راهنمای سفر ۴ روزه به قشم (اقتصادی و لاکچری)

در این مطلب از روم تور راهنمای سفر ۴ روزه به قشم را گردآوری کرده ایم که می توانید با توجه به آن برای سفر به قشم برنامه ریزی کنید و از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنید.

راهنمای سفر ۴ روزه به قشم (اقتصادی و لاکچری)
راهنمای سفر ۴ روزه به قشم ( اقتصادی و لاکچری )

استان هرمزگان در جنوبی‌ترین نقطه کشور قرار دارد، بنابراین از آب و هوایی گرم و خشک برخوردار بوده و دارای اقلیمی نیمه بیابانی و بیابانی است. این استان به دلیل برخورداری از شهرهای منحصربه‌فرد بسیار و جزیره‌های معروف متعدد یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌رود. یکی از معروف‌ترین جزیره‌های هرمزگان، جزیره قشم است. در ادامه مجله گردشگری روم تور یک سفر 4 روزه به این جزیره زیبا و محبوب را برنامه ریزی می‌کنیم.

آب و هوای قشم

جزیره قشم واقع شده در تنگه هرمز در فصول مختلف سال آب و هوای متنوعی دارد. قشم با بندر عباس و خمیر، تنب کوچک و بزرگ، جزیزه لارک و هنگام همسایه است. بیش‌ترین دمای قشم در تابستون ۴۶ درجه و کم‌ترین آن در فصل‌های سرد سال به ۱۶ درجه می‌رسد. اگر قصد دارید پوست خود را تبدیل به رنگ برنزه کنید تابش مستقیم و زیاد خورشید در جزیزه قشم می‌تواند شما را به این هدف برساند.

 شما می‌توانید با دانستن اطلاعات کافی در رابطه با هزینه سفر به قشم در فصل‌های مختلف، برنامه مسافرت خود را بچینید. در صورتی که نمی‌توانید گرمای قشم را تحمل کنید بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به این جزیره سفر نکنید. فصل زمستان و پاییز بهترین موقعیت مسافرت برای کسانی است که از دمای بالا رنج می‌برند.

برنامه ریزی سفر 4 روزه به قشم (اقتصادی و لاکچری)

سفر به قشم بی شک به یکی از بهترین و خاطره انگیزترین مسافرت‌های شما تبدیل خواهد شد. این جزیره زیبا که در میان آب‌های فیروزه‌ای دریای خلیج فارس واقع شده است، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور به‌حساب می‌آید. جزیره قشم مملو از جاذبه‌های طبیعی است که سفر شما را به سفری اسرار آمیز و هیجان انگیز تبدیل می‌کند.

با توجه به این موضوع که مسافران اغلب از زمان سفر چند روزه و محدودی برخوردار هستند، پس نمی‌توانند بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی این جزیره را در برنامه خود بگنجانند. هدف ما از نوشتن این مقاله برنامه‌ریزی یک سفر چهار روزه به قشم است، به طوری که بتوانید بدون سردرگمی و با خیالی راحت از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره دیدن کنید. چنانچه قصد سفر به قشم را دارید تا پایان مقاله گردشگری روم تور با ما همراه باشید.

عکس سفر به قشم

با چه وسیله نقلیه ‌ای به قشم سفر کنیم؟

اولین موضوعی که قبل از هر سفری مطرح می‌شود، وسیله نقلیه است. شما می‌توانید با ماشین شخصی خود، یا با قطار و هواپیما به جزیره قشم سفر کنید. با توجه به اینکه این جزیره در جنوب کشور قرار دارد و با اغلب شهرها فاصله دارد، بنابراین بهترین گزینه سفر با هواپیما است. شما در هر نقطه از کشور که باشید، می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین حالت ممکن خود را به قشم برسانید.

چرا می‌گوییم که استفاده از هواپیما بهترین گزینه است؟ به این دلیل که نه تنها از مسیر خسته نمی‌شوید بلکه از ساعات باقی مانده روزتان نیز می‌توانید نهایت استفاده را کرده و به گشت و گذار بپردازید؛ اما اگر به هر دلیلی با هواپیما سفر نکردید، می‌توانید با ماشین یا قطار سفر خود را آغاز کنید.

