معرفی 11 تا از معروف ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

زمستان کجا سفر کنیم؟ اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی ایران در زمستان را دارید و نمی‌دانید کدام شهر را انتخاب کرده و چطور به آنجا بروید. روم تور می‌تواند همراهی‌تان کند.

معرفی 11 تا از معروف ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

ایران سرزمین عجایب است. حتما بارها این را شنیدهاید و شاید گمان کنید منظور از آن فقط آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری است. اما این همه ایران نیست. آریایی‌های ایران باستان، معتقد بودند که اولین جای زمین که انسان در آن شروع به زندگی کرد، کشور ایران بود.

جایی که همه چیز آماده و مهیا بود تا فرزندان بشر در آن رشد کرده و بزرگ شوند. شاید هم به همین دلیل بوده که خداوندگار خالق زمین و آسمان، این سرزمین را چهار فصل آفریده است. فصل زمستان این معجزه کاملا بر همگان آشکار می‌شود و برای مسافرت در زمستان گزینه‌های زیادی وجود دارد. در شمال زمستان و در شهرهای میانی پاییز و در جنوبش بهار است.

در این مقاله به جاهای دیدنی ایران در زمستان خواهیم پرداخت. اگر از آن دست افرادی هستید که مدام می‌پرسند تعطیلات زمستان کجا بریم؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

از برف بازی روی دماوند تا حمام آفتاب کنار خلیج فارس

شما جزو کدام دسته از افراد هستید. آنهایی که عاشق برف و باران و هوای ابری هستند و دوست دارند تمام روز را توی برف قدم بزنند و زیر باران شعر بخوانند. یا اینکه از سرمای زمستان فراری هستید و می‌خواهید هر جا که آفتاب رفت، همراهش بروید و زیر شعله‌های رقصانش حمام آفتاب بگیرید. جاهای دیدنی ایران در زمستان، بسیار زیادند. فقط کافی است قبلش مشخص کنید که کدام یک را ترجیح می‌دهید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

بیشتر بخوانید: پیست اسکی کاکان

شهرهای گرمسیری برای عاشقان آب و آفتاب

آیا شهرهای گرمسیری ایران در زمستان را می‌شناسید؟ آنها که همیشه جزو بهترین جاهای دیدنی در زمستان هستند و می‌توانید زیر نور نوازش‌گر آفتاب دراز بکشید و خواب‌های رنگیِ بهاری ببینید. حتما می‌دانید که گرمای شهرهای جنوب در تابستان چقدر کشنده است. اما شاید ندانید که همین سرزمین‌ها در زمستان چقدر هوایشان بهشتی است و جزو بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان به شمار می‌آیند.

1. کیش، سرزمین جادویی خوش رنگ و لعاب

اگر از طرفداران کیش و پاساژهای پر زرق و برق و سواحل رنگارنگش هستید، فصل زمستان فرصت مناسبی است تا از این جزیره زیبا بازدید کنید. در سواحلش قدم بزنید، موج سواری کنید و از پاساژها و مراکز خریدش دیدن کنید. آفتاب جنوب در زمستان مهربان و دوست داشتنی می‌شود. می‌توانید کنار سواحل شنی‌اش حسابی حمام آفتاب بگیرید و در امتداد آب‌های نیلی خلیج فارس، پیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش را از اینجا ببینید!

2. جزیره عجایب هفتگانه، قشم

از دیگر مکان های دیدنی ایران در زمستان، جزیره قشم است. حتما آوازه ژئوپارک این جزیره به گوشتان خورده است. جایی که ترکیبی از 25 جاذبه طبیعی و گردشگری مهم بوده و زیر نظر یونسکو قرار دارد. هر طرف این جزیره را نگاه کنید، یک جلوه جادویی از طبیعت هزار افسون را می‌بینید. از بام قشم و دره مجسمه ها و دره ستارگان گرفته تا تماشای دلفین‌های بازیگوش در سواحل هنگام.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

3. جزیره هرمز، رنگین کمان خلیج فارس

هرمز را می‌توان بهترین شهر ایران برای مسافرت در زمستان دانست. جزیره رنگین کمانی در خلیج فارس که کوچک اما زیبا است. یک زیبایی بی‌انتها که در سراسر جزیره آن را خواهید دید. جزیره هرمز پر از خاک‌های رنگین و کوه‌ها و دشت‌های رنگ آمیزی شده است.

