بزرگترین جزیره ایران و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره بزرگترین جزیره ایران که حدودا دوبرابر کشور بحرین مساحت دارد، صحبت کنیم و با ویژگی‌های این جزیره بیشتر آشنا شویم.

بزرگترین جزیره ایران و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید!

ایران کشوری است با جزایر بسیار زیاد که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارند. مساحت هر جزیره با دیگری متفاوت بوده و درحال حاضر عنوان بزرگترین جزیره ایران را جزیره قشم از آن خود است.

در این مقاله قصد داریم درباره بزرگترین جزیره ایران که حدودا دوبرابر کشور بحرین مساحت دارد، صحبت کنیم و با ویژگی‌های این جزیره بیشتر آشنا شویم. اگر قصد آشنایی با قشم زیبا را دارید، حتما تا انتهای مطلب همراه سایت روم تور باشید.

معرفی بزرگترین جزیره خلیج فارس

خلیج همیشه فارسی واقعا سرشار از شگفتی و زیبایی است و هرگز نمی‌توان منکر جذابیت‌های این بخش از کشور عزیزمان ایران شد. حدود 40 جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد و قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. قدیم‌تر نام این جزیره، ابرکاوان، کشم و لافت بوده است و قدمت این اسامی به دوران ساسانیان برمیگردد.

قشم با مساحت 1492 کیلومتر مربع دارای 69 شهر و روستا بوده و بندر لافت، یکی از قدیمی‌ترین بندرهای جهان، در این جزیره واقع شده است. قشم حدود 149 هزار نفر جمعیت دارد و در گذشته مردم آن به صنعت ساخت لنج مشغول بودند.

آب‌وهوای این جزیره گرم و خشک است؛ البته رطوبت زیادی در هوا وجود دارد و دمای متوسط سالیانه در بزرگترین جزیره ایران حدود 26 درجه سانتی‌گراد اعلام شده است. اختلاف دمای فصلی نیز، در قشم بالا است به طوری که گرم‌ترین روزها در قشم بین 10 تیر تا 10 شهریور و سردترین ماه‌ها دی و بهمن است. مذهب مردم جزیره‌ نیز، غالبا شیعه و سنی و همگی پیرو دین اسلام هستند.

برای رزرو اقامتگاه و سوییت در قشم در روم تور کلیک کنید.

جاذبه های گردشگری قشم

بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس یعنی قشم جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت این قسمت از ایران روانه می‌کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم عبارتند از:

زیباترین جزایر ایران که انگار نقاشی شده اند در اینجا بخوانید.

● دره ستارگان

یکی از دره‌های قدیمی و دیدنی قشم، دره ستارگان است. بومیان قشم معتقد هستند اشکال عجیب و غریب صخره‌ها، کوه و دره‌های این بخش نتیجه برخورد یک ستاره از آسمان با این قسمت جزیره است. به همین دلیل نام این دره جذاب و رازآلود را دره ستارگان گذاشته‌اند.

● جزیره ناز

یکی از دلبرترین جاذبه های گردشگری قشم ، بزرگترین جزیره ایران، جزیره ناز است. این جزیره در واقع سه صخره در میان آب هستند که هنگام پایین رفتن، آب راهی از میان خشکی به این صخره‌ها باز می‌شود و گردشگران می‌توانند با پای پیاده خود را به جزیره ناز برسانند.

تماشای دریا و موج‌های خروشان آن از روی این صخره‌ها لطف دیگری دارد که ممکن است هرگز در زندگی‌ کسی تکرار نشود؛ بنابراین هنگام سفر به بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس حتما به جزیره ناز نیز، سر بزنید.

● تنگه چاهکوه

از نام این تنگه می‌توان دریافت که تنگه چاهکوه جایی پر از چاه‌های عمیق و کم عمق میان کوه و صخره‌ها است. برای گردشگرانی که عاشق هیجان و مکان‌های رمزآلود هستند، بازدید از این تنگه در بزرگترین جزیره ایران پیشنهاد می‌شود.

بهترین زمان سفر به قشم کی هست؟ در اینجا بخوانید.

تنگه چاهکوه

● جنگل حرا

قطعا تا کنون متوجه شده‌اید که بزرگترین جزیره جنوبی ایران چه نام دارد و با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره تا حدی آشنا شده‌اید؛ البته جاذبه‌های فراوانی در این جزیره وجود دارند که با سفر به قشم می‌توانید به بیشتر آن‌ها سر بزنید؛ اما خاص‌ترین جاذبه گردشگری این جزیره، جنگل حرا قشم بوده که جزو پرطرفدارترین مکان‌ها برای اکثر مسافران است.

