21 نکته مهم در رزرو هتل و اقامتگاه که باید حتما بخوانید!

از دغدغه‌های اصلی مردم در زمان سفر رزرو هتل و اقامتگاه است که از مهم‌ترین انتخاب‌های افراد در مسافرت به شمار می‌رود. بنابراین نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه...

21 نکته مهم در رزرو هتل و اقامتگاه که باید حتما بخوانید!
نکات مهم در رزرو هتل

همان‌طور که میدانید هتل مکانی برای استراحت و درآوردن خستگی ناشی از سفر است، از این رو می‌بایست آرامش، راحتی و آسایش افراد را به‌خوبی فراهم کند.

برای داشتن آرامش حتماً نیاز نیست که هتلی گران‌قیمت یا پنج ستاره را رزور کنیم، بلکه با رزرو هتلی سه ستاره نیز این آرامش و راحتی را به دست خواهید آورد. البته برای اینکه از انتخاب خود راضی باشید و لحظات ایده آل و مناسبی را در اتاق خود بگذرانید لازم است نکات مهم در رزرو هتل را بشناسید و به آن‌ها عمل کنید. ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور شما را با نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه آشنا می‌کنیم تا انتخاب ایده آل و مناسبی را انجام دهید.

۱. بررسی موقعیت مکانی هتل مورد نظر

از اولین نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه، در نظر گرفتن موقعیت مکانی هتل است. بهتر است قبل از سفر، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید مشخص کرده و به فاصله هتل تا این مناطق، وجود ایستگاه وسیله نقلیه عمومی و دور بودن از محیط‌های پرسروصدا توجه کنید. 

شاید پیش خودتان فکر کنید که چگونه می شود از این موارد قبل از رزرو هتل اطلاع پیدا کرد؟ در اکثر سایت های رزرو آنلاین هتل، شما این امکان را دارید تا در بخش نظرات مربوط به هر هتل از این موارد اطلاع پیدا کنید.

تجربه چندین ساله ما در وبسایت رزرو آنلاین اقامتگاه روم تور نشان داده که بخش نظرات یکی از مهم ترین بخش های یک سایت است که بالای 90 درصد از مسافران قبل از رزرو حتما نظرات ثبت شده در این بخش را مطالعه می کنند و تاثیر مستقیمی در رزرو یک هتل و اقامتگاه دارد. ما به شما پیشنهاد می دهیم بعد از سفرتان و استفاده از یک هتل و اقامتگاه تجربه و نظرات مثبت و منفی خودتان را در بخش نظرات ثبت کنید تا مسافران بعدی با رویکرد بهتری امکان رزرو داشته باشند.

عکس رزرو آنلاین هتل

۲. هزینه اقامت در هتل

بدون شک هزینه‌ها، مهم‌ترین بخش یک سفر را تشکیل می‌دهند. یکی از دلایلی که به‌راحتی می‌تواند نظر افراد را تغییر دهد، قیمت است. قیمت‌ها انتخاب‌ها را محدود کرده و ما را مجبور می‌کنند در بین گزینه‌های پیش رو یکی را انتخاب کنیم. اما اگر قصد لذت بردن از سفر و ایجاد آرامش در خود را دارید نباید به قیمت‌ها زیاد توجه کنید

در وبسایت روم تور این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید قیمت اقامتگاه ها و بومگردی ها را در یک شهر مقایسه کنید و براساس بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

عکس اقامت در هتل

۳. اطلاع از تخفیف های فصلی هتل ها

برای رزرو هتل‌ها در برخی از روزها تخفیفاتی در نظر گرفته شده که اطلاع از این تخفیفات از سایت‌های مرتبط به‌ راحتی در دسترس است. این تخفیفات فصلی، سفر مقرون به صرفه و ارزان‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این تخفیفات منحصربه‌فرد هر فردی را وسوسه می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از رزرو هتل سری به سایت‌های مرتبط زده و با بررسی و مقایسه قیمت‌ها سفری ایده آل و ارزان را به خود یا خانواده هدیه کنید. شما می‌توانید به صفحه پکیج روم تور سری بزنید و از پیشنهادات شگفت انگیز ما استفاده کنید.

عکس تخفیفات هتل ها

۴. توجه به فاصله هتل تا فرودگاه یا راه آهن

از دیگر نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه باید به آن توجه شود، فاصله هتل تا فرودگاه یا راه آهن است. گاهی افراد برای اینکه هتلی ارزان‌تر را رزرو کنند، به فاصله آن با فرودگاه یا راه‌آهن هیچ توجهی نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا همان هزینه را برای وسیله نقلیه پرداخت کنند.

