کاملترین راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم + جاهای دیدنی

اگر قصد سفر به جزیره هنگام قشم را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب از روم تور به صورت کامل و جامع به جزیره هنگام قشم میپردازیم.

کاملترین راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم + جاهای دیدنی
هرآنچه درباره جزیره هنگام باید بدانید

جزیره قشم، این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد دارای آب و هوایی مطلوب و چهار فصل بوده که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است. برخی افراد فکر می‌کنند این جزیره با وجود مساحت کم از مکان‌های دیدنی زیادی برخوردار نیست. اما این موضوع صحیح نیست، جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی جزیره هنگام آن‌قدر زیبا و متنوع است که افراد را ساعت‌ها محو خود می‌کند.

ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور شما را با جزیره هنگام و بهترین زمان بازدید از دلفین‌ها در جزیره هنگام، بیشتر آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به جزیره هنگام قشم را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

تاریخچه جزیره هنگام قشم

همان‌طور که می‌دانید از دیرباز جزیره‌های دریای خلیج‌فارس و عمان با موقعیت استراتژیک و خاصی که داشتند موردتوجه کشور‌های استعمارگر بوده‌اند. جزیره هنگام قشم نیز با وجود مساحت بسیار کم‌ بارها مورد تجاوز کشور‌های استعمارگر قرار گرفته است.

زمانی که صفویان بر اصفهان حکمرانی می‌کردند پرتغالی‌ها جزیره هنگام را تصرف کردند و مدت زیادی بر آنجا حکمرانی می‌کردند. بعد از پرتغالی‌ها، انگلیس‌ها در زمان سلسله زندیه قصد تصرف جزیره هنگام قشم را داشتند که کریم‌خان زند مانع آنها شد؛ اما با روی کار آمدن سلسله قاجاریه انگلیس‌ها توانستند جزیره هنگام را تصرف کنند.

انگلیس‌ها معتقد بودند جزیره هنگام به دلیل داشتن سواحل عمیق برای انداختن لنگر‌ها کشتی‌هایشان بسیار مناسب است؛ بنابراین با سیاست‌های خاص و حیله‌گرانه سال‌ها این جزیره زیبا را تصرف کردند.

جزیره هنگام قشم

تسلط انگلیس بر جزیره هنگام ادامه داشت تا اینکه با روی کار آمدن حکومت پهلوی سه کشتی نظامی با نام‌های آذربایجان، گیلان و پهلوی توانستند جزیره هنگام را از اشغال نظامیان انگلیس بیرون آورند.

اگر جزیره هنگام را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید می‌توانید بقایا به‌جامانده از دوران استعمار کشور پرتغال و انگلیس را در جزیره هنگام مشاهده کنید.

مساحت جزیره هنگام قشم

همان‌طور که گفتیم جزیره هنگام در نزدیکی قشم قرار دارد و فاصله جزیره هنگام تا قشم حدود ۲ کیلومتر است. جزیره هنگام با مساحتی بالغ بر ۳۶/۶ کیلومترمربع یکی از کوچک‌ترین جزایر ایران است. اکنون حدود ۱۴۱ خانه در جزیره هنگام وجود دارد و ۶۱۵ نفر در آن زندگی می‌کنند.

شغل بیشتر مردم جزیره ماهیگیری، پرورش ماهی و میگو، راهنمای گردشگری و فروش صدف و ماهی است. مردم بومی جزیره هنگام از قبیله آل بو فلاسه هستند و بیشتر آنها با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند. جالب است بدانید جزیره هنگام قشم از نظر پدیده‌های زمین‌شناختی و موقعیت جغرافیایی اهمیت زیادی برای زمین‌شناسان دارد.

مساحت جزیره هنگام قشم

امکانات رفاهی جزیره هنگام

جزیره زیبای هنگام یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب کشور به شمار می‌رود؛ اما هنوز امکانات رفاهی چندانی در آن وجود ندارد. این منطقه کاملا بکر است و امکانات رفاهی در حد معمول در آن یافت می‌شود. سرویس بهداشتی، رستوران، فروشگاه و بوفه جزو امکانات رفاهی جزیره هنگام قشم به شمار می‌روند.

