هرمز کجا بریم؟ 24 تا از معروف ترین جاهای دیدنی هرمز

جاهای دیدنی هرمز به نوبه خود زیبا هستند و بعضی از آنها داستان‌های جالبی برای گفتن دارند. با روم تور همراه شوید تا شما را به سفر در دل این جزیره ببریم.

هرمز کجا بریم؟ 24 تا از معروف ترین جاهای دیدنی هرمز
جزیره هرمز

کافی است کمی اهل سیروسفر در اقصا نقاط ایران باشید تا بدانید سراسر این سرزمین پر‌ از جا‌های دیدنی زیبا و منحصر‌به‌فرد است؛ اما به جرات می‌توان گفت نگین تمام این زیبایی‌ها یک جزیره دایره‌ای‌شکل در جنوب کشور است. جزیره هرمز جزیره‌ای اسرارآمیز در دل خلیج‌فارس است که در سفر به جنوب ایران نمی‌توان از رفتن به آن چشم‌پوشی کرد.

بهترین جاهای دیدنی هرمز شامل جزیره لارک، معدن خاک سرخ، دره مجسمه، دره رنگین کمان، خانه تاریخی جری پولاک، قلعه تیس، جنگل حرا، برج گلک و ساحل سرخ هرمز است.

هر یک از جاهای دیدنی هرمز به نوبه خود تماشایی و زیبا هستند و بعضی از آنها داستان‌های جالبی را برای گفتن دارند؛ بنابراین با روم تور همراه شوید تا شما را به یک سفر هیجان‌انگیز در دل جزیره هرمز ببریم.

۱. گنبد نمک هرمز؛ یک جاذبه گردشگری با قدمت زیاد

یکی از زیبا‌ترین جاهای دیدنی هرمز که علاوه بر جاذبه گردشگری، ارزش اقتصادی نیز دارد گنبد نمک هرمز است. علت پدیدآمدن گنبد نمک هرمز حرکت لایه‌های بزرگ نمکی زیرزمینی به سمت سطح زمین در طول سالیان دراز است.

امروزه در سراسر ایران به‌خصوص نواحی گرمسیر مثل استان فارس، سمنان و هرمزگان گنبد‌های نمکی بسیاری وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی از آنها دیدن می‌کنند؛ اما به‌جرات می‌توان گفت گنبد نمکی جزیره هرمز یکی از زیباترین گنبدهای نمکی در ایران است. جالب است بدانید سن این گنبدهای نمکی از دوران ژوراسیک قدیمی‌تر است.

آدرس: استان هرمزگان، شهرستان بستک، بین روستای فتویه و شیخ حضور، گنبد نمک بستک

۲. جزیره لارک

مطمئنا در میان جزایر خلیج‌فارس، جزیره کیش و قشم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند؛ اما اگر به دنبال یک مکان بکر و دست‌نخورده برای سفر خود هستید جزیره لارک می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد. مساحت جزیره لارک ۷۷ کیلومترمربع است و در ۲۲ کیلومتری جزیره هرمز قرار دارد.

افراد زیادی در جزیره لارک زندگی نمی‌کنند و تنها چند کمپ ساده در این جزیره وجود دارد؛ اما به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری زیاد مثل گورستان تاریخی، جزیره لارک یکی از گردشگر‌پذیر‌ترین مکان های دیدنی جزیره هرمز به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به جزیره لارک را دارید حتما شب را در آنجا بمانید؛ زیرا جزیره لارک یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی هرمز در شب است.

آدرس: جزیره لارک در ۱۶ کیلومتری جزیره قشم و ۲۲ کیلومتری جزیره هرمز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به هرمز

۳. معدن خاک سرخ؛ جزیره ای با خاک های رنگین

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هرمز معدن خاک سرخ است. در این منطقه خاک جزیره هرمز به رنگ سرخ است به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از معدن خاک سرخ هرمز دیدن می‌کنند. جالب است بدانید خاک جزیره هرمز بعد از اسپانیا یکی از باکیفیت‌ترین خاک‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. عمده خاک جزیره هرمز در رنگ‌هایی نظیر صورتی، آبی، سبز و سفید وجود دارد و مردم بومی جزیره از این خاک‌ها برای نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، جاده کرانه،۹ کیلومتری منطقه مسکونی، معدن خاک سرخ

