سفری آسوده با چک لیست سفر کامل و دقیق را از اینجا بخوانید!

با این چک لیست سفر دیگر هیچ نگرانی برای سفرهایتان نخواهید داشت. این چک لیست جامع شامل تمام موارد ضروری برای سفر، از لباس گرفته تا لوازم بهداشتی و خوراکی‌ها است.

سفری آسوده با چک لیست سفر کامل و دقیق را از اینجا بخوانید!
چک لیست سفر

از زمانی که شما تصمیم به سفر می­ گیرید و این موضوع را با اعضای خانواده در میان می­ گذارید و تاریخی برای آن مشخص می­ کنید، عملا فرآیند برنامه ­ریزی برای مسافرت را شروع کرده اید . اگر خودتان اهل سفر باشید، قطعا تجربیات خوبی در زمینه برنامه ریزی برای یک سفر خوب و به یادماندنی را خواهید داشت.

ولی اگر به اندازه کافی تجربه ندارید، ما در روم تور به شما پیشنهاد می ­دهیم تا با افراد با تجربه مشورت کنید یا ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید و این مقاله را تا انتها بخوانید. این مقاله با کمک دوستانمان در روم تور که سفرهای مختلف تفریحی و کاری داشته­ اند، تهیه شده است.

چک لیست سفر

ما در مجموعه روم تور به واسطه کارمان، سفرهای  زیاد می­رویم و با مسافران زیادی سر و کار داریم. وقتی با مسافرانمان درباره سفرشان صحبت می کنیم بیشتر از نگرانی هایشان به ما می ­گویند تا هیجان و لذت سفری که دارند.

دلیل این اتفاق هم این است که اغلب ما ایرانی ها برنامه ریزی قبل از سفر را هیچ وقت جدی نگرفتیم و معمولا ۲ روز قبل از سفر تصمیم می ­گیریم و بدون هیچ برنامه ­ایی وسایل هایی که نمی دانیم لازم می شود یا خیر را جمع می کنیم و به سمت مقصدی که هیچ شناخت قبلی در موردش نداریم به راه می افتیم.

بعد از شروع سفر تمام دغدغه ذهنی ما این است که نکند کاری باید انجام می دادیم که ندادیم یا وسیله ای باید برمیداشتیم که به همراه نداریم. این اتفاق باعث می شود در تمام طول مسیر هیچ لذتی از سفرمان نبریم.

ما در روم تور تجربیاتمان را در این مقاله آورده ایم تا شما تمام تمرکزتان روی خاطرات باورنکردنی باشد که می خواهید با اعضای خانواده بسازید، نه اینکه نگران این باشید که آیا تمام کارهای لازم را برای برنامه ریزی سفر انجام داده اید یا خیر. این چک لیست سفر است که ما برای کاهش اضطراب سفر خود استفاده می کنیم. امیدوارم به اندازه ما برای شما نیز مفید واقع شود.

۱. در مورد مقصد خود اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

این اولین گام حیاتی است. از جمله سوالاتی که قبل از سفر باید بپرسید این است که آیا این منطقه دارای اهمیت تاریخی یا فرهنگی است؟ غذاهای محلی و سنتی که باید امتحان کنیم کدامند؟ آیا فعالیت هایی برای سرگرمی و تفریح همه گروه های سنی وجود دارد؟ و ....

هنگامی که فهرستی از سوالات را آماده کردیم، می توانیم شروع به تحقیق کنیم. شما می توانید برای پیدا کردن جواب بیشتر سوالات خود به مجله گردشگری روم تور مراجعه کنید و یا اگر جواب سوالات خود را در آنجا نیافتید با تیم پشتیبانی روم تور تماس و سوالات خود را بپرسید. ما در مجموعه روم تور افراد با تجربه ای داریم که می توانند در این زمینه به شما کمک و مشاوره های خوبی بدهند.

 ۲. رویدادهایی را که در طول سفرتان اتفاق می‌افتد را بررسی کنید.