مسیر دسترسی به جزیره هنگام

مسیر دسترسی به جزیره هنگام باید از جزیره قشم خود را به اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز برسانید. در این اسکله ها می توانید بلیط بخرید و سوار قایق شوید و پس از حدود 10 دقیقه به جزیره هنگام می رسید.

از فرودگاه قشم تا اسکله کندالو ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. قایق‌ها در اسکله کندالو و شیب دراز از ساعت هشت صبح تا غروب آفتاب در حال جابه جایی مسافران هستند.

برای رزرو ترانسفر در قشم یا جزیره هنگام کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام

همان‌طور که گفتیم جزیره هنگام دارای آب و هوایی چهار فصل بوده یعنی در همه فصل‌ها از جذابیت‌های مخصوص به خود برخوردار است. اما این موضوع نیز وجود دارد که این جزیره در جنوب کشور قرار دارد و مسلما سفر به آن در فصل گرما کمی اذیت کننده است. طبق گفته گردشگران بهترین زمان برای سفر به این مکان منحصربه‌فرد، پاییز و زمستان یا حتی بهار است.

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام

جزیره هنگام در شب

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام قشم صبح زود است تا بتوانید یک روز در جزیره بمانید و نزدیک غروب خورشید به هتل محل اقامت خود در قشم بازگردید.

اما اگر می‌خواهید در جزیره هنگام قشم بمانید و باتوجه‌به کمبود امکانات یک شب را در بکر‌ترین جزیره جنوب کشور سپری کنید می‌توانید به خانه یکی از مردم محلی جزیره بروید. البته در سال‌های اخیر تعدادی اقامتگاه‌ بوم‌گردی در جزیره هنگام قشم تاسیس شده است که می‌توانید به آنها نیز مراجعه کنید.

عکس جزیره هنگام در شب

جاهای دیدنی جزیره هنگام قشم

در صورت سفر به جزیره هنگام قشم حتما از جاهای دیدنی آن دیدن کنید. در اینجا ما به بهترین جاهای دیدنی این جزیره میپردازیم.

۱. ساحل کله خماسی

اگر آدرنالین خون شما بالا است و می‌خواهید هیجان‌انگیزترین تجربه سفر خود به جزیره هنگام را رقم بزنید سری به ساحل کله خماسی بزنید. ساحل کله حماسی صخره‌ای است؛ بنابراین می‌توانید به بالای صخره‌ها بروید و به درون آب شیرجه بزنید.

البته انجام این کار به این آسانی‌ها نیست به مهارت بالا در شنا نیاز دارد. تجربه نشان می‌دهد بیشتر افرادی که به بالای صخره‌ها می‌روند جسارت پریدن از ارتفاع را ندارند و فقط از بالا سخره‌ها دریا را تماشا می‌کنند.

بهترین و تمیزترین سواحل قشم که ارزش دیدن دارند!

۲. ساحل خنیزی

اگر می‌خواهید به زیبا‌ترین و بکر‌ترین نقطه جزیره هنگام قشم بروید کافی است به قسمت شرقی آن و ساحل خنیزی بروید‌. همچنین اگر به تماشای آبزیان علاقه‌مند هستید باید عینک شنای خود را بزنید و وارد آب شوید تا بتوانید گونه‌های مختلف موجودات دریایی را در نزدیکی ساحل ببینید. البته اگر ساحل خنیزی را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کردید مراقب این طبیعت بکر باشید و در حفاظت از آن بکوشید.

۳. ساحل درخشان جزیره هنگام (ساحل نقره ای)

مگر می‌شود به جزیره هنگام رفت و ساعت‌ها به تماشای ساحل درخشان آن ننشست. این ساحل معروف‌ترین ساحل جزیره هنگام محسوب می‌شود که زیبایی بی‌نظیر و مبهوت کننده‌ای را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. ماسه‌های این ساحل نور بسیاری را در شب از خود ساطع می‌کنند به صورتی که فضای اطراف آن کاملا روشن می‌شود.

