تعطیلات عید 1403 کجا بریم؟ راهنمای کامل سفر نوروزی

اگر هنوز از خودتان می‌پرسید عید ۱۴۰۳ کجا بریم که هم ارزون باشه و هم کم ترافیک، مطالعه این مقاله می تونه به شما در این زمینه کمک کنه. برای مطالعه کلیک کنید.

تعطیلات عید 1403 کجا بریم؟ راهنمای کامل سفر نوروزی

تعطیلات عید نوروز که از راه می‌رسد، ولوله‌ای در جان‌ها می‌پیچد. ما ایرانی‌ها از اجدادمان یاد گرفته‌ایم که بهار طبیعت را جشن گرفته و چنین شکوه زیبایی را غنیمت بشماریم. سپس گویی که جاده‌ها ما را به سمت خود فرامی‌خوانند، هر کس که بتواند چمدانش را برداشته و به دل جاده می‌زند. اینجاست که سوال مهم توی ایام عید کجا برم؟ بارها پرسیده می‌شود.

در میان بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار، شهرهای شیراز، اصفهان، قشم، کیش، هرمز، هنگام، بندرعباس و چابهار بیشتر از جاهای دیگر پذیرای مسافران است. چرا که این شهرهای گرمسیری روزهایی همچون بهشت را تداعی می‌کنند.

در این مقاله به معرفی بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید نوروز خواهیم پرداخت، با روم تور همراه باشید.

بهشت شیراز در ایام نوروز

شیراز معمولا اولین مقصد تعطیلات عید 1403 است. اصولا شیراز با بهار و هوای معتدل و شکوفه‌های زیبا گره خورده است. در روزهای قبل از آمدن تعطیلات عید نوروز، عطرها بهار نارنج در تمام شهر می‌پیچد. گربه‌های نوروزی از زیر زمین بیرون می‌آیند و زیر آفتاب ملایم آخرین روزهای سال، خودشان را گرم می‌کنند.

باغ‌های شیراز که تعدادشان کم نیست، چنان زیبا می‌شوند که انگار تکه‌ای از بهشت روی زمین جا مانده است. مسافران زیادی مشتاق دیدن زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر افسانه‌ای هستند. البته در کنار آن، مهمان نوازی شیرازی‌ها نیز مزید بر علت است تا اولین پاسخ برای سوال تعطیلات عید کجا برم باشد.

گذشته از این، شهر راز پر از آثار تاریخی و باستانی است که همه کنجکاو دیدن آن هستند و ایام نوروز بهترین فرصت برای بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی شهر است. و چه سعادتی بالاتر از این که تعطیلات عید نوروز 1403 را کنار شاهچراغ، حافظ، سعدی و بسیاری دیگر از مشاهیر جشن گرفت.

اگر دوست دارید بیشتر با جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید می‌توانید محتوای جاهای دیدنی شیراز را در این صفحه مطالعه کنید.

عید نوروز در شیراز

بهار طبیعت در شهر نصف جهان، اصفهان

هر چند زمانی عشق زاینده رود همه را از سراسر کشور به این شهر زیبای تاریخی می‌کشاند و امروزه دیگر خبری از آن رود خروشان نیست، اما اصفهان بسیار فراتر از یک رودخانه است. شهر اصفهان همیشه یکی از مقاصد مهم برای تعطیلات عید نوروز به شمار می‌رفته است. شهری که میراث دار بزرگترین افتخارات صفویه و شیخ بهائی است.

کاخ عالی قاپو، منار جنبان، حمام شیخ بهایی، چهل ستون و بسیاری دیگر از اماکن تاریخی و باستانی که همگی هاله‌ای از افسانه‌ها را در خود دارند. حمامی که شعله آتشش خاموش نمی‌شود و دو گلدسته که تکان می‌خورند و رازهای کاشیکاری‌های مسجد جامع شهر، همگی باعث می‌شود تا مسافران نوروزی را وسوسه کند که به این شهر بروند و بهار طبیعت و رمز جادوان شادی و سرور را لابه‌لای آجرها و خشت‌های تاریخی اصفهان بجویند.

اگر قصد سوئیت یا اقامتگاه را در اصفهان دارید روی کلمه رزرو اقامتگاه در اصفهان کلیک کنید.

عید نوروز در اصفهان

نوروز در قشم، جزیره شگفتی های طبیعت

اگر هنوز از خودتان می‌پرسید عید کجا بریم مسافرت، پیشنهاد ما جزیره قشم است، جزیرهای پر از شگفتی‌های طبیعت. این جزیره کوچک و زیبا در دل خود ده‌ها مکان خاص دارد که هر کدام می‌تواند برای قانع کردن‌تان کافی باشد. از جزایر ناز گرفته تا بام قشم و دره تندیس ها، پارک کروکودیل، غار نمکدان و جنگل حرا و بسیاری دیگر از جاهایی که مطمئنا دیدنشان هوش از سرتان می‌برد.

