بهترین مراکز خرید قشم از نظر گردشگران در 2024

اگر به دنبال ارزان ترین مراکز خرید قشم هستید این مطلب را از دست ندهید. در اینجا به معرفی 19 تا از بهترین مراکز خرید و پاساژهای قشم پرداخته ایم.

بهترین مراکز خرید قشم از نظر گردشگران در 2024
پاساژ گردی در قشم

جزیره قشم جزو مناطق آزاد محسوب می‌شود که باکیفیت‌ترین و بهترین اجناس را با کمترین قیمت در دسترس افراد قرار داده است. اغلب افراد برای یک خرید حسابی و کامل جزیره قشم را انتخاب می‌کنند. مراکز خرید قشم متنوع و زیاد است. چنانچه انتخاب یک مرکز کار دشواری به نظر می‌رسد، فکر اینکه از کدام پاساژ و مغازه خرید کنید کمی شما را مردد می‌کند.

در خرید از این مراکز سوالاتی نظیر اینکه کدام پاساژ قیمت‌های مناسب‌تری دارد؟ جنس اصل و برندهای معروف را در کجا پیدا کنیم؟ ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور شما را با پاساژهای مختلف جزیره قشم و پاساژگردی در قشم آشنا می‌کنیم تا انتخاب سریع‌تر و راحت‌تری در خرید از این مراکز داشته باشید.

بازار قدیم قشم

یکی از بهترین پاساژهای قشم که به‌راحتی می‌توانید در آن انواع صنایع‌دستی و هنری قشم را خریداری کنید بازار قدیم قشم است. بازار قدیم قشم فعالیت خود را از سال ۱۲۹۰ آغاز کرده و بافتی سنتی و قدیمی دارد. این بازار از دالان‌ها و راهرو‌های باریک زیادی تشکیل شده است که یک احساس نوستالژیک را به گردشگران القا می‌کند.

علاوه بر خرید صنایع‌دستی و هنری قشم می‌توانید انواع پارچه، طلا، فرش، بلوریجات، لوازم‌خانگی، پوشاک، پتو، کیف و کفش را از این بازار خریداری کنید. لازم به ذکر است که بیشتر مغازه‌های بازار قدیم قشم عمده‌فروش هستند، به همین دلیل می‌توانید اجناس موردنیاز خود را با قیمت بسیار مناسب از آنجا خریداری کنید.

مطمئن باشید دست خالی از بازار قدیم قشم باز نمی‌گردید؛ زیرا در میان مراکز خرید قشم ارزان هیچ‌کدام به‌پای بازار قدیم قشم نمی‌رسند.

آدرس: قشم، میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی

برای رزرو سوییت، ویلا و اقامتگاه در قشم کلیک کنید.

پاساژ ستاره قشم

پاساژ ستاره قشم

پاساژ ستاره قشم از بهترین و پرطرفدارترین پاساژهای جزیره قشم است. مرکز خرید ستاره دارای سه طبقه بوده که در هر طبقه انواع لباس تابستانه و زمستانه، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ادکلن و مهم‌تر از همه لوازم خانگی برقی به‌راحتی در دسترس است.

برندهای معتبری در این فروشگاه قرار دارند که خیال شما را از خریدی مطمئن و با کیفیت راحت می‌کند. در پاساژ ستاره حدود ۷۰۰ فروشگاه قرار دارد که هر یک دارای نمایندگی از معتبرترین تولیدکنندگان لوازم خانگی مخصوص به خود است.

برای گشتن در این پاساژ باید چند ساعت زمان بگذارید. در حوالی این پاساژ مجتمع اقامتی سام قشم قرار دارد که برای نزدیک بودن اقامتگاه‌تان به این پاساژ، می توانید این اقامتگاه را انتخاب کنید.

در پاساژ ستاره رستوران و کافه‌هایی قرار دارد تا پس از خرید با یک لیوان نوشیدنی خنک یا خوردن غذایی خوشمزه خستگی را از تن بیرون کنید. در این مرکز خرید علاوه بر لذت بردن از خرید و خوشمزه جات آن می‌توانید به مراکز بازی موجود در آن رفته و با انجام تفریحاتی نظیر سالن بیلیارد و انواع بازی‌های کامپیوتری اوقات خوش و مفرحی را سپری کنید.

