جاهای دیدنی کیش + 50 تا از مکان های جذاب دیدنی

جاهای دیدنی کیش که حتما پیشنهاد می کنیم. در مجله روم تور به صورت کامل و جامع به مقاصد بسیار لاکچری و پرطرفدار این جزیره به همراه عکس، آدرس و اطلاعات پرداخته ایم.

جاهای دیدنی کیش + 50 تا از مکان های جذاب دیدنی
جاهای دیدنی کیش

جزیره تفریحی کیش در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع شده و یکی از جزایر زیبای خلیج فارس در ایران است. این جزیره با وسعتی حدود ۹۱٫۵ کیلومترمربع، از سمت شرق با تنگه هرمز، از سمت جنوب با کشور امارات متحده عربی و از سمت غرب با کشورهای بحرین، قطر و عربستان همسایه است.

هر سال بیش از چند میلیون گردشگر از داخل و خارج کشور به این جزیره سفر می‌کنند. از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گرفته تا مراکز تفریحی، ساحل‌های زیبا و مراکز خرید مدرن، همه چیز در این جزیره وجود دارد. در ادامه مجله وبسایت گردشگری روم تور به این جزیره زیبا و جاهای دیدنی کیش را بیشتر معرفی خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید.

جاذبه های تاریخی کیش

هر شهری دارای آثار تاریخی خاص خود است که تاریخ و فرهنگ آن شهر را به تصویر می‌کشد. کیش نیز به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، آثار تاریخی ویژه‌ای دارد. باتوجه‌به تاریخ معاصر ایران، کیش به‌عنوان یک جزیره مهم در جغرافیای کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل آثار تاریخی مهمی نیز دارد.

آثار تاریخی کیش شامل جاذبه‌هایی هستند که تاریخ و فرهنگ این جزیره را به تصویر می‌کشند. از بهترین آثار تاریخی کیش می‌توان مکان‌هایی مثل قلعه فرقه، بازار تاریخی کیش و معبد اهورا مزدا را نام برد. بازدید از آثار تاریخی کیش سفر ارزان به کیش را در پی خواهد داشت. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری برای سفر به کیش بدست بیاورید مطلب راهنمای سفر به کیش را مطالعه نمایید.

تفریحات کیش

اگر به دنبال تعطیلاتی خاطره‌انگیز هستید، کیش یک مقصد بی‌نظیر برای شماست! این جزیره زیبا طیف گسترده‌ای از تفریحات و سرگرمی‌ها را برای مسافران با سلیقه‌های مختلف فراهم کرده است. از علاقه‌مندان به تجربه آدرنالین تا عاشقان بازدید از آثار تاریخی، همه در کیش مکان‌های موردعلاقه خود را پیدا می‌کنند. به طور خلاصه، کیش یک مقصد تفریحی چندگانه است که می‌تواند انتخاب بی‌نظیری برای تعطیلات شما باشد. سفر به کیش لحظاتی خاص و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای اطلاع از پکیج تفریحات کیش با ما در ارتباط باشید.

 پارک های ساحلی و سواحل کیش

بالاخره به پارک ‌های ساحلی جذاب کیش می‌رسیم! در زیر به معرفی برخی از مهم‌ترین پارک‌های ساحلی کیش و سواحل کیش می‌پردازیم:

  • پارک ملی کیش: این پارک زیبا با مساحت ۲۵۰ هکتاری در نزدیکی ساحل جنوبی کیش واقع شده است. اینجا مکانی عالی برای پیاده‌روی، دیدن مناظر طبیعی زیبا و انجام ورزش‌های آبی مثل شنا و جت اسکی است.
  • پارک دلفین‌ کیش: این پارک حیوانات دریایی بی‌نظیری است که شامل دلفین‌ها، عروس دریایی‌ها و نهنگ‌های خودمختار می‌شود. شما می‌توانید نمایش‌های فوق‌العاده و تعاملی با حیوانات دریایی را در اینجا تجربه کنید.
  • اکو پارک کیش: اکو پارک کیش شامل منطقه‌های سبز و فضاهای بازی برای خانواده‌ها و کودکان است. اینجا مکانی عالی برای پیک‌نیک و تفریح خانوادگی در کنار ساحل است.