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است که در مدت زمان حضور شما در یک شهر، رویداد محلی فوق العاده ای برگزار شده است، اما شما بعلت بی اطلاعی آن را از دست داده اید. ما مسافرانی داشته ایم که در طول سفرشان به شیراز در ماه اردیبهشت اطلاعی نداشتند که رویداد مهمی تحت عنوان روز شیراز در این ماه برگزار می شود که در این مدت مسافران زیادی از تمام دنیا در آن روز به شیراز می آیند، ولی به دلیل بی اطلاعی این فرصت گران بها را از دست داده اند. از این جهت تمام رویدادهای محلی و سنتی که در طول سفرتان اتفاق می افتد را از قبل مورد بررسی قرار دهید.

اما گاهی اوقات اتفاقاتی در طول سفر شما می افتد که همیشه از آن فراری بوده اید. به گفته یکی از مسافرانمان که چند سال پیش سفری به اسپانیا داشتند، مشتاق بودند تا از طبیعت بی نظیر و آرامش سواحل آنجا استفاده کنند، اما ناخودآگاه سفر آنها با برگزاری مسابقات رالی موتور سیکلت همزمان می شود. بگونه ای که صدها موتورسیکلت پر سر وصدا جهت برگزاری مسابقه به این شهر آمده بودند و تمام آرامشی که بدنبالش بودند را از دست داده بودند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از سفرتان به یک مقصد مشخص حتما تقویم رویدادهای آنجا را مورد بررسی قرار دهید. شما با یک جستجو ساده در اینترنت می توانید تمام اتفاق ها و رویدادهایی که در طول سفرتان برگزار می شود را پیدا کنید. من معمولا قبل از سفرم به مکانی خاص، با یک جستجوی ساده در اینستاگرام تمام رستوران ها و مکان های گردشگری و تفریحی آنجا را ذخیره می کنم.

چک لیست سفر

۳. شرایط آب و هوایی مسیر سفرتان را حتما چک کنید.

آیا تا بحال شده در طول فصل طوفانی یک سفر دریایی را انتخاب کنید؟ آیا پیش آمده بدلیل شرایط بد آب و هوایی سفرتان به تعویق بیافتد؟ شرایط آب و هوایی می تواند نقش مهمی در طول سفر شما داشته باشد و تمام سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس ما به شما پیشنهاد می دهیم قبل از سفر حتما شرایط آب و هوایی و دمای هوای مقصد را مورد بررسی قرار دهید و لوازم مورد نیاز با آن شرایط را بهمراه داشته باشید.

چک لیست سفر

۴. برای موارد غیرمنتظره آماده شوید.

شما همیشه بدنبال بهترین ها هستید، اما چک لیستی که آماده می کنید باید شما را برای بدترین اتفاق ها آماده کند. از جمله راه های آمادگی بیشتر برای سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر قصد سفر جاده ای دارید، یک نقشه کاغذی از مسیر سفر حتما با خود داشته باشید. ممکن است در منطقه ای از سفر سیگنال GPS در دسترس نباشد.
  • یک کپی کاغذی از مخاطبین اضطراری داخل کیف پول خود نگه دارید.
  • از مدارک مهم سفر خود یک کپی تهیه کنید.
  • اگر با هواپیما سفر می کنید سعی کنید یک دست لباس، شارژر گوشی همراه، مسواک و داروهایتان را درون یک ساک دستی کوچک بگذارید و با خود به داخل هواپیما ببرید. اتفاقی که برای تعدادی از مسافرانمان مخصوصا در سفرهای خارجی افتاده این است که چمدان هایشان به دلایلی چند روز بعد از خودشان به شهر مقصد رسیده، که اگر این چنین مواردی برای شما در سفرهای هوایی اتفاق افتاد حداقل لوازم ضروری با خود همراه داشته باشید.
  • سرقت لوازم و وسایل در مسافرت امری عادی شده است، مخصوصا در برخی از سفرهای خارجی، به همین دلیل حتما بر روی لوازم الکترونیک، مخصوصا گوشی همراهتان قبل از سفر رمز عبور قرار دهید. این جمله یکی از مسافرمان است که می گفت ای کاش این را قبل از سرقت گوشی همراهم در یکی از سفرها انجام داده بودم.

