راهنمای سفر به کیش - (تفریحات + هزینه سفر در سال 1402)

با مطالعه راهنمای سفر به کیش روم تور اطلاعاتی فراگیر درمورد بهترین زمان سفر، دیدنی ترین جاذبه ها و سواحل و تفریحات این جزیره زیبا بدست خواهید آورد.

راهنمای سفر به کیش - (تفریحات + هزینه سفر در  سال 1402)
راهنمای سفر به کیش

نگین خلیج فارس کیش با جاذبه‌های متنوع تفریحی، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشاند. بهترین زمان مناسب برای سفر به کیش اواخر دی تا فروردین و اردیبهشت است به این دلیل که هوای بسیار مطبوع و ملایمی دارد. اگر برای خرید، تفریح و دیدن جاذبه‌های طبیعی قصد سفر دارید، ما خواندن راهنمای سفر به کیش در وبسایت گردشگری روم تور را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی جزیره کیش

جزیره‌­ کیش در آب­‌های خلیج همیشه فارس قرار دارد، بی‌شک که یکی از مقاصد خاطره‌انگیز برای سفر و از گردشگر پذیرترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. جاهای دیدنی کیش کم نیستند، به همین خاطر هرساله مسافران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. هوای سالم و پاک، آب‌های نیلگون خلیج فارس، تفریحات مهیج، آبی و غیر آبی و مراکز خرید کیش از دلایل جذابیت این جزیره است.

اگر دوست دارید درباره این جزیره بیشتر بدانید در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به معرفی و تاریخچه جزیره کیش می‌پردازیم تا ضمن آشنایی با جزیره برای سفر به آن نیز اطلاعات مفیدی به دست آورید.

جغرافیای کیش

روی نقشه ایران بزرگ در محدوده تنگه هرمز، نقشی از جزیره‌ای وجود دارد که جغرافیای جزیره کیش را به‌خوبی نشان می‌دهد. جزیره کیش در ربع اول دهانه خلیج فارس در طول سواحل 1360 کیلومتری جنوب کشور و در نزدیکی آبراه تنگه هرمز قرار گرفته است.

کیش جزیره‌ای از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکر با مساحتی به بزرگی 90 کیلومترمربع و دارای محیطی 40 کیلومتری است.

نقشه این جزیره، بیضی شکل بوده و جغرافیای جزیره کیش نشان می‌دهد که سواحل مرجانی و جزایر کوچک زیادی در انتهای آن وجود دارد. در جزیره زیبای کیش هیچ کوه یا تپه‌ای بلندی وجود ندارد و سطح جزیره کاملا صاف و در بخشی همراه با شیب است.

جزیره کیش از لحاظ موقعیت و جغرافیا در منطقه‌ای گرم و خشک قرار گرفته و تحت تأثیر آب‌وهوایی بیابانی است. به همین خاطر آب و هوای کیش به این صورت است که تابستان‌هایی طولانی و گرم و زمستان‌هایی کوتاه با آب‌وهوای ملایم دارد.

بهترین زمان سفر به کیش

اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین زمان به کیش سفر کنید راهنمای سفر به کیش را مطالعه کرده و از آن مطلع شوید. اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این ایام، کیش در بهترین آب و هوا قرار دارد؛ بنابراین اگر سفر به کیش در بهار را انتخاب کرده‌اید، بدانید سفری خاطره انگیز در انتظار شماست.

به این نکته توجه داشته باشید که فصل بهار و کیش در عید نوروز از پرطرفدارترین مسافرت‌های ایران است؛ اما اگر ارزان ترین زمان سفر به کیش مدنظرتان است ما به شما تابستان را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا هوا از فصل‌های دیگر گرم‌تر بوده و به طبع مسافران زیادی به جزیره زیبای کیش سفر نمی‌کنند.

حمل و نقل به کیش

قبل از هر چیزی وسیله‌ای که قصد دارید با آن به کیش سفر کنید را انتخاب کنید. راه‌های مختلفی برای سفر به جزیره زیبای کیش وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

هزینه سفر به کیش با هواپیما

بهترین وسیله برای سفر به کیش هواپیما است؛ زیرا راه دور بوده و قسمتی از مسیر رسیدن به کیش از دریا می‌گذرد. به این نکته توجه داشته باشید که از قبل بلیط را بخرید تا از پروازتان مطمئن باشید. پرواز کیش از اکثر شهرهای ایران نیز انجام می‌شود؛ اما تعداد پروازها متفاوت است.