موارد بالا تنها چند نمونه از پارک‌های جذاب کیش هستند که با سر زدن به آنها می‌توانید لحظات خوبی را در طبیعت زیبای کیش سپری کنید.

پارک های آبی کیش

در ادامه پارک‌های کیش را به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمان سفر به کیش و بازدید از جاهای دیدنی کیش اطلاعات کاملی از مکان‌های تفریحی این جزیره زیبا داشته باشید.

اوشن پارک کیش

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، تم پارک آبی اوشن

اوشن پارک کیش یکی از بهترین مقاصد تفریحی آبی در کیش و ایران به‌حساب می‌آید. این پارک در سال 1395 با مساحتی بسیار گسترده و تجهیزات مدرن افتتاح شد. یکی از ویژگی‌های مهم این پارک این است که بانوان نیز می‌توانند از تمامی امکانات و تفریحات آن بهره‌مند شوند که این امر برای توریست‌ها و خانواده‌هایی که با هم سفر می‌کنند بسیار مهم است.

برای دیدن تفریحات کیش به صورت رایگان در روی کلمه تفریحات رایگان کیش کلیک کنید.

پارک آبی بادی مارینا کیش

آدرس پارک آبی بادی مارینا کیشجزیره کیش، بلوار مرجان، جنب برج‌های دوقلو

پارک آبی بادی مارینا کیش به ما نشان می‌دهد که تفریحات آبی می‌تواند بسیار جذاب و ایمن باشد. این پارک موانع و مسابقاتی دارد که با همراهانتان می‌توانید در آنها شرکت کنید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از تفریح در آب را به دست آورید. همچنین، ایمنی و امکاناتی مانند غریق نجاتان و جلیقه‌های نجاتی که برای مردم فراهم است، تمام نگرانی‌های شما را از بین خواهد برد.

تفریحات آبی کیش

این جزیره به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در ایران شناخته می‌شود. برنامه‌ها و تفریحات کیش ، گردشگران متعددی را به خود جذب می‌کند. در ادامه تفریحات آبی کیش را بررسی خواهیم کرد. در صورت درخواست اطلاع از هزینه سفر به جزیره کیش با ما در ارتباط باشید و یا مقاله ما در مورد هزینه سفر به کیش را مطالعه کنید.

غواصی

اگر شنا بلد نیستید دیگر نگران نباشید، چراکه می‌توانید در آب‌های خلیج‌فارس تا عمق‌های ۴ تا ۶ متر غواصی کنید! در سواحل معروفی مانند ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی، کلوپ‌های غواصی فعالیت دارند.

در این کلوپ‌ها، مربیان حرفه‌ای آموزش اصول ابتدایی غواصی را به گردشگران یاد می‌دهند. تنها کافی است حوله، دمپایی و لباس شنا را با خود داشته باشید. در این کلوپ‌ها، لباس‌ها و تجهیزات غواصی نیز برای شما فراهم می‌شود و همه افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند در این مناطق ویژه خلیج‌فارس غواصی کنند.

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ یک فعالیت بسیار جذاب در آب‌های کم‌عمق جزیره کیش است. برای این تجربه، شما نیاز به عینک اسنورکلینگ و تجهیزات غواصی کم‌عمق دارید که کلوپ‌های اسنورکلینگ در اختیارتان قرار می‌دهند. اسنورکلینگ معمولا حدود یک ساعت زمان می‌برد و برای همه افراد بالای ۶ سال با هر جنسیت امکان‌پذیر است.