نشستن در این فضای منحصربه‌فرد و خاص برای هر شخصی رویایی است. در حال حاضر رفتن به این ساحل ممنوع شده چراکه افراد بسیاری با رفتن به این ساحل بخشی از ماسه‌های آن را به‌عنوان یادگاری با خود به منزل می‌برند غافل از اینکه این کارشان آسیب بسیار جدی را به این فضا وارد می‌کند.

ساحل درخشان جزیره هنگام

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد ساحل نقره ای قشم

۴. خاک سرخ هنگام

جزیره هنگام نیز مانند جزیره هرمز به‌خاطر خاک سرخ‌رنگش شهرت دارد. این نوع خاک که به آن گِلک می‌گویند به زیبایی هر چه بیشتر جزیره افزوده است. خاک جزیره قشم برای ساخت سنگ‌های تزیینی، ساخت‌و‌ساز اسکله، ساخت ساختمان و تاسیسات کاربرد دارد.

علاوه بر این مردم جزیره از این خاک برای تهیه نوعی غذای محلی به نام سوراغ نیز استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که به علت برداشت بی‌رویه خاک سرخ جزیره هنگام توسط گردشگران رنگ سرخ این خاک کاهش‌یافته است؛ بنابراین در زمان سفر به جزیره هنگام قشم هرگز خاک سرخ را با خود به خانه نبرید و اجازه دهید همه گردشگران بتوانند از تماشای آن لذت ببرند.

۵. نخلستان های جزیره هنگام

زمانی که صحبت از مناطق جنوب کشور به میان می‌آید ذهن‌ها ناخودآگاه به سمت نخلستان‌های جنوب کشور کشیده می‌شود؛ بنابراین کاملا واضح است که تماشای نخلستان‌های جنوب کشور و به‌خصوص جزیره هنگام یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سفر به جزیره هنگام است.

نخلستان‌های جزیره هنگام یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی جزیره هستند پس کافی است دوربین عکاسی خودتان را بردارید و از مردم بومی جزیره در مورد نخلستان‌های اطراف سوال کنید تا مسیر آن را به شما نشان دهند. خوب است بدانید نخلستان‌های جزیره هنگام قشم یکی از مهم‌ترین منبع درآمد مردم جزیره هستند.

۶. آکواریوم جزیره هنگام

در سفر به جزیره زیبای هنگام بازدید از آکواریوم جزیره را از دست ندهید. آکواریوم آبزیان در حوالی جزیره هنگام قرار دارد و جزو پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری جزیره به شمار می‌رود. آب آکواریوم جزیره هنگام آن‌قدر شفاف است که گردشگران عزیز می‌توانند با ریختن مقداری غذا در آب به تماشای آبزیان این آکواریوم بنشینند‌.

تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی و جانداران دریایی نظیر مرجان‌ها، عروس دریایی، خرچنگ‌ها و ماهیان رنگارنگ در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

۷. کشتی به‌گل‌نشسته پرتغالی‌ها

کشتی به‌گل‌نشسته پرتغالی‌ها یکی از شواهد تصرف جزیره هنگام توسط کشور استعمارگر پرتغال است. این کشتی‌ به‌گل‌نشسته ۵۰۰ سال قدمت دارند و امروزه تنها بقایای ناچیزی از آن به‌جامانده است.

زمانی که پرتغالی‌ها در زمان سلسله صفویه جزیره هنگام را تصرف کردند تجهیزات مختلفی مانند کشتی را به جزیره آوردند که بعد از پایان جنگ جهانی اول همچنان در جزیره باقی ماندند. گردشگران می‌توانند در زمان تماشای آکواریوم جزیره هنگام کشتی به‌گل‌نشسته پرتغالی‌ها را نیز ببینند.

۸. دهکده کوچک ماهیگیری

برای کسب تجربه‌های جدید و خوردن یک غذای دریایی خوشمزه می‌توانید به دهکده کوچک ماهیگیری هنگام که مشرف به ساحل اصلی جزیره است بروید.