در حالت کلی هزینه سفر به کیش با هواپیما به نوع ایرلاین و نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با کارشناسان ما در روم تور در ارتباط باشید و در صورت نیاز بلیط هواپیما کیش را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

مسافرت دریایی

اگر در نزدیکی سواحل جنوب ایران هستید، می‌توانید با کشتی یا فریگت به کیش سفر کنید. بنادر مختلفی از جمله بندرعباس و بندر لنگه از این خدمت استفاده می‌کنند. برای توضیحات دقیق‌تر در مورد زمان‌بندی و قیمت‌ها، می‌توانید از کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جاده

درصورتی‌که می‌خواهید از دیگر نقاط ایران به کیش سفر کنید، می‌توانید از شبکه جاده‌ای استفاده کنید. برای این منظور، شما می‌توانید از اصفهان، شیراز، تهران یا شهرهای دیگر به‌سوی بندرعباس سفر کنید و سپس از آنجا با کشتی یا هواپیما به کیش بروید. اگر دوست دارید یک سفر آروم و پر از خاطره را تجربه کنید تور کیش بهترین انتخاب برای مسافرت است.

جاذبه های تاریخی کیش

جزیره کیش به‌عنوان یک جواهر در تاریخ ایران شناخته می‌شود و دارای تنوع فراوانی از آثار تاریخی است. این جزیره به مدت قرن‌ها زمینه‌ای برای رخدادهای تاریخی مهم در ایران بوده و آثار معماری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. در ادامه به معرفی چندین از این آثار زیبا و ارزشمند می‌پردازیم.

  • شهر حریره کیش

شهر حریره را میتوان از باستانی‌ترین نقاط تاریخی جزیره کیش به شمار آورد. آثار باستانی این شهر به قرن چهارم تا دهم هجری می‌رسد و در شمال جزیره کیش واقع شده است. این منطقه اکنون به‌عنوان یکی از مقاصد تاریخی و گردشگری مهم جزیره شناخته می‌شود. مهم‌ترین آثار این شهر شامل مسجد جامع، حمام، خانه‌های اعیانی و تأسیسات آبی می‌شوند. معماری خاص و تاریخی شهر حریره، به‌ویژه در بخش صنعتی آن، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

با اینکه هدف دقیق از ساخت کانال‌های زیرزمینی و چاه‌های متعدد در این منطقه هنوز مشخص نیست، اما این عناصر جذاب تاریخی شهر حریره را تاکنون حفظ کرده‌اند. اگرچه از دیوارها و بناهای باستانی کیش چیز زیادیی باقی نمانده، ولی با توجه به منظره‌های زیبا و فاصله شهر از ساحل، هنوز هم این منطقه جزیره کیش مقصدی مهم برای دوستداران تاریخ و گردشگری به‌حساب می‌آید.

  • روستای باغو کیش

روستای قدیمی باغو یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی در جزیره کیش است. اسم این روستا از داستانی جذاب الهام گرفته شده که به یک پیرزن 100 ساله اشاره دارد. یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی این روستا، مسجد «النبی (ص)» است که در سال 981 هجری ساخته شده است. در این روستا، می‌توان درختان «لور» را مشاهده کرد که گونه‌ای خاص از درختان زیبا و تماشایی هستند.

این درختان میوه‌های قرمز رنگی به‌اندازه فندق دارند و به‌عنوان یکی از درختان کمیاب جهان شناخته می‌شوند. بومیان این روستا با غذاهای سنتی و جشن‌های خود، این منطقه را به یک مقصد گردشگری و فرهنگی تبدیل کرده‌اند. اگر به جزیره کیش سفر کرده‌اید، حتما از دیدن روستای باغو غافل نشوید.

