پیست اسکی پولادکف سپیدان | دومین پیست اسکی بین المللی!

پیست اسکی پولادکف در استان فارس، شهرستان سپیدان، بخش مرکزی، روستای پولادکف واقع شده است. این پیست در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر شیراز و ۲۰ کیلومتری شهر سپیدان قرار دارد.

پیست اسکی پولادکف سپیدان | دومین پیست اسکی بین المللی!
پیست اسکی بین المللی پولاد کف؛ جذاب ترین پیست جنوب کشور

پیست اسکی پولاد کف تنها پیست ایران نیست، ولی اگر به استان فارس شهر چهار فصل زیبای شیراز سفر کردید با رفتن به پیست اسکی پولاد کف سپیدان بعنوان یکی از مناطق گردشگری استان فارس که در فاصله ۸۸ کیلومتری شیراز قرار دارد، می توانید یکی از تجربه های هیجان انگیز سفر به شیراز را داشته باشید. گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این مکان تفریحی سفر می کنند.

بارش برف در زمستان این مکان را به یکی از جذاب ترین مناطق زیبای استان فارس تبدیل کرده که یک محیط فوق العاده برای علاقه مندانیست که عاشق برف و زیبایی های بی نظیر فصل زمستان هستند.

پیست اسکی پولادکف سپیدان در ۱۵ کیلومتری جاده سپیدان به آبشار مارگون قرار دارد و به دلیل تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی مختلف جزو بهترین پیست‌های اسکی کشور به شمار می‌رود. اگر شما هم از خانه‌نشینی در زمستان خسته شده‌اید در این مقاله از وب‌سایت روم ‌تور همراه ما باشید تا به معرفی امکانات رفاهی و تفریحات پیست اسکی شیراز بپردازیم.

معرفی پیست اسکی پولادکف سپیدان

پیداکردن یک مقصد برای سفر در بهار و تابستان بسیار آسان است؛ اما سرمای هوا در فصل پاییز و زمستان پیداکردن یک مقصد برای ایرانگردی را دشوار می‌کند. اگر شما هم در شهر محل زندگی خودتان نمی‌توانید شاهد باریدن رحمت الهی باشید یا امکان برف‌بازی و درست‌کردن آدم‌برفی به دلیل بارش برف کم وجود ندارد، می‌توانید چمدان خود را ببندید و به شیراز سفر کنید.

پیست اسکی پولادکف با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار دومین پیست بزرگ بین‌المللی است. این مجموعه در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مرتفع‌ترین قله آن ۳۲۵۰ متر ارتفاع دارد. پیست اسکی پولادکف سپیدان در ۶ ماه از سال پوشیده از برف است و بهترین مکان برای انجام تفریحات زمستانه نظیر اسکی‌بازی و تیوپ سواری است. البته در فصل‌های گرم سال نیز می‌توانید برای گشت‌و‌گذار و انجام تفریحاتی نظیر اسکی روی چمن و تله‌کابین سواری سری به این منطقه بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به شیراز

پیست اسکی پولادکف سپیدان کجاست؟

مجموعه تفریحی و ورزشی پیست سپیدان در ۸۵ کیلومتری شمال غربی شیراز و در دامنه رشته‌کوه زاگرس قرار دارد. اگر می‌خواهید به این پیست بروید باید ۸۵ کیلومتر در جاده شیراز به سپیدان رانندگی کنید تا تابلوی پیست اسکی پولادکف سپیدان را ببینید.

آدرس پیست اسکی پولاد کف سپیدان: استان فارس، شهر سپیدان،۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز

مسیر دسترسی به پیست اسکی پولاد کف سپیدان

همه ی مردم عزیز ایران در هر جایی از این سرزمین و از مسیرهای مختلفی می توانند خودشان را به این محل برسانند، اما ما در مجموعه روم تور به شما پیشنهاد می دهیم در صورتی که قصد سفر به پیست اسکی سپیدان داشتید حتما از مسیر شیراز سفر کنید. در فصل زمستان، شیراز زیبایی های خاصی دارد یکی از این زیبایی ها که در هر کوچه و خیابان به چشم می خورد درختان پر بار نارنج است که زیبایی و طراوت فوق العاده ای به این شهر چهار فصل داده است.

بعد از یک گشت و گذار در شهر، شما دو گزینه برای سفر به پیست اسکی دارید، گزینه اول این است که از شمال غرب شیراز با پیمودن حدودا ۸۸ کیلومتر تا شهر سپیدان و ۱۵ کیلومتر تا پیست با خودرو شخصی، خودتان را به این محل برسانید که در فصل زمستان و با توجه به بارش برف سنگین مشکلاتی برای رسیدن به آنجا دارید؛ فراموش نکنید که تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.

