۱۰ شهر برتر اروپا که روم تور به شما پیشنهاد میکند از آن بازدید کنید

گردشگران در سال ۲۰۲۲ از سفر به شهرهای مختلف اروپا لذت زیادی خواهند برد. در اینجا ۱۰ شهر برتر اروپا که روم تور به شما پیشنهاد می دهد به آنها سفر کنید، معرفی شده است.

1. مادرید اسپانیا

مادرید اسپانیا
مادرید اسپانیا

مادرید اسپانیا شهر موسیقی، رقص، فوتبال و موزه‌هاست. مادرید، پایتخت ماتادورها، یکی از زیباترین شهرهای اروپا و جهان است. شهری زنده و پر جنب و جوش که هم استانداردهای اروپای غربی را دارد و هم دارای فرهنگ غنی، هنرمعماری و زندگی شبانه فوق العاده است. این شهر پس از لندن و برلین، سومین شهر بزرگ اروپاست. جمعیت این شهر حدود ۳/۳ میلیون نفر است.

بهترین زمان سفر به مادرید فصل پاییز از ماه سپتامبر تا نوامبر یا فصل بهار از ماه مارس تا می است. در این بازه زمانی هم آب وهوا معتدل است و هم گردشگران می توانند در فستیوال ها و جشن های ملی زیادی شرکت کنند. خیابان های مادرید در فصل تابستان با وجود گرما مملو ازگردشگر است.

مادرید همیشه شهر مهاجران و افراد خارجی بوده و ترکیبی از اقوام و فرهنگ های مختلف است. از خصوصیات بارز مردم مادرید اجتماعی و خون گرم بودن آن هاست. مردم شاد و با انرژی مادرید، عاشق جشن های خیابانی هستند. در روزهای تعطیل تقریبا همه مردم به خیابان های اصلی شهر می آیند و به رقص و پایکوبی می پردازند.

از فستیوال های مادرید می توان به فستیوال سن ایسیدرو (San isidro) وجشن دوس دومایو (Dos de mayo) اشاره کرد.

2. فلورانس ایتالیا

فلورانس ایتالیا
فلورانس ایتالیا

فلورانس ایتالیا شهری کوچک  درایتالیا است اما به دلیل فرهنگ، تاریخ و هنرش به اندازه کافی مشهور است. از آنجایی که شهری کوچک است، بازدیدکنندگان به راحتی می توانند خیابان ها و جاذبه های مختلف را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنند. فلورانس مملو از جاذبه های توریستی و گردشگری مختلف است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع سانتا ماریادل فیوره
  • پل پونته وکیو 
  • گالری اوفیتزی

فلورانس، بهار و پاییز بی نظیری دارد و در ماه های گرم جولای و آگوست بیشترین بازدیدکننده را دارد.

3. بوداپست مجارستان

بوداپست مجارستان
بوداپست مجارستان

بوداپست مجارستان یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین شهرهای اروپا و پایتخت مجارستان است که تعداد زیادی بازدیدکننده دارد. بوداپست در کنار رود دانوب قرار دارد و به خاطر معماری زیبا، چشمه های آب گرم و جاذبه های تاریخی متعددش به شهرت رسیده است. بوداپست یکی از مهم ترین کلان شهرهای فرهنگی در اروپای شرقی است و جاذبه های گردشگری مهمی دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

از دیدنی های این شهر می توان به موزه تاریخی بوداپست، موزه ملی مجارستان، کلیسای سنت استفان،‌ حمام آب گرم استخر سنت لوکاس و موزه هنرهای آسیایی فرنتس هوپ اشاره کرد.

بوداپست دارای آب وهوای قاره ای مرطوب است. فصل زمستان یعنی از دسامبر تا اوایل مارس، سردترین زمان سال است. بهترین زمان برای سفر به بوداپست از ماه مارس تا می و از سپتامبر تا نوامبر است. در این دوره های زمانی هوا نسبتا مطبوع است و شهر مملو از گردشگران خارجی است.

برای تهیه سوغاتی می توانید اقلامی نظیر پاپریکای مجارستانی، چاقوهای دست ساز، کیف های چرمی، صنایع دستی چوبی و لباس های سنتی مجارستان تهیه کنید.

4. آمستردام هلند

آمستردام هلند
آمستردام هلند

آمستردام پایتخت کشور هلند و در غرب این کشور واقع شده است که شهری فوق العاده زیبا با جاذبه های توریستی وگردشگری است و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد. ازجاهای دیدنی آمستردام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانال های آمستردام که در قران 17 برای کنترل جریان رودخانه امستل در شهر ساخته شده است و گردشگران می توانند در این کانال قایق سواری هیجان انگیزی را تجربه کنند.
  • موزه ونگوگ که بزرگترین نقاشی ها و نامه های ونگوگ را به نمایش گذاشته است. در این موزه علاوه بر آثار ونگوگ، شاهد آثار هنرمندانی همچون ملیت، گوگین داوبینی نیز خواهید بود.
  • حیاط Beguines، خانه ی Anne Frank و پارک وندل و...