  • خانه بومیان

اگر به‌تازگی به جزیره کیش سفر کرده‌اید و علاقه دارید فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی بومیان این منطقه را بیشتر بشناسید، خانه بومیان کیش را از دست ندهید. این خانه با تاریخی بیش از 200 سال، نمایشی زیبا از اصالت و فرهنگ بومیان جزیره کیش را به تصویر می‌کشد. صاحب این خانه در گذشته یکی از تاجران مهم مروارید بوده است. با بازدید از این خانه زیبا، علاوه بر آشنایی با تاریخ و فرهنگ این منطقه، می‌توانید لذت خوردن قهوه و خرمای خاص این منطقه را نیز تجربه کنید.

  •  خانه اعیانی کیش

این خانه به دلیل معماری و کاشی‌کاری‌های ویژه‌اش احتمالا به دوران ایلخانیان بازمی‌گردد. کاشی‌کاری‌های خاص این خانه نشان از ارتباط آن با خانواده‌های اشرافی و سلطنتی آن دوران دارد و به همین دلیل، به آن خانه اعیانی می‌گویند. مناطق مختلف خانه، از جمله آشپزخانه، ایوان و مهمانخانه جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ دارد.

سواحل کیش

قدم زدن در ساحل‌های زیبای کیش و تجربه انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر شما به این جزیره فوق‌العاده خواهد بود. جزیره کیش، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر به جنوب ایران، همه چیز را برای شما فراهم می‌کند. از جمله مراکز تفریحی گرفته تا مراکز خرید، انواع رستوران‌ها و...

بنابراین، خود را برای یک سفر بی‌نظیر به جنوب ایران و جزیره کیش آماده کنید. این بار می‌خواهیم با راهنمای سفر به کیش شما را به یک تور گشت در زیباترین سواحل کیش دعوت کنیم پس برای تجربه تفریحات منحصربه‌فرد هر ساحل آماده باشید.

ساحل میرمهنا

آدرساستان هرمزگان، کیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش

ساحل میرمهناست، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سواحل کیش بوده و از نظر امکانات و ویژگی‌ بسیار شگفت‌آور است. این ساحل یکی از طولانی‌ترین سواحل جزیره به شمار می‌رود و برای انواع فعالیت‌ها مناسب است. در ساحل میرمهنا، شما می‌توانید از قدم زدن و دوچرخه‌سواری گرفته تا شکم‌گردی و تجربه غذاهای دریایی لذت ببرید. همچنین در مجموعه‌های تفریحی این ساحل، انواع تفریحات آبی را تجربه کنید یا در نزدیکی آن به خرید در مراکز خرید بپردازید.

ساحل مرد ماهیگیر

آدرس: استان هرمزگان، ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

این ساحل نام خود را از مجسمه بزرگ مرد ماهیگیر می‌گیرد که از لحاظ ابعاد دومین مجسمه بزرگ در ایران محسوب می‌شود. علاوه بر مجسمه مرد ماهیگیر، در اینجا می‌توانید گیاهان بومی مختلف مثل نخل، لوز، کرت و گز را نیز مشاهده کنید. ساحل مرد ماهیگیر به‌عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای شنا و آبتنی نیز شناخته می‌شود.

ساحل درختان نارگیل کیش

آدرس: شرق جزیره کیش

چشمان خود را ببندید و تصویری مثل تصاویری که از سواحل زیبای کشورهای آسیای شرقی دیده‌اید، تصور کنید. حالا فکر کنید که برای رسیدن به چنین جای زیبایی نیاز به سفرهای طولانی و پرهزینه ندارید. این ساحل جایی است که از دیدن آن سیر نخواهید شد. ساحل نارگیل کیش، با آب شفاف و پر از درختان نارگیل، با امکانات اقامتی و تفریحی بالایی پذیرای شماست. هنگام ورود به این ساحل، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. غروب آفتاب در این ساحل یکی از تماشایی‌ترین تصاویری است که می‌توانید با چشم خود ببینید.

ساحل هور کیش

آدرس: جزیره کیش، میدان هور

یکی از سواحل جذاب و آرامش‌بخش در جزیره کیش، ساحل هور است. اینجا به‌عنوان یک مقصد بی‌نظیر برای تماشای غروب و طلوع آفتاب و لذت بردن از طبیعت زیبای جنوب ایران شناخته می‌شود. همچنین برای علاقه‌مندان به شنا، غواصی و ماهیگیری نیز فرصت مناسبی است.