در اینجا باید بدانید که می‌خواهید ماشین شخصی‌تان را به جزیره قشم ببرید یا خیر؟ چنانچه تصمیم داشتید با ماشین تان به قشم بروید، بایستی ابتدا خودتان را به بندر پل رسانده و سپس با پرداخت هزینه رفت و برگشت، ماشین شخصی تان را به وسیله لندینگ کرافت یا شناورهای خودرو بر به قشم انتقال دهید.

اگر قصد داشتید که بدون ماشین به جزیره قشم بروید نیز می‌توانید خودروی شخصی‌تان را در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس گذاشته و خودتان به اسکله شهید حقانی بروید. در آنجا می‌توانید با اتوبوس‌های دریایی به مقصد برسید.

عکس سفر به قشم

اقامت در جزیره قشم

پس از رسیدن به مقصد، نوبت پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت می‌رسد. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، در یکی از هتل‌ها یا بومگردی های این جزیره ساکن شوید.

پیشنهاد روم تور به شما مجتمع های اقامتی سام قشم است به دلیل اینکه این مجموعه دارای چهار اقامتگاه در چهار نقطه مختلف قشم با قیمت های متفاوت است. اگر بدنبال یک مجتمع اقامتی اقتصادی با قیمت پایین هستید این امکان را دارید که مجتمع اقامتی سام ۳ را رزرو نمایید و اگر یک مجتمع لاکچری با امکانات عالی می خواهید می توانید مجتمع اقامتی سام پلاس را رزرو نمایید.

برای رزرو ویلا، سوییت و اقامتگاه در قشم کلیک کنید.

شما می توانید بصورت آنلاین از طریق وبسایت روم تور اقدام به رزرو مجتمع های اقامتی سام قشم نمایید و در صورت هرگونه سوال با بخش پشتیبانی روم تور تماس حاصل فرمایید.

عکس مجتمع های اقامتی سام قشم

اولین روز سفر به قشم

قطعا بخشی از اولین روز سفر شما به کمی استراحت و دوش گرفتن منتهی می‌شود. پس از استراحت نوبت به بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم می‌رسد. در روز اول با توجه به فرصت کم تنها از چند جاذبه‌های دیدنی این جزیره، دیدن می‌کنیم.

با توجه به تجربه چندین ساله ما در بخش پشتیبانی روم تور و ارتباط مستقیم با مسافران جزیره قشم در اولین روز ورود به جزیره قشم ما به شما پیشنهاد می دهیم بعد تحویل گرفتن اقامتگاه و یک استراحت کوتاه برنامه های تفریحی خود را شروع کنید.

اگر به قصد خرید به قشم سفر نکرده اید ما به شما پیشنهاد می دهیم که بعد از استراحت به کمپ های اجرای تفریحات آبی قشم رفته و از این تفریحات مانند غواصی، پدل برد، جت اسکی و... استفاده کنید. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با بخش پشتیبانی روم تور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

پس از گشت و گذار و بازدید از مکان‌های دیدنی، غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می‌شود انجام داد. می‌توانید برای صرف غذا به هتل برگشته یا در رستوران‌های شیک و متعدد این جزیره، وعده‌ای را صرف کنید. از معروف‌ترین رستوران‌های این جزیره می‌توان رستوران حاج غفور، رستوران خاله، رستوران قلعه قشم، رستوران الوند، رستوران آبشار، رستوران امیران، رستوران خوان بوم قشم و رستوران شب‌های طلایی قشم را نام برد.

گشت یک روزه قشم و هنگام را از روم تور رزرو کنید.

دومین روز سفر به قشم

در روز دوم انرژی شما برگشته و می‌توانید از مکان‌های بیشتری دیدن کنید؛ بنابراین به سراغ جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد این جزیره می‌رویم.