کافی است به دهکده کوچک ماهیگیری بروید تا بتوانید انواع غذاهای دریایی را با دستور پخت مردم محلی جزیره نوش جان کنید. علاوه بر این می‌توانید از نزدیک شاهد درست‌کردن غذاها باشید و بیش‌ازپیش بافرهنگ و آداب‌ورسوم جزیره آشنا شوید.

سمبوسه میگو، دوپیازه میگو، خرچنگ و انواع ماهی جزو غذاهای محلی جزیره هنگام قشم به شمار می‌روند. خوب است بدانید علت طعم بی‌نظیر غذاهای طبخ شده توسط مردم محلی استفاده‌ از ادویه‌های مخصوص محلی است. البته استفاده از مواد اولیه تازه نیز تاثیر بسزایی در عطروطعم این غذاها دارد.

دهکده کوچک ماهیگیری

۹. پارک کروکدیل

پارک پرورش کروکدیل جزیره هنگام از سال ۱۳۸۹ کار خود را آغاز کرد. گونه‌های مختلفی از کروکدیل‌ها در این منطقه‌ حفاظت شده نگهداری می‌شدند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ این پارک به کار خود پایان داد و کروکدیل‌های آن به پارک کروکدیل نوپک منتقل شدند.

از سال ۱۳۹۲ کروکدیل ها در این پارک حفاظت شده تکثیر شدند؛ بنابراین می‌توانید برای تماشای کروکدیل‌ها مسیر قشم تا جزیره هنگام را طی کنید و به جزیره قشم سفر کنید.

۱۰. تاسیسات بندری انگلیسی ها

تاسیسات بندری انگلیسی‌ها یکی دیگر از آثار به‌جامانده از دوران تصرف جزیره هنگام توسط کشور‌های متجاوز است. انگلیسی‌ها در زمان تسلط خود روی جزیره هنگام با ساخت خانه‌ها، تلگراف‌خانه و تاسیسات مختلف مانند انبار زغال قصد داشتند تسلط خود را روی جزیره هنگام افزایش دهند.

اگر قصد بازدید از تاسیسات بندری انگلیسی‌ها را دارید بهتر است با یکی از راهنماهای محلی جزیره هم‌کلام شوید تا توضیحات کامل در مورد این جاذبه تاریخی را به شما بدهد.

۱۱. سنگ های افسانه ای جزیره هنگام

در جزیره هنگام دو سنگ وجود دارد که افسانه‌ای جالب و شنیدنی را در دل خود جای‌داده است. طبق گفته بومیان این جزیره، این سنگ‌های افسانه‌ای مادر و دختری هستند که در حال فرار از دست راهزنان بودند و از خدای خود طلب می‌کنند تا از آن‌ها محافظت کند، خداوند نیز در جواب این دعا آن‌ها را به سنگ تبدیل می‌کند تا از این ترس و دلهره رهایی یابند.

عکس واضح و محل دقیقی از این سنگ‌ها ثبت نشده از این رو برای دیدن این سنگ‌ها باید از بومیان آنجا سؤال کرده تا شما را راهنمایی کنند.

سنگ های افسانه ای جزیره هنگام

اگر علاقه مند به دیدن جاهای دیدنی بیشتری از این جزیره هستید مقاله جاهای دیدنی جزیره هنگام را از زبان محلی ها مطالعه کنید.

تفریحات در جزیره هنگام

تفریحات در جزیره هنگام بسیار متنوع و جذاب هستند. شما می توانید از سواحل زیبا و آب های آبی لذت ببرید، شنا کنید، قایق سواری کنید یا غواصی کنید. می توانید از طبیعت خیره کننده جزیره با گیاهان و حیوانات منحصر به فرد بازدید کنید، پیاده روی، دوچرخه سواری و عکاسی کنید.