بیشتر بخوانید: سواحل نقره ای هرمز

۴. غارهای دریایی؛ اسرارآمیز‌ترین جاذبه جزیره

یکی از بی‌نظیر‌ترین و متفاوت‌ترین جاهای دیدنی هرمز غار‌های دریایی هستند که در خط ساحلی جنوب و جنوب غرب جزیره در کنار کوه و ارتفاعات سنگی قرار دارند. در دل غار‌های دریایی جزیره هرمز می‌توانید به صدای امواج دریا و انعکاس آنها درون غار گوش فرا دهید و از فضای زیبا و منحصر‌به‌فرد غارها لذت ببرید. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از زیبا‌ترین و دیدنی ترین جاذبه های هرمز عکس بگیرید رفتن به غار‌های دریایی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، جنوب و جنوب غرب جزیره هرمز

۵. خانه تاریخی جری پولاک؛ هنر یک معمار اهل کشور چک

اگر به آثار تاریخی علاقه‌مند هستید می‌توانید خانه تاریخی جری پولاک را در لیست دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره هرمز قرار دهید. این بنا توسط جری پولاک هنرمند اهل کشور چک در دوران پهلوی ساخته شده است. خانه تاریخی جری پولاک در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به شماره ۴۵۹۸ به ثبت رسیده است.

متأسفانه به دلیل شرایط اقلیمی جزیره هرمز و ساخت بنا از چوب و ساقه‌های گیاه چندل کل بنا توسط موریانه ‌از بین رفته بود؛ اما به همت سازمان میراث‌فرهنگی، خانه تاریخی جری پولاک بارها مرمت شده است. لازم به ذکر است که با وجود مرمت‌های فراوان این خانه تاریخی همچنان جزو زیباترین جاهای دیدنی هرمز به شمار می‌رود.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، خانه تاریخی جری پولاک

۶. ساحل چند درخت

یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمز ساحل چند درخت است که در نزدیکی ساحل سرخ جزیره هرمز قرار دارد. علت نام‌گذاری این ساحل وجود یک درخت در جزیره است. لازم به ذکر است که این درخت به دلیل یک طوفان شدید از ریشه جدا شده و روی زمین افتاده بود که باهمت شهرداری و مردم طبیعت دوست جزیره دوباره احیا شد.

ساحل چند درخت جزو بکر‌ترین جاذبه های گردشگری هرمز به شمار می‌رود؛ بنابراین گردشگرانی که می‌خواهند در سکوت به صدای امواج دریا گوش دهند می‌توانند ساحل چند درخت را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، بلوار امام خمینی، بلوار خلیج‌فارس، ساحل چند درخت

۷. ساحل مفنق؛ زیباترین ساحل در شب های جزیره هرمز

اگر نقشه جاهای دیدنی جزیره هرمز را باز کرده‌اید و به دنبال بی‌نظیرترین، زیباترین و بهترین جاهای دیدنی هرمز هستید بهتر است ساحل مفنق را از دست ندهید. ساحل زیبای مفنق به‌صورت مرجانی است و گردشگران می‌توانند در این ساحل زیبا به تماشای خرچنگ‌ها و لاک پشت‌ها بنشینید.

یکی دیگر از زیبایی‌های این ساحل که در شب پدیدار می‌شود وجود فیتوپلانگتون‌ها است. فیتوپلانگتون‌ها موجودات ریزی هستند که در شب سوار بر امواجی که به سمت ساحل حرکت می‌کنند روشنایی خاصی را به ساحل مفنق می‌دهند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، بلوار خلیج‌فارس، کنارگذر خلیج‌فارس، ساحل مفنق

۸. ساحل لاک پشت ها

گردشگران و دوستداران طبیعت و موجودات دریایی می‌توانند برای تماشای لاکپشت ها به یکی از بکرترین جاهای دیدنی هرمز یعنی ساحل لاک‌پشت‌ها بروند. از اواسط اسفند‌ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه گونه‌هایی از لاک‌پشت‌ها مثل لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و لاک‌پشت‌های دریایی سبز برای تخم‌گذاری به ساحل لاک‌پشت‌ها می‌آیند؛ بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند جهت عکاسی و تماشای لاک‌پشت‌ها به این قسمت از جزیره هرمز سفر کنند.

جالب است بدانید ساحل لاک‌پشت‌ها به دلیل وجود یک صخره بزرگ که رسیدن انسان به آن را سخت می‌کند دیواره خلیج‌فارس نیز نامیده می‌شود.

