معرفی 12 تا از معروفترین بازار درگهان قشم | راهنمای کامل

شهرت بازار درگهان قشم به دلیل اجناس رنگارنگ و ارزانش است که افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این مطلب راهنمای خرید از درگهان را حتما مطالعه کنید.

معرفی 12 تا از معروفترین بازار درگهان قشم | راهنمای کامل

بازار درگهان قشم علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم به حساب می‌آید، جایی است که می‌توان در آن انواع محصولات مختلف مانند پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، لوازم بهداشتی وغیره را خرید. آن هم با قیمت‌های کاملا مناسب و حتی ارزان. سالانه افراد زیادی برای خرید به این بازارها می‌روند.

درگهان بازارهای مختلفی دارد که برخی از آنها به فروش کالاهای خاصی اختصاص دارند. بهتر است قبل از سفر به این شهر، با مراکز خرید درگهان قشم آشنا باشید تا بتوانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید. در این مقاله لیستی از بهترین مراکز خرید درگهان را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

مراکز خرید درگهان

درگهان یکی از شهرهای قشم است که به بازارهای متنوعش معروف است. این شهر حدود 20 دقیقه از قشم فاصله دارد و می‌توان به راحتی به آنجا رفت. این بازارها علاوه بر اینکه معماری جالب و دیدنی دارند، هر کدام یک یا چند کالای مخصوص را ارائه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین بازارهای درگهان قشم عبارتند از:

  • بازار دریا؛ بازاری با فضایی لوکس و امروزی

این بازار درگهان قشم جایی است که همه جور محصولی از پوشاک گرفته تا لوازم خانگی و وسایل آرایشی و بهداشتی را می‌توانید در آن پیدا کنید. یعنی قدرت انتخاب بالایی در این بازار خواهید داشت. بازار دریا جدیدترین بازار درگهان است که دو طبقه بوده و 1530 غرفه را در خود جای داده است.

به همین جهت اکثر کالاهایش لوکس به حساب می‌آیند. ضمنا در طبقه دوم این بازار می‌توانید رستوران معروف بازار دریا را پیدا کرده و از خوردن غذاهای خوشمزه‌اش لذت ببرید. این بازار در میدان انقلاب درگهان واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است.

بازار دریا

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی قشم که باید حتما ببینید!

  • بازار قدیم درگهان قشم؛ جایی برای عمده فروشی

بازار قدیم درگهان همانطور که از اسمش پیداست، قدیمی‌ترین و اولین بازار درگهان جزیره قشم است. این بازار علاوه بر معماری قدیمی و زیبایی که دارد، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید شهر نیز محسوب می‌شود. نکته مهم درباره آن این است که این بازار درگهان عمده فروشی است و همه اجناس به صورت عمده و با هزینه خیلی پایینی عرضه می‌شوند.

در بازار قدیم درگهان می‌توانید لباس، کیف، کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت متوسط را تهیه کنید. البته گاهی نیز اجناس آخر را به صورت تکی عرضه می‌کنند. این بازار نیز در میدان انقلاب قرار گرفته و ساعت کاری آن از 8 صبح تا 4 بعدازظهر است.

عکس بازار قدیم درگهان

  • مرکز خرید دو دلفین؛ بورس پوشاک

اگر دنبال جایی می‌گردید که به طور اختصاصی پوشاک داشته باشد، به مرکز خرید دو دلفین بروید. این بازار درگهان قشم پوشاک را به صورت عمده و تکی عرضه می‌کند. مرکز خرید دو دلفین در نزدیکی بازار قدیم است و فضایی مدرن و امروزی دارد.

این بازار دو طبقه است. در طبقه بالای آن عمده فروشی‌ها و در طبقه پایین بیشتر تک فروش‌ها هستند. این بازار همچنین به عنوان بورس لباس زنانه هم شناخته می‌شود. بازار دو دلفین در خیابان ناخدا واقع شده و از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است.

مرکز خرید دو دلفین

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به قشم

  • ارزانسرای شهر درگهان، مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید را از ارزانسراهای شهر درگهان می‌دانند. در این بازار می‌توانید کلیه لوازم را با کیفیت متوسط و قیمت ارزان پیدا کنید. این بازار ظاهری ساده و قدیمی دارد و یک رستوران سنتی نیز در حیاط آن قرار دارد که می‌توانید غذاهای سنتی قشم را در آنجا امتحان کنید. بازار مروارید میان خیابان ناخدا و میدان انقلاب واقع شده و ساعت کاری آن همه روزه 5/9 صبح تا 2 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 11 شب است.

برای رزرو ویلا، سوییت و اقامتگاه در قشم کلیک کنید.

