌های بسیاری قرار دارد که شامل لباس فروشی، ظروف، خوراکی، رستوران‌ ها و فست فودهای کوچک و بزرگ می‌شود. وجود این همه تنوع در یک مکان کار مسافران را برای خرید سوغاتی و وسایل مورد نیاز خود بسیار راحت‌تر کرده است. در این شهر علاوه بر شاه‌چراغ مکان‌های مذهبی دیگری مانند مساجد قدیمی و آستانه قرار دارد که تا نیمه‌های شب پذیرای گردشگران است. آستانه نیز مکانی بسیار زیبا و دل‌نشین است که رفتن به آنجا خالی از لطف نیست. چنانچه از دیدن زیبایی‌های این مکان سیر نشدید می‌توانید در حیاط این بنای مذهبی شب را صبح کنید

آدرس شاهچراغ: خیابان لطفعلی خان زند، خیابان احمدی ( مشاهده روی نقشه)

جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز در شب

جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز در شب

شهر شیراز، بهترین و متنوع‌ترین جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جای‌داده است. طبیعت زیبا و خوش آب و هوای این شهر را همراه با عطر خوش بهار نارنج تصور کنید، بی‌نظیر است نه؟ شب‌های شیراز اغلب پر ستاره و نورانی است که سفر را برای شما دل‌چسب‌تر می‌کند. قدم زدن در هوای خنک در کنار صدای دل‌نشین آب خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 شهر شیراز از مناطق طبیعی و سرسبز بسیاری برخوردار بوده که به ‌صورت شبانه‌روزی پذیرای گردشگران است. از معروف‌ترین فضاهای سبز شهر شیراز می‌توان به پارک آزادی، پارک سایه، پارک کوهپایه و جنگل‌های دشتی زیبا اشاره کرد. اگر در کنار طبیعت دوستی به هیجان و بازی نیز علاقه دارید حتما به پارک‌های ذکرشده سری بزنید تا با وسایل‌های بازی موجود در این پارک‌ها آدرنالین خود را بالا ببرید. پارک‌های شهر شیراز علاوه بر محیط سرسبز و تفریحات مهیج دارای مغازه‌های مخصوص فروش غذا و خوراکی نیز می‌باشد تا مسافران به‌راحتی شب را در آنجا بگذرانند.

آدرس پارک سایه: بلوار رسول اعظم (مشاهده روی نقشه)

آدرس پارک کوهپایه: بلوار هفت تنان (مشاهده روی نقشه)

بازار گردی شبانه در شیراز

بازار گردی شبانه در شیراز

بازارهای شیراز در شب از صفا و صمیمیت بیشتری برخوردار است به صورتی که با اولین قدم این صمیمیت را احساس خواهید کرد. افرادی که اهل سفر هستند حتماً این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند که هیچ چیز به اندازه بازار گردی و خرید ادویه‌هایی که عطرشان هوش از سر می‌برد، روحیه را شاد نمی‌کند. بازارهای شیراز از معماری اصیل و بی‌نظیری برخوردار است و طراحان آن با خلاقیتی هوشمندانه دریچه‌هایی را در سقف این بناهای بزرگ و تو در تو به کار برده‌اند تا افراد هوای تازه را به‌راحتی استشمام کنند.از معروف‌ترین بازارهای شهر شیراز می‌توان بازار وکیل، بازار شاه‌چراغ و بازار روز را نام برد.

آدرس بازار وکیل: بلوار کریمخان زند، میدان شهدا، خیابان فرهنگ، خیابان طالقانی (مشاهده روی نقشه)

آدرس  بازار شاهچراغ: خیابان لطفعلی خان زند، سه راه احمدی، جنب ورودی حرم احمد بن موسی (مشاهده روی نقشه)

آدرس بازار روز: گود عربان،خیابان  طالقانی(مشاهده روی نقشه)

سفر شما به شیراز با رفتن به این بازارهای بزرگ و زیبا کامل خواهد شد. با رفتن به بازارهای این شهر علاوه بر خرید و لذت بردن از معماری منحصربه‌فرد آن می‌توانید شب را نیز در مساجد موجود در دالان‌های آن بگذارید، درب این مساجد همیشه به روی مسافرین باز است