بهترین زمان برای برای سفر به این شهر زیبا و رنگارنگ ماه های جولای و آگوست است. در صورتی که دیدن گل های لاله، رویای سفر به آمستردام را به سرتان انداخته باید برنامه ریزی تان را برای اواسط آوریل تا اوایل می تنظیم کنید.

5. استانبول ترکیه

استانبول ترکیه
استانبول ترکیه

استانبول ترکیه اگر چه شهری مدرن است، اما تاریخچه زیادی برای تجربه کردن دارد. این شهر مملو از غذاهای خوشمزه و زندگی شبانه هیجان انگیز است. همچنین سواحل خوبی برای یک تعطیلات عالی به دور از زندگی شهری دارد.

پربازدیدترین بخش شهر استانبول مرکز تاریخی آن است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

از جاذبه های تاریخی استانبول می توان به ایا صوفیه، کاخ توپکایی، مسجد سلطان احمد، کاخ دلمه باغچه استانبول، بازار بزرگ و ... اشاره کرد. اگر قصد سفر به ترکیه و لذت بردن از سواحل زیبای آن را دارید، اواسط ماه مه تا سپتامبر بهترین زمان برای رفتن به سواحل اژه و مدیترانه است.

6. آتن یونان

آتن یونان
آتن یونان

آتن یونان شهری است که به خاطر تاریخ غنی آن شهرت دارد. تاریخ باستانی در سرتاسر شهر نمایش داده می شود. خرابه های باستانی پایتخت یونان در آن زمان به بازدیدکنندگان خاطرات کافی می بخشد. با این حال، این شهر به یک مرکز مدرن تبدیل شده اما تمام تاریخ آن حفظ شده است.

هنگام سفر به آتن، از ستون های معبد پارتنون دیدن کنید. در خیابان ها نیز می توان شاهد هنرهای بی نظیری بود. آتن سواحلی برای استراحت در روزهای گرم دارد. مقصدی که باید از آن بازدید کرد، استادیوم پاناتنایک است که قدمت آن به ۱۴۳ پس از میلاد برمی‌گردد. این استادیوم میزبان اولین المپیک مدرن بوده. از دیگر جاذبه های شهرآتن می‌ توان به موارد زیراشاره کرد‌‌‌‌:

  • آکروپلیس که مجموعه ایی ازبرج ها، ستون ها و مجسمه هاست.
  • میدان سینتاگما که مملو ازهتل و هاستل است
  • موزه ی ملی باستان شناسی یونان و...

آب و هوای آتن در بیشتر زمان های سال گرم ومعتدل است. برای سفر به این شهر غنی و تاریخی، از ماه آوریل تا اکتبر پیشنهاد می شود. ماه هایی که با روزهای آفتابی و شب هایی خنک و دلچسب، حسابی حال دلتان را خوب می کند.

7. سویا اسپانیا

سویا اسپانیا
سویا اسپانیا

سویا اسپانیا در ایالت جنوبی آندلس اسپانیا واقع شده و یکی از دیدنی ترین و جذاب‌ترین شهرهای اسپانیا برای سفر است و به آن "Sunny Seville" نیز می گویند. سویا چهارمین شهر بزرگ اسپانیا است و دارای ساختمان های تاریخی زیبایی است که هر گردشگری را به خود مجذوب می کند. در سالهای اخیر بیش از ۲.۵ میلیون مسافر وجهانگرد را پذیرفته است. این شهر به دلیل فستیوال های سنتی شگفت انگیز و رستوران های تاپاس محبوب است.

مردم سویا، زبان اسپانیایی را با گویش های متعددی که مخصوص خودشان است، صحبت می کنند.

بهترین زمان برای سفر به سویا از ماه مارس تا می است که دو فستیوال بزرگ و مهم در این فصل برگزار می شود که می تواند خاطره ایی جذاب را برای گردشگران رقم بزند. در این ماه ها هوا ملایم و مطبوع است و شهر خلوت تر از روزهای تابستانی است به همین دلیل نرخ هتل ها کمتر و در کل سفر به صرفه تری را تجربه خواهید کرد.

ازجاذبه های گردشگری سویا می توان به کلیسای جامع سویا، منطقه باریو سانترا کروز که در قرون وسطی منطقه یهودی ها بوده که حال و هوای قدیمی دارد، پارک ماریا لوییز، موزه رقص فلامنکو و منطقه ی تریانا اشاره کرد.