با فرهنگ و تاریخ جزیره آگاه شوید و موزه ها و اماکن تاریخی را ببینید، با مردم محلی صحبت کنید یا از غذاهای محلی چشیده باشید. تفریحات در جزیره هنگام هم برای خانواده ها، هم برای زوج ها، هم برای دوستان مناسب هستند.

  • غواصی در جزیره هنگام

یکی از تجربیات زیبا و هیجان انگیز در جزیره هنگام غواصی است. این جزیره در خلیج فارس واقع شده و دارای آبهای آبی روشن و صاف است. شما می توانید با استفاده از تجهیزات غواصی و همراهی راهنمای مجرب، به کاوش دریایی بپردازید و از مناظر زیر آبی خیره کننده لذت ببرید.

ماهی های رنگین، مرجان های شکل گیر، صدف های درخشان و گاهی اوقات لاک پشت های بزرگ و دلفین های بازیگوش را می توانید در این جزیره ببینید. غواصی در جزیره هنگام یک فرصت عالی برای آشنایی با زندگی دریایی و احساس آرامش و شادابی است.

غواصی در جزیره هنگام

  • نقش حنا

یکی از محبوب‌ترین تفریحات جزیره هنگام قشم کشیدن نقوش زیبا با حنا روی دست‌وپا است. گردشگران خانم در سفر به جزیره هنگام قشم می‌توانند به نزد زنان هنرمند روستایی جزیره بروند و با پوشیدن لباس‌های اصیل جنوبی و کشیدن نقوش مختلف با حنا روی دست‌وپا بیشتر شبیه مردم محلی جزیره هنگام شوند.

کافی است یک‌بار خودتان را در لباس محلی جزیره هنگام ببینید تا عاشق آن شوید. امکان ندارد بعد از پوشیدن لباس محلی بتوانید بدون خریدن آن جزیره هنگام قشم را ترک کنید.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم مردم قشم

  • شاتل سواری و بنانا سواری

اگر به دنبال هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات جزیره هنگام قشم هستید بهتر است شاتل سواری و بنانا سواری را تجربه کنید. در شاتل سواری یک قایق موتور به‌وسیله یک طناب به یک تیوپ بادی متصل می‌شود و آن را روی آب می‌کشد.

تفاوت شاتل سواری و بنانا سواری در این است که تیوپ بنانا سواری شبیه به موز است. بهتر است بدانید هیجان شاتل سواری بسیار بیشتر از سوارشدن در قایق موتوری است؛ زیرا در شاتل سواری، تیوپ بادی روی سطح دریا کشیده می‌شود و با هر موج به بالا و پایین حرکت می‌کند. پیش از شاتل سواری و بنانا سواری بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید.

  • عکاسی در جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام بهشت افرادی است که به عکاسی علاقه‌مند هستند یا به‌صورت حرفه‌ای در این رشته تحصیل می‌کنند. مهم نیست به عکاسی از چه سوژه‌هایی علاقه‌مند هستید؛ زیرا جزیره زیبای هنگام برای همه شما یک شگفتی بزرگ دارد.

کافی است دوربین خود را بردارید و به گوشه، گوشه جزیره هنگام بروید تا عاشق این جزیره و عکس‌هایی که از گرفتید شوید. اگر هوس عکس‌گرفتن از مردم محلی جزیره را کردید حتما از آنها اجازه بگیرید؛ زیرا ممکن است از کار شما ناراحت شوند.

عکاسی در جزیره هنگام قشم

اگر به جزیره هنگام سفر کردید حتما از تفریحات این جزیره شامل غواصی، شاتل سواری و... استفاده کنید شما می توانید رزرو تفریحات قشم و هنگام را از سایت روم تور انجام دهید و از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید.

حیات وحش جزیره هنگام

جزیره هنگام قشم علاوه بر موقعیت جغرافیایی استراتژیکی که دارد زیستگاه جانوران کمیاب و نادر بسیاری نیز است؛ به همین دلیل سالانه گردشگران و طبیعت دوستان زیادی برای تماشای آنها به جزیره هنگام سفر می‌کنند. همراه ما باشید تا جانورانی که در این جزیره زندگی می‌کنند را به شما معرفی کنیم:

- جبیر

جبیر نام نوعی آهوی بومی متعلق به شبه‌قاره ایران و هند است. این حیوان در مناطق بیابانی و گرمسیر هند، افغانستان، پاکستان و ایران زندگی می‌کند.