آدرس: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها (مشاهده روی نقشه)

مجتمع تجاری پرشین گلف

مجتمع تجاری پرشین گلف یکی دیگر از مراکز خرید قشم است که در ساختمان هتل پرشین گلف قرار دارد. مرکز تجاری پرشین ۱۲۰ واحد تجاری دارد که دارای تنوع محصولات زیادی هستند؛ بنابراین تمامی گردشگران با هر سلیقه‌ای می‌توانند از این مجتمع دیدن کنند و لوازم موردنیاز خود را خریداری کنند.

انواع پوشاک، لوازم آشپز‌خانه، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال و روسری در مجتمع تجاری پرشین گلف به فروش می‌رسند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مجتمع پرشین گلف را نسبت به سایر بازار خرید قشم متمایز می‌کند. امکان تماشاکردن دریا از این مرکز تجاری است.

آدرس: قشم، درگهان، میان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

مجتمع تجاری دریا

اگر به دنبال ارزان ترین مراکز خرید قشم هستید می‎توانید در سفر به قشم سری به مجتمع تجاری دریا بزنید. مجتمع تجاری دریا با بیش از ۱۵۰۰ واحد تجاری در دوطبقه یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پاساژهای خرید قشم در میان گردشگران است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مجتمع تجاری وجود هتل سینگو قشم در طبقه بالای مجتمع تجاری دریا است. گردشگران عزیز می‌توانند انواع پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، و لوازم ورزشی را با قیمت بسیار مناسب از مجتمع تجاری دریا خریداری کنند.

آدرس: قشم، درگهان، میدان انقلاب

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان جزو بازارهای عمده‌فروشی قشم به شمار می‌رود؛ اما اگر در شب سال نو در جزیره قشم حضور دارید شب بازار قشم برای شما بسیار رویایی خواهد بود؛ زیرا تمامی عمده‌فروشان این بازار اجناس خود را با قیمت مناسب و به‌صورت تک به فروش می‌رسانند.

آدرس: قشم، درگهان، میدان انقلاب

بیشتر بخوانید: بهترین سوغات قشم

بازار چینی ها در قشم

بازار چینی‌ها در قشم

بازار چینی ها در قشم تنها بخشی از پاساژ ستاره را در اختیار دارد که همه فروشنده های آن چینی هستند. اغلب افراد با شنیدن نام بازار چینی‌ها تصور می‌کنند که این بازار مخصوص چینی‌هاست، اما این‌طور نیست. شاید تصور کنید که با وجود فروشندگان چینی نمی‌توانید خریدی از آن بخش داشته باشید، اما تمام این فروشنده‌ها به زبان فارسی مسلط هستند و به‌راحتی شما را راهنمایی می‌کنند.

در این بازار اغلب وسایل دکوری و تزیینی به چشم می‌خورد. اگر به دنبال ماجراجویی هستید و آشنایی با فرهنگ و تمدن چینی‌ها برایتان جالب است می‌توانید به این بازار رفته و با هم صحبتی با فروشندگان چینی آن، خریدی جذاب را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های قشم

مرکز خرید مرجان

مرکز خرید مرجان از دو ساختمان مجزا در دوطبقه تشکیل شده است. مرکز خرید مرجان دارای واحدهای اداری، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و لوازم بهداشتی مانند صابون، خوش‌بو‌‌کننده‌ها، دستمال‌کاغذی و انواع شوینده‌ها است. قیمت اجناس موجود در این مرکز خرید نسبت به سایر مراکز خرید قشم بسیار ارزان است، به همین دلیل به مرکز خرید مرجان، لولو سنتر قشم نیز می‌گویند.

آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها

مرکز خرید پردیس قشم

مرکز خرید پردیس قشم

مرکز خرید پردیس قشم دقیقا روبروی مرکز خرید ستاره، قرار دارد که با رفتن به این مکان با یک تیر دو نشان می‌زنید و علاوه بر صرفه جویی در زمان می‌توانید در یک روز به دو پاساژ معروف قشم سر بزنید.

