معرفی 8 سواحل نقره فام کیش - جزییات کامل + تصویر

وقتی صحبت از کیش می‌شود، بیشتر یاد سواحل نقره فام کیش می‌افتند. بازدید از سواحل که هر کدام داستان‌هایی در خود دارند، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

معرفی 8 سواحل نقره فام کیش - جزییات کامل + تصویر

سواحل نقره فام کیش جزو زیباترین و خاص‌ترین و بهترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شوند. خاک‌های این سواحل دارای ساختار مرجانی بوده که سبب شده زیر نور آفتاب به رنگ نقره ای خیره کننده‌ای دربیایند. آب این سواحل نیز به دلیل تصفیه طبیعی مرجانی، شفاف و درخشان است. به طوری که تا کیلومترها آن‌طرفتر از ساحل آب‌ها شفاف بوده و می‌توانید زندگی موجودات دریایی مانند کیشو ماهی‌های تزئینی را تماشا کنید.

همچنین این سواحل نقره ای زیبا، جزو امن‌ترین سواحل کشور محسوب می‌شوند. زیرا هیچ کوسه یا ماهی خطرناکی در آن منطقه وجود ندارد. این سواحل تمام جزیره را در بر گرفته‌اند هر کدام اسمی خاص و امکاناتی ویژه دارند. در ادامه به راهنمای سفر به کیش و بازدید از سواحل نقره ای آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

ساحل مرجان

ساحل مرجان یا پارک ساحلی مرجان یکی از سواحل دیدنی کیش است. گذشته از زیبایی چشم‌نوازی که دارد، سایر امکانات تفریحی مانند رستوران، بازار، آلاچیق وغیره را در نیز خود جای داده است. پارک ساحلی مرجان جزو زیباترین سواحل نقره فام کیش است و دلیل نام‌گذاری آن، حضور مرجان‌های دریایی زیاد در منطقه است.

زمانی که مرجان‌ها می‌میرند، آب آنها را همراه خود به ساحل می‌آورد. این موجودات دریایی، شکلی شبیه اسفنج‌های حفره‌دار داشته و رنگ‌های مختلفی دارند. این مرجان‌ها جلوه‌ای تماشایی به ساحل می‌دهند. به همین جهت افراد زیادی از آن به عنوان لوکیشن عکسبرداری و فیلمبرداری استفاده می‌کنند. برخی از بهترین تفریحات کیش مانند جت اسکی، پاراسل، غواصی و بنانا سواری را نیز می‌توانید در این ساحل تجربه کنید. این ساحل در خیابان جهان، ضلع غربی بازار بین المللی مرجان قرار دارد.

ساحل کشتی یونانی

در شهرهای ساحلی جنوب، هرگوشه را که نگاه کنید، اثر از حضور بیگانگان را می‌بینید. کسانی که با کشتی به این جزیره‌ها هجوم می‌آورند و بعضی هایشان آنقدر خوش شانس نبودند که بتوانند به سلامت برگردند. یکی از این آثار، کشتی به گل نشسته یونانی‌ها در سواحل نقره فام کیش است. قرار گرفتن کشتی در این منطقه از ساحل سبب شده تا صحنه‌ای خاص و عجیب را رقم بزند.

برای رزرو تفریحات در کیش کلیک کنید.

کشتی یونانی‌ها در سال 1345 در این مکان به گل نشست و از ان زمان تاکنون به مقصدی جذاب و خاص برای گردشگری تبدیل شده است. روزانه افراد زیادی در این ساحل به عکاسی مشغول هستند. همچنین یکی از زیباترین چشم‌اندازهای غروب جزیره را می‌توانید در کنار این کشتی تماشا کنید. وقتی که اشعه لرزان خورشید به روی کشی و آب شفاف و زلال دریا و ماهی‌ها می‌افتد، بی‌شک بهترین لحظات را نظاره‌گر خواهید بود.

ساحل کشتی یونانی

ساحل درختان نارگیل

در قسمت غربی جزیره، ساحلی پر از درختان نارگیل وجود دارد. این درختان دارای ارتفاعی نزدیک به سه متر هستند و فقط در این قسمت جزیره می‌توانید آنها را پیدا کنید. این جزو یکی از عجایب شگفت انگیز سواحل نقره فام کیش به شمار می‌آید.

ترکیب درختان نارگیل با خاک نقره ای کیش، صحنه‌ای زیبا و شگفت را خلق می‌کند. در کنار این ساحل می‌توانید خلیج را فارس جور دیگری تماشا کنید. این ساحل زیبا دارای آلاچیق‌های فراوانی است که می‌توانید در آن استراحت کنید. همچنین دارای پلاژ مخصوص بانوان و آقایان است و امکان آفتاب گرفتن را برای آنها فراهم میکند. از دیگر امکانات این ساحل سیمین فام، تفریحات آبی مانند قایق پارویی، قایق ماهیگری و غواصی است.

ساحل میرمهنا

یکی دیگر از زیباترین سواحل نقره فام کیش، ساحل میرمهنا است. این ساحل در بلوار اصلی جزیره یعنی بلوار دریا قرار دارد. میرمهنا بزرگترین ساحل کیش است و محل زندگی بسیا

ری از حیوانات مانند لاک پشت و مرغ دریایی است. از آنجایی که این ساحل در بلوار اصلی است، دسترسی راحت‌تری به آن وجود دارد. ساحل میرمهنای کیش امکانات زیادی دارد و می‌توانید در رستوران‌های آنجا غذاهای کیش را امتحان نمایید.

