بهترین زمان سفر به کیش و نکاتی که باید در حین سفر بدانید!

بهترین زمان سفر به کیش چه وقت است؟ بهترین فصل از نظر آب و هوایی | بهترین وقت برای خرید و حراج‌های بزرگ و شرکت در جشنواره | خلوت ترین روزها و ارزان ترین زمان

بهترین زمان سفر به کیش و نکاتی که باید در حین سفر بدانید!

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که بهترین زمان سفر به کیش چه وقت است؟ یا اینکه فصل بهار بهترین فصل سفر به جزیره است یا بهتر است برای سفر فصل‌های پاییز و زمستان را انتخاب کنید؟ همانطور که می‌دانید با هر سفر می‌توانید تجربیات زیادی را کسب کنید پس در انتخاب زمان مناسب، رزرو هتل برای اقامت و موارد دیگر باید دقت کنید تا سفر خوبی را داشته باشید.

یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های گردشگری ایران جزیره کیش است و بدون شک همه سفر به این جزیره را بسیار دوست دارند. جزیره کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس واقع شده و به نام نگین خلیج شناخته می‌شود. این جزیره خوش آب و هوا برای برای رهایی از شهرهایی که آلودگی هوا و گردوغبار دارند مناسب است. تصور سفر به این شهر و هوای فوق‌العاده تمیز آن می‌تواند شما را وسوسه سفر کند. اما موردی که باید به آن توجه کنید بهترین فصل سفر به کیش است. در ادامه مطلب روم تور جزیره کیش را از نظر بهترین زمان سفر، آب و هوا و موارد دیگر بیشتر بررسی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا

جزیره کیش از مکان‌های گردشگری است که هر فصل آن جذابیت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اما باید با شناخت ویژگی‌های هر فصل بهترین زمان را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. از جهتی برای شناخت بهترین فصل سفر به این جزیره لازم است از وضعیت آب و هوایی آن مطلع شوید.

کیش به علت آن‌ که در ضلع جنوبی کشور قرار گرفته آب و هوایی گرم و شرجی دارد؛ به همین خاطر در زمستان‌ دما به صفر درجه نیز می‌رسد. اواخر زمستان و اوایل بهار می‌تواند بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی به این جزیره باشد‌. ولی سفر به کیش در پاییز و تابستان جنبه مثبت آن تخفیفات هتل‌ها، بلیط هواپیما و مراکز خرید است. به طور کلی قبل از سفر باید هدف و شرایط خود را مشخص کرده و در نظر بگیرید.

هوای خنک و ملایم فصل بهار، بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش یکی از مکان‌های گردشگری جنوبی کشور محسوب می‌شود که دارای آب و هوای آن گرم و شرجی است. اما در بهار آب و هوای آن رو به خنکی رفته و میزان رطوبت از دیگر فصل‌ها کمتر است. از طرفی اوایل فروردین تا اواخر خرداد وزش باد، بارش باران و شرجی بودن هوا کمتر است، پس فصل بهار از نظر آب و هوایی حرف اول را می‌زند. همچنین خانواده‌هایی که مشغول به کار هستند یا فرزند دانش آموز دارند می‌توانند از تعطیلات نوروزی برای سفر به این جزیره زیبا استفاده کنند.

سفر به کیش در تابستان، بهترین زمان سفر برای تفریحات آبی

گفتنی است که اگر برای تفریحات آبی به این جزیره سفر می‌کنید تابستان بخصوص مردادماه می‌تواند بهترین فصل باشد؛ چراکه دمای هوای در این زمان تا 50 درجه هم می‌رسد و به راحتی می‌توان تنی به آب زد. به علاوه شنا و غواصی در اعماق دریای خلیج فارس بسیار لذت بخش است و برای گرمای تاقت فرسا و هوای شرجی این جزیره بهترین راه فرار است. از طرفی بازار جشنواره‌ها و قرعه کشی‌های تابستانه در این فصل بسیار داغ بوده و فصلی مناسب خرید کردن است.

از دیگر فواید سفر در فصل تابستان می‌توان به جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی اشاره کرد که از 15 تیر تا 15 شهریور ادامه دارند. در صورتی که قصد سفر در این بازه زمانی را داشته باشید می‌توانید با رزرو هتل‌‌های مجلل و رفاهی روزها را در هتل بمانید و شب‌ها برای خرید و گردش بروید. البته همه مراکز خرید سرپوشیده آن‌ها مجهز به سیستم سرمایشی عالی هستند. اما به طور کلی اگر تحمل گرمای بالا را ندارید این فصل گزینه مناسبی برای سفر شما نیست.

هوای پاکیزه فصل پاییز، مناسب ترین زمان سفر به جزیره کیش

هوای پاییز جزیره کیش بسیار تمیز و عاری از آلودگی‌ها است و به همین خاطر می‌تواند برای افرادی که مشکلات تنفسی داشته یا طبیعت پاییزی این جزیره را دوست دارند گزینه مناسبی است. در پاییز این جزیره بارندگی وجود دارد و رطوبت هوا در بیشتر روزها تا 60 درجه نیز می‌رسد. سفر به این جزیره در فصل پاییز برای افرادی که خواستار آرامش و حس حال خوب هستند مناسب است‌.

در این فصل بیشترین جشنواره‌ها، تخفیفات هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما قرار دارد و فرصتی طلایی جهت خرید محسوب می‌شود. تخفیفات ۵۰ درصدی به این دلیل است که در پاییز با نامساعد شدن هوا محدودیت زیادی برای سفر به این جزیره وجود دارد و تعداد مسافرانی که قصد انجام تفریحات آبی را دارند کم می‌شود.