تعطیلات عید نوروز در قشم می‌تواند بسیار خاص باشد، چراکه این زمان بهترین روزهای سال جزیره است. آفتاب سوزان مهربان شد، درخت‌ها و سبزه‌ها جوانه زده‌اند و پرندگان و حیوانات زیادی به سمت جزیره می‌آیند. در روستای شیب دراز هم می‌توانید لاک پشت‌های پوزه عقابی که از اسفندماه به قشم می‌آیند را ببینید.

گذشته از این قشم پر از پاساژها و مغازه‌هایی است که در ایام عید، جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کنند و می‌توانید اجناس زیاد و متنوعی بخرید. البته فراموش نکنید اگر دنبال این هستید که عید کجا بریم خلوت باشه، جزیره قشم و مابقی جزایر جنوب، مقصد خوبی برای شما نیست. زیرا این شهرها در این فصل سال بسیار شلوغ هستند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

عید نوروز در قشم

جشن طبیعت در جزیره کیش، زیبای لاکچری اما سخاوتمند

یکی دیگر از مقاصد گردشگری برای تعطیلات عید نوروز، جزیره زیبای کیش است. بهار زودتر از مابقی جاها به این جزیره می‌آید و آب و هوایی بی‌نهایت دلپذیر دارد. وجود پارک‌های ساحلی تفریحی فراوان در سرتاسر جزیره کیش مثل اسکله سیمرغ، میرمهنا، ساحل درختان نارگیل در کنار جلوه‌های زیبای طبیعی در ساحل مرجانی و ساحل نقره ای جزیره آن را به بهترین شهر برای مسافرت نوروزی تبدیل کرده است.

در کنار همه اینها در جزیره کیش این فرصت را خواهید داشت تا بسیاری از تفریحات آبی مثل پاراسل سواری، پارک آبی و بادی، غواصی، سفر با کشتی‌های شیشه‌ای، بازدید از پارک برفی پنگوئن و بسیاری دیگر از تفریحات آبی را امتحان کنید. البته در کیش مکان‌های تاریخی جالبی مثل کشتی یونانی‌ها، کهن‌سال‌ترین درخت انجیر، روستای باغو، بوستان آهوان، قلعه جنی و جنگل حرا وجود دارد که می‌توان در برنامه بازدیدهای عید گذاشت. همچنین برای مطالعه دیگر جاهای دیدنی کیش به همراه عکس به صفحه جاهای دیدنی کیش مراجعه کنید.

مهمتر از همه اینکه کیش شهر پاساژها و مغازه‌ها است. در طول سال تاجران و مغازه‌داران زیادی برای تهیه اجناس خود به این جزیره می‌روند. پس چه لذتی بالاتر از خرید آنهم با قیمت ارزان و در تعطیلات نوروز است.

عید نوروز در کیش

هفت سین رنگارنگ در جزیره هزار رنگ هرمز

جزیره هرمز دارای زیبایی جاودانه‌ای است که در تمام روزها و ماه‌های سال آن را دارد؛ اما در فصل بهار و ایام عید، جلوه بیشتری دارد. این جزیره کوچک و زیبا می‌تواند یکی از خاص‌ترین شهرها در لیست مقاصد تفریحی و گردشگری تعطیلات عید نوروز باشد.

در هرمز می‌توان خاک‌های رنگی را در ساحل و کوه‌ها دید. این نقاشی زیبای طبیعت در فصل بهار بسیار تماشایی است. ساحل سرخ هرمز در کنار ساحل نقره ای، دره مجسمه ها، جنگل حرا، غار نمکی، دره رنگین کمان در کنار قلعه پرتغالی ها، قصر بی بی گل و ده‌ها مکان خاص و شگفت انگیز دیگر می‌تواند انگیزه کافی برای جشن گرفتن بهار طبیعت در این جزیره باشد.

از آنجایی که جزیره هرمز هنوز جاذبه‌های طبیعی خود را حفظ کرده و مردم سعی کرده‌اند تا جایی که می‌توانند طبیعت زیبا و رنگین کمانی جزیره را با نمادهای زندگی مدرنیته از بین نبردند، بهار آنجا لذتی دیگر دارد. ساده، بی‌ریا و بی‌نهایت زیبا و باشکوه.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی هرمز

عید نوروز در هرمز

بهار در هنگام، سرزمین افسانه ها و دلفین های بازیگوش

در قسمت شرقی قشم، سرزمینی افسانه‌ای به اسم هنگام وجود دارد. جایی که دلفین‌های بازیگوشش تمام سال را میزبان مسافران هستند. هنگام جزیره‌ای خاص با ساحل‌های زیبا، ماهی‌های رنگین کمانی و پرندگان زیبا و خوش آواز است. پس چه بهتر که تعطیلات عید نوروز را کنار این همه زیبایی و مهربانی گذراند.

جزیره هنگام سواحل زیادی دارد. در یک قسمت آن می‌توانید ماهی‌های رنگین کمانی را ببینید که مثل آکواریومی بزرگ به چشم می‌آید. در قسمت دیگر پرندگان مهاجر به جزیره آمده و آمدن بهار را نوید می‌دهند. از همه مهمتر دلفین‌های خلیج فارس هستند که می‌توان آنها را در همه جای جزیره دید و در کنارشان قایق سواری کرد.