شب‌گردی خوشمزه در شیراز

شب‌گردی خوشمزه در شیراز

مگر می‌شود به شب‌گردی در شیراز رفت و گرسنه به هتل برگشت؟! غذاهای خوشمزه و لذیذ شیراز بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. رفتن به کافه و رستوران‌های معروف شیراز شبی دل‌چسب و به یادماندنی را در ذهنتان ثبت خواهد کرد. قطعاً سفر به شیراز، با خوردن غذاهای اصیل و خوشمزه شیرازی تکمیل خواهد شد. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای این شهر می‌توان به کلم پلو شیرازی، کوفته سبزی، شیرازی پلو، هویج پلو و دوپیازه آلو اشاره کرد، این غذاهای خوش عطر و طعم را می‌توانید در رستوران‌هایی مانند شاطر عباس، صوفی، هفت‌خوان، حاجی بابا میل کنید.

آدرس رستوران شاطر عباس: خیابان خاکشناسی (مشاهده روی نقشه)

آدرس رستوران صوفی: خیابان ستارخان (مشاهده روی نقشه)

آدرس رستوران هفت خوان: بلوار جدید دروازه قرآن، نبش کوچه هفدهم (مشاهده روی نقشه)

آدرس رستوران حاجی بابا: بلوار کریمخان زند، نرسیده به کوچه 37 (مشاهده روی نقشه)

علاوه بر غذاهای سنتی انواع فست فودهای ایرانی و فرنگی نیز در جای جای شهر شیراز در اختیار شما عزیزان قرار دارد. چنانچه در قدم زدن شبانه خود هوس خوراکی کردید حتما از بساط‌های موجود در خیابان‌های شهر، لبو و بلال گرم و تازه بخرید. خوردن این خوراکی‌ها آن‌قدر بهتان می‌چسبد که جزئی از لذت‌بخش‌ترین ساعات سفرتان خواهد شد. در سفرتان به شیراز حتما فالوده معروف این شهر را امتحان کنید تا طعم شیرین و ترش آن ملس ترین مزه دنیا را به شما هدیه کند.

شب‌های پرستاره شهر شیراز

شب‌های پرستاره شهر شیراز

آب‌وهوای شهر شیراز طوری است که اغلب شب‌ ها این شهر را پرستاره و نورانی نشان می‌دهد. با این‌حال تمام نقاط شیراز از این مزیت برخوردار نیست و امکان مشخص نبودن ستارگان در برخی مناطق وجود دارد. اگر به نجوم و ستاره علاقه دارید بهتر است به مکان‌هایی مانند پاسارگاد و تخت جمشید بروید. این مکان‌ها شب‌های زیبا و پرستاره‌ای را به شما نشان خواهند داد. اگر به تاریخ و کوروش علاقه دارید مسلماً بازدید از این مکان‌ها در روز برای شما خوشایندتر بوده زیرا جزئیات بنا کاملاً قابل مشاهده است. اما توصیه می‌شود شب را نیز در زیر آسمان آنجا بگذرانید تا علاوه بر خنکی هوا، آسمانی زیبا و نورانی را به چشمان خود هدیه کنید.

آدرس پاسارگاد: سعادت شهر، کیلومتر ۲۰ جاده اصفهان، مجموعه پاسارگاد ( مشاهده روی نقشه)

آدرس تخت جمشید: (مشاهده روی نقشه)

کلام آخر

شیراز یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و توریستی کشور ایران می باشد که سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر از جای جای ایران و سایر کشورهای جهان است. تنوع و جذابیت شبانه روزی این شهر آن را به شهری اقتصادی تبدیل کرده و در همین راستا افراد بسیاری را شاغل کرده است. همان گونه که ذکر شد با سفر به شیراز می‌توانید سفری مذهبی، تفریحی و تاریخی را تجربه کنید. شهر شیراز علاوه بر داشتن مردمانی خونگرم از امکانات رفاهی بالایی نیز برخوردار است.

همان‌طور که میدانید این شهر پر از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است، اما همه آن‌ها به‌صورت 24 ساعته بازنیستند و ساعات مخصوص به خود را دارند. ما در این مقاله مکان‌هایی را به شما معرفی کردیم که دارای محدودیت زمانی نبوده و به‌صورت شبانه روزی پذیرای شما عزیزان می باشد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و شب گردی در شیراز را دارید، ما در مجله گردشگری روم تور سفری راحت را برای شما رقم خواهیم زد.