همچنین ظرفیت خالی پروازها و هتل‌ها بالا می‌رود و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند. پس با این وجود قیمت تور در زمستان کاهش بیشتری داشته و قیمت تورها به حداقل ممکن می‌رسد و بهترین زمان مسافرت به کیش خواهد بود.

فصل زمستان، بهترین زمان سفر به کیش برای قدم زدن زیر باران در ساحل

در فصل زمستان در جزیره کیش بارندگی‌های متعددی را شاهد هستیم. به علاوه زمستان‌های جزیره به باران‌های تند موسمی و ناگهانی شناخته می‌شود. برای تفریح و سفر به کیش در زمستان بهتر است که چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید. چنانچه هدف از سفر شما آفتاب گردی یا آب تنی است فصل زمستان زمان خوبی نیست و بهتر است از دیگر فصل‌های گرم سال برای سفر استفاده کنید.

برای بیرون رفتن دمای 9 تا 2 درجه بهترین زمان برای بیرون رفتن و گردش در جزیره یا ساحل کیش است. البته در اسفندماه که هوا رو به گرمی می‌رود هوا مطلوب شده و برای خرید و گردش بسیار مناسب است.

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها

جزیره کیش علاوه بر اینکه جنبه گردشی تفریحی دارد در زمینه برگزاری جشنواره و فستیوال‌ها نیز حرف اول را می‌زند. در تابستان یعنی از اوایل تیر تا اواخر شهریور بیشترین جشنواره‌ها در این جزیره برگزار می‌شود و بهترین زمان سفر برای شرکت در جشنواره‌ها است. به علاوه در تابستان برای نمایش دلفین‌ها، حراج‌های بزرگ و انواع مسابقات و قرعه‌کشی‌ها می‌توانید شرکت کنید. فستیوال‌های این جزیره موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • مسابقات مثل رالی تور خانوادگی
  • فستیوال آبنبات چوبی
  • فستیوال‌ خرید
  • فستیوال‌های سلامت
  • کنسرت‌ها و اجراهای خیابانی
  • کارناوال‌ها و جنگ‌های شادی شبانه
  • کنسرت‌ خوانندگان معروف و پرطرفدار

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید کردن

در صورتی که تنها هدف شما از سفر به کیش خرید و استفاده از تخفیفات است، باید فصل‌های پر تخفیف آن را نیز بشناسید. به عنوان مثال در فصل پاییز و تابستان تخفیف روی رزرو هتل‌ها و بلیط هواپیما قرار می‌گیرد و جشنواره‌ها و حراجی‌ها نیز بازار داغی دارند.

بهترین زمان سفر به کیش در خلوت ترین روزها

در روزهای تعطیل گردشگران زیادی به جزیره کیش سفر می‌کنند و بعد از اتمام این تعطیلات همه آن‌ها از سفر برگشته و جزیره کمی خلوت می‌شود. نزدیک‌های مهر تا خرداد به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این جزیره خلوت‌تر است؛ به همین خاطر فصل‌های مناسبی برای سفر به کیش هستند.

ارزان ترین زمان سفر به جزیره کیش

زیبایی‌های کیش تمام شدنی نیست. بهترین زمان سفر به جزیره کیش با توجه به اهداف و شرایط مسافران مشخص می‌شود که برای آب و هوای مناسب آن به جزیره می‌روید یا اینکه برای آب تنی و گردش این جزیره را انتخاب کرده‌اید. در فصل تابستان به علت گرمای زیاد هوا و رطوبت، هزینه سفر به کیش پایین آمده و بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت است. تعطیلات، مناسبت‌ها و شهادت‌ها نیز هزینه‌های سفر به جزیره کاهش پیدا می‌کند.

نکات مهم در سفر به کیش

نکات مهم و راهنمای سفر به کیش برای افرادی که قصد سفر دارند بسیار کاربردی است تا بدون هیچگونه مشکلی برای سفر آماده شوند. چند مورد از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • اگر قصد شنا و آب تنی در کیش را دارید توجه کنید که شنا در همه نقاط ساحل کیش آزاد نیست و فقط در تعداد محدودی از این مناطق اجازه شنا کردن را دارید.
  • در فصل تابستان مغازه‌ها به علت گرمای زیاد هوا بعد از ظهرها تعطیل هستند و ساعت کار آن‌ها از 12 تا 16 است.
  • در تابستان برخی تفریحات به علت دمای هوای گرم و شرجی سرویس دهی ندارند و برای استفاده باید در شب‌ها برنامه ریزی کنید.
  • در روزهای شهادت، فستیوال‌های کیش تعطیل است بنابراین در زمان سفر این مورد را نیز در نظر بگیرید.

جمع بندی؛ بهترین زمان سفر به کیش چه وقت است؟

در این مطلب بهترین زمان سفر به کیش را از لحاظ آب و هوایی، فصل خرید، تفریحات آبی و همچنین قیمت بلیط و هتل در فصول مختلف به طور کامل بررسی کردیم. همانطور که گفته شد هر فصل جزیره کیش زیبایی‌های خاص خود را دارند. اما به طور کلی اوایل مهر تا اواخر بهار بهترین گزینه است. به نظر شما بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا کی هست؟ اگر برای سفر به کیش نیاز به برنامه ریزی دارید، می‌توانید در تور مسافرتی روم تور شرکت کنید و همه چیز را به ما بسپارید.