  • مجتمع تجاری اطلس؛ بازار کیف و کفش

همانطور که گفتیم اکثر بازارهای درگهان به فروش یک کالای خاص معروف هستند. این بازار نیز به طور اختصاصی به کیف و کفش مشغول است و می‌توانید انواع کیف و کفش و چمدان در رنگها و طرح‌های مختلف را خریداری نمایید. این بازار نیز در خیابان ناخدا و میدان انقلاب قرار دارد و می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 10 شب از آن بازدید کنید.

عکس مجتمع تجاری اطلس

  • پرشین گلف؛ بازاری برای همه چیز

مجتمع تجاری پرشین گلف مهم‌ترین بازار درگهان قشم است که می‌توانید هر نوع محصولی را در آن پیدا کنید. از پوشاک و لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی و شکلات و سس. پس اگر حوصله یا وقت بازار گردی ندارید، پرشین گلف کاملا مناسب شماست.

این بازار در چند طبقه بوده و می‌توانید از میان غرفه‌های مختلفی محصول موردنظرتان را انتخاب کنید. ضمن اینکه قیمت کالاها نیز کاملا مناسب است. این بازار نیز در میدان انقلاب درگهان بوده و از ساعت 9 صبح تا 10 شب میتوانید از آن بازدید کنید.

عکس پرشین گلف

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی قشم

  • بازار زمرد؛ بورس انواع جین

بازار زمرد درگهان، جایی است که محصولات جین مخصوصا شلوار را به قیمت کاملا مناسبی عرضه می‌کند. بازار زمرد قشم علاوه بر اینکه تک فروشی دارد، امکان فروش عمده را نیز برای مشتریان فراهم کرده است.

بنابراین اگر قصدتان از بازارگردی در درگهان، تجارت است، این بازار جای خوبی است که محصولات با کیفیت جین را با قیمت مناسب تهیه کنید. بازار زمرد را می‌توانید در حد فاصل خیابان ناخدا و میدان انقلاب پیدا کنید. ساعت بازدید از آن نیز بین 9 صبح تا 10 شب است.

عکس بازار زمرد

  • بازار نخل درگهان؛ جایی لوکس و متفاوت

بازار نخل درگهان را بیشتر به خاطر معماری جذاب و لوازم متفاوتش می‌شناسند. این بازار کاملا جدید بوده و معماری منحصربه فردی نسبت به دیگر بازارهای درگهان دارد. همچنین در بازار نخل می‌توانید کالاهای متفاوتی همچون پوشاک، کیف و کفش، عطر، لوازم آرایش و گوشی و لب تاپ را خریداری نمایید.

این بازار 224 غرفه دارد و معمولا پوشاک را به صورت عمده عرضه می‌کند. رستوران و کافی شاپ‌های سنتی را نیز می‌توانید در آنجا پیدا کنید. این بازار در کنار دریا و جاده ساحلی واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر فعالیت دارد.

عکس بازار نخل درگهان

بشیتر بخوانید: بهترین سواحل قشم که باید حتما ببینید!

  • بازار طلافروشان درگهان

بازار طلافروشان، خاص‌ترین بازار درگهان قشم است. در این بازار طلاهای مخصوص کشورهای عربی عرضه می‌شود. از آنجایی که این طلاها معمولا با عیار 18 هستند، قیمت کمتری نیز خواهند داشت. اگر به طلاهای عربی علاقه دارید، بازدید از این بازار می‌تواند بسیار جذاب باشد. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، می‌توانید به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری از آن دیدن کنید.

عکس بازار طلافروشان درگهان

  • مجتمع تجاری و تفریحی نور

این بازار را خواهر دوقلوی بازار دو دلفین می‌دانند و از طریق یک تونل هوایی به آن وصل می‌شود. در این بازار می‌توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آریشی و بهداشتی، عطر، کیف و غیره را پیدا کنید.

عکس مجتمع تجاری و تفریحی نور

  • بازار صدف

این بازار در کنار بازار مروارید بوده و ظاهری شبیه به آن دارد. به طوری که در نگاه اول قابل تشخیص نیستند. در این بازار می‌توانید کالاهای متفاوتی را پیدا کنید که همگی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

  • مرکز خرید ایران زمین

بزرگ‌ترین بازار درگهان قشم، مرکز خرید ایران زمین است و همه محصولات را دارد. بسیاری از افراد برای خرید سیسمونی و جهیزیه راهی این محل می‌شوند. همچنین امکانات رفاهی نیز در آن قرار دارد.

