اصفهان گردی همراه با مجله گردشگری روم تور

زیبایی‌های اصفهان به قدری زیاد بوده که به ‌اندازه یک سال برای لذت بردن از جای‌جای آن زمان لازم است. با مجله گردشگری روم تور همراه باشید تا یک اصفهان گردی کوتاه و مختصر داشته باشیم.

اصفهان گردی همراه با مجله گردشگری روم تور
اصفهان گردی همراه با مجله گردشگری روم تور

در سفر به اصفهان از کجا دیدن کنیم؟

اصفهان، شهری زیبا و باشکوه است که می‌توان آن را یک تصویر بدون نقص از تاریخ هنر و ذوق ایرانی دانست. اصفهان به نصف جهان معروف است چرا که از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی به اندازه نصف جهان برخوردار است. هنر کاشی کاری و معماری استفاده شده در این مکان‌ها به‌قدری زیبا و شکوهمند است که هر فردی را سر ذوق می‌آورد.  ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور، چند مکان و جاذبه‌های معروف و محبوب اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی شهر اصفهان است. این میدان دارای قدمت بسیاری بوده و شاهد بسیاری از شادی‌ها، جنگ‌ها، تنوع مردمی و... بوده است. میدان نقش جهان در همه فصل‌ها از زیبایی مخصوصی برخوردار است اما زیبایی آن در فصل پاییز دو چندان می‌شود، اگر قصد سفر به اصفهان در فصل پاییز را دارید میدان نقش جهان گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

استفاده از ماشین شخصی در این میدان کمی دشوار است و برای پارک کردن زمان زیادی را صرف می‌کنید، بهتر است ماشین خود را در کوچه پس کوچه‌های پشت میدان پارک کنید و یا از پارکینگ‌های عمومی که به همین منظور تدارک دیده‌شده، استفاده کنید. میدان نقش‌جهان در میدان امام حسین (ع)-خیابان سپاه واقع شده و به صورت شبانه روزی باز است.

آدرس میدان نقش جهان: ورودی غربی دروازه دولت، خیابان سپه (مشاهده روی نقشه)

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

مسجد شیخ لطف الله یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی اصفهان است. این بنای باشکوه در ابتدا بدون مناره و صحن ساخته شد و به ‌منظور استفاده شخصی توسط درباریان بنا شده بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد مسجد شیخ لطف الله وجود رنگ‌های متنوع اعم از صورتی، خاکی و خاکستری در دیواره‌های آن در طی روز است. این مسجد در سال ۱۳۱۰ با شماره ۱۰۵ برای اولین بار در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

شهرت مسجد شیخ لطف الله زمانی جهانی شد که تمبر مشترکی با نقش این بنا از کشور چین منتشر شد. گنبد این مسجد به‌ عنوان مدورترین گنبد در بین مساجد جهان شناخته‌ شده است. معماران و طراحان این بنای تاریخی با ظرافت و هوش خلاقانه، زیبایی معماری ایرانی-اسلامی را به تمام مردمان جهان نشان داده‌اند. این مکان در میدان امام اصفهان واقع‌شده و از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ و ۱۴ تا ۱۸ پذیرای شما خواهد بود.

آدرس مسجد شیخ لطف الله: میدان نقش جهان روبروی عمارت عالی قاپو(مشاهده روی نقشه)

پل خواجو

پل خواجو اصفهان

پل خواجو یکی از شگفتی‌های معماری ست که اغلب افراد را محو تماشای خود می‌کند. این پل زیبا در زمان حکومت شاه عباس دوم با طراحی متقارن و هنرمندانه بر روی زاینده رود طراحی و ساخته شد. این بنا با وجود عملکردهایی همچون سد و تنظیم جریان آب همواره سالم و استوار باقی مانده است. این پل در پانزدهم دی سال ۱۳۱۰ به‌ عنوان یکی از مکان‌های دیدنی اصفهان ثبت ملی شد.

ساختمان نسبتا کوچکی در قسمت میانی  پل خواجو به منظور استفاده شخصی خانواده شاه از آن، طراحی و بنا شده است. این پل در همه ساعات روز از زیبایی‌های چشمگیر منحصر به ‌فرد خود برخوردار است اما لحظه غروب و انعکاس نور خورشید در رودخانه، زیبایی محیط را دو برابر می‌کند. این بنا در انتهای جنوبی چهار باغ خواجو و در انتهای شرقی خیابان کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی قرار دارد. بازدید از این بنا در طول شبانه روز برای عموم آزاد است.