گزینه دوم که روم تور به شما پیشنهاد می دهد این است که از تورهای یک روزه روم تور استفاده کنید. شما با وارد شدن به وب سایت روم تور و با چند کلیک می توانید تور مورد نظر خودتان را انتخاب و از تمام امکانات و خدمات ما در این سفر به یادماندنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مسیر دسترسی به شیراز

بهترین زمان برای رفتن به پیست اسکی پولادکف سپیدان

همان‌طور که می‌دانید شیراز یک استان چهارفصل است؛ بنابراین گردشگران عزیز می‌توانند در تمام فصل‌های سال برای تفریح و گشت‌و‌گذار به پیست پولاد کف سفر کنند. البته اگر هدف شما از رفتن به این پیست انجام تفریحات و ورزش‌های زمستانه است باید در فصل پاییز و زمستان رهسپار این منطقه شوید.

همچنین با گرم شدن هوا و ذوب‌شدن برف‌ها نیز می‌توانید در سفر به پیست اسکی سپیدان از طبیعت زیبا و چشم‌نواز منطقه لذت ببرید یا از تفریحات مناسب فصل‌های گرم استفاده کنید. پیش از رفتن به پیست اسکی سپیدان بهتر است جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات مجموعه و فعال‌بودن پیست اسکی با شماره پیست اسکی سپیدان تماس حاصل کنید.

افرادی که در فصل تابستان قصد بازدید از پیست اسکی پولادکف سپیدان را دارند با یک آب‌و‌هوای خنک و مطلوب مواجه می‌شوند؛ اما در فصل پاییز و زمستان شاهد بارش برف سنگین و آب‌و‌هوایی بسیار سرد خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به شیراز

امکانات پیست اسکی پولادکف سپیدان

مجموعه پیست اسکی پولادکف سپیدان برای رفاه حال گردشگران و ورزشکاران عزیز امکانات رفاهی مختلفی را در این مجموعه فراهم کرده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

۱. امکانات تفریحی ورزشی پیست پولاد کف

پیست پولاد کف دارای امکانات ورزشی تفریحی اقامتی خاصی است که به دلیل هیجان انگیز و مفرح بودن این سرگرمی های جذاب مورد توجه طبیعت گردان بسیاری قرار گرفته است.

تله اسکی، موتور برفی، ماشین کوهستان، تله کابین، اسب سواری، دوچرخه سواری، سرویس های بهداشتی، اجاره وسایل اسکی و آموزش در فصل زمستان آماده ارائه خدمات به گردشگران و ورزشکاران اسکی باز روی برف می باشند. پیست اسکی سپیدان مجهزترین و کامل ترین پیست در جنوب ایران برای ورزش و تمرین ورزشکاران اسکی باز می باشد.

پیست اسکی پولادکف

اگر یک اسکی باز حرفه ای هستید که قطعا تجهیزات حرفه ای شخصی این ورزش رو دارید، ولی اگر اولین بار است که به اسکی روی برف می روید اصلا نگران تجهیزات گران قیمت این ورزش نباشید؛ چون مجموعه پیست اسکی پولاد کف تمام تجهیزات مورد نیاز شما را با یک قیمت عالی به هر تعدادی که بخواهید اجاره می دهد.

این موضوع رو هرگز فراموش نکنید که دمای هوای پیست در زمستان زیر صفر است و لباس گرم مناسب بخصوص اگر کودک یا فرد سالمندی با شماست به همراه داشته باشید. این پیست دارای چندین مسیر با درجات مختلف سختی و طول است که برای اسکی‌بازان مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است. 

۲. اقامتی خاطره انگیز در پیست اسکی پولاد کف 

مجموعه تفریحی بین المللی پولاد کف در چند سال اخیر با توجه به سرمایه گذاری هایی که در این منطقه صورت گرفته پیشرفت های چشم گیری داشته است. این امکانات شامل هتل ۴ ستاره با ۵۲ اتاق، ۴ واحد سوئیت، ۱۰ چادر مغولی، سالن اجتماعات، چای خانه سنتی عشایری و سالن بیلیارد که یک اقامت به یادمانی را برای شما رقم خواهد زد. رستوران پیست با ارائه انواع غذاهای متنوع پذیرای شما مسافران است و در کنار رستوران شما از امکانات کافی شاپ مجموعه نیز می توانید استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: معروف ترین غذاهای محلی شیراز

آنها می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در منطقه سپیدان یک اقامتگاه یا سوئیت رزرو کنند. اگرچه اجاره سوئیت در پولاد کف سپیدان مقرون‌به‌صرفه‌تر از رزرو هتل است؛ اما امکانات رفاهی هتل بیشتر از سوئیت خواهد بود.