آدرس: استان هرمزگان جزیره هرمز، بلوار امام خمینی، بلوار خلیج‌فارس، ساحل لاک‌پشت‌ها

بیشتر بخوانید: بهترین سواحل قشم

۹. جعبه مداد رنگی؛ دره رنگین کمان

هرمز، به رنگارنگ بودن این جزیره مشهور است. به‌ جرات می‌توان گفت که دره رنگین کمان جذاب ‌ترین و چشم ‌نوازترین جاذبه گردشگری هرمز است. علت تنوع رنگ آن رسوبات معدنی متفاوت است که طیف‌های رنگی خاص و متنوعی را به نمایش می‌گذارد.

بسیاری از بازدیدکنندگان علت اصلی انتخاب هرمز برای سفر خود را همین رنگ‌‌های جذاب موجود در جزیره می‌دانند. رنگ‌هایی که بیشتر خود را نمایان می‌کنند، رنگ‌ های قرمز، خاکستری، زرد و مشکی هستند. هر قسمت از این رنگ‌‌ها نیز درجه تیرگی و روشنی متفاوتی دارد.

۱۰. دره مجسمه؛ دره تندیس ها

دره مجسمه یکی از بهترین جاهای دیدنی هرمز برای عاشقان عکس است. پس از حدود ۳۰ دقیقه پیاده ‌روی تا ساحل به دره مجسمه می ‌رسید. شاید دلیل انتخاب این اسم برایتان جالب باشد؛ چراکه محوریت نام‌گذاری آن ساخت مجسمه به دست انسان ‌ها نبوده، بلکه به دلیل عوارض زمین‌ شناختی بر روی سنگ‌های رسوبی و آهکی، سنگ‌هایی از دل آب برآمده‌اند که شکل‌های عجیب و متفاوتی به خود گرفته‌اند.

این مجسمه ‌ها برای فرزندان و ذهن خلاق آنها بسیار سرگرم‌کننده است و هر کدام بسته به ذهن کنجکاو خود شکل خاصی از حیوانات یا اشیا را در میان آن‌ ها پیدا می‌کنند. این مجسمه‌های طبیعی می ‌توانند سوژه بسیار هیجان‌ انگیزی برای علاقه‌مندان به عکاسی باشند.

دره مجسمه ها جزیره هرمز

۱۱. قلعه پرتغالی ها؛ قلعه تیس

از گذشته ‌های دور ایران همواره به دلیل شرایط خاص و استراتژیک خود در منطقه، مورد توجه استعمارگران بوده که تنگه هرمز نیز از این ماجرا مستثنا نبوده است. پرتغالی‌ها با لشکر کشی به این منطقه در صدد داشتن موقعیت استراتژیک خود در دنیا بیشتر از پیش تثبیت کنند و نتیجه این لشکرکشی‌ها اشغال هرمز به مدت طولانی بود.

بقایای قابل توجهی از آن زمان تا کنون به جا مانده که یکی از آن‌ها همین قلعه است. دیوارهای بسیار مستحکم و نیز توپ‌های مورد استفاده آنها اولین چیزهایی است که در این قلعه کشف می‌کنید. جالب توجه است که در ابتدای ورودی قلعه پرتغالی ها بازارچه محلی هرمز قرار دارد و صنایع دستی گوناگونی همچون سوزن دوزی‌های زنان جزیره وجود دارد که از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی است. آب انبار قلعه پرتغالی‌ ها بسیار مورد توجه گردشگران قرارگرفته است.

قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز

۱۲. جنگل حرا (مانگرو)

جنگل حرا از گیاهان آب شور به شمار می‌رود که در بسیاری از نقاط جزایر خلیج فارس رشد کرده است. اطراف جزیره هرمز این تنوع گیاهی را در برمی‌گیرد و نکته جالب در مورد درختان حرا این است که می‌توانند آب شور دریا را گرفته و آن را تبدیل به آب شیرین کنند.

این درختان در دمای پایین قادر به رشد و نمو نیستند و به‌ سرعت در دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد دچار آسیب‌های جدی می ‌شوند. در حالت جزر و مد قسمت‌های مختلفی از این درختان قابل مشاهده ‌اند. در حالت مد به زیر آب فرو رفته و در حالت جزر پیدا هستند، به ‌طوری که می‌توانید ریشه آن‌ها را مشاهده کنید. اگر به این جزیره سفر کرده‌اید این جای دیدنی هرمز را از دست ندهید.