آدرس پل خواجو: انتهای خیابان کمال اسماعیل اصفهانی، امتداد خیابان خواجو، پل خواجو (مشاهده روی نقشه)

سی و سه پل

سی و سه پل

سی و سه پل، همان‌طور که می دانید یکی از نماهای اصلی شهر اصفهان  است. این بنای تاریخی یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بناهای اصفهان به‌حساب می‌آید. این پل به ‌عنوان نمادی ابدی برای اصفهان در زمان حکومت شاه عباس توسط فردی به نام الله وردی خان ساخته شد. امروزه با وجود اینکه پایه‌های سی و سه پل در حال تخریب بوده و آب زاینده رود رو به خشکی است اما همچنان دارای هیبت و شکوه بی‌نظیری است.

این بنای تاریخی در زمان‌های مختلف میزبان جشن‌ها و حوادث مختلظفی نظیر نوروز، آب پاشان و خاج شویان که جزو مراسمات مهم اصفهان محسوب می‌شوند، بوده است. سی و سه پل از ۳۳ دهانه تشکیل شده و بر سطح زمینی به عرض ۱۴ متر و طول ۲۹۵ متر بنا شده است. این پل در فاصله‌ ‎ ۱۸۰۰متری از پل خواجو قرار دارد و به صورت شبانه روزی برای بازدید عموم آزاد است.

آدرس سی و سه پل: میدان انقلاب، سی و سه پل (مشاهده روی نقشه)

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون از دیگر بناهای باشکوهی است که ساخت آن از دوره شاه عباس اول شروع شد. این بنای خاص و مجلل نمونه‌ای برای به رخ کشیدن قدرت معماری ایرانیان به جهان است. این قصر زیبا به بهشتی در قلب اصفهان شباهت دارد و کمتر بنایی نظیر آن ساخته‌شده است. این اثر تاریخی در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ با شماره ۱۰۸ به ثبت ملی رسید. این مکان نمونه واضحی از هنر بی‌نظیر ایرانیان در کاشی کاری، نقاشی، آینه‌کاری است.

این کاخ در حقیقت متشکل از بیست ستون بوده که به دلیل انعکاس تصویر این ستون‌ها در آب مقابل کاخ به چهل‌ستون رسیده است. امروزه از این بنا به ‌عنوان موزه جهت به نمایش گذاشتن آثار هنری اعم از مجموعه سفال، مجموعه آبگینه، مجموعه فرش‌های قدیمی، مجموعه انواع سنگ‌ نوشته‌ها، مجموعه آثار دوران صفویه و مجموعه آثار تاریخی و آثار دوران اسلامی استفاده می‌شود. آدرس این کاخ درمیدان امام حسین – خیابان استانداری است.

آدرس کاخ چهل ستون: نقش جهان،خیابان  دروازه دولت، خیابان سپه (مشاهده روی نقشه)

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت که به دستور شاه اسماعیل ساخته شد یکی از عمارت های وسیعی است که جزو مکان‌های حیرت‌ انگیز و شگفت‌آور شهر اصفهان به شمار می‌رود. این عمارت طی گذشت سال‌ها تغییرات بسیاری را به خود دیده و فضاهایی از آن کاسته یا به آن افزوده شده است. عمارت هشت بهشت در ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۱۳ به فهرست ثبت آثار ملی ایران اضافه شد. درختان سر به فلک کشیده باغ‌های این عمارت آرامش بسیاری را به روح و ذهن افراد تزریق می کند.

در دوران صفویه این کاخ از زیبایی رویایی و چشمگیری برخوردار بود اما در زمان حکومت قاجار دستخوش تغییراتی شد که آن تصویر رویایی و با شکوه کمی در هم شکست. عمارت هشت بهشت در خیابان چهارباغ اصفهان واقع شده و ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ برای بازدید از این باغ در نظر گرفته شده است.