علاوه بر این اگر قصد ماندن در منطقه سپیدان را ندارید می‌توانید به شهر شیراز بروید و باتوجه‌به میزان بودجه خود در یکی از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیراز مستقر شوید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شیراز ضمن بازدید از مجموعه پولادکف از سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز نظیر باغ ارم، حافظیه، بازار وکیل و آرامگاه سعدی نیز دیدن کنید.

چنانچه نیاز به خرید داشته باشید در مجموعه پیست یک فروشگاه قرار دارد که می توانید وسایل مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. در صورتی که نیاز به رزرو اقامتگاه در شیراز دارید می‌توانید همین الان از طریق سایت روم تور اقدام کنید.

۳. رستوران و کافی شاپ

ازآنجایی‌که گردشگران معمولا مدت زیادی را در مجموعه سپیدان سپری می‌کنند ۴ رستوران و یک کافی‌شاپ در این مجموعه وجود دارد. رستوران‌های مجموعه سپیدان دارای فضایی بزرگ و زیبا برای صرف غذا هستند و منوی آنها دارای تنوع غذایی زیادی است. کافی‌شاپ مجموعه نیز دارای محیطی شیک و آرام است و بسیاری از نوشیدنی‌های گرم نظیر قهوه، اسپرسو و چای در آن سرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های شیراز

۴. موتورهای برفی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات مجموعه پولاد کف موتورهای برفی هستند. مجموعه پولاد کف مجهز به ۸ دستگاه موتور برفی است؛ بنابراین گردشگران عزیز می‌توانند موتور برفی را برای یک بازه زمانی مشخص اجاره کنند و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند.

۵. تله کابین و تله اسکی

اگر می‌خواهید مجموعه پولاد کف را از بالا تماشا کنید می‌توانید از تله‌کابین مجموعه استفاده کنید. ارتفاع این تله‌کابین بسیار زیاد است به همین دلیل منظره‌ای زیبا و بی‌نظیر را پیشکش چشمان شما می‌کند. علاوه بر این اسکی‌بازان می‌توانند مسیر سربالایی پیست اسکی را به کمک تله‌اسکی طی کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پولادکف سپیدان

در نزدیکی پیست جاذبه های طبیعی و چشم نوازی مانند شش پیر، تنگ تیزاب، آبشار مارگون و برم فیروز واقع شده که شما همراهان مجله گردشگری روم تور را با فاصله تقریبی پیست تا این جاذبه های طبیعی زیبا آشنا می کنیم. ما در مجموعه روم تور شما را دعوت می کنیم تا از این مکان های طبیعی فوق العاده دیدن فرمایید.

در کنار بازدید از پیست اسکی پولادکف سپیدان از سایر جاهای دیدنی شیراز غافل نشوید و بخشی از وقت خود را به بازدید از آنها اختصاص دهید. اگر اطلاعات زیادی در مورد جاهای دیدنی شیراز ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله جاهای دیدنی شیراز که توسط کارشناسان ما در روم تور نوشته شده است را مطالعه کنید.

فاصله های پیست اسکی پولاد کف تا تفرجگاه ها با خودرو شخصی:

شش پیر ۳۱ کیلومتر حدودا ۴۰ دقیقه زمان (مشاهده روی نقشه)

تنگ تیزاب ۴۲ کیلومتر حدودا ۴۵ دقیقه زمان (مشاهده روی نقشه)

آبشار مارگون ۳۴ کیلومتر حدودا ۴۷ دقیقه زمان (مشاهده روی نقشه)

برم فیروز ۴ کیلومتر حدودا ۵ دقیقه زمان (مشاهده روی نقشه)

سفر به پیست اسکی کاکان با روم تور

اگر از حافظ و سعدی و نارنجستان‌های خوش ‌عطر و بوی شیراز بگذریم در سرمای واپسین ماه‌های سال منطقه سپیدان شیراز دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری شیراز است.

حتی اگر اهل اسکی‌ بازی و انجام ورزش‌های زمستانه هم نباشید برف‌بازی در کنار دوستان یا اعضای خانواده می‌تواند بسیار لحظات خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند.

مجموعه پیست اسکی پولاک‌کف سپیدان یکی از بهترین و مجهز‌ترین  پیست‌های اسکی ایران است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید در زمستان خانه‌نشین شوید همین حالا چمدان خود را ببندید و برای رفتن به شیراز آماده شوید. ، روم تور می‌تواند در این سفر همراهیتان کند. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرید.

آیا تا به حال تجربه سفر به پیست اسکی پولاد کف سپیدان را داشته‌اید؟ از تجربیات خود با ما بگویید.