جنگل حرا جزیره هرمز

۱۳. الهه نمک (غار مراقبه)

الهه نمک مکانی برای سکوت و آرامش مطلق هست. اگر می‌خواهید کمی از هیاهو به دور باشید؛ بی شک این غار بهترین گزینه است. الهه نمک یا غار مراقبه از عجایب این جزیره به شمار می‌ رود، چراکه وجود بلور نمک باعث جذب سر و صدای اطراف می‌شود و انرژی مثبتی را به محیط هدیه می‌کند. برای دسترسی به این غار لازم است از گروه غارنوردی و صخره ‌نوردی کمک بگیرید و اگر به این دو مهارت تسلط ندارید بهتر است از اماکن جذاب دیگر دیدن کنید.

۱۴. فرش خاکی؛ ساحل سنگ مرغان

فرش خاکی، هنرمندان در جزیره هرمز و با استفاده از خاک‌های رنگین این جزیره زیبا اثار هنری متفاوتی را در نقاط مختلف جزیره خلق می‌کنند. از جمله این آثار فرش خاکی است که در بازدید از هرمز به آن برخورد خواهید کرد.

فرش خاکی جزیره هرمز

۱۵. غواصی

غواصی همواره یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که علاقه‌ مندان می‌ توانند در جزیره هرمز انجام دهند. عمق مناسب و شرایط بسیار مساعد دریا در اطراف هرمز این امکان را فراهم می‌کند که علاقه ‌مندان به‌ راحتی قادر به غواصی در دریای اطراف جزیره هرمز باشند و برای اولین تجربه از شنا و غواصی در آب‌های آزاد یک پیشنهاد عالی است. اگر دوست دارید از تفریحات هرمز استفاده کنید این صفحه ما را در روم تور ببینید.

غواصی در جزیره هرمز

۱۶. جزیره هنگام؛ ترنج فرش جنوب

جزیره هنگام بی ‌شک جزو یکی از زیباترین سواحل نقره‌ فام ایران است. خاک ساحل این جزیره که با اجاره یک قایق از جزیره هرمز قابل‌ دسترسی است، به علت رسوبات مختلف به شکل براق و نقره‌ای به چشم می‌آید.

دلفین‌ها در اطراف این جزیره پرسه می‌زنند و دلنوازی می‌کنند. جای تأسف دارد که به علت رفتار نامناسب برخی گردشگران با خاک هنگام در بسیاری از مواقع اجازه پیاده شدن و دسترسی با جزیره داده نمی‌شود. اما امیدواریم برای شما مسافران عزیز که حتما امکان بازدید از این ساحل زیبا را داشته باشید.

۱۷. ساحل سرخ هرمز

خاک خاص هرمز به دلیل وجود منابع مختلف معدنی به رنگ قرمز درمی ‌آید. بخشی از سواحل نزدیک به این خاک سرخ را به اسم ساحل سرخ هرمز می‌شناسند. نکته جالب دیگری که در مورد این خاک وجود دارد، قابلیت خوراکی بودن آن است و بسیاری از بومیان از آن به ‌عنوان ادویه و چاشنی در غذاهای خود استفاده می‌کنند.

دلیل دیگر نام‌گذاری ساحل سرخ این است که با برخورد آب به ساحل قرمز رنگ، آب دریا سرخ می‌شود. دیگر استفاده این خاک در صنعت خاکسازی و صنایع دستی است. همچنین جذابیت ساحل سرخ به تماشا نشستن طلوع و غروب است، چراکه تلاقی رنگ‌ها با یکدیگر منظره بسیار جذابی را می‌سازد.

ساحل سرخ جزیره زیبای هرمز

۱۸. موزه نادعلیان

موزه دکتر نادعلیان گرچه قدمت زیادی ندارد، اما از این جهت بسیار با ارزش است که فرهنگ بومی و پربار این منطقه را برای گردشگران خارجی به نمایش می‌گذارد و به نوعی شناسنامه این منطقه است. جالب است بدانید این موزه در محل زندگی شخصی خود دکتر نادعلیان قرار دارد و بومیان هرمز این موزه را، خانه دکتر نیز می‌ نامند.

