ارزانترین کشورها به پیشنهاد روم تور برای سفر در سال ۲۰۲۲

سفر به کشورهای ارزان قیمت که در آنها می توانید یک غذای کامل در یک رستوران محلی را به قیمت بلیت سینما بخورید و یا در یک هتل مجلل با قیمت یک هاستل معمولی بخوابید. روم تور به شما ۱۰ مقصد ارزان برای سفر را پیشنهاد می دهد.

1. یونان

یونان
یونان، اولین تمدن پیشرفته غرب

یونان: اولین کشوری خواهد بود که بهترین ارزش را برای گردشگران دارد. در یونان می توان یک آپارتمان استودیویی مدرن به مساحت ۵۵۰ متر مربع و مشرف به دریا را با شبی ۲۰ دلار در جزیره زاکینتوس اجاره کرد و می توان غذاهای دریایی را با کمتر از ۸ دلار تهیه کرد. اگر مدیریت هزینه ها را به خوبی انجام دهید، می توان با ۵۰۰ دلار حدود یک ماه در این کشور زندگی کنید و حتی با ذخیره ۵۰ دلار سفر خود را به پایان برسانید.

2. تایلند

تایلند
تایلند، بزرگترین سرزمین لبخندها

تایلند: تایلند شهرهای توریستی و شگفت انگیزی دارد که مملو از جاذبه های تفریحی، توریستی، تاریخی و مناظر طبیعی است. در تایلند کلبه های ساحلی و مهمانخانه ها برای هر شب ۱۵ دلار، غواصی ۲۰ دلار و غذاهای تند تایلندی کمتر از ۳ دلار است. برای کاهش هزینه های خود می توانید غذا را در غرفه های خیابانی با لذت بیشتری در میان مردم خونگرم تایلندی صرف کنید.

3. ترکیه

ترکیه
ترکیه، مقصد گردشگران جهان

ترکیه: شهر استانبول از این جهت که یکی از هیجان انگیز ترین و پرزرق و برق ترین شهرهای جهان است، سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جلب می کند. در حال حاظر در ترکیه به دلیل بحران اقتصادی همه چیز برای مسافران ارزان است. با ۵ دلار می توان غذاهای خوشمزه سنتی تهیه کرد و همچنین می توانید یک مهمانخانه زیبا با کمتر از ۲۰ دلار اجاره کنید.

4. هند

هند
هند، دومین کشور پرجمعیت جهان

هند: یکی از جذاب ترین کشور های آسیایی است که به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی و آداب و رسوم خاص مردم همه ساله افراد زیادی را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود جذب می کند. به لطف روپیه، هند به یک کشور ارزان تبدیل شده اما در صورتی که نتوانستید این پول را تهیه کنید بهتر است دلار همراه خود داشته باشید. با ۲۰ سنت می توان انبوهی از پوریس (نان سرخ شده پف دار) و دو کاری خرید و همچنین ۷۰ روپیه برای خرید بلیت مراکز تفریحی باید بپردازید.

5. مکزیک

مکزیک
مکزیک، مهد تمدن باستان

مکزیک: یکی از ارزان ترین کشورها برای ماجراجویی و سفر به آمریکای شمالی است. حال و هوای هیجان انگیز مکزیک آن را به کشوری تبدیل کرده که دوست دارید دوباره به آن سفر کنید. مکان های دیدنی زیادی در مکزیک وجود دارند که با بودجه کم می توانید از آن ها دیدن کنید. مکزیک به دلیل مشکلات پزو و هزینه کم زندگی مقرون به صرفه است بنابراین شما به عنوان فرد خارجی می توانید بیشترین لذت را ببرید، زیرا ارز شما بالاتر از مکزیک است. قیمت تاکو در مکزیک ۳۰ سنت، یک کیلوگرم میگو ۳ دلار و مارگاریتاها با قیمت ۱ دلار سرو می شود.

6. اندونزی

اندونزی
اندونزی، سرزمین هزار جزیره

اندونزی: یکی از کشورهای آسیایی جنوب شرقی است که در چند سال اخیر به مقصد توریستی تبدیل شده و افراد بسیاری از سراسر جهان به این منطقه سفر می کنند. سفر به اندونزی و مخصوصا جزیره زیبای بالی می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. شما برای یک وعده غذایی باید ۱۸۸ روپیه و برای یک بطری آب ۱۵ روپیه هزینه کنید.