در یک سمت آن ساحل سرخ و خونینش قرار دارد و در سمتی دیگر، ساحل نقره ای که در شب مثل آسمان پر ستاره می‌درخشد. هرمز جایی است که شهر به شدت به سنت و فرهنگی بومی خود وفادار بوده و حتی اقامتگاه های بوم گردی‌اش نیز تلفیقی از رنگ‌های زیبای جزیر و فرهنگ بومی آن است. اگر دنبال یک جای خاص و متفاوت با فرهنگ اصیلی ایرانی هستید، هرمز بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان برای شماست.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی هرمز

4. یزد شهر بادگیرها و خانه های خشتی

یزد نیز جرو شهرهای دیدنی ایران در زمستان است مخصوصا برای آنهایی که عاشقان تاریخند و می‌خواهند، داستان گذشتگان را در قاب خشت‌ها و بناهای به جامانده از آنها بخوانند. حتما می‌دانید که یزد جزو شاهکارهای شهرسازی است و به همین خاطر هم جزو میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

این شهر به داشتن بادگیرها و خانه‌های خشتی‌اش معروف است و آب و هوایش در زمستان آنچنان فوق‌العاده است که آن را جزو لیست جاهای دیدنی ایران در زمستان قرار داده است. این شهر آثار باستانی زیادی از دوران‌های مختلف تاریخ را در خود جای داده است. مهم‌تر از همه، یزد از قدیم الایام پایگاه دین زرتشتی بوده و هم اکنون زیارتگاه‌ها و آتشکده‌های زرتشتی در این شهر قرار دارد.

5. شیراز یا شهر راز

البته شهر راز، شیراز را در هر فصل از سال می‌توان رفت. اما برای دیدن آن روی زیبا و خیال انگیزش، باید بهترین زمان را انتخاب کنید. مثلا شیراز در اردیبهشت، شبیه گوشه‌ای از بهشت می‌شود. اما زمستانش را شاید کمتر کسی تجربه کرده باشد. هوا نه آنقدر سرد است که دست و پاهایتان یخ ببندد و نه آنقدر گرم است که نور آفتاب اذیت‌تان کند.

علاوه بر همه این‌ها، دشت‌های گل نرگس شیراز در فصل زمستان تماشایی است. هر ساله افراد زیادی فقط به عشق نرگس‌های شیراز راهی این شهر می‌شوند تا در کنار آثار بی‌شمار تاریخی و باستانی، بوی خوش نرگس را بشنوند. شاید چون نرگس گل امید است، گلی که از دل زمین سرد و خشک زمستانی می‌روید و با خودش پیغام بهار را می‌آورد. در واقع نور این امید است که همه را به سمت خود می‌کشاند.

بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان

بیشتر بخوانید: پیست اسکی پولاد کف سپیدان

6. بندرعباس، جایی برای تفریح و تجارت

بندرعباس از آن دست شهرهایی است که یک طرفش پاساژهای بزرگ است و در سمت دیگر، جاهای تاریخی و باستانی است. جایی که می‌توانید میان سنت و مدرنیته گشت بزنید. در پاساژهای شیک و امروزی‌اش اجناس مد روز را با قیمت ارزان بخرید و در محله‌های باستانی‌اش، تاریخ را مرور کنید.

از آنجایی که بندرعباس یک منطقه آزاد تجاری است و مهم‌ترین بنادر بین المللی ایران در آنجا واقع شده است، یک مقصد تجاری مهم هم محسوب می‌شود. ضمن اینکه در مسیر رسیدن به قشم و هرمز نیز قرار دارد. آب و هوای گرم تابستان مانع از سفر به این شهر می‌شود، اما زمستان مطبوعش آن را جزو معروف ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان کرده است.

7. کویرگردی در زمستان

سفر به کویر تجربه خاص و منحصر به فردی است. آنجا فقط زمین شنی است و آسمان. نه صدایی، نه هیاهویی نه ترافیکی. به همین خاطر ممکن است فکر کنید در آسمان قدم می‌زنید.

کسانی که دوستدار کویر هستند معمولا باید منتظر رسیدن زمستان شوند. آفتاب گرم و سوزان کویر، بی‌رحم است و به کسی اجازه لذت بردن از کویر را نمی‌دهد. ایران کویرهای بین المللی زیادی دارد. کویر لوت، مصر، مرنجاب که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از آنها بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد سفر به کویر

برف و باران و دیگر هیچ؛ شهرهای سردسیری در زمستان

ابرهای سیاه آسمان را می‌پوشانند. برف‌های ریز و درشت مثل دانه‌های پنبه از آسمان می‌بارند. زمین سفید پوش می‌شود و سکوت همه جا را می‌گیرد. گویی که برف تمام صداها، غم‌ها و اندوه‌ها را می‌بلعد و برای لحظاتی آرامش را به مردم ارزانی می‌کند. اینجا شهرهای برفی و سرد ایران است. بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان و جزو بهترین مقاصد ایران برای سفر در زمستان به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی در زمستان

زمستان شگفت انگیز در تهران

آیا شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان را می‌شناسید. احتمالا می‌دانید که به دلیل قرار گرفتن این شهر در دامنه رشته کوه البرز، این شهر زمستان‌های فوق‌العاده‌ای دارد. بله همه تهران را به آب و هوای آلوده‌اش می‌شناسند، اما کمتر کسی است که بهشت زمستانی این شهر در توچال و شمشک و دیزین را بشناسند.