از دیگر کاربردهای موزه آموزش هنر است که بسیاری از بومیان در آنجا آموزش می‌بینند و آثار هنری خود را خلق می‌کنند. نکته بسیار حائز اهمیتی که در این موزه وجود دارد این است که درآمد حاصل از آن به حمایت از اشتغال زایی و تحصیل دختران جزیره اختصاص داده می‌شود.

۱۹. پرتگاه غروب

کمتر کسی است که شیفته تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار دریا و ساحل نباشد. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های سفر به سواحل دریایی به شمار می‌رود. پس اگر به تماشای غروب علاقه دارید، پرتگاه غروب بهترین مکان برای شماست.

شما با ایستادن یا نشستن در ارتفاعات هرمز و با تماشای آخرین بوسه ‌های خورشید بر سواحل رنگین هرمز روح خود را جلا می‌ دهید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز این تجربه دل‌نشین را از دست ندهید.

پرتگاه غروب جزیره هرمز

۲۰. کوه برفی

کوه برفی یکی دیگر از شگفتی‌های جزیره هرمز است که شاید با دیدن این اسم تعجب کنید. درواقع سفیدی‌های روی کوه برفی، برف نیستند. این کوه از بلورهای سفید نمک پوشیده شده که دیدن آن ‌همه را یاد ارتفاعات پوشیده از برف دماوند می‌اندازد.

۲۱. دشت آهوان

دشت آهوان دشتی است که اگر به عکاسی و تماشای حیوانات علاقه دارید نباید آن را از دست بدهید. در این منطقه می‌توانید گله‌های پرتعداد آهو را تماشا کنید که جست و خیز کنان به این سو و آنسو می‌ روند. حتماً دقایقی را به تماشای دشت آهوان اختصاص دهید.

۲۲. زیارتگاه خضر و مقام الیاس

زیارتگاه خضر و مقام الیاس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شمار می‌رود. این زیارتگاه بر روی صخره‌ای در کنار دریا قرار دارد. این بنای روستایی از پوشش گچی و گنبد سبزرنگ ساخته شده است. اهالی آنجا برای حاجت گرفتن به این زیارتگاه می‌روند. در نزدیکی زیارتگاه سنگ سیاه و نا منظمی وجود دارد که به مقام الیاس معروف است.

۲۳. برج گلک؛ کوه های خوراکی هرمز

گلک به لهجه شیرین هرمزگانی یعنی خاک سرخ؛ گمان می ‌رود که نام آن را به دلیل لنگر گرفتن قایق‌های بادبانی حامل گل سرخ و یا انبار شدن گل سرخ در دوران این عمارت کهن انتخاب کرده‌اند. این بنا یک دخمه بزرگ مستطیل شکل است که طاق ضربی و گنبدی شکل دارد.

۲۴. قصر بی بی گل (بی بی صورت)

قصر بی بی گل دیگر جاهای دیدنی هرمز است. این قصر در غرب هرمز قرار دارد و سبک معماری این برج درست مثل برج گلک است، اما به دلیل قرار گرفتن آن در ارتفاع، به نسبت ابعاد کوچک‌تری دارد.

اهالی هرمز این قصر را به دو خواهر نسبت می‌دهند. طبق داستان‌ها در قدیم هفت خواهر به منظقه هرمزگان آمدند که از آن‌ ها دو نفرشان به هرمز و دیگر خواهران به میناب، قشم و سایر نقاط هرمزگان رفتند و در قصرهایی که داشتند حکومت می‌کردند.

قصر بی‌بی گل (بی‌بی صورت) جزیره هرمز

 در اتمام معرفی جزیره هرمز و اماکن جذاب و دیدنی آن لازم است به چند نکته اشاره داشته باشیم تا شما مسافران عزیز بدون دغدغه و با خیال آسوده چمدان خودتان را بپیچید.

یادتان باشد که در جزیره هرمز لباس‌های خنک و راحت به همراه داشته باشید. این اهمیت در فصول گرم مثل تابستان بیشتر می ‌‌شود.

حتی اگر اهل عکس گرفتن زیاد با گوشی هم نباشید، حتما به پاوربانک احتیاج پیدا می‌کنید. از آنجا که برای گشت ‌وگذار در طبیعت جزیره دسترسی کمتری به پریز برق ‌دارید لازم بود یاد آور شویم که حواستان به این قضیه باشد. از کرم ‌های پوست و ضد آفتاب استفاده کنید تا گرما و آفتاب سوزان جزیره به پوستتان آسیب نزند. به‌خصوص اگر پوست حساسی داشته باشید.