جبیر شباهت زیادی به آهو و غزال گواتر دار ایرانی دارد با این تفاوت که جبیر جثه کوچک‌تر و بدن ظریف‌تری نسبت به آهو دارد. جالب است بدانید برخلاف آهو که تنها جنس نر آن شاخ دارد، شما می‌توانید شاخ را در دو جنس نر و ماده جبیر مشاهده کنید.

جبیر برای ادامه حیات به میزان بسیار کمی آب نیاز دارد و همین مقدار آب را هم از گیاهان و ریشه آنها تامین می‌کند. اگر به این حیوان زیبا علاقه‌مند هستید باید خیلی خوش‌شانس باشید تا بتوانید در جزیره هنگام قشم آن را مشاهده کنید؛ زیرا از انسان‌ها فرار می‌کند. جبیر می‌تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فرار کند.

- خاردم مصری

یکی از حیوانات کمیاب جزیره که تعداد کمی از آنها در دنیا وجود دارند خاردم مصری است. این خزنده از خانواده سوسمار است و طول جنس نر آن به ۷۶ سانتی‌متر نیز می‌رسد.

اعراب بادیه‌نشین در گذشته از گوشت خاردم مصری تغذیه می‌کردند و از پوست آن چرم تهیه می‌کردند. اگرچه امروزه به‌ندرت از گوشت خاردم مصری می‌خورند؛ اما هنوز هم از پوست این حیوان چرم تهیه می‌کنند.

خاردم مصری

- دلفین

یکی از محبوب‌ترین جانوران جزیره هنگام قشم دلفین‌ها هستند. این موجودات بازیگوش و بامزه از واسط پاییز تا اواسط بهار برای تولیدمثل به این جزیره می‌آیند. امروزه ۱۳ گونه دلفین در دریای خلیج‌فارس و عمان دیده شدند؛ اما در این میان دلفین‌های بینی بطری بیشتر در اطراف جزیره هنگام دیده می‌شوند.

اگر شما هم می‌خواهید شاهد شنا‌کردن و نمایش بسیار زیبای این موجودات باشید کافی است از با قایق به محل شنای این دلفین‌ها بروید. البته می‌توانید در پارک‌های آبی نیز آنها را تماشا کنید؛ اما به زیبایی تماشای آنها در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس نخواهد بود.

بهترین زمان بازدید از دلفین های جزیره هنگام صبح زود و قبل از گرم شدن هوا خود را به نزدیکی آب های جزیره هنگام برسانید و با گرم شدن هوا دلفین ها به زیر آب می روند و شانس دیدنشان کم می شود.

- لاک پشت پوزه عقابی

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی نمونه‌ای دیگر از جانوران کمیاب جزیره هنگام قشم هستند که در اسفندماه برای تخم‌گذاری به ساحل جزیره هنگام می‌آیند. لاک‌پشت پوزه عقابی جزو چهار گونه از لاک‌پشت‌های است که در خلیج‌فارس زندگی می‌کنند.

خوب است بدانید لاک‌پشت‌های پوزه عقابی بیشترین زادآوری را دارند؛ اما به دلیل اینکه مردم بومی تخم‌های آنها را برمی‌دارند در حال انقراض است. اگر شما هم به این جانوران زیبا علاقه‌مند هستید از اسفند تا اردیبهشت‌ماه به جزیره هنگام سفر کنید.

لاک پشت پوزه عقابی

غذاهای محلی جزیره هنگام

بخش خوشمزه و دل‌چسب هر سفر را غذاهای اصیل و خوش عطر و طعم آن منطقه تشکیل می‌دهد. با رفتن به جزیره قشم می‌توانید طعمی کاملا اصیل و جنوبی را تجربه کنید. غذاهای این جزیره به دست مادران خوش ذوق و مهربان پخته می‌شود. اگر در فصل ماهیگیری به این جزیره سفر کنید شانس خوردن ماهی تازه با ادویه جات مخصوص جنوب را به دست خواهید آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای محلی قشم و هنگام که ارزش امتحان کردن دارد!