آدرس عمارت هشت بهشت: خيابان باغ گلدسته، پارك شهيد رجائي (مشاهده روی نقشه)

مسجد امام

مسجد امام

مسجد امام یا مسجد شاه یکی از برجسته ترین آثار معماری ایرانی-اسلامی است. مسجد امام، مکانی زیبا و با شکوه که در دوران صفوی به دستور شاه عباس ساخته شد تا از آن به‌ عنوان هدیه‌ای به روح شاه طهماسب یاد شود. این بنای باشکوه دسترنج هنرمندان بسیاری از جمله استاد علی اکبر اصفهانی به ‌عنوان معمار مهندس، محمد علی بیک الله به ‌عنوان ناظر ساختمان و خوشنویسانی چون محمدرضا امامی، عبد الباقی تبریزی، علیرضا عباسی و محمد صالح امامی بوده که در این مکان کتیبه نگاری کرده‌اند.

مسجد امام در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۰۷ در آثار ملی ایران به ثبت رسید و مجموعه میدان نقش جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این بنا در میدان نقش جهان قرار دارد و ساعت بازدید از آن از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ است.

آدرس مسجد امام: جنوب میدان نقش جهان (مشاهده روی نقشه)

مدرسه چهار باغ

مدرسه چهار باغ

مدرسه چهار باغ یکی از حیرت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی شهر اصفهان است. این بنای با شکوه نام خود را از چهار ایوانش می‌گیرد. به‌ علاوه گردشگران بسیاری در مورد ویژگی‌های انحصاری آن سخن گفته‌اند. این مکان علاوه بر مدرسه چهار باغ به مدرسه مادر شاه و مدرسه سلطان حسین نیز شهرت دارد. این مکان آخرین بنایی است که در دوران حکومت صفویه ساخته شد. این بنا با استفاده از هنر گره چینی و کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر تصویری ماندگار را در ذهن افراد به وجود می‌آورد.

بازگشایی مجدد این مدرسه در شهریور سال ۱۳۲۰ صورت گرفت و کتابخانه قدیمی آن در سال ۱۳۲۳ به نام کتابخانه فرهنگ تبدیل شد. این مدرسه در حال حاضر جزو مدارس طلبه نشین حوزه علمیه اصفهان به شمار می‌رود. این مکان در خیابان چهار باغ شهر اصفهان واقع شده که در ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بازدید از آن آزاد است.

آدرس مدرسه چهار باغ: خیابان شیخ بهایی،خیابان چهارباغ عباسی (مشاهده روی نقشه)

منارجنبان

منارجنبان

منارجنبان یکی از حیرت‌آورترین و عجیب‌ترین بناهای اصفهان، منارجنبان است. این بنای زیبا با وجود اینکه از ظاهری ساده برخوردار بوده اما معماری ظریف و هوشمندانه آن باعث شده تا مناره‌ های آن با کمترین فشار تکان بخورند و موجب تکان خوردن کل ساختمان شوند، همین ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این مکان، محبوبیت و معروفیت آن را دو برابر کرده است. عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی در این مکان دفن شده است.

منارجنبان از دو مناره به پهنای نه متر و بلندای هفده متر تشکیل شده است. بر بلندای این مناره‌ ها کاشی‌های فیروزه‌ای و لاجوردی زیبایی به چشم می‌خورد. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، بازدید از این بنای تاریخی و زیبا را در برنامه سفر خود قرار دهید. منارجنبان در کیلومتر ۶ جاده اصفهان به نجف آباد در بلوار آتشگاه – محله کارلادان قرار دارد. ساعات بازدید از مکان از ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ در نظر گرفته شده است.

آدرس منارجنبان: بزرگراه آتشگاه، بعد از خیابان بهشت (مشاهده روی نقشه)

چهار باغ عباسی

چهارباغ عباسی

چهار باغ عباسی یکی از زیباترین چهار باغ‌های موجود در اصفهان است. این چهارباغ از سی و سه پل شروع و به سمت شمال شهر ادامه پیدا می‌کند که خیابانی سراسر از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده را تشکیل می‌دهد. در طی گذشت زمان چهار باغ دیگری به وجود آمد که آن را چهار باغ پایین نامیدند که مسیر آن از جنوب شهر اصفهان تا سی و سه پل است.