در این مرکز خرید چهار طبقه انواع پوشاک مجلسی و لباس زنانه بیشترین چیزی است که به چشم می‌خورد. با این حال لوازم خانگی برقی و انواع وسایل دکوری و تزیینی را نیز می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. در طبقه سوم و چهارم پاساژ پردیس رستوران‌ها و هتل مربوط به این مجموعه قرار دارد.

در طبقه همکف نیز کافی‌شاپی برای سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در نظر گرفته شده است. در اطراف مرکز خرید پردیس سوییت و ویلاهایی اجاره داده می‌شود که با اقامت در آن‌ها می‌توانید خرید راحت و باصرفه‌تری را تجربه کنید.

 آدرس: بلوار ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، رو‌به‌روی بازار بزرگ ستاره (مشاهده روی نقشه)

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی قشم

سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم  مکانی مدرن و لاکچری در قشم است. سیتی سنترهای این جزیره مناسب‌ترین گزینه برای افرادی که به دنبال مکان های این چنینی هستند، حال چرا می‌گوییم سینی سنترها! زیرا این جزیره دارای دو فروشگاه با نام‌های سیتی سنتر یک و سیتی سنتر دو است که دو پاساژ کاملا جداگانه هستند.

این دو مرکز خرید روبروی هم قرار گرفته و با یک پل هوایی به هم وصل می‌شوند. با رفتن به مراکز سیتی سنتر قشم با امکاناتی نظیر کافی شاپ، شهربازی، بولینگ، فودکورت، بازی‌های رایانه‌ای و سینما چهار بعدی روبرو خواهید شد. در این پاساژ تمام امکانات رفاهی جهت رفع خستگی بعد از خرید، تدارک دیده شده است. 

آدرس: دریا، بلوار جمهوری اسلامی (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید زمرد درگهان

مردم محلی و گردشگران مرکز خرید زمرد را بیشتر به‌واسطه قیمت مناسب پوشاک آن می‌شناسند. مرکز خرید زمرد درگهان از مغازه‌های متعددی تشکیل شده است که در کنار فروش پوشاک به فروش کیف، کفش، لوازم‌خانگی، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مشغول هستند.

مغازه داران مرکز خرید درگهان اجناس خود را هم به‌صورت تک و هم به‌صورت عمده به فروش می‌رسانند. ما در تیم پیشنهاد می‌کنیم که از بازار درگهان قشم دیدن کنید؛ زیرا اجناس این مرکز خرید علاوه بر قیمت مناسب کیفیت بسیار عالی نیز نسبت به اجناس سایر مراکز خرید قشم دارند.

آدرس: قشم، درگهان، میدان انقلاب، جنب مجتمع تجاری دریا

نخل مال درگهان

نخل مال درگهان

نخل مال درگهان از زیباترین و محبوب‌ترین مراکز خرید درگهان است. این پاساژ آنقدر وسیع است که تنها یک طبقه از آن ۲۲۴ غرفه و مغازه را در خود جای داده است. در این مرکز خرید مجلل می‌توانید انواع پوشاک‌های برند و شیک را خریداری کنید. این پاساژ پرطرفدار در محدوده خیابان ناخدا قرار دارد.

آدرس: درگهان (مشاهده روی نقشه)

الماس مال قشم

الماس مال قشم

الماس مال قشم یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید جزیره قشم محسوب می‌شود. این پاساژ زیبا دارای ۱۳ طبقه بوده و لقب کامل‌ترین پاساژ را در قشم از آن خود کرده است. هر آنچه را که از یک مرکز خرید توقع دارید در پاساژ الماس پیدا خواهید کرد.

این پاساژ تنها برای خرید کردن و بازار گردی نیست بلکه با رفتن به رستوران گردان این پاساژ که در ارتفاع ۴۵ متری ساختمان قرار دارد تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خوشمزه را به دست خواهید آورد.