به این نکته نیز توجه کنید که همیشه زمان کافی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارید پس ناچارید این مسافت طولانی را با تاکسی طی کنید که قطعا هزینه آن چند برابر خواهد شد. پیشنهاد می‌شود همیشه هتلی را انتخاب کنید که از خدمات ترانسفر فرودگاهی برخوردار باشد.

۵. بررسی امکانات و خدمات هتل

امکانات و خدمات هتل یکی از شاخصه‌های اصلی برای داشتن سفری راحت و بدون دردسر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افراد به‌راحتی می‌توانند امکانات مورد نظر خود را در سایت‌های مربوط به هتل‌ها بررسی کنند. شما به‌صورت آنلاین و کاملا راحت می‌توانید با مراجعه به وبسایت روم تور راجع به وضعیت اتاق‌ها، ظرفیت هتل و دیگر مسائل اطلاعات کسب کرده و با خیالی آسوده هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

عکس امکانات و خدمات هتل

۶. وجود پرسنل با تجربه و محترم

برخورد و رفتار پرسنل یکی دیگر از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه است. پرسنل هتل‌ها باید خوش رفتار، گشاده رو و مودب باشند و در صورت بروز هر نوع مشکل سریعا اقدام کرده و مشکل را برطرف کنند. وجود پرسنل خوش‌اخلاق و کاردان نقطه قوت یک هتل است.

اینکه پرسنل هتل، فردی خوش برخورد و آرام باشد، سفر خوش و خاطره انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد و موجب می‌شود تا برای سفر بعدی نیز همان هتل را رزرو کنید. اطلاع از نوع رفتار کارکنان کار چندان راحتی نیست، اما شما می‌توانید با استفاده از تجربیات دیگران در سایت‌ها و صفحات مجازی، بخشی از این اطلاعات را کسب کنید.

عکس پرسنل هتل

۷. توجه به قوانین و مقررات هتل ها

هر محیط و مجموعه‌ای برای حفظ نظم و ایجاد آرامش، قوانین و مقرراتی را ایجاد می‌کند که رعایت آن برای همگان یکسان است. هتل‌ها نیز از این امر مستثنا نیستند و قانون و مقررات خاص خود را دارند. همان‌طور که میدانید هتل‌ها مکانی برای استراحت و آرامش مسافران هستند پس رعایت قوانین هر هتل امری ضروری و لازم به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را به سفر ببرید هنگام رزرو هتل باید قانون مبنی بر منع ورود حیوان را بررسی کنید تا هتل مورد نظر مانعی بر این موضوع نداشته باشد

مهم ترین چالش ما در روم تور با مسافرانی است که بدون مطالعه و توجه به قوانین یک اقامتگاه، آن را رزرو و بعد از مراجعه به آن مکان با مشکلات زیادی مواجه می شوند و ما به همه مسافران قبل از رزرو یک اقامتگاه توصیه می کنیم تا قوانین مربوط به آن اقامتگاه را مطالعه کنند و در صورتی که با شرایطشان مطابقت نداشت از رزرو آن خودداری کنید.

در روم تور برای هر اقامتگاه بصورت جداگانه یک بخش تحت عنوان قوانین اختصاصی اقامتگاه که شامل موارد مختلفی می شود در نظر گرفته ایم. همچنین قوانین مرتبط با کنسلی یک اقامتگاه با توجه به اهمیت آن در بخش جداگانه آورده ایم تا مسافران با دقت بیشتری مطالعه کنند تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

عکس قوانین هتل

۸. مطمئن شوید هتل محل اقامت شما اینترنت رایگان داشته باشد!

یکی دیگر از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه توجه به وای فای رایگان است. امروزه بسیاری از افراد زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند؛ بنابراین داشتن وای فای رایگان برای هتل‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.

اگر هتل محل اقامت شما اینترنت رایگان داشته باشید می‌توانید در تمامی نقاط هتل از اینترنت رایگان استفاده کنید. حتی زمانی که در حال استفاده از تفریحات داخل هتل هستید نیز امکان استفاده از اینترنت رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که میزان دسترسی به اینترنت در بعضی از هتل‌هایی که وای فای ریگان دارند بسیار ضعیف است.

۹. قوانین و مقررات لغو رزرو هتل را بررسی کنید.

این دنیا پر از اتفاقات غیرمنتظره است و هر لحظه ممکن است اتفاقی برای شما بیفتد که مجبور شوید رزرو خود را لغو کرده یا هتل دیگری با شرایط بهتر را پیدا کنید و بخواهید آن را جایگزین هتل فعلی خود کنید؛ بنابراین بهتر است قبل از رزرو هتل شرایط و قوانین لغو رزرو هتل را مطالعه کنید تا بعدا با مشکلی مواجه نشوید.

طبق تجربه ما برخی از هتل‌ها از ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت بعد از رزرو اقامت به مشتریان خود این امکان را می‌دهند که رزرو خود را لغو کنند. برخی از هتل‌ها نیز به‌خاطر لغو رزرو از مسافران جریمه دریافت می‌کنند.