جزیره هنگام البته تفریحات آبی زیادی نیز دارد که می‌توان فرصت را غنیمت شمرده و تجربه کرد. و در کنار همه اینها، بسیاری از اماکن تاریخی و باستانی جزیره که یادآور تاریخ پر فراز و نشیب جزیره است، قرار دارد. سواحل جزیره نیز که جای خود دارند و زیبایی فوق‌العاده‌اش با افسانه‌هایی که در دل خود دارند، چشم هر بیننده‌ای را می‌رباید. مثل ساحل کله خماسی، ساحل نقره ای و ساحل خنیزی. هر کدام این سواحل مثل سرزمینی جدا با شگفتی‌های منحصربه فرد است.

عید نوروز در هنگام

شادی ایام عید با پاساژ گردی در بندرعباس

بندرعباس، بزرگترین شهر تجاری ایران است که دو اسکله مهم و بین المللی کشور در آن قرار دارد. با این‌همه در فصل بهار چنان زیبا، تماشایی و بهشتی می‌شود که افراد زیادی دوست دارند تعطیلات عید نوروز را در آنجا بگذرانند. زیرا دیگر خبری از گرمای سوزان و طاقت فرسا نیست و نسیم خنک بهاری، هوایی مطبوع و دلپذیر را ایجاد می‌کند. بدین ترتیب یکی از سین، هفت سین‌تان هم می‌شود، ساحل آبی خلیج فارس.

بندرعباس بازارها و پاساژهای زیادی دارد و بخش قابل توجهی از گردشگردی در این شهر به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین می‌تواند یک مقصد جالب برای عاشقان پاساژگردی باشد. البته در این بندر زیبا می‌توان از اماکن تاریخی زیادی مثل معبد هندوها، آب انبارهای برکه باران، حمام گله داری، محله هخامنشی سورو و پارک پرندگان و پارک ساحلی غدیر، بازدید کرد.

عید نوروز در بندرعباس

بهار در چابهار، بهشتی که نمی شناسیم

چابهار یا چاه بهار یا چهار بهار، فرقی نمی‌کند چه اسمی داشته باشد، هیچ چیز نمی‌تواند زیبایی‌های بی‌حد و حصرش را بپوشاند. تعطیلات عید نوروز فرصت خوبی است تا هم مسافرت رفته و هم این بهشت گمشده و ناشناخته را به خوبی بشناسید.

چابهار در زمستان‌ها گرم‌ترین شهر و در تابستان، خنک‌ترین جزیره کشور است. قرار گرفتن آن در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند، آن را خاص کرده و آب و هوایی منحصر به فرد را به آن ارزانی داشته است. بد نیست بدانید که چابهار هم عرض با بندر میامی در فلوریدای آمریکا است و به همین خاطر شرایط آب و هوایی کاملا یکسانی دارند.

بهترین و خاص‌ترین مناظر زیبای طبیعت را می‌توان در چابهار مشاهده کرد که در فصل بهار و ایام نوروز به تماشایی‌ترین حالت خود می‌رسند. زمانی که طبیعت لباس سبز به تن کرده و همه جا را شکوفه باران می‌کند.

پس دیدن تالاب صورتی که از جاذبه‌های طبیعی ایران و چابهار است در دشت سبز، می‌تواند کاملا فانتزی و خیال انگیز باشد. طلوع و غروب‌های خورشید در دریا، اسکه‌های بزرگ تجاری در بندر، تالاب‌هایی که میان سبزه‌زارها قرار گرفته‌اند و پناهگاه پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، حواصلی، تیهو، طاووسک و عقاب دشتی است، از جاذبه‌های این سرزمین جادویی ناشناخته است.

در کنار اینها باید درخت انجیر معابد، جنگل حرا، گل فشان‌ها، کوه‌های مریخی، کوه‌های مینیاتوری، جزیره شیطان و ساحل شب تاب را به آن اضافه کرد جایی که به دلیل وجود پلانگتون‌ها، ساحل درخشان و تماشایی می‌شود. و مهمتر از همه، ساحل زیبای درک، جایی که کویر و دریا در آغوش هم آرام می‌گیرند.

عید نوروز در چابهار

سفر به سرزمین های جادویی و هزار رنگ با روم تور

تعطیلات عید نوروز که می‌رسد خیلی از افراد سریع به شمال و جاهای سرسبز که نزدیکشان هست می‌روند. اما افرادی زیادی هم هستند که دوست دارند یک تعطیلات خاص را داشته باشند در سرزمین‌های جادویی که شاید برخی از آنها کمتر شناخته شده باشند. روم تور می‌تواند شما را در این سفر هیجان انگیز که همزمان با جشن طبیعت است، همراهی کند. همچنین اگر این سوال را نیز در ذهن خود دارید که عید کجا بریم ارزون باشه، پس حتما با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرید.

پیشنهاد شما چیست؟ آیا تجربه سفر به اماکن بالا در ایام تعطیلات نوروز را داشته‌اید؟ تجارب خود را با ما در میان بگذارید.