اگر به دنبال تجربه طبیعت دنج و زیبا در جزیره کیش هستید، ساحل هور یکی از بهترین انتخاب‌هاست که می‌توانید برای سفر خود در نظر بگیرید و از لحظاتی خاطره انگیز لذت ببرید.

تفریحات کیش

اگر دلتان می‌خواهد تعطیلات خود را به یک تجربه خاص و خاطره‌انگیز تبدیل کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، چمدان خود را برای سفر به جزیره کیش ببندید! تفریحات کیش برای افراد با سلیقه‌ها و تمایلات مختلف طراحی شده‌اند.

آیا عاشق تفریحات هیجان‌انگیز هستید؟ یا شاید بازدید از جاهای تاریخی و فرهنگی جزیره کیش را ترجیح می‌دهید؟ در هر صورت، سفر به این جزیره به شما فرصتی برای تجربه لذت‌بخش و وصف‌نشدنی خواهد داد.

برای اینکه بتوانید از تفریحات کیش به خصوص کشتی تفریحی های هیجان انگیز این جزیره استفاده کنید، می توانید همین الان رزرو تفریحات کیش را از روم تور انجام دهید و از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید.

غواصی از مهم‌ترین تفریحات آبی کیش

حتی اگر شنا را بلد نباشید، باز هم می‌توانید غواصی در آب‌های خلیج‌ فارس را تجربه کنید! در حال حاضر، کلوپ‌های غواصی فعال در سواحل کیش شامل ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی وجود دارند. در این کلوپ‌ها، می‌توانید مربی‌های حرفه‌ای را بیابید که به گردشگران اصول اولیه غواصی را آموزش می‌دهند.

 اسنورکلینگ

برای شروع اسنورکلینگ، به یکی از جاهای تفریحی در ساحل سیمرغ بروید و بلیط مورد نظر را تهیه کنید. سپس شما نیاز به یک عینک مخصوص و تجهیزات غواصی کم‌عمق دارید که توسط کلوپ اسنورکلینگ در اختیار شما قرار داده می‌شوند. با یک ساعت اسنورکلینگ، می‌توانید انواع ماهی‌های کوچک، حلزون‌ها، صدف‌های دریایی و موجودات زیبا را در آب‌های کم‌عمق جزیره کیش ببینید. این تجربه برای همه افراد بالای ۶ سال با هر جنسیتی مناسب است.

 فلای ‌بورد

فلای بورد، یکی از جدیدترین تجربه‌های هیجان‌انگیز در کیش است. اگر هوس دارید روی آب‌های خلیج فارس پرواز کنید و در آب شیرجه بزنید، بلیط فلای بورد گزینه مناسبی برای شماست. در این تفریح، شما با وسیله‌ای که به جت‌ اسکی وصل شده است، چند متری از سطح دریا ارتفاع می‌گیرید و حرکات نمایشی شگفت‌انگیزی را انجام می‌دهید.

اسکی روی آب

اسکی روی آب به دو شکل اسکی با قایق موتوری و اسکی با کابل برقی (کیبل اسکی) انجام می‌شود که بیشتر مواقع هزینه اسکی با قایق موتوری مقداری بیشتر از اسکی با کابل برقی است. در این تجربه، شما روی تخته اسکی می‌ایستید و یک طناب را می‌گیرید که به یک قایق موتوری یا برج‌های کیبل اسکی متصل است. سپس به مدت ۱۲ دقیقه روی آب اسکی می‌کنید. سرعت اسکی روی آب بستگی به وزن و سن شما دارد و ممکن است با سرعتی از ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کنید.

چتر پاراسل

آیا دوست دارید بر فراز دریا پرواز کنید و همزمان پرندگان دریایی را تماشا کنید؟ در این صورت، چتر پاراسل کیش می‌تواند یک گزینه هیجان‌انگیز برای شما باشد. در این تفریح دوست‌ داشتنی، شما سوار چتری شبیه به بالن می‌شوید که به یک قایق موتوری وصل است.