هر دو مسیر در سی و سه پل به هم متصل می‌شوند و فضایی بسیار زیبا و منحصربه ‌فرد را به وجود می‌آورند. چهارباغ عباسی در دوران قاجار دچار آسیب‌ هایی شد و تعدادی از درختان آن کنده و یا بریده شدند که با این وجود هنوز این مسیر از زیبایی‌های بسیاری برخوردار بوده و برای پیاده روی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این چهار باغ سرسبز در خیابان چهارباغ اصفهان واقع شده است.

آدرس چهار باغ عباسی: نقش جهان،خیابان شیخ بهایی،خیابان چهارباغ عباسی (مشاهده روی نقشه)

موزه کلیسای وانک

موزه کلیسای وانک

موزه کلیسای وانک  در زمان حکومت شاه عباس دوم به منظور استقرار ارامنه در شهر اصفهان بنا شد. این کلیسا یکی از مکان‌های دیدنی شهر اصفهان به شمار می‌رود که آوازه آن با تاریخ شهر پیوند خورده است. این بنای تاریخی تلفیقی از معماری اسلامی و ارمنی بوده که گنبد زیبایی بر فراز آن خود نمایی می کند. وجود نقاشی‌های هنرمندانه بر روی دیواره ‌های این کلیسا خبر از داستانی مهیج و تاریخی را می‌دهند.

در حال حاضر از این بنا به‌ عنوان مکانی مذهبی به‌ منظور انجام عبادت و اعمال مذهبی استفاده می‌شود. در کنار این کلیسا، موزه‌ای قرار دارد که با نام موزه کلیسای وانک اصفهان شناخته شده است. در این موزه آثاری با ارزش و تاریخی نگهداری می شود، یکی از معروف‌ترین آثار موجود در این موزه تار مویی است که جمله‌ای از تورات بر روی آن نقش بسته است. این بنا در ‌محله جلفا – کوچه کلیسا وانک قرار دارد.

آدرس موزه کلیسای ونک: جلفا،خیابان حکیم نظامی،خیابان کلیسای وانک (مشاهده روی نقشه)

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو یکی از چشمگیرترین و زیباترین بناهای تاریخی شهر اصفهان است. این کاخ در شش طبقه بنا شده و دقیقا در مقابل مسجد شیخ لطف الله ساخته شده است. زیبایی‌های فراوان این کاخ از بدو ورود افراد قابل مشاهده است و حس هیجان در افراد را دو چندان می‌کند. در دوران صفوی به دلیل وجود جنگ‌های فراوان آسیب‌های بسیاری به این عمارت باشکوه وارد شد اما زیبایی‌های بی ‌همتایش همچنان هر چشمی را به خود خیره می‌کند.

ساخت کاخ عالی قاپو در پنج مرحله به طول انجامید. این مراحل عبارت‌ اند از ساخت اولیه بنا، ورودی‌ها، افزودن به بنا و ساخت طبقه سوم، چهارم و نیمه پنجم، تکمیل ساختمان و افزودن طبقه آخر (سالن موسیقی)، اضافه کردن ایوان به ‌منظور افزایش طول کاخ و در آخر افزودن ۱۸ ستون به ایوان و ایجاد پله‌های شاهی و تکمیل سیستم آب‌رسانی که این بنا در میدان نقش جهان قرار دارد.

آدرس کاخ علی قاپو: میدان امام، نقش جهان (مشاهده روی نقشه)

خانه جواهری

خانه جواهری

خانه جواهری بنایی باشکوه و زیبا در شهر اصفهان است که جزو قدیمی‌ترین خانه‌های این شهر به شمار می‌رود. فرم کلی این خانه به‌ صورت مربع است که هر گوشه از حیاط آن با گلدان ‌های سفالی و گل‌های شمعدانی زینت داده شده است. این بنای دو طبقه با طراحی و معماری بسیار ظریف و خلاقانه ‌ای طراحی و ساخته شده است. این خانه به‌گونه‌ای طراحی شده که هنگام ورود به حیاط آن ناخودآگاه یاد و خاطره خانه مادربزرگ‌ ها در ذهنتان مرور می‌شود.

این بنا در خیابان ابن سینا اصفهان قرار دارد و در سال ۱۳۸۶ به کارگاه هنر و صنایع دستی اصفهان تبدیل شد. خانه جواهری دارای یک حوض در وسط حیاط و شیشه‌های رنگی و درب‌ های ارسی است، همین جزئیات ریز فضایی کاملا آرام بخش را به ارمغان آورده است. مسافران عزیز می‌توانند علاوه بر گذراندن اوقات خوش در این مکان، سوغات خود را نیز از همان‌جا فراهم کنند.