به‌هرحال توجه به قوانین لغو رزرو یکی از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه است؛ زیرا برخی از هتل‌ها مبلغ بسیار پایینی را برای رزرو اقامت دریافت می‌کنند؛ اما اگر به قوانین لغو رزرو آنها توجه کنید می‌بینید که جریمه لغو رزرو آنها بسیار بالا است.

۱۰. تفریحات هتل

اغلب هتل‌ها تفریحات مختلفی را برای مسافران در نظر می‌گیرند تا آنها از سپری کردن اوقات خود در هتل لذت ببرند. گاهی اوقات شرایط بد آب‌و‌هوایی اجازه خروج از هتل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به مسافران نمی‌دهد؛ در این شرایط بهترین گزینه استفاده از تفریحات هتل محل اقامت است.

علاوه بر این بعضی از هتل‌ها امکانات تفریحی مختلفی نظیر سالن بازی را برای کودکان فراهم کردند تا مسافران عزیز بتوانند در زمان حضور در هتل کودکان خود را سرگرم کنند. اگر یک کودکان پرشور و هیجان دارید در میان نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه به این نکته بیشتر توجه کنید. لازم به ذکر است که داشتن امکانات تفریحی تا حد زیادی به تعداد ستاره‌های هتل بستگی دارد.

عکس استخر هتل

۱۱. امنیت هتل

یکی از نکات مهم و ضروری در رزرو هتل و اقامتگاه که اهمیت آن از سایر نکات بیشتر است توجه به امنیت و حفاظت هتل است؛ زیرا شما قرار است مدارک مهم و اشیا گران‌بها خود را در اتاق محل اقامت خود قرار دهید.

اگر می‌خواهید با خیال آسوده از جاذبه‌های گردشگری شهری که به آن سفر کردید دیدن کنید یا به سایر کارهای خود برسید به امنیت هتل توجه کنید. در ورودی اتاق شما باید کاملا ایمن باشد و یک کادر مجرب و باتجربه مسئول حفاظت و ایمنی هتل محل اقامت شما باشند.

عکس امنیت در هتل

۱۲. دسترسی به پارکینگ و هزینه های آن

یکی از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه برای افرادی که قصد سفر با ماشین شخصی را دارند توجه به داشتن پارکینگ هتل است. پارکینگ هتل امنیت ماشین شما را تضمین می‌کند و دیگر لازم نیست هزینه زیادی را بابت پارکینگ‌های خصوصی پرداخت کنید.

علاوه بر این ممکن است هتل شما در یک مکان شلوغ واقع شده باشد و نتوانید به‌راحتی جای پارک پیدا کنید. به یاد داشته باشید که در بسیاری از هتل‌ها استفاده از پارکینگ برای مسافران رایگان است؛ اما در برخی از هتل‌ها برای استفاده از پارکینگ باید هزینه‌ای را به‌صورت ساعتی پرداخت کنید‌.

۱۳. به هزینه های پنهان توجه کنید!

اگر در زمان سفر مدیریت هزینه‌ها برای شما مهم است به هزینه‌های پنهان توجه کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند هزینه‌های هتل تنها به پرداخت هزینه برای اقامت محدود می‌شود؛ اما این تصور اشتباه است و موارد دیگری نیز وجود دارند که به این هزینه‌ها می‌افزایند‌.

به‌عبارت دیگر شما ممکن است از یکی از خدمات هتل استفاده کنید و تصور کنید این خدمات رایگان است، درحالی‌که استفاده از این خدمات برای شما هزینه‌هایی را به همراه دارد. بنابراین یکی از نکات ضروری در رزرو هتل و اقامتگاه، توجه به خدمات رایگان هتل است.

۱۴. در زمان رزرو آنلاین از واقعی بودن عکس های هتل مطمئن شوید!

متاسفانه برخی از هتل‌ها برای جلب‌توجه مشتری و مجاب کردن او برای رزرو هزاران ترفند را به کار می‌گیرند. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه توجه به واقعی بودن عکس‌ها است. شما می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی نظیر گوگل‌مپ و گوگل استریت برای راستی آزمایی عکس‌ها استفاده کنید.

۱۵. به شرایط تهویه هتل دقت کنید.

شاید آن‌قدرها هم مهم به نظر نرسد؛ اما شرایط تهویه هتل یکی از نکات مهم در رزرو هتل یا اقامتگاه است. کافی است در یک روز گرم تابستانی به یکی از شهرهای جنوب کشور سفر کنید تا متوجه اهمیت شرایط تهویه هتل شوید؛ پس بهتر است پیش از رزرو هتل در مورد شرایط تهویه هتل و کیفیت آن از مسئولین هتل سوال کنید.