اگر قصد دارید در کنار ساحل چادر یا کمپ بزنید بهتر است ابتدا اطلاع کافی از میزان سطح دریا در مواقع جزر و مد به دست آورید تا خدایی نکرده دچار حادثه مالی و جانی نشوید.

زمان و ساعت مناسب برای بازدید این جزیره

بهترین زمان سفر به جنوب کشور و بازدید از جزیره ‌ها در فصول سرد است، چراکه مناطق جنوبی کشور آب‌ و هوای به شدت گرم و اغلب شرجی دارند. پس نیمه دوم سال یعنی از پاییز تا زمستان، بهترین انتخاب برای سفر به جزیره هرمز و بازدید از این جزیره رنگ رنگی است.

آدرس و راه ­های دسترسی

هرمز در ۴۲ کیلومتری خلیج فارس قرار گرفته که روی نقشه به شکل مخروط دیده می‌ شود و به جز یک روستا سایر نقاط آن خالی از سکنه است. فاصله این جزیره تا بندرعباس ۸ کیلومتر است. هرمز را به دلیل موقعیت خاص و استراتژیکش، کلید خلیج فارس می‌دانند.

برای رسیدن به جزیره هرمز ۲ راه پیش رو دارید. راه اول این است که از بندرعباس و اسکله شهید حقانی پس از طی مسافت حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه خود را به جزیره برسانید. راه دوم از طریق جزیره قشم است. اگر می‌خواهید از جزیره قشم به جزیره هرمز بروید باید ابتدا خود را به اسکله شهید ذاکری برسانید و از آنجا با ۴۵ دقیقه قایق سواری به هرمز بروید.

قیمت بلیت

در هرمز هزینه‌ها زیاد بالا نیست. هزینه‌ها بستگی به میزان سلیقه و بودجه جیب شما دارد و یا اینکه چه تفریح‌هایی را برای خودتان انتخاب می‌کنید. اکثر مناطق دیدنی هرمز به‌صورت رایگان پذیرای مسافران هستند و تنها لازم است برای ورود به قلعه پرتغالی ‌ها ۲ هزار تومان هزینه کنید. برای اجاره یک‌ ساعته موتور سه چرخ لازم است ۳۰ هزار تومان و برای تور نیم‌ روزه غواصی مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. اما همه این ‌ها بستگی به سلیقه شما دارد.

هتل‌ ها و اقامتگاه های اطراف هرمز

جاهای دیدنی هرمز آن‌قدر زیاد است که در یک روز نمی‌توانید از همه آنها دیدن کرد؛ بنابراین گردشگران عزیز باید یکی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های اطراف هرمز را برای استراحت انتخاب کنند.

همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره هرمز آن‌قدر زیبا و خاص هستند که هر گردشگری را وسوسه می‌کنند تا برای یک شب هم که شده در آنها اقامت کنند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی هرمز این امکان را به شما می‌دهند تا از زندگی شهری خود فاصله بگیرید و در محیط ساده و قدیمی اوقات خود را سپری کنید.

اگر آشنایی چندانی با اقامتگاه‌ها و هتل‌های جزیره هرمز ندارید کافی است با کارشناسان ما در تیم روم ‌تور تماس بگیرید یا در وب‌سایت ما رزرو اقامتگاه در هرمز را انجام دهید.

جزیره هرمز؛ شگفت انگیزترین جایی که تا کنون دیده اید!

اگرچه سفر به جزیره هرمز و بازدید از جاهای دیدنی هرمز رنگ و بوی دیگر دارد؛ اما ما در این مقاله از روم تور تلاش کردیم شما را به یک سفر رویایی و هیجان‌انگیز در جزیره هرمز ببریم و از تاریخ غنی قلعه پرتغالی‌ها گرفته تا ساحل زیبا و بی‌نظیر سرخ، همه جاهای دیدنی هرمز را به بهترین نحو برای شما به تصویر بکشیم.

اگر روزی تصمیم گرفتید چمدان خود را ببندید و به جزیره هرمز سفر کنید تنها کافی است با کارشناسان ما در روم تور تماس بگیرید تا از اول مسیر تا پایان سفر در کنار شما باشیم‌.