همه چیز درباره جنگل حرا قشم | این مطلب را از دست ندهید!

جنگل حرا قشم جنگلی زیبا و شگفت‌انگیز است که انواع دوزیستان، آبزیان، مارماهی، شیلو و.... در این جنگل وجود دارد. برای دیدن این جنگل زیبا باید با قایق سواری از آب های خلیج فارس حرکت کنید.

همه چیز درباره جنگل حرا قشم | این مطلب را از دست ندهید!

جنگل حرا قشم جنگلی زیبا و شگفت‌انگیز است و زمانی که به آن نزدیک می‌شوید تعجب می‌کنید که جنگلی به این زیبایی روی زمین وجود دارد. قشم جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری دارد که این جنگل‌ از شاهکار‌های زیبای طبیعت خداوند روی کره زمین به حساب می‌آید.

این جنگل‌ در بزرگترین جزیره ایران یعنی قشم قرار دارد و جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. این جنگل‌ شهرتی جهانی نیز دارد و سالانه توریست‌های بسیاری به آنجا سفر می‌کنند. در ادامه این مطلب از روم تور بیشتر درباره جنگل‌های حرا صحبت خواهیم کرد..

مسیر جنگل حرا قشم

اما سوال اینجاست که مسیر ورود به این جنگل از کجاست. شهرستان قشم در ضلع شرقی‌ بخش جزیره قشم واقع شده است و از طرفی این جنگل‌های حرا در میان آب‌های نیلگون سواحل مرکزی جزیره قرار دارند. به همین خاطر هر مسیری که به جنگل حرا راهی داشته باشد اول بهتر است به مرکز جزیره اطراف شهرک جدید گورزین بروید.

ولی نزدیک‌ترین مسیر ورود این است که ابتدا به سمت درگهان حرکت کنید. بعد از درگهان از خروجی سوم به دل جاده بزنید. جاده را پیش بگیرید تا به شهر رمکان برسید.

با گذراندن بلوار خلیج فارس رمکان مجدد وارد جاده می‌شوید. سپس از روستای جیجیان و صیدم عبور کنید و به دوراهی دیرستان برسید. دوراهی را ادامه دهید و به سمت فرودگاه بین‌المللی قشم حرکت کنید.

زمان ورود به میدان فرودگاه از خروجی اول بیرون روید. بعد از روستای تنبان عبور کنید و تا شهرک جدید گورزین ادامه دهید. پیش از ورود به شهرک گورزین دوراهی وجود دارد که با پیش گرفتن آن به جنگل‌های حرا می‌رسید.

در صورتی که که تمایل دارید به جزیره قشم و جنگل حرا سفر کنید می‌توانید با مطالعه برنامه سفر به قشم  مطالعه برنامه سفر به قشم، برنامه‌ریزی شخصی‌تان را انجام دهید.

برای رزرو ویلا، سوییت و اقامتگاه قشم در روم تور کلیک کنید.

فاصله قشم تا جنگل حرا

برای حرکت از قشم به طرف جنگل حرا، بهتر است از قسمت‌های شمال غربی جزیره راه را پیدا کنید. از قشم تا جنگل حرا 74 کیلومتر فاصله وجود دارد که این فاصله یک ساعت و 5 دقیقه طول می‌کشد.

جنگل حرا واقع در تنگه خوران میان بندر خمیر و جزیره قشم است و بهترین مسیر برای دیدن این جزیره زیبا اسکله سهیلی است. مسیر دسترسی به جنگل حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده و هیچکدام از این مسیرها خشکی نیستند.

بعد از رسیدن به اسکله سهیلی می‌توانید با یک ناخدای ماهر تا جنگل حرا را قایق سواری کنید. البته عبور از آبراهه‌ها با افراد با تجربه نیز امکان پذیر است و با این کار شگفتی‌های بیشتری را نیز تماشا می‌کنید.

فاصله قشم تا جنگل حرا

بهترین ساعت بازدید از جنگل حرا

جزیره قشم در جنوب ایران و در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است؛ به همین خاطر آب‌وهوای گرم و شرجی دارد. بنابراین سفر در فصل‌های گرم سال بسیار توصیه نمی‌شود. اما فصل‌های خنک سال مثلا اواخر پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به جزیره هستند؛ زیرا دمای هوا ملایم و خنک است.

به طور کلی زمان سفر به جنگل حرا را جزر و مد دریا تعیین می‌کند. جزرومد دریا معمولا هر 6 ساعت یک بار رخ می‌دهد. پس باید پیش از سفر میزان جزر و مد دریا توسط کارشناسان مشخص شود تا تغییرات جان‌ شما را به خطر نیاندازد.

همچنین قایق‌ران‌های حرفه‌ای نیز می‌توانند در رابطه با بهترین زمان بازدید از جنگل حرا به شما کمک کنند. زمان بالا آمدن ماه دریا بالا می‌آید پس بهتر است از صبح تا بعدازظهر پیش از غروب خورشید به جنگل سفر کنید.

برای رزرو تفریحات قشم در روم تور کلیک کنید.

بهترین ساعت بازدید از جنگل حرا

هزینه قایق جنگل حرا

هزینه قایق برای ورود به جنگل حرا نفری 15000 تومان است و از آنجایی که هر قایق 6 نفر ظرفیت دارد پس هزینه کل یک قایق برای دربست کردن 90 هزار تومان می‌شود. برای اجاره قایق به اسکله سهیلی بندر لافت یا روستای طبل بروید.

هزینه قایق جنگل حرا

حیوانات جنگل حرا

جنگل حرا در قشم از جمله مکان‌ها و زیستگاه‌های امن برای زندگی حیوانات مخصوصا پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. معروف‌ترین پرندگانی که در این جنگل‌ وجود دارند شامل حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی می‌شوند.

به علاوه مرغ ماهی‌خوار، حواصیل، لک‌لک، مرغابی و مرغ دریایی از دیگر پرندگان جنگل حرا محسوب می‌شوند. وجود انواع دوزیستان، آبزیان، خرچنگ، مارماهی، شیلو، کلینگ و انواع قورباغه نیز در این جنگل قابل مشاهده است.

حیوانات جنگل حرا

کلام پایانی

در این مطلب یک تور مجازی به جزیره قشم و جنگل حرای آن داشتیم. گفتیم که سفر به این جزیره در فصل‌های خنک جذابیت بیشتری دارد و در کنار زیبایی‌های آن می‌توان از طبیعت و هوای دلنشین آن لذت برد.

پس بهتر است برنامه سفر خود را برای پاییز تا اواخر فروردین بچینید. این جزیره شکوه عظمتی که دارد برای عکاسی و ثبت لحظات خوش گزینه مناسبی خواهد بود. علاوه بر عکاسی قایق سواری و لذت بردن از تماشای حیوانات جنگل از دیگر مزایای سفر به جزیره است.