دیگر دلایل محبوبیت این مرکز خرید در بین مردم می‌توان به وجود سالن اجتماعات، سالن‌های ورزشی، فوریت‌های پزشکی، پیست دوچرخه‌سواری، سینما با صدای دالبی، آلاچیق‌هایی برای رفع خستگی، آب‌نمای موزیکال، رستوران، کافی شاپ و پارکینگ اشاره کرد.

آدرس: بلوار ولیعصر، جنب خیابان ۲۲ بهمن، میدان گل‌ها (مشاهده روی نقشه)

بازار اطلس قشم

عروس خانم‌ها و تمامی افرادی که قصد خرید کیف و چمدان را دارند می‌توانند برای خرید کیف و چمدان از مراکز خرید قشم به بازار اطلس مراجعه کنند اجناس موجود در این بازار دارای تنوع زیاد و قیمت‌های مختلفی هستند؛ بنابراین با هر نوع سلیقه می‌توانید از این مجتمع خرید کنید.

علاوه بر این می‌توانید بعد از یک خرید عالی در مجتمع اطلس برای خوردن غذا و نوشیدنی به رستوران این مجتمع مراجعه کنید. لازم به ذکر است که این مرکز خرید برای رفاه حال مشتریان دارای یک پارکینگ اختصاصی است.

آدرس: قشم، درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین

مرکز خرید سیمرغ

مرکز خرید سیمرغ

مرکز خرید سیمرغ یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید قشم است. در این مرکز خرید انواع و اقسام وسایل مورد نیازتان را پیدا خواهید کرد. پاساژ سیمرغ در حوالی سیتی سنتر قرار دارد که هم‌زمان و در یک روز از هر دو مجموعه می توان دیدن کرد.

این پاساژ زیبا و باشکوه علاوه بر فروشگاه‌های مخصوص خرید، بخش‌هایی را نیز برای راحتی مهمانان خود تدارک دیده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران، کافی شاپ و سالن بیلیارد اشاره کرد.

آدرس: مرکز خرید سیمرغ، بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید نور درگهان

مرکز خرید نور درگهان

مرکز خرید نور یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در درگهان محسوب می‌شود. این پاساژ به فروش اجناس با کیفیت و ارزان شهرت دارد. در مرکز خرید نور انواع پوشاک زنانه و مردانه، کفش، لباس کودک، لوازم کودک، کیف، لوازم آرایشی، عینک، لوازم ورزشی، لوازم خواب و… به راحتی در دسترس است. این پاساژ پرطرفدار را می‌توانید در محدوده خیابان ناخدا پیدا کنید

آدرس: درگهان (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید خلیج فارس قشم

مرکز خرید خلیج فارس قشم

مرکز خرید خلیج فارس از دیگر پاساژهای مشهور جزیره قشم است که در نزدیکی مرکز خرید ستاره قرار دارد. وجود رستوران معروف خلیج فارس در طبقه چهارم این پاساژ محبوبیت آن را دو برابر کرده است. افراد پس از یک خرید حسابی می‌توانند به رستوران این مجموعه رفته و خود را به غذایی لذیذ و خوشمزه دعوت کنند.

آدرس: میدان گل‌ها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، جنب بازار بزرگ ستاره (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید ایران زمین

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که گردشگران از کارشناسان ما در تیم روم تور می‌پرسند این است که کدام بازار قشم بهتره. پاسخ این سوال کمی دشوار است؛ زیرا اکثر مراکز خرید قشم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و اجناس خود را باکیفیت مناسب و قیمت ارزان به فروش می‌رسانند.

یکی دیگر از مراکز خرید در جزیره قشم که روزانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند مرکز خرید ایران زمین است. گردشگران عزیز می‌توانند برای خرید پوشاک و لوازم ورزشی به مرکز خرید ایران‌زمین مراجعه کنند. اجناس موجود در این مرکز دارای تنوع بسیار بالایی هستند؛ بنابراین مشتریان می‌توانند از میان برند‌های داخلی و خارجی مختلف اجناس موردنیاز خود را خریداری کنند.