عکس مرکز خرید ایران زمین

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید قشم

راهنمای خرید در درگهان قشم

هنگام خرید از بازار درگهان جزیره قشم، نکاتی را باید در نظر داشته باشید که بهترین خرید را انجام دهید:

  • موقع خرید مخصوصا لوازم برقی و الکترونیک، مواظب باشید که اجناس تقلبی نباشند.
  • سعی کنید بیشتر خریدتان را از بازارهای محلی و افراد بومی انجام دهید، زیرا در این شهر افراد غیرمحلی زیادی وجود دارند که اجناس را با قیمت گزافی می‌فروشند.
  • بازارهای درگهان در اردیبهشت ماه حراج‌های خوبی دارند، می‌توانید در این زمان برای خرید رفته تا از تخفیف‌ها نیز استفاده کنید.
  • اگر قصد خرید لباسه‌ای محلی و سنتی قشم را دارید، می‌توانید رنگ‌های مختلف این لباس را در بازار قدیم درگهان پیدا کنید.
  • برای خرید محصولات غذایی سنتی و صنایع دستی قشم و درگهان، بهتر است سراغ فروشنده‌های محلی بروید.
  • در بازار درگهان قشم معمولا می‌توانید بر سر قیمت توافق کنید، سعی کنید حتما از چند فروشنده قیمت گرفته و بعد خرید کنید.
  • هنگام خرید از فروشنده شرایط تعویض و مرجوع کردن کالا را بپرسید.
  • اگر قصد خرید محصولات برند را دارید، از ابتدا سراغ نمایندگی‌های معتبر بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین سوغات قشم که نظیر ندارند!

قیمت اجناس در بازار درگهان قشم

اگر مدام با این سوال روبه‌رو هستید که از درگهان چی بخرم؟ و قیمت اجناس در بازار درگهان جزیره قشم نیز برایتان مهم است، باید بدانید که بازارهای درگهان قشم به داشتن جنس‌های با کیفیت و قیمت‌های مناسب معروف هستند. پوشاک یکی از کالاهای ارزان قیمتی است که می‌توانید در شهر پیدا کنید. برخی فروشگاها نیز به طور اختصاصی پوشاک‌های زنانه و بچگانه ارائه می‌کنند که به ارزانکده معروف هستند.

لوازم خانگی نیز از دیگر محصولات ارزان قیمتی است که می‌توانید مدل‌های مختلف آنها را در پاساژها و مراکز خرید شهر پیدا کنید. کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از دیگر محصولاتی است که بهترین نوع و کیفیت با قیمت ارزان در بازارها عرضه می‌شوند.

عکس اجناس درگهان

خرید اینترنتی از درگهان

امروزه بسیاری از سایت‌ها امکان خرید اینترنتی از درگهان را فراهم کرده‌اند. برای استفاده از خدمات اینترنتی می‌توانید عبارت سایت خرید از قشم را در گوگل سرچ کنید. موتور جستجوگر گوگل، سایت‌های مختلفی مثل اوا قشم، فروشگاه قشم خرید، قشم مال، موناکو قشم، قشم مارت، راما قشم، هانی قشم وغیره را معرفی می‌کند.

دقت داشته باشید که هنگام خرید اینترنتی لباس از درگهان قشم و سایر محصولات حتما به توصیه‌های پلیس فتا در خصوص سایت‌های اینترنتی توجه کرده و قبل از هر اقدامی مجوزهای سایت برای فروش را چک کنید. تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانید از طریق قانونی آن را پیگیری نمایید.

عکس خرید اینترنتی

چه فصلی از درگهان خرید کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید قشم و درگهان جزو مناطق گرم و خشک محسوب می‌شوند و تابستان‌های طولانی و طاقت فرسایی دارند. بازار گردی در بازار درگهان قشم نیز نیاز به انرژی دارد، بنابراین بهتر است سفر به قشم و خرید از درگهان را به فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار موکول کنید.

مخصوصا اینکه در اوایل دی ماه نیز جشنواره‌های فروش زیادی در منطقه برگزار می‌شود که می‌توانید از تخفیفات عمده آنها استفاده کنید. همچنین در فروردین ماه قیمت اجناس بسیار بالا می‌رود و ممکن است نتوانید اجناس با کیفیت و مقرون به صرفه زیادی پیدا کنید.

تجربه بازارگردی درگهان با روم تور

بازارگردی یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز سفر است. مخصوصا اینکه قیمت‌ها نیز ارزان باشد و بتوان محصولات مختلفی را در شهر تهیه کرد. شهرت بازار درگهان قشم نیز به همین جنس‌های رنگارنگ و مناسبش است که افراد زیادی از گردشگران و تاجران را به سمت خود می‌کشاند.

اگر دوست دارید درکنار سفر به قشم از بازارهای شهر دیدن کرده و بهترین محصولات را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم این سفر را با روم تور بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تماس بگیرید.