در کنار تفریحات متنوعش، به مراکز خرید کیش نیز سر زده و سوغات کیش را تهیه کنید. در میرمهنا می‌توانید از اسکله‌های آنجا بازدید کرده و ماهیگیری کنید. همچنین امکاناتی برای سرگرمی و بازی نیز در آن وجود دارد و به نوعی یک پارک ساحلی خوب و عالی محسوب میشود.

ساحل میرمهنا

ساحل مرد ماهیگیر

وقتی به جزیره کیش وارد می‌شوید، مجسمه مرد ماهیگیری را می‌بینید که تورش را به دریا انداخته است. این مجسمه نشانی از زندگی مردمان بومی جزیره است که سال‌های طولانی از طریق ماهیگیری زندگی خود را گذارانده‌اند. همچنین می‌گوید که فرهنگ مردم جزیره با ماهیگیری و دریا گره خورده است. این مجسمه به پاس شادی‌ها و رنج‌هایی که دریا برای مردم کیش داشته، ساخته شده است. این مرد ماهیگیر برنزی کیش دومین مجمسه بزرگ ایران است که در طول سه ماه ساخته شده است. به همین جهت ساحلی که در کنار آن قرار گرفته، به همین نام معروف است.

از آرامترین سواحل نقره فام کیش همین ساحل است که می‌توانید در کنار موجودات ریز دریایی که در ساحل وجود دارد، تفریح کرده یا از سکوت و آرامشش استفاده نمایید و ذهنتان را از اضطراب و تفکرات مختلف خالی کنید. همچنین می‌توانید در این ساحل گیاهان متنوعی که بسیاری از آنها بومی جزیره هستند را ببینید.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ در جنوب شرقی سواحل نقره فام کیش قرار دارد. این ساحل به دلیل داشتن اولین و بزرگترین پارک دلفین‌های کیش در آن معروف است. امکانات این پارک ساحلی به نسبت بقیه سواحل بیشتر بوده و مقصدی ایده آل برای خانواده‌ها است. در قسمتی از این ساحل فضایی بزرگ برای بازی کودکان وجود دارد که می‌توانند در آن بدمینتون، تنیس روی میز و اسکیت بازی کنند.

همچنین بسیاری از تفریحات آبی مانند قایق کف شیشه‌ای و پدالی، جت اسکلی، اسکوتر دریایی، فلای بورد وغیره را می‌توانید در این ساحل تجربه کنید. ضمنا ساحل سیمرغ تنها جایی است که شنا کردن در آن مجاز است. برخی از بهترین رستوران کیش را در کنار این ساحل پیدا کنید.

ساحل جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در واقع یک جزیره کوچک است که 28 کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد. اگر در سواحل نقره فام کیش قایق سواری نمایید، شاید از کنار این جزیره نیز عبور کنید. می‌توانید سری به جزیره زده و حتی برخی از محبوب ترین غذاهای کیش را نیز امتحان کنید. زیرا هنوز فرهنگ‌ها و سنت‌های قدیمی کیش بر این جزیره حاکم است.

این جزیره کوچک که محل زندگی بسیاری از انواع خرچنگ‌ها، لاک پشت‌ها و حلزون‌هاست، محدودیت‌هایی برای اقامت دارد که هدف آن حفاظت از محیط زیست جزیره است. به همین جهت اگر می‌خواهید در کیش بمانید باید به فکر رزرو اقامتگاه در کیش باشید.

ساحل جزیره هندورابی

ساحل اسکله تفریحی کیش

در انتهای بلوار دریا ساحلی است که ویژگی اصلی‌اش هیاهوی پرندگان دریایی است. به طوری که قبل از رسیدن به آنجا می‌توانید صدای قال و قیل این پرندگان را به وضوح بشنوید. ساحل اسکله تفریحی کیش از دیگر سواحل نقره فام کیش است که می‌توان آن را بهترین ساحل کیش دانست. در این ساحل زیبا علاوه بر منظره چشم نوازی که دارد و همچنین امکاناتی که برای تفریحات دریایی فراهم کرده است، می‌توانید به پرندگانی دریایی نیز غذا بدهید.

این اسکله طوری طراحی شده که آسیبی به زیستگاه جانداران دریایی نمی‌زند. به همین جهت با خیال راحت در آن قدم زده، و دنیای زیر آب را تماشا کنید. زیرا همانطور که گفتیم بخشی از آب‌های اطراف جزیره کاملا شفاف هستند.

ساحل اسکله تفریحی کیش

سفر به کیش در بهترین زمان و با بهترین تور!

وقتی صحبت از کیش می‌شود، همه ناخودآگاه یاد سواحل نقره فام کیش می‌افتند. مسلما بازدید از سواحل که هر کدام داستان‌هایی در خود دارند، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اما قبل از سفر باید بهترین زمان سفر به کیش را نیز در نظر بگیرید. زیرا این جزیره دارای آب و هوایی استوایی است و در بیشتر ماه‌های سال آب و هوایی بسیار گرم دارد. همچنین انتخاب یک راهنمای مناسب کمک می‌کند که این سفر با تجربه و لذت بیشتری همراه باشد.

اگر قصد سفر با تورهای مسافرتی را دارید، روم تور می‌تواند بهترین شرایط برای بازدید را فراهم کند تا هم دغدغه کمتری درباره هزینه سفر به کیش داشته باشید و هم سفر بهتان خوش بگذرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت روم تور تماس بگیرید.