آدرس خانه جواهری: شهشهان،خیابان جعفریان (مشاهده روی نقشه)

آرامگاه بابا قاسم اصفهان

آرامگاه بابا قاسم

آرامگاه بابا قاسم خان یکی از مکان‌های دیدنی اصفهان است که شاید کمتر کسی نام آن را در میان مکان‌های دیدنی بسیار متنوع اصفهان، شنیده باشد. این بنا دارای معماری بی ‌نظیر و باشکوهی است که بازدید از آن به همه عموم توصیه می‌شود. بابا قاسم یکی از عرفای قرن هشتم بوده که به دلیل محبوبیت بسیار در بین مردم با لقب بابا خطاب می‌ شده است.

بابا قاسم که در مدرسه ‌ای در محل طوقچی تدریس می‌کرد، پس از مرگ در مقبره‌ای ساخته ‌شده توسط شاگردش (سلیمان ابی الحسن طالوت دامغانی) دفن شد. کاشی‌کاری‌های معرق، تزیینات چشمگیر، آجرچینی بی نظیر طاق شبستان و استفاده از آجر لعاب‌دار فیروزه‌ای مکانی بی‌نقص و منحصربه ‌فرد را خلق کرده است. این بنای باشکوه در چهارراه ابن‌سینا – خیابان علامه مجلسی – کوچه بابا قاسم قرار دارد.

آدرس آرامگاه بابا قاسم خان: خیابان علامه مجلسی، کوچه بابا قاسم (مشاهده روی نقشه)

باغ پرندگان

باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان یکی از زیباترین و متنوع‌ترین باغ پرندگان ایران است. این باغ که در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع واقع شده در سال ۱۳۵۷ به بهره برداری رسید. اگر به پرندگان، این خلقت زیبای خداوند و رنگ‌های متنوع و منحصربه ‌فرد هر یک از آن ‌ها علاقه دارید پیشنهاد می‌شود حتما به باغ پرندگان اصفهان سری بزنید. این باغ از ۱۶ ستون متحرک ساخته شده که هر کدام از آن‌ها حدود ۳۲ متر ارتفاع دارند.

مساحت توری آن نیز حدود ۴۰ هزار مترمربع بوده تا پرندگان بدون قفس و آزادانه در توری پرواز کنند. در باغ پرندگان اصفهان بیش از ۱۳۰ گونه پرنده زندگی می‌کند که دارای رابطه نزدیکی با انسان‌ها بوده و از وجود افراد در حوالی‌شان دچار ترس نمی‌شوند. بازدید از این باغ بزرگ و زیبا برای هر شخص در هر سن و سالی زیبا و هیجان‌انگیز است. باغ پرندگان در خیابان الفت، مجموعه ناژوان، کنار ساحل زاینده رود قرار دارد.

آدرس باغ پرندگان: ناژوان،بلوار آتشگاه،خیابان ناژوان (مشاهده روی نقشه)

کوه صفه

کوه صفه

کوه صفه، در کنار آن همه بناهای تاریخی موجود در اصفهان خوب است سری هم به تفرجگاه کوهستانی اصفهان بزنیم. این تفرجگاه مهیج و بکر از تمام امکانات رفاهی لازم برخوردار بوده و روزی سرشار از خوشی و هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این کوه علاوه بر بهره بردن از امکانات تفریحی و ورزشی می‌توانید آرامگاه شهدای گمنام این محل را نیز زیارت کنید.

قله این کوه به بام اصفهان شهرت دارد، زمانی که به قله کوه صفه می‌رسید منظره‌ای زیبا از شهر اصفهان روبه ‌رویتان قرار دارد. کوه صفه محیطی بسیار مناسب برای انجام ورزش و کوهنوردی است. در این کوه وجود امکاناتی همچون سالن بولینگ، زیپ ‌لاین و پل معلق، رستوران، دو خط تله‌کابین با منظره‌ای دیدنی، سینما ۵ بعدی آن را به مکانی پرطرفدار تبدیل کرده است. کوه صفه در بزرگراه شهدای صفه قرار دارد.