سوغات جزیره هنگام قشم چیست؟

مگر می‌شود در بازارهای جزیره هنگام قشم قدم بزنید و هوس خرید سوغات جزیره هنگام را نکنید. کارشناسان ما در تیم روم تور به گردشگران پیشنهاد می‌کنند در سفر به جزیره هنگام زیورآلاتی که از ستاره دریایی و صدف ساخته شده‌اند را بخرند؛ زیرا می‌توانند گوشه‌ای از دریا و جزیره هنگام را با خود ببرند.

علاوه بر این می‌توانید ادویه‌های محلی، روغن محلی کوسه‌ماهی و موجودات تاکسیدرمی شده مانند گوش‌ماهی را به‌عنوان سوغات با خود ببرید.

سوغات جزیره هنگام قشم

بیشتر بخوانید: 14 تا از سوغات قشم که نظیر ندارند.

بازار جزیره هنگام

در مراکز خرید قشم و هنگام همه چیز رنگ و بوی خاصی دارد، از مغازه‌هایی که با مصالح بومی ساخته شده‌اند گرفته تا فروشندگان آنها که مردم بومی جزیره هستند همگی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

بازار جزیره هنگام بهترین مکان برای خرید صنایع‌دستی جزیره از زنان و مردانی است که با لباس‌های سنتی زیبا و رنگارنگ مشغول فروش اجناس خود هستند. روغن محلی، ماهی، ادویه‌های مخصوص محلی و زیورآلات ساخته شده از صدف جزو محبوب‌ترین اجناس موجود در این بازار به شمار می‌روند.

علاوه بر این بعد از یک بازارگردی طولانی می‌توانید طعم نان محلی و سمبوسه داغ خوشمزه را در این بازار تجربه کنید.

بازار جزیره هنگام

اقامت در جزیره هنگام

مکان‌های دیدنی جزیره هنگام آن‌قدر زیاد و خاص است که حتی چند روز زمان می‌برد تا از دیدن این‌همه زیبایی سیر شد. مسلما برای سفری چند روزه به اقامتگاه نیاز دارید از این رو باید به داخل جزیره بروید. جزیره هنگام از سه روستای هنگام قدیم، هنگام جدید و غیل برخوردار است.

هنگام قدیم که بدون سکنه بوده و روستای غیل نیز تنها دو خانوار دارد. اما روستای هنگام جدید دارای جمعیتی 750 نفره بوده که مناسب‌ترین گزینه برای اقامت است. در واقع کم پیش می‌آید که گردشگران در جزیره هنگام اقامت داشته باشند و اغلب سفر خود را از صبح شروع کرده و تا عصر به پایان می‌رسانند.

اگر قصد رزرو اقامتگاه، آپارتمان، سوییت و ویلا در قشم یا جزیره هنگام را دارید، به صفحه اقامتگاه ما در روم تور سری بزنید: اجاره اقامتگاه در قشم

سفر به جزیره هنگام به روم تور

جزیره هنگام، جزیره‌ای زیبا و دوست‌داشتنی است که طرفداران خاص خود را دارد. دیدن بازی دلفین‌ها از نزدیک، ساحل نقره‌ای معروف، ماهی‌های متنوع و عطر و طعم فراموش نشدنی غذاهای این جزیره سفری به یاد ماندنی را در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

بنابراین اگر به جنوب کشور سفر کردید برای رسیدن به سفری کامل و فراموش نشدنی، بازدید از جزیره هنگام را در برنامه خود بگنجانید. ما در روم تور همواره سفری راحت و دل‌چسب را برای شما رقم خواهیم زد.

آیا تاکنون تجربه سفر به جزیره هنگام قشم را داشته اید؟ خوشحال می شوییم نظرات و پیشنهادات شما را بشنوییم.