در آخرین ایستگاه از مجموعه گردشگری توچال، یک پیست اسکی بزرگ قرار دارد که بعد از بارش اولین برف، همه روانه آنجا می‌شوند. در این مجموعه برای آنها که عاشق هیجانند، ورزش‌های زمستانی مختلفی وجود دارد. برای کسانی هم که فقط به تماشا نشسته‌اند، کافی‌شاپ‌هایی هست که با نوشیدنی‌های داغ همراهی‌تان می‌کنند.

در قسمت دیگر شهر و نزدیک به کرج، اولین پیست اسکی خاورمیانه یعنی دیزین قرار گرفته است. خیلی‌ها به عشق اسنوبورد و اسکی کردن به این پیست می‌آیند. این پیست مورد تایید فدراسیون اسکی هم بوده و علاوه بر این تله کابین سواری و رستوران گردی نیز دارد.

پیست اسکی شمشک گزینه سوم برای بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان محسوب می‌شود. در این کوه علاوه بر اسکی کردن، تله کابین سواری و سورتمه سواری، تفریحات و سرگرمی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. به همین دلیل تهران را جزو بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان می‌دانند.

شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان

چشمه های آب گرم در سبلان اردبیل

اردبیل نیز جزو بهترین شهرهای زمستانی برای سفرهای داخلی محسوب می‌شود. مخصوصا با چشمه‌های آب گرمش که احتمالا هر کسی دوست دارد یکبار تجربه‌اش کند. البته در این شهر زیبای برفی دریاچه یخ زده شورابیل، پیست آلوارس و آبشار یخ زده در روستای سردابه وجود دارد که می‌توانید در سفر زمستانی خود به اردبیل از آنها بازدید کنید.

کوه های برفی کردستان زیبا

کردستان یکی از شهرهای کوهستانی ایران است که آب و هوایش در تمامی فصل‌های سال عالی است و زمستان‌هایش نیز پر از برف و باران است. کردستان همچنین تاریخ غنی دارد. همه جای استان بناهای تاریخی دوران باستان است. اما آنچه باعث شده تا این شهر برفی جزو جاهای دیدنی ایران در زمستان شمرده شود، دریاچه زری وار است. این دریاچه زیبا در فصل زمستان کاملا یخ می‌زند و ممکن است بعضی‌ها وسوسه شوند رویش بازی کنند.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در زمستان

شهرهای جنگلی دریای خزر

آوازه شهرهای شمالی ایران چنان همه جا پیچیده است که وقتی صحبت از سفرهای زمستانی می‌شود، انتخاب بسیاری از افراد است. اگر همیشه شهرهای حاشیه خزر را پر از درختان سبز رنگ تصور می‌کنید، بد نیست بدانید که دیدن طبیعت آن در حالی که پوشیده از برف است هم بسیار تماشایی است. تمام جنگل لباس سفید می‌پوشند و تا چشم کار می‌کند فقط برف است و برف.

فرقی نمی‌کند کدام شهر را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنید، از آستارا تا رامسر، گیلان و گرگان و گلستان، هر کدام بهشتی است با هزاران راز نهفته.

تعطیلات زمستان با روم تور

هر چند که ما ایرانی‌ها معمولا تعطیلات عید و تابستان را به رسمیت می‌شناسیم و زمستان‌ها را مشغول کار و تحصیل می‌شویم. اما اگر یکبار سفرهای زمستانی و بازدید از شهرهای دیدنی ایرانی در زمستان را تجربه کنید، هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. زمستان دنیای دیگری است. رازهایش فرق دارد و مزه‌اش متفاوت است.

اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی ایران در زمستان را دارید و نمی‌دانید کدام شهر را انتخاب کرده و چطور به آنجا بروید. روم تور می‌تواند همراهی‌تان کند و خاطرات بهتری را برایتان رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرد.

شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ آنهایی که بی‌خیال تعطیلات و سفرهای زمستانی شده‌اند یا کسانی که جزو برنامه همیشگی‌شان است؟ انتخابتان کدام است؟ از تجربه‌هایتان با ما بگویید.