آدرس: قشم، درگهان، میدان انقلاب

بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم

با رفتن به بازار فردوسی قشم ارزان‌ترین خرید را تجربه خواهید کرد. این پاساژ به ‌عنوان ارزان فروش ترین مجموعه در بین مراکز خرید قشم شناخته شده است. البته به این موضوع نیز باید توجه شود که ارزان فروش بودن این فروشگاه نشان از بی کیفیتی اجناس آن نیست، بلکه اجناس اصل، با کیفیت عالی در این مرکز به فروش می‌رسد. بازار فردوسی دارای سه‌ طبقه بوده که دو طبقه اول را مراکز تجاری و طبقه آخر این مجموعه را واحدهای اداری تشکیل می‌دهد.

در این پاساژ انواع پوشاک، کفش و لوازم برقی خانگی را می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت پیدا کنید. این پاساژ نیز از امکانات رفاهی نظیر رستوران برخوردار بوده که پس از یک خرید عالی، حسابی می‌چسبد.

آدرس: بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها 

مرکز خرید دو دلفین درگهان

مرکز خرید دو دلفین درگهان

مرکز خرید دو دلفین جزو معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید درگهان است. این مرکز خرید از ۶ طبقه مجزا تشکیل شده که در هر طبقه فروشگاه‌های متنوع به چشم می‌خورد. در مجموعه دو دلفین هر چیزی که فکرش را بکنید به‌راحتی در دسترستان خواهد بود. طبقه بالای این پاساژ به قسمت فودکورت اختصاص داده شده تا افراد پس از یک خرید حسابی، برای رفع خستگی سری به این طبقه زده و دلی از عزا درآورند.

آدرس: درگهان، خیابان ناخدا (مشاهده روی نقشه)

نکات مهم در زمان خرید از بازارها و مراکز خرید قشم

اگر می‌خواهید یک خرید خوب را در مراکز خرید جزیره قشم تجربه کنید در زمان خرید به نکات زیر توجه کنید:

  • همان‌طور که خواندید هر یک از بازارها و مراکز خرید در قشم بورس لوازم و محصولات خاصی است؛ بنابراین پیش از اقدام برای خرید ببینید به چه محصولاتی احتیاج دارید.
  • درصورتی‌که قصد خرید عمده را از مراکز تجاری قشم دارید شرایط مرجوعی و برگشت کالا را سوال کنید. البته بهتر است در خرید اجناس به‌صورت تک نیز به این نکته توجه کنید.
  • در زمان خرید اجناس در قشم به مقوله اضافه‌بار نیز توجه کنید؛ زیرا در زمان بازگشت با لنج یا قطار به‌خاطر اضافه‌بار به مشکل خواهید خورد.
  • اگر می‌خواهید یک خرید ارزان را تجربه کنید بهتر است به مراکز خرید درگهان مراجعه کنید.
  • گردشگرانی که قصد خرید اجناس و محصولات برند را دارند بهتر است از نمایندگی‌های معتبر برند موردنظر خرید کنند.
  • ازآنجایی‌که اکثر محصولات خارجی از چین وارد می‌شوند بیشتر روی کیفیت کالا تمرکز کنید و نام برند را جزو معیارهای اصلی خرید قرار ندهید.
  • در زمان خرید از مراکز قشم بیشتر روی انتخاب یک مغازه و فروشگاه معتبر تمرکز کنید؛ زیرا اکثر مراکز خرید قشم در یک سطح قرار دارند.
  • در جزیره قشم نظارت خاصی روی قیمت اجناس انجام نمی‌شود به همین دلیل بهتر است قیمت اجناس را در مغازه‌های مختلف با همدیگر مقایسه کنید و سپس خرید کنید.

کلام آخر

مراکز خرید قشم و درگهان آن‌قدر زیاد و متنوع است که نام بردن تک ‌به‌تک آن‌ها ساعت‌ها زمان می‌برد. ما در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پاساژهای قشم را به شما معرفی کنیم تا در سفرتان به این جزیره زیبا دچار سردرگمی نشوید و با داشتن اطلاعات کافی پاساژ مورد نظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید سؤالات خود را از همکاران ما در مجله گردشگری روم تور بپرسید.