گشت ویژه قشم و هنگام که بصورت روزانه برگزار می شود بهترین پیشنهاد برای شما است. شما قبل از سفر به قشم از طریق وبسایت روم تور و بصورت آنلاین این گشت ویژه را رزرو و یک روز پر هیجان را در قشم تجربه کنید. جهت مشاهده جزییات گشت و مکان های مورد بازدید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در ادامه برخی از جاهای دیدنی قشم در گشت ویژه را معرفی می کنیم:

  • تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در حقیقت مسیری کاملا صخره‌ای است که هرچه در آن پیش روید، صخره‌ها به هم نزدیک تر و شیب سنگ‌های کف بیشتر می‌شود. یکی از دلایل اصلی پر اهمیت بودن این مکان برای مردمان منطقه این است که تندیس سر سه نگهبان و چهار چاه آبی که در آن وجود دارد، آب شیرین بومیان را تأمین می‌کند.

آدرس: ۷۰  کیلومتری جزیره قشم، نزدیکی روستای چاهوی شرقی ( مشاهده روی نقشه )

عکس تنگه چاهکوه

  • دره ستارگان

دره ستارگان یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی جزیره قشم به شمار می‌رود که در اثر پدیده‌های فرسایشی همچون جاری شدن آب و وزش باد پدیدار گشته است. از چشم انداز خارق‌العاده و کم نظیر این مکان می‌توان به ستون‌های مخروطی و سوزنی شکل مرتفع در سراسر این دره اشاره کرد.

آدرس: جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف ( مشاهده روی نقشه )

عکس دره ستارگان

  • جنگل حرا

نوبتی هم باشد، نوبت بازدید از جنگل حرای قشم است. با ورود به این جنگل یک جنگل دریایی را در مقابل چشمانتان مشاهده خواهید کرد. در این جنگل همیشه سبز، با درختانی روبرو می‌شوید که ریشه‌هایشان سر از آب بیرون آورده‌اند. موضوع جالب اینجاست که درختان این جنگل در هنگام مد، به زیر آب دریا فرو می‌روند.

آدرس: قشم، بین جزیره قشم و بندر خمیر، تنگه خوران خلیج فارس ( مشاهده روی نقشه )

عکس جنگل حرا

  • جزایر ناز

آخرین مکانی که برای بازدید در روز دوم سفر در نظر گرفته‌ایم، جزایر ناز میباشد. این مکان در واقع از دو جزیره با سنگ های مسطح تشکیل شده است که صخره‌ها دور تا دورش را پوشانده‌اند. بازدید از این جاذبه طبیعی قطعاً به یکی از بهترین خاطره‌هایتان تبدیل خواهد شد.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم ( مشاهده روی نقشه )

عکس جزایر ناز

  • جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به‌حساب می‌آید که بازدید از آن تنها از قشم و به‌وسیله لنج یا قایق‌های تندرو امکان پذیر است. جزیره هنگام از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است که به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان ساحل نقره‌ای، سنگ مادر و دختر و تأسیسات بندر انگلیسی ها را نام برد.

علاوه بر این، جزیره هنگام دارای بازارهای سنتی متعددی است که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید. حتی می‌توانید بخشی از سوغاتی سفر خود را از این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد خریداری کنید.

آدرس: هرمزگان، جزیره هنگام ( مشاهده روی نقشه )

عکس جزیره هنگام

سومین روز سفر به قشم

برای سومین روز از سفرتان به قشم، یک برنامه هیجان انگیز را طراحی کرده‌ایم. قرار است در این روز از یک جزیره زیبا که در نزدیکی قشم قرار دارند، دیدن کنیم. گشت یک روزه جزیره هرمز که از پرطرفدارترین گشت ها محسوب می شود و روزانه صدها مسافر جزیره قشم به گشت یک روزه جزیره هرمز می روند.

مانند گشت ویژه قشم و هنگام این امکان برای شما وجود دارد که بصورت آنلاین و از طریق لینک زیر گشت جزیره هرمز را از وبسایت روم تور رزرو نمایید. این گشت معمولا از ساعت ۶:۳۰ صبح و حدودا تا ۴ بعد از ظهر طول می کشد و از تمام نقاط دیدنی جزیره هرمز مانند کوه های رنگارنگ، الهه نمک، دره مجسمه ها، ساحل سرخ و نقره ای و ... دیدن می کنید.