چک لیست سفر

۵. خرید بیمه مسافرتی

اقدام مهمی که ما به شما پیشنهاد می دهیم حتما قبل از سفر انجام دهید خرید بیمه مسافرت است. شما باید برای اتفاقات غیر منتظره آماده باشید و مطمئن باشید که در صورت تغییر برنامه سفر به هر علتی، تحت پوشش بیمه هستید.

برخی مواقع یکی از اعضای خانواده درگیر یک بیماری اورژانسی می شود که باعث می شود شما را از سفری که از قبل برنامه ریزی کرده بودید باز دارد. اینکه نتوانید از تعطیلاتی که از قبل برنامه ریزی کردید لذت ببرید، دلخراش است، اما از دست دادن پولی که قبلا برای سفر هزینه کردید وضعیت را بدتر می کند.

جهت مشاوره درباره بیمه های مسافرتی و انواع آن و اینکه هر کدام چه مزیت هایی دارد می توانید با کارشناسان روم تور تماس و سوالات خود را بپرسید. ما در مجموعه روم تور تمام تلاش خودمان را می کنیم تا بهترین خاطره ها از یک سفر برایتان باقی بماند." روم تور، تجربه ای از لحظات خوب زندگی" از ابتدای فعالیتمان شعار و سرلوحه کارهایمان بوده و خواهد بود.

۶. نظرات و پیشنهادات آنلاین را بخوانید.

اگر قصد دارید از قبل هتل و اقامتگاه خود را در مقصد بصورت آنلاین رزرو کنید ما به شما پیشنهاد می دهیم حتما نظرات کاربران دیگر را در مورد آن مکان بخوانید و مورد بررسی قرار دهید. بررسی ها می توانند برای راهنمایی شما در جهت درست یا کمک به دوری از مکان هایی که باید از آنها دوری کنید، بسیار مفید باشد، وب سایت های معتبر یا سفرنامه نویس های معتبر را پیدا کنید.

روم تور در چندین سال فعالیت خود در زمینه مدیریت اقامتگاه های گردشگری و با استفاده از این تجربه گران بها، وب سایت روم تور را راه اندازی و جهت راحتی حال شما گردشگران عزیز خدمات خود را بصورت آنلاین نیز ارائه می دهد. این اطمینان را می دهیم که بهترین ها را برای شما مهیا کنیم تا یک سفر به یادمادنی برای شما رقم بخورد. ما به شما اطمینان می دهیم که روم تور همسفر مطمئنی برای شماست.

۷. از بسته بندی بیش از حد خودداری کنید.

آیا در سفر به یک شهر ساحلی واقعا به ۵ جفت کفش پاشنه بلند نیاز دارید؟ قطعا خیر. برنامه ریزی فعالیت ها از قبل به شما کمک می کند تا بسته بندی مناسبی داشته باشید و از برداشتن وسایل غیر ضروری خودداری کنید.

سعی کنید لباس های خود را با هم ترکیب کنید تا بتوانید از کفش ها و اکسسوری های مشابه برای چندین لباس استفاده کنید. به همین دلیل حتما چک لیستی از وسایل مورد نیاز و ضروری برای خود تهیه کنید و مطمئن شوید که وسایل ضروری را فراموش نکنید.

از بسته بندی بیش از حد خودداری کنید.

۸. مطمئن شوید که می توانید به پول خود دسترسی داشته باشید.

ایده خوبی است که قبل از سفر به بانک و شرکای تجاری خود اطلاع دهید که قصد سفر دارید. در بعضی مواقع بانک، حسابی که تراکنش های مشکوک داشته باشد را به حالت تعلیق در می آورد و این ممکن است در طول سفر برای شما دچار مشکل کند.

بنابراین باید بدانند که چه زمانی در حال سفر هستید. ما براساس تجربه ای که از قبل داریم به شما پیشنهاد می دهیم در طول سفر همیشه مقداری پول نقد بهمراه داشته باشید. هنگام سفر برای ایمنی بیشتر برای پول نقد خود از یک کیف کمری استفاده کنید.