8. برلین آلمان

برلین آلمان
برلین آلمان

برلین آلمان یکی از شهرهای اروپایی با تاریخ بسیارعالی و دارای جمعیت زیاد و متنوع است. با این حال، آنچه بازدیدکنندگان را به برلین جذب می کند، تاریخ این شهر است. موزه ها و بناهای تاریخی زیادی برای بازدید وجود دارد. همچون کاخ شارلوتنبورگ، باغ های جانورشناسی برلین و... همچنین می توانید دراطراف شهر قایق سواری کنید، در رویدادهای زمستانی شرکت کنید یا با قطار در اطراف شهر گذر کنید.

برلین دارای آب و هوای اقلیم اقیانوسی است که تابستان‌های ملایم و زمستان‌های نسبتا سردی دارد.

بیش از ۲۰ درصد جمعیت شهر برلین را مهاجران تشکیل می دهند که دارای اقلیت های گوناگونی می باشد.

9. ریکیاویک ایسلند

ریکیاویک ایسلند
ریکیاویک ایسلند

ریکیاویک پایتخت ایسلند است و یک مقصد عالی برای گردشگرانی که علاقه مند به دیدن تاریخ، جاذبه ها و فرهنگ غنی شمال هستند. تالاب آبی یکی از جاذبه های محبوب این شهر است که در شمال قرار دارد. ریکیاویک به دلیل خانه های رنگارنگ و نهنگ های کوهان دار شهرت جهانی پیداکرده است.

یکی دیگر از مقصدهای فوق العاده، کوه اسجا است. مناطق مجاور دارای جزایر کوچک و چشمه های آب گرم هستند. بهترین لحظه در این شهر می تواند مشاهده شفق شمالی باشد که فضای فوق العاده ایی را برای گردشگران فراهم می کند. آشپزی ریکیاویکی ها بسیار معروف است. آشپزهای ایسلندی برای تهیه غذاهای خود از گوشت وال استفاده می کنند! گوشت این پستاندار دریایی، از لذیذ ترین و پر طرفدارترین گوشت ها در ایسلند و ریکیاویک می باشد که در انواع غذاها از آن استفاده می کنند. گوشت وال در رستوران ها و غذا خوری های ریکیاویک نیز از غذاهای مورد علاقه مردم است که بسیار سرو می گردد. جالب است بدانید که بسیاری از رستوران های ریکیاویک را در کنار استخر وال ها بنا شده است.

10. والتا مالت

والتا مالت
والتا مالت

والتا مالت گرچه شهر کوچکی است ولی به دلیل تاریخی بودنش یکی از خارق العاده ترین شهرهای اروپا برای بازدید است. والتا در سال ۱۵۶۶ آغاز شد و بین بندرهای طبیعی قرار دارد. در نتیجه، این شهر برای سال‌ها جز میراث یونسکو بوده است. این شهر تقریباً آخر هر هفته میزبان کارناوال‌های جالب، رویدادهای مهم و هیجان انگیز است. درطول روز شلوغ اما در شب فضا و انرژی خاصی به همراه دارد و احساس قدم زدن در زمان گذشته را به شما القا می‌کند. از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر می‌توان به باغ‌های زیبای والتا، باغ‌های باراکا، باغ‌های هایستینگز (Hastings Gardens)، کلیسای سنت جان (Saint John's)، کاخ گرند مستر (Grand Master)، بندرگاه، موزه آثار باستانی ملی، موزه هنر‌های زیبای ملی، تئاتر مانوئل (Manoel Theatre) و بسیاری از جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

بومیان شهر والتا بسیار صمیمی و آزاد اندیش هستند. آن‌ها همیشه از دیدار با میهمانان جدید خوشحال می‌شوند و با کنجکاوی و اعتماد با گردشگران خارجی برخورد می‌کنند. گردشگران خارجی همیشه از دوستی و صراحت مردم این دیار یاد می‌کنند و می‌گویند که ساکنان والتا همیشه آماده کمک هستند.

اگر شما از مخاطبان سریال پرطرفدار گیم آف ترونز باشید، قطعا صحنه هایی از شهر والتا را در سریال دیده اید، چون برخی از صحنه های وستروس را در این شهر فیلم برداری کرده اند. علاوه بر گیم آف ترونز، فیلم های تروی و گلادیاتور نیز در این شهر فیلم برداری شده است.

بهترین زمان سفر به والتا در ماه‌های آوریل (بین فروردین و اردیبهشت)، می (بین اردیبهشت و خرداد) و ژوئن (بین خرداد و تیر) است. در این دوره از سال معمولاً بهترین آب و هوای شهر والتا را در طول سال تجربه خواهید‌ کرد.