در این فعالیت جذاب، شما می‌توانید انواع موجودات زیبا مانند ماهی‌های کوچک، حلزون‌ها، صدف‌های دریایی و سایر موجودات در عمق کم آب ببینید و سفر ارزان به کیش را تجربه کنید. برای اینکه یک سفر ارزان به این جزیره داشته باشید می توانید مقاله ما درمورد بهترین زمان سفر به کیش را مطالعه کنید.

فلای بورد

اگر دوست دارید بر روی آب‌های زیبای خلیج فارس پرواز کنید و در آب شیرجه بزنید، می‌توانید بلیت فلای بورد را خریداری کنید. در این تفریح، شما با یک وسیله مشابه جت اسکی به‌وسیله فلای بورد به ارتفاعی از سطح دریا پرواز می‌کنید و حرکات نمایشی زیبایی انجام می‌دهید.

این تفریح بیشتر برای افرادی مناسب است که چابکی و توانایی عمل سریع دارند، زیرا عکس‌العمل سریع و توانایی کنترل وسیله مهم‌ترین ویژگی برای انجام این ورزش است.

اسکی روی آب

اسکی روی آب به دو شکل مختلف، اسکی با قایق موتوری و اسکی با کابل برقی انجام می‌شود. معمولا هزینه اسکی با قایق موتوری در هزینه سفر به کیش کمی بیشتر از اسکی با کابل برقی یا همان کیبل اسکی است.

در این تفریحات، شما روی تخته اسکی ایستاده و طنابی را در دست می‌گیرید که به قایق موتوری یا برج‌های کیبل اسکی متصل است. در نهایت، می‌توانید برای ۱۲ دقیقه روی آب اسکی کنید. سرعت شما در این تفریح باتوجه‌به وزن و سن شما می‌تواند در محدوده ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت باشد.

چتر پاراسل

در این تجربه شگفت‌انگیز، شما در یک چتر پاراسل نشسته و به یک قایق موتوری متصل می‌شوید. بعضی اوقات با اجازه ناخدا، قایق حرکت می‌کند و با حرکت پرشتاب، شما به همراه قایق روی آب دریا پرواز می‌کنید. با خرید بلیت چتر پاراسل کیش، شما می‌توانید ۴۵ دقیقه قایق‌سواری و ۶ دقیقه پاراسل سواری را تجربه کنید.

در این تجربه، به ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌روید و جزیره را از زاویه بالا به طور شگفت‌آوری مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید در پاراسل سواری حتی کشتی‌های تجاری بزرگ را نیز تماشا کنید، به ساحل دامون در شمال جزیره مراجعه کنید. همچنین، ساحل سیمرغ در شرق کیش نیز امکانات این تفریح را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین سواحل کیش

‌اسکی از تفریحات کیش

شما می‌توانید به‌تنهایی یا با یکی از دوستانتان جت اسکی کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب‌های خلیج‌فارس با سرعت برانید. کلوپ‌های جت اسکی کیش از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعالیت دارند.

برای تجربه جت اسکی، به سواحل دامون، سیمرغ، مرجان یا اسکله تفریحی کیش مراجعه کنید. اگر تجربه‌ای قبلی از این تفریح ندارید یا نگران انجام آن هستید، به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید! مربی‌های حرفه‌ای جت اسکی همراه شما خواهند بود و مراحل انجام آن را به شما توضیح و آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 8 اسکله تفریحی کیش که نباید از دست داد!

 شاتل و بنانا

معمولا محلی‌ها اجازه نمی‌دهند مسافران تنهایی شاتل‌سواری کنند و شما باید دست‌کم با ۱ نفر و حداکثر با ۲ نفر دیگر سوار تیوپ‌های شاتل شوید. این تیوپ‌ها به یک قایق موتوری وصل هستند که با سرعت زیاد در آب حرکت می‌کند.