آدرس کوه صفه: خیابان شقایق، خیابان هفتم (مشاهده روی نقشه)

موزه هنرهای تزئینی

موزه هنرهای تزئینی

موزه هنرهای تزئینی یکی از بناهای زیبا و با شکوه دوران شاه عباس است. این موزه که به ‌عنوان یکی از بناهای دولت‌ خانه صفوی تاسیس شد به ‌منظور نگهداری از وسایل سوارکاری و اصطبل دولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بازدید از این بنای شگفت ‌انگیز با حیاطی دل‌چسب و درختانی سرسبز روزتان را خواهد ساخت. گچ بری، آینه کاری و تزیینات اتاق‌ها و تالارهای این عمارت به‌گونه‌ای است که هر فردی را مبهوت و خیره به خود می‌کند. در این موزه اشیایی از سراسر تاریخ به ‌ویژه دوران صفویه و قاجاریه به چشم می‌خورد.

موزه هنرهای تزئینی از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که شامل قسمت ‌هایی نظیر نگارگری، کتابت و خطاطی، آثار لاکی و روغنی، دستباف‌ها و آبگینه‌ها، آثار چوبی، آثار فلزی و سفال و چینی است. این مکان در خیابان استانداری – روبه‌روی دانشگاه پردیس اصفهان واقع شده است.

آدرس موزه هنرهای تزئینی: محله نقش جهان اصفهان، خیابان استانداری موزه هنرهای معاصر (مشاهده روی نقشه)

بازار قیصریه

بازار قیصریه

بازار قیصریه یکی از زیباترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی اصفهان است. این بازار یکی از مهم‌ترین بازارهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که در دوره صفویه ساخته شد. بازار قیصریه در سال ۱۳۱۷ در آثار ملی به ثبت رسید که تا به امروز جزو پربازدید ترین بازارهای اصفهان محسوب می‌شود. در این بازار انواع صنایع دستی اصیل به فروش می‌رسد به‌گونه‌ای که برخی مغازه‌های آن ۴۰۰ سال است که یک نوع کالا را عرضه می‌کنند.

سر در این بازار با کاشی‌کارهای بی نظیر و نقاشی‌های شاهکار، یکی از خاص‌ترین معماری‌های دوران صفویه را به خود اختصاص داده است. اگر به اصفهان سفر کردید به‌ هیچ‌ عنوان بازدید از این بنای بی‌نظیر را از دست ندهید. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از محیطی باشکوه، سوغات و انواع صنایع‌دستی اصفهان را به‌ راحتی خریداری کنید. این بازار بزرگ در خیابان حکیم واقع شده است.

آدرس بازار قیصریه: بازار،خیابان عبدالرزاق، خیابان حکیم (مشاهده روی نقشه)

مسجد جامع عتیق

مسجد جامع عتیق

مسجد جامع عتیق قدیمی‌ترین بنای تاریخی واقع در شهر اصفهان است. این بنای تاریخی و باشکوه که زیبایی و عظمتش همچنان زبان زد عموم است متعلق به دوره سلجوقیان است. این مسجد با نام‌های مسجد جمعه و مسجد جامع اصفهان نیز شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی این بنا که آن را از سایر بناهای تاریخی متمایز کرده وجود ورودی‌های متعدد است. هر یک از این ورودی‌ها قادرند فضاهای متعدد مسجد را به فضای داخل وصل کنند، موضوع جالب اینجا است که هرکدام از این ورودی‌ها در زمان و عصرهای مختلف ساخته‌شده‌اند.

بخش‌های مختلف این بنا به دلیل معماری بی‌نظیر و زیبایی چشمگیر از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار است اما بخش محراب الجایتو که به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شد هر فردی را به خود محصورمی کند. این مسجد درخیابان مجلسی واقع شده و بازدید از آن از ساعت ۹ تا ۱۸ معین شده است.

آدرس مسجد جامع عتیق:  میدان قیام، خیابان مجلسی (مشاهده روی نقشه)

کلام آخر

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی در اصفهان وجود دارد که باعث شده همه ‌ساله گردشگران زیادی به این شهر زیبا سفر کنند. در این مقاله تعدادی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارید با همکاران ما در مجله گردشگری روم تور در تماس باشید.