7. کلمبیا

کلمبیا
کلمبیا، مهد فرهنگ آمریکای جنوبی

کلمبیا: کلمبیا دارای جنگل های سرسبز و بکر و سواحل زیبا است. پزو کلمبیا در سال های گذشته کاهش یافته است که برای کلمبیایی هایی که می خواهند سفر کنند مناسب نیست اما برای مسافران خارجی سفر به این کشور مقرون به صرفه است.

8. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی: کشوری است که دارای سواحل خیره کننده، مردم صمیمی و حیات وحش باورنکردنی است. شما می توانید غذاهای خوشمزه هندو-آفریقایی را با قیمت های عالی نوش جان کنید. آفریقای جنوبی کشوری ایده آل برای عاشقان سفرهای ماجراجویانه و پرهیجان است، در ضمن شما می توانید بسیاری از فعالیت ها را رایگان انجام دهید.

9. بلغارستان

بلغارستان
بلغارستان

بلغارستان: بلغارستان نیز از کشورهای ارزان اروپایی محسوب می شود و اتاق‌های هاستل زیبایی را با قدمت ۲۰۰ سال به شما ارائه می‌کند که قیمت آن کمتر از ۲۰ دلار در هر شب است و نوشیدنی ها از ۸ دلار فراتر نمی‌رود. هزینه غذا در رستوران های متوسط نیز بین ۸ تا ۱۳ دلار است.

10. کوبا

کوبا

کوبا: دارای سواحل خیره کننده، مناظر باورنکردنی، مردم صمیمی و غذاهای خوشمزه است. هزینه غذا در کوبا به شهر و رستوران آن بستگی دارد اما پیش بینی می شود که بین ۵ تا ۱۰ دلار برای غذا هزینه کنید.

11. ارزانترین سفر خارجی زمینی

ارزانترین سفر خارجی زمینی را چگونه می‌توان انجام داد؟ برای پاسخ به این سوال، باید به چند عامل مهم توجه کرد. اولین عامل، مقصد سفر است. برخی کشورها به دلیل فاصله کمتر، هزینه ویزا و بیمه پایین‌تر، و امکانات گردشگری مناسب‌تر، از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر هستند. برای مثال، ترکیه، عراق، ارمنستان و آذربایجان از جمله مقاصد ارزان خارجی هستند که با اتوبوس یا قطار قابل دسترسی هستند.

دومین عامل، زمان سفر است. باید در نظر داشت که در فصول پرطرفدار گردشگری، هزینه‌های سفر به شدت افزایش می‌یابد. بنابراین، برای کاهش هزینه‌ها، بهتر است در فصول کم‌فروش یا خارج از فصل سفر کنید.

سومین عامل، نوع اقامتگاه است. بسته به سلیقه و بودجه خود، می‌توانید از هتل‌های ستاره‌دار، پانسیون‌ها، خانه‌های مسافرپذیر یا حتی خیمه‌گاه‌ها استفاده کنید. البته باید در نظر داشت که نوع اقامتگاه تاثیر زیادی بر رضایتمندی و امنیت شما در سفر خواهد داشت.

چهارمین عامل، نحوه حمل و نقل درون شهری است. بعضی از شهرهای خارجی دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و مدرن هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی به نقاط مورد علاقه خود بروید. اما بعضی دیگر نیازمند استفاده از تاکسی، اجاره خودرو یا حتی دوچرخه هستند که هزینه‌بر تر هستند.

پنجمین عامل، بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی است. قبل از سفر، لازم است که یک بودجه مناسب برای هزینه‌های مختلف تعیین کنید و سعی کنید در حدود آن عمل کنید. همچنین، باید یک برنامه روزانه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تدارک دیده و زمان مناسب را برای هر یک در نظر گیرید.

با رعایت این نکات، می‌توانید یک سفر خارجی زمینی لذت‌بخش و اقتصادی داشته باشید.