۹. انتخاب پوشاک و اکسسوری

انتخاب پوشاک و اکسسوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های چک لیست سفر است. زمان انتخاب نوع پوشاک و اکسسوری، شرایط آب‌و‌هوایی مقصد و فصلی است که برای سفر انتخاب کرده‌اید را در نظر بگیرید و پیش از سفر در مورد آب‌و‌هوای مقصد تحقیق کنید تا با مشکلاتی نظیر نداشتن لباس گرم مواجه نشوید.

علاوه بر این لباس‌هایی را انتخاب کنید که به‌راحتی چروک نشوند و دارای رنگ خنثی باشند تا به‌راحتی بتوانید آنها را با یکدیگر ست کنید. لازم به ذکر است که لباس‌های مناسب برای سفر کاری، دوستانه، خانوادگی و ماجراجویانه با یکدیگر یکسان نیستند. چک لیست سفر مربوط به پوشاک و اکسسوری شامل موارد زیر است:

انتخاب پوشاک و اکسسوری

  • حوله حمام
  • حوله دست و صورت
  • تیشرت
  • مانتو برای خانم‌ها
  • لباس رسمی
  • شلوار جین
  • لباس راحتی
  • لباس زیر
  • شلوار پارچه‌ای
  • دامن
  • شلوارک
  • زیرپوش
  • جوراب
  • صندل
  • دمپایی راحتی
  • کفش کوه‌نوردی
  • کفش راحتی
  • کفش پیاده‌روی
  • کفش ساحلی برای سفر به شهر‌های ساحلی و جزیره‌ها
  • کفش رسمی
  • روسری و دستمال سر
  • لباس آستین‌بلند مردانه (برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی در روزهایی که شدت تابش آفتاب زیاد است)
  • وسایل مربوط به شنا مثل: مایو، کلاه شنا و عینک شنا
  • کلاه‌ نقاب‌دار و ساق دست برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی
  • کمربند
  • کروات برای آقایان
  • انواع مختلف کیف نظیر کیف پول، کیف دوشی کوچک، کیف کمری، کیف کوچک برای مدارک، کوله‌پشتی و کیف چرخ‌دار کوچک
  • عینک‌آفتابی و طبی
  • قفل و کلید برای چمدان
  • تیشرت، لباس‌پشمی و گرم، کلاه بافتنی، ژاکت، چکمه و دستکش برای فصل‌های سرد سال
  • شال و روسری برای خانم‌ها

۱۰. انتخاب وسایل برقی و الکترونیکی

اهمیت وسایل برقی و الکترونیکی در دنیای امروزی بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین بخش مهمی از چک لیست مسافرت به وسایل برقی و الکترونیکی اختصاص می‌یابد. مهم‌ترین وسایل برقی و الکترونیکی که نباید در چک لیست سفر خود آنها را فراموش کنید شامل موارد زیر هستند:

  • تلفن همراه
  • شارژر تلفن همراه
  • لپ‌تاپ و شارژر
  • هدفون
  • اتو مسافرتی
  • سشوار مسافرتی
  • پاوربانک
  • چراغ‌قوه کوچک
  • دوربین عکاسی، شارژر، باطری اضافی و کیف دوربین
  • سه‌راهی با سیم بلند

۱۱. لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی جزو لوازمی هستند که در تمامی سفرها به آنها نیاز خواهید داشت؛ بنابراین صرف‌نظر از نوع سفر و مقصد سفرتان باتوجه‌به چک لیست سفر زیر لوازم موردنیاز را جمع‌آوری کنید:

لوازم آرایشی و بهداشتی

  • مسواک
  • خمیردندان
  • اسپری دفع حشرات
  • نخ دندان
  • شامپو
  • صابون
  • نرم‌کننده مو
  • لیف و شامپو بدن
  • گوش‌پاک‌کن
  • اسپری بدن یا مام
  • برس و شانه
  • ادکلن و اسپری
  • پاک‌کننده‌ آرایش
  • کش، کلیپس و گیر سر
  • پاک‌کننده صورت
  • ژل شست‌وشوی صورت
  • کرم ضدآفتاب
  • آینه کوچک دستی
  • کرم مرطوب‌کننده
  • محلول لنز
  • مواد شوینده لباس
  • مایع ظرف‌شویی
  • مایع دست‌شویی
  • لوازم‌ پیرایش مو
  • لوازم اصلاح صورت (افتر شیو، تیغ، ریش‌تراش و...)
  • لوازم آرایشی برای خانم‌ها
  • محصولات بهداشتی خانم‌ها (شامل نوار بهداشتی، ژل شست‌و‌شو و...)
  • ناخن‌گیر
  • سوهان ناخن
  • موچین
  • جعبه کمک‌های اولیه (شامل مواردی نظیر چسب‌زخم، پماد نیش حشرات، پماد سوختگی، بتادین و...)
  • جعبه دارویی (شامل قرص سرماخوردگی، قرص مسکن، قرص ضد حساسیت، قرص ویتامین و...)
  • درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما آنها را همراه با نسخه با خود ببرید

۱۲. لیست لوازم متفرقه

چک لیست سفر لوازم متفرقه‌ای که احتمالا در طول سفر به آنها نیاز خواهید داشت به شرح زیر است:

  • نخ و سوزن
  • قیچی
  • دفترچه یادداشت و خودکار
  • کلید زاپاس خودرو
  • راهنمای سفر
  • کتاب راهنمای زبان
  • کتاب
  • دئودورانت
  • چتر
  • بالش مسافرتی
  • چاقوی چندکاره
  • چشم‌بند

۱۳. مدارک موردنیاز برای سفر

بدون شک مدارک موردنیاز برای سفر مهم‌ترین بخش از چک لیست سفر است؛ زیرا فراموش‌کردن هر کدام از این مدارک می‌تواند مشکلاتی را در طول برای شما ایجاد کند. این اهمیت زمانی به اوج خودش می‌رسد که شما قصد  سفر با هواپیما را داشته باشید یا بخواهید به خارج از کشور سفر کنید. چک لیست سفر مدارک موردنیاز برای سفر‌های داخلی و خارجی به شرح زیر است:

  • بلیت
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • گواهینامه
  • گواهینامه بین‌المللی (جهت اجاره خودرو در مقصد)
  • مدارک اتومبیل (برای افرادی که قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارند)
  • پاسپورت (برای سفر‌های خارج از کشور)
  • دفترچه درمانی
  • فتوکپی از مدارک اصلی
  • پول نقد و ارز کشور مقصد
  • چک‌پول مسافرتی و مقداری پول نقد
  • کارت دانشجویی یا کارت بازنشستگی برای استفاده از تخفیفات
  • بیمه‌نامه سفر
  • مجوز‌های پزشکی، گواهی واکسیناسیون و کارت سفر مسافر (در صورت داشتن)

۱۴. وسایل سفر برای نوزاد و کودک

اگر نوزاد یا کودک دارید باید بدانید که برداشتن لوازم موردنیاز برای کودک مهم‌ترین بخش از چک لیست سفر شما خواهد بود. فراموش‌کردن هر یک از لوازم موردنیاز کودک یا نوزاد می‌تواند باعث به‌وجودآمدن مشکلات زیادی شود و  سفر را به کام شما تلخ کند. لوازمی که نام آنها در چک لیست سفر آمده جزو مهم‌ترین لوازم برای کودکان و نوزادان هستند پس در تمامی آنها را بادقت در چمدان قرار دهید:

 وسایل سفر برای نوزاد و کودک

  • صندلی ماشین کودک
  • کالسکه
  • روغن بچه
  • پماد سوختگی
  • کرم صورت نوزاد
  • شامپو سر و بدن کودک
  • لیف نوزاد
  • کریر
  • برس مو
  • شیردوش
  • پوشک
  • دستمال مرطوب نوزاد
  • دماسنج بدن
  • مسواک و خمیردندان کودک
  • تشک و بالش خواب
  • زیرانداز برای تعویض نوزاد
  • پلاستیک برای پوشک‌های کثیف
  • پشه‌بند و روانداز تور
  • ناخن‌گیر و قیچی نوزاد
  • پارچه نخی، نرم و آبگیر
  • وسایل سرگرمی و اسباب‌بازی موردعلاقه کودک
  • غذای کمکی نوزاد
  • پیش‌بند
  • دندان‌گیر
  • شیرخشک
  • شیشه شیر
  • پستانک
  • قطره‌های خوراکی
  • شربت سرماخوردگی و تب برای کودکان
  • قاشق و ظرف غذای کودک
  • شربت دل‌درد
  • لباس شنا، تیوپ شنا و وسایل شن‌بازی برای سفر به شهر‌های ساحلی