عکس اقامت در هتل

۱۶. از وجود آشپزخانه در اتاق محل اقامت خود مطمئن شوید.

یکی دیگر از روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر آشپزی‌کردن است. اگر اتاق محل اقامت شما یک آشپزخانه کوچک حتی با حداقل امکانات داشته باشد شما به‌راحتی می‌توانید غذای موردنیاز خود را تهیه کنید و از شر غذاهای بیرون خلاص شوید؛ بنابراین وجود آشپز‌خانه یکی از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه است.

عکس آشپزخانه در محل اقامت

۱۷. سعی کنید اتاقی در گوشه رزرو کنید.

اگر می‌خواهید در روز‌های پر سفر سال به مسافرت بروید بهتر است اتاق‌هایی را رزرو کنید که در گوشه قرار دارند؛ زیرا اتاق‌هایی که در وسط راهرو قرار دارند بیشتر در معرض سروصدا قرار می‌گیرند. علاوه بر این اگر می‌خواهید یک سفر آرامش‌بخش و بدون سروصدا را تجربه کنید، در بین نکات مهم رزرو و اقامتگاه به این نکته بیشتر توجه کنید.

۱۸. نظافت هتل

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در هتلی اقامت کند که کثیف و نامرتب است؛ بنابراین پیش از رزرو هتل بهتر است نظرات مشتریان در مورد نظافت هتل را بخوانید و از خدمات خانه‌داری منظم هتل اطمینان حاصل کنید. تجربه کارشناسان ما در تیم روم تور نشان می‌دهد که مسافران رزرو اتاق در یک هتل تمیز و پاکیزه را بیشتر از رزرو اتاق در یک هتل لوکس و چند ستاره دوست دارند.

به یاد داشته باشید که شما قرار است زمان قابل‌توجهی از سفر خود را در هتل بگذرانید؛ بنابراین ملحفه‌های سفید و تمیز و سرویس بهداشتی معطر می‌تواند یکی از نکات مهم در اجاره هتل و اقامتگاه شما باشند.

عکس نظافت هتل

۱۹. وجود کافه و رستوران در هتل یا اقامتگاه

یکی از نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه وجود رستوران و کافی‌شاپ در هتل است. اگر می‌خواهید در زمان سفر یک رستوران معتبر که غذاهای خود را با بهترین متریال تهیه می‌کند در کنار محل اقامت شما باشد، بهتر است از وجود رستوران و کافه در هتلی که می‌خواهید رزرو کنید مطمئن شوید.

امروزه بسیاری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره رستوران‌های ایرانی، فرنگی، سنتی و بین‌المللی شیک و مدرنی دارند که دست مشتریان را در انتخاب باز می‌گذارد.

عکس کافه در هتل یا اقامتگاه

۲۰. استفاده از نظرات دیگران راجع به هتل

حتما با خود می‌گویید چگونه تک به تک از افراد راجع به هتل‌های مختلف سوال کنیم؟ در واقع این کار لازم نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی به‌راحتی می‌توانید به سایت‌ها و سامانه‌های تاسیس شده به همین منظور سری زده و هتل مورد نظر خود را سرچ کنید.

با انجام این کار علاوه بر مطلع شدن از امکانات، موقعیت مکانی و ...به راحتی می‌توانید نظر دیگر گردشگران را پرسیده و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. در این سایت‌ها نظرات مثبت یا منفی افراد اغلب در انتهای صفحه قابل مشاهده است.

۲۱. توجه به ساعت تحویل و تخلیه اتاق ها

از آخرین نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه، می‌توان به ساعت تحویل و تخلیه اتاق‌ها اشاره کرد، چراکه تاثیر بسیار مهمی را بر زمان خرید بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس می‌گذارد. افراد می‌توانند با ورود به سایت روم تور ساعت تحویل و تخلیه اتاق‌ها را چک کرده و سپس خرید بلیط را انجام دهند.

عکس تحویل اتاق هتل

رزرو بهترین اقامتگاه و هتل در روم تور!

دانستن و رعایت نکات ذکر شده سفری راحت و ایده آل را برای شما به ارمغان می‌آورد. واضح است که انتخاب یک هتل و اقامتگاه مناسب در میان این همه هتل و اقامتگاه در شهرها کار چندان آسانی نیست. از این رو توجه به نکات ذکر شده به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از گوشی همراه یا تبلت در حداقل زمان ممکن هتل و اقامتگاه مورد نظر و مناسب را انتخاب کرده و عازم سفر شوند.

اگر قصد رزرو هتل در هر مکانی از ایران را دارید با همکاران ما در وبسایت روم تور در تماس باشید. اما به نظر شما در هنگام رزرو اقامتگاه و هتل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ خوشحال می‌شوییم نظرات شما عزیزان را نیز بشنوییم.