در برخی مواقع، با اجازه ناخدا، قایق حرکت می‌کند و با حرکت پرشتاب، شما دقایقی پرواز روی آب را تجربه می‌کنید. با خرید بلیط چتر پاراسل کیش، ۴۵ دقیقه قایق‌سواری و ۶ دقیقه پاراسل‌ سواری را تجربه خواهید کرد.

لوکس ترین مراکز خرید کیش

مراکز خرید پردیس، کوروش برند سنتر، ونوس و مروارید به‌عنوان جواهرات گردشگری در جزیره کیش فرصتی عالی برای تجربه خرید در مراکز متنوع و مدرن فراهم می‌کنند. مراکز خرید کیش با تنوع فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، برنامه‌های تفریحی و رستوران‌های متنوع لحظات شادی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

جزیره زیبا و توریستی کیش، به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران، بسیاری از گردشگران را با فرهنگ و تجربه‌های جدید آشنا می‌کند. از دیدن جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه سبز و باغ‌های پرآب و گلخانه‌های تازه‌ترین محصولات گل‌ها و گیاهان تا تجربه خرید در مراکز مدرن و پویا، کیش را به انتخابی عالی برای گردشگران تبدیل کرده است.

بهترین رستوران های کیش

جزیره کیش به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران از لحاظ طبیعی، فرهنگی و خوراکی شناخته می‌شود. در ادامه، رستوران های کیش برای خوردن غذاهای خارجی و غذاهای سنتی کیش را معرفی می‌کنیم:

  • رستوران معین: این رستوران به غذاهای دریایی معروف است و منوی متنوعی از ماهی‌های تازه و خوشمزه ارائه می‌دهد. محیطی زیبا و دلنشین دارد.
  • رستوران رندوفرانکو: این رستوران ایتالیایی در کیش برنده جوایزی در زمینه غذاهای ایتالیایی بوده که از پیتزا و پاستا گرفته تا همه‌چیز در اینجا بسیار خوشمزه و دلچسب است.
  • رستوران آلونک: این رستوران با منویی ژاپنی و آسیایی به همراه طراحی زیبا و منحصربه‌فردش باعث جذب گردشگران می‌شود. سوشی و ساشیمی از جمله غذاهای محبوب این رستوران هستند.
  • رستوران آکواکافه: اگر به دنبال یک ترکیب از غذا و تجربه نشستن در کنار دریا هستید، این رستوران در کنار دریا واقع شده و غذاهایی متنوع و خوشمزه ای به شما ارائه می‌دهد.

هتل‌ های کیش

رزرو هتل کیش یکی از مراحل مهم و ضروری است. جزیره کیش که در کنار ساحل خلیج فارس واقع شده، از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در ایران است و هتل‌های متنوع و با کیفیتی را به گردشگران ارائه می‌دهد. سایت روم تور به عنوان راهنمای سفر به کیش به شما این امکان را می‌دهد که از تمامی قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به هتل‌های کیش با خبر شوید.

همچنین در این سایت گردشگری می‌توانید به‌سادگی قیمت‌ها را مقایسه کنید و بهترین گزینه و ارزان‌ترین هتل را برای اقامت خود انتخاب دهید. از هتل‌های اقتصادی گرفته تا هتل‌های لوکس و همچنین هتل‌هایی با امکانات تفریحی، همه‌چیز در سایت ما وجود دارد تا تجربه شما از این سفر به یک تجربه فراموش‌ نشدنی تبدیل شود.

در صورتی که تمایل داشنید یک شب را در جزیره کیش سپری کنید، می توانید اجاره اقامتگاه در کیش را از روم تور انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله به سوالات شما درباره جزیره کیش پاسخ دادیم. اگر شما نیز به دنبال تجربه‌ای جذاب و خاص در یک جزیره زیبا هستید، سفر به کیش ممکن است گزینه مناسبی باشد.

آیا تاکنون تجربه سفر به این جزیره زیبا را داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما دیگر مخاطبان ما در میان بگذارید.همچنین در صورتی که نیاز به خدمات، تفریحات، ترانسفر، تور و اقامتگاه در قشم داشتید می‌توانید همین الان آن را در سایت روم تور رزرو کنید.