۱۵. وسایل لازم برای سفر طبیعت‌گردی

در‌صورتی‌که می‌خواهید یک سفر طبیعت‌گردی داشته باشید و در طبیعت کمپینگ کنید باید لازم موردنیاز را  با خود ببرید. علاوه بر این اگر به شهری سفر می‌کنید که دارای جنگل، مراتع، کویر و جاذبه‌های گردشگری طبیعی است بهتر است این لوازم را با خود ببرید؛ زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر رفتن به یک گردش روزانه در دل طبیعت مقاومت کند.

لازم به ذکر است که چک‌لیست زیر شامل وسایل موردنیاز برای کویر‌گردی‌، جنگل نوردی و کمپینگ است؛ بنابراین باتوجه‌به جایی که می‌خواهید بروید وسایل چک لیست سفر زیر را در کوله‌پشتی خود قرار دهید:

 وسایل لازم برای سفر طبیعت‌گردی

  • چادر و وسایل نصب آن
  • زیرانداز
  • نقشه منطقه
  • قطب‌نما یا جی‌پی‌اس
  • قمقمه آب
  • سوزن و نخ
  • انبردست چندکاره
  • فندک و کبریت
  • سوت
  • چاقو
  • ژل آتش‌زا
  • کفش مناسب پیاده‌روی
  • کبریت ضد‌آب
  • کیف‌های مخصوص مثل کیف‌های سفر گردنی
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • هدفون
  • دوش‌های آفتابی
  • دستمال سر
  • بیمه مسافرتی
  • حوله سریع خشک شو
  • سردکن‌ها
  • مچ‌بند دورکننده حشرات
  • کرم ضدآفتاب
  • چراغ‌قوه دستی و باتری
  • در بازکن
  • پتو با روپوش (پانچو یا پتو مسافرتی)
  • قرص‌های تصویه آب
  • آینه برای علامت دادن
  • توری کبابی
  • منقل
  • سیخ، انبر و بادبزن
  • لیوان یک‌بارمصرف
  • عینک‌آفتابی
  • سفره یک‌بارمصرف
  • وسایل بازی؛ مانند راکت بدمینتون و توپ
  • پشه‌بند، بالش و پتو
  • پاوربانک
  • صندل‌های بندی
  • دستمال‌کاغذی
  • مایع ظرف‌شویی
  • مایع دست‌شویی
  • کیسه‌فریزر
  • اجاق‌گاز مسافرتی
  • تمامی ظروف موردنیاز شامل بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو میوه‌خوری، سینی، کاسه، فنجان، فلاسک، رنده، چاقو بزرگ، پیش‌دستی و...
  • کیسه‌زباله
  • لباس نخی و خنک
  • لباس گرم
  • دوربین شکاری
  • نوارچسب
  • میان‌وعده‌های مقوی مثل خرما، شکلات، آجیل و...
  • وسایل لازم برای کمپینگ
  • ضدعفونی‌کننده دست
  • مواد غذایی موردنیاز نظیر: قند، شکر، نبات، چای، کنسروهای آماده، ادویه‌جات و...

۱۶. خانه خود را آماده کنید.