درختان این جنگل با قدرت و به زیبایی میان آب‌های شور رشد کرده‌اند و ریشه‌های درهم فرو رفته آنها مقابل شوری آب مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. هنگام بالا بودن آب دریا درختان زیر آب فرو می‌روند و زمانی که آب دریا پایین است، با دلبری از زیر آب بیرون آمده و منظره‌ای دل‌نشین ایجاد می‌کنند.

کیش یا قشم ؟ گرانترین و ارزانترین شهر کدام است؟

مراکز خرید بزرگترین جزیره های ایران

در پاسخ به پرسش بزرگترین جزیره ایران کجاست قطعا نام قشم اولین‌ چیزی خواهد بود که می‌شوید. در بزرگترین جزیره ایران علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، بازارها و مراکز خرید زیادی وجود دارند که یکی از علل مهم سفر مسافران و گردشگران به این جزیره است. مهم‌ترین این مراکز را در ادامه آورده‌ایم.

بازار قدیم قشم

این بازار از سال 1290 فعالیت خود را آغاز کرده و غالبا بومیان قشم خریدشان را از آنجا انجام می‌دهند. این بازار ترکیبی به صورت روباز و سرپوشیده احداث شده و از ویژگی‌های آن دالان‌های تودرتو و راهروهای فراوانی است. قدم زدن در این بازار حس و حال نوستالژیک دارد و شما را با فرهنگ بومی منطقه آشنا می‌کند. هم‌چنین تنوع اجناس در بازار قدیمی بزرگترین جزیره ایران بالا بوده و قطعا دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد؛ زیرا علاوه‌بر تنوع، قیمت اجناس مناسب است.

بازار قدیم قشم

بازار ستاره قشم

یک بازار و مرکز تفریحی در قشم است که به‌ دلیل بین‌المللی بودن و اجناس باکیفیتی که دارد، محبوبیت خاصی بین مسافران پیدا کرده است. در این بازار رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد و عطر، ادکلن و لوازم خانگی جزو معروف‌ترین کالاهای قابل عرضه در بازار ستاره هستند.

مرکز خرید سیتی سنتر قشم

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید قشم سیتی سنتر نام دارد که همیشه میزبان گردشگران و مسافران زیادی برای خرید و تفریحات است. این مرکز از دو مجموعه به نام‌های سیتی سنتر یک و دو تشکیل شده که با یک پل هوایی به یکدیگر متصل می‌شوند. در این مجموعه انواع کالا از اسباب بازی تا پوشاک و کیف و کفش به فروش می‌رسد و شهربازی، فودکورت و کافی‌شاپ نیز، برای رفاه حال مسافران در طبقات بالایی سیتی سنتر فعال است.

مرکز خرید سیتی سنتر قشم

آب ‌و هوای بزرگترین جزیره ایران، قشم

احتمالا در سفر به قشم آب‌وهوا مهم‌ترین فاکتور برای هر مسافری باشد؛ زیرا قشم به خودی خود جزو مناطق گرم ایران است. یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به قشم فصل بهار است؛ زیرا آب و هوا معتدل و حال و هوای جزیره به علت شلوغی نوروز و بهار بسیار دلچسب خواهد بود.

تابستان‌ها نیز، برای کسانی‌ که قصد خرید دارند؛ به علت حراجی‌های فراوان در مراکز خرید فصل مناسبی برای سفر به بزرگترین جزیره ایران است. اگر با هدف خرید به قشم سفر می‌کنید، تابستان به علت ارزانی بلیط، محل اقامت و اجناس تخفیف خورده بهترین فصل ممکن است.

بسیاری از افراد معتقد هستند که بهترین فصل برای سفر به قشم پاییز و زمستان است که دمای هوای پایین و رطوبت کمتری در هوا وجود دارد. علاوه‌بر این جزیره در این فصل‌ها به قدر بهار و نوروز شلوغ نبوده و آرامشی دلچسب دارد.

جزیره قشم

روم تور؛ آشنایی با بزرگ ترین جزیره ایران

در پاسخ به پرسش بزرگترین جزیره ایران کدام است مطالعات ششم می‌توان نام جزیره قشم را در صدر پاسخ‌ها نوشت. این جزیره پهناور و دیدنی بوده و مراکز تفریحی و تجاری فراوانی در آن احداث شده است که باعث رونق گردشگری و جذب مسافر بیشتر می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر با بزرگترین جزیره ایران و همچنین رزرو بهترین تور مسافرتی قشم‌گردی با سایت روم تور همراه باشید و از بخش پشتیبانی اطلاعات لازم را کسب کنید. در روم تور با بهترین قیمت می‌توانید خدمات بی‌نظیری مانند اقامتگاه‌های تمیز و شیک، برنامه‌های جذاب ایران گردی، بلیط ارزان‌ و… را تجربه کنید؛ پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و تور مدنظرتان را رزرو کنید.