شاتل‌سواری یکی از تفریحات ارزان قیمت در کیش است و معمولا حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. بناناسواری نیز به شاتل سواری شباهت دارد، با این تفاوت که در بنانا بر روی تیوپی شکل موز می‌نشینید و پاهایتان در آب باقی خواهد ماند. مدت زمان استفاده از بنانا با هر بلیت حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. افراد بالای ۱۰ سال بدون محدودیت می‌توانند شاتل و بنانا را تجربه کنند.

 فلای فیش

در این تفریح، شما سوار یک تیوپ بادی مقاوم می‌شوید که به قایق موتوری متصل است. با حرکت قایق، تیوپ بادی فلای فیش هم به راه می‌افتد. طراحی این تیوپ به‌گونه‌ای است که با حرکت روی آب، از آن فاصله می‌گیرد و سپس با شتاب به آن برخورد می‌کند که این طراحی باعث می‌شود مسافران تجربه هیجان‌انگیزی داشته باشند.

بانوان و آقایان (بالای ۱۰ سال) اجازه سوار شدن همزمان بر فلای فیش را دارند. مدت‌زمان استفاده از فلای فیش معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. اگر دوست دارید شجاعت خود را به چالش بکشید، به کلوپ فلای فیش در ساحل سیمرغ سر بزنید.

قایق تندرو از تفریحات کیش

اگر به آرامش در دریا علاقه دارید و تفریحات آرامش‌بخش را ترجیح می‌دهید، گشت با قایق تندرو در آب‌های نیلی خلیج‌فارس را تجربه کنید. این تفریح به نظر ممکن است ساده بیاید، اما از تفریحاتی با قیمت بالا در کیش به شمار می‌رود و هزینه سفر به کیش را بالا می‌برد. گشت با قایق تندرو و تفریحی حدودا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و یک راهنما همراه شما در مسیر حضور دارد تا مشکلی برایتان پیش نیاید. همه افراد با هر جنسیت و سنی می‌توانند قایق‌سواری را در کیش تجربه کنند.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیردریایی یک تفریح مشابه غواصی است که در زیر آب انجام می‌شود. در این تجربه، شما با سوار شدن بر روی یک اسکوتر زیردریایی، به عمق ۱۰ متری زیر آب می‌روید. نیازی به تجربه قبلی در شنا ندارید، زیرا مربی‌های حرفه‌ای با امکانات ایمنی شما را همراهی و به شما کمک می‌کنند. برای تجربه اسکوتر زیردریایی باید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به اسکله‌های تفریحی کیش بروید.

این تجربه برای تمام گردشگران بالای ۱۲ سال قابل انجام است. با این حال، اگر به بیماری‌های قلبی یا مشکلات فشار خون دارید، بهتر است تفریحات دیگری را انتخاب کنید.

مراکز خرید کیش

در کیش، مراکز خرید لوکس و مدرن به وفور وجود دارند که برای خرید لذت‌بخش و تجربه‌ای شیک و شگفت‌آور، انتخاب‌های عالی هستند. در ادامه به تعدادی از بازارهای کیش می‌پردازیم:

  • بازار پردیس 2 کیش
  • مرکز خرید زیتون کیش
  • مرکز خرید رویا مال کیش
  • مرکز خرید دامون کیش
  • مرکز تجاری کیش
  • بازار مریم جزیره کیش
  • بازار پردیس 1 کیش
  • مرکز خرید مروارید کیش

اگر قصد دارید یک خرید اقتصادی و یا یک خرید لاکچری داشته باشید حتما محتوای ما با عنوان بهترین مراکز خرید کیش را مطالعه کنید.

کلام آخر

زمانی که به کیش سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاهای دیدنی کیش را دارید، از فرصت‌های هیجان‌انگیز استفاده کنید تا سفری لذت‌بخش تجربه کنید. اگر در مورد کیش و سفر به این جزیره زیبا سوالاتی دارید با ما در سایت روم تور تماس بگیرید.