همانقدر که برنامه ریزی برای یک سفر مهم است، آماده کردن خانه خود در زمان سفر نیز اهمیت دارد. اگر شما حیوان خانگی یا گل و گیاه دارید حتما به یکی از آشنایان یا همسایه ها بسپارید. در ادامه چند نکته که از نظر ما اهمیت دارد را آورده ایم:

  • از یکی از همسایه ها بخواهید که نامه و قبوض شما را جمع آوری و در صورت نیاز پرداخت کند تا از قطع شدن اشتراک شما جلوگیری کند.
  • اگر سیستم امنیتی ندارید، حتما از نکاتی که پلیس جهت جلوگیری از سرقت منزل بیان می کند را انجام دهید و در صورت امکان با کلانتری محل خود هماهنگ کنید که چند روز در خانه نیستید.
  • آشغال ها را بیرون بگذارید! هیچ کس نمی خواهد به یک خانه بدبو برگردد.
  • ترموستات را تنظیم کنید.
  • وسایل الکترونیکی غیر ضروری را حتما از برق بکشید.
  • یکی از چراغ های خانه را روشن بگذارید.
  • شیر مرکزی گاز را حتما ببندید. در هنگام زلزله احتمال آتش سوزی زیاد است.

نکات اضافی چک لیست سفر در تعطیلات را آماده کنید.

  • محدودیت وزن و اندازه چمدان خطوط هوایی را دوباره بررسی کنید.
  • اگر به خارج از کشور سفر می کنید، مطمئن شوید که گذرنامه شما در 6 ماه آینده منقضی نمی شود. اگر چنین است، برای پاسپورت سریع اقدام کنید.
  • وقتی برای تعطیلات آماده می‌شوید، داروهای تجویزی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید قبل از بازگشت به خانه نیازی به خرید کردن مجدد ندارید.

چک لیست سفر با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با ماشین شخصی به سفر بروید، چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. این چک لیست سفر با ماشین شخصی به شما کمک می‌کند تا فراموشی نداشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

  •  قبل از سفر، ماشین خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از سالم بودن قطعات آن مطمئن شوید. لاستیک‌ها، روغن‌ها، ترمز‌ها و باتری از جمله مواردی هستند که باید چک شوند.
  • برنامه‌ریزی کنید که از کجا رد می‌شوید و در کجا می‌خواهید استراحت کنید. نقشه جاده‌ای یا نرم‌افزار مسیریابی را همراه خود داشته باشید و از وضعیت ترافیک و آب و هوا مطلع باشید.
  • لوازم ضروری را بسته‌بندی کنید. علاوه بر لباس‌های مناسب فصل و مقصد، چادر، کیف خواب، چراغ قوه، آب، خوراکی، داروهای احتیاجی، کارت شناسایی، پول نقد و کارت بانکی را فراموش نکنید.
  • از امنیت خود و همسفران خود مراقبت کنید. همیشه کمربند ایمنی ببندید و سرعت مجاز را رعایت کنید. در صورت خستگی یا خواب آلودگی، جای خود را با یک راننده دیگر عوض کنید یا در یک جای امن استراحت کنید. از تلفن همراه خود در حین رانندگی استفاده نکنید و اگر نیاز به تماس دارید، از هندزفری یا بلوتوث استفاده کنید.
  •  از سفر خود لذت ببرید! سفر با ماشین شخصی فرصت خوبی است تا با همسفران خود صحبت کنید، به موسیقی گوش دهید، مناظر زیبای طبیعت را تماشا کنید و به جاهای جدید بروید. پس از همه چیز اطمینان حاصل کنید و به راحتی عازم شوید.

 وسایل لازم برای سفر طبیعت‌گردی

کلام آخر

چک لیست سفر یک فهرست از وسایل و کارهایی است که قبل از سفر باید انجام داده و همراه خود ببرید. این چک لیست می‌تواند به شما کمک کند تا همه وسایل سفر که ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید را همراه خود ببرید و وسایل مختلفی را لیست کنید.

از جمله پوشاک، وسایل برقی و الکترونیکی، مدارک و پول، وسایل بهداشتی، داروها و ...با داشتن چک لیست سفر، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیزهای مورد نیاز خود را همراه دارید و در طول سفر نگران فراموش کردن چیزی نباشید. روم تور در این مقاله چک لیستی از کارهای ضروری برای یک سفر فوق العاده را برای شما جمع آوری کرده است تا دچار مشکلات احتمالی در سفر نشوید.