در بدو ورود به جزیره هرمز به رستوران می روید و یک وعده صبحانه مهمان روم تور هستید و بعد از طرف صبحانه گشت جزیره هرمز شروع می شود.

جهت اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری گشت هرمز می توانید با بخش پشتیبانی روم تور تماس بگیرید.

عکس عکس گشت یک روزه جزیره هرمز

رزرو آنلاین گشت ویژه هرمز از قشم

چهارمین و آخرین روز سفر به قشم

همه ما می‌دانیم که بسیاری از مسافران به منظور خرید به این جزیره زیبا سفر می‌کنند تا علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن، خریدی به صرفه را نیز انجام دهند. بهتراست آخرین روز از سفر چهار روزه خود را به خرید در جزیره قشم اختصاص دهید. در ادامه چند نمونه از مراکز خرید معروف و محبوب جزیره قشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار سنتی قدیمی قشم

بازار سنتی قشم همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از بازارهای قدیمی این جزیره به‌حساب می‌آید. در این بازار بزرگ می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید، تهیه کنید. مغازه‌های این بازار دارای اجناسی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف، کفش و انواع لوازم‌خانگی هستند.

آدرس: استان هرمزگان، قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد ( مشاهده روی نقشه )

عکس بازار سنتی قدیمی قشم

مجتمع تجاری سیتی سنتر یک و دو

اگر به اجناس لوکس و گران‌قیمت علاقه دارید، حتما از مجتمع‌های تجاری سیتی سنتر دیدن کنید. در این دو مجتمع علاوه بر تنوع فروشگاهی بالا، یک شهربازی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. خانواده‌ها می‌توانند پس از انجام خرید شان به این شهربازی رفته و اوقاتی را نیز صرف شادی فرزندان خود کنند.

آدرس سیتی سنتر ۱: هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان، سیتی سنتر قشم (مشاهده روی نقشه )

آدرس سیتی سنتر ۲: هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، بلوار دریا، سیتی سنتر قشم ( مشاهده روی نقشه )

عکس مجتمع تجاری سیتی سنتر یک و دو

مرکز خرید خلیج فارس قشم

جزیره قشم به فروش لوازم خانگی با قیمت مناسب شهرت دارد. بسیاری از خانواده‌ها به ویژه تازه عروس‌ها که قصد خرید جهیزیه را دارند، به این جزیره سفر می‌کنند. اگر به قصد خرید لوازم خانگی به جزیره قشم سفر کرده‌اید، حتما از بهترین مراکز خرید قشم به خصوص مرکز خرید خلیج فارس دیدن کنید. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و خانگی را نیز در خود جای داده است.

آدرس: جزیره قشم، بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس، جنب بازار بین المللی ستاره ( مشاهده روی نقشه )

عکس مرکز خرید خلیج فارس

سفر به قشم با روم تور

بسیاری از افراد نمی‌دانند که چه چیزی را به‌عنوان سوغاتی از این جزیره خریداری کنند. شما می‌توانید از بازار سنتی قدیمی قشم که در بالا نیز به آن اشاره شد، انواع سوغاتی‌های خوراکی و یا غیر خوراکی را خریداری کنید؛ اما اگر به دنبال چیزی هستید که خاص و متفاوت باشد، می‌توانید سوغاتی‌های ساخته شده با صدف، وسایل ساخته شده با شاخ و برگ درخت خرما و یا لباس‌هایی با دوخت‌های محلی را که در سراسر جزیره در دسترس هستند، خریداری کنید.

هدف ما از نوشتن این مقاله و انتشار آن در و بسایت گردشگری روم تور آشنایی با هرمزگان و برنامه ریزی یک سفر چهار روزه اقتصادی و لاکچری به جزیره قشم بود. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد سفر به این مکان زیبا را دارید ما بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا سفری راحت را تجربه کنید. در صورت به وجود آمدن هرگونه سوال با همکاران ما در ارتباط باشید.