8 تا از تمیزترین و بهترین سواحل قشم که ارزش دیدن دارد!

سواحل قشم به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول سواحلی که از امکانات تفریحی زیادی برخوردار بوده و بسیار شلوغ هستند و دسته دوم ساحل‌هایی که ...

8 تا از تمیزترین و بهترین سواحل قشم که ارزش دیدن دارد!
بهترین ساحل‌های قشم برای تفریح

سفر به قشم به‌ تنهایی می‌تواند جایگزین سفرهای خارجی شود؛ زیرا علاوه بر طبیعتی زیبا از تفریحات و امکانات متنوعی نیز برخوردار است. از پرطرفدارترین تفریحات این جزیره می‌توان به غواصی، قایق سواری، جت اسکی، چتربازی، پاراگلایدر و... اشاره کرد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم و آب هوای آن منطقه بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان یا اوایل بهار به آنجا سفر کنید تا با آب و هوایی خوش و مطلوب روبه‌رو شوید. سواحل زیبای قشم مثال زدنی است، از این رو ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور بهترین ساحل قشم برای تفریح را به شما معرفی می‌کنیم تا با شناختی کامل‌تر به سفر رفته و نهایت استفاده را از لحظات خود ببرید.

۱. ساحل زیتون؛ از زیباترین سواحل قشم

سواحل قشم به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول سواحلی که از امکانات تفریحی زیادی برخوردار بوده و بسیار شلوغ هستند و دسته دوم ساحل‌هایی که شلوغی قابل توجهی نداشته و بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند. ساحل زیبای زیتون که با نام پارک زیتون نیز شناخته می‌شود، جزو دسته اول است. در این ساحل هر نوع تفریح و امکاناتی را که از یک ساحل انتظار دارید، قرار دارد.

ترکیب صدای امواج با خنده‌های از ته دل افراد فضایی بسیار دل‌نشین را برایتان رقم می زند. اگر به دنبال خوش آب و هواترین ساعت برای رفتن به این ساحل قشم هستید بهتر است در اوایل صبح یا اواخر شب به آنجا رفته و خود را به هوایی مطلوب و دل‌چسب دعوت کنید.

عکس ساحل زیتون

اگر به دنبال رزرو اقامتگاه در قشم هستید کلیک کنید.

مزایا و امکانات ساحل زیتون

ساحل زیتون دارای پارک ساحلی بوده که درختان نخل و آلاچیق‌های آن فضای مناسبی برای گذراندن پیک نیک را فراهم آورده است. هتل‌های درجه یک و مجلل قشم نیز اغلب در نزدیکی این ساحل بنا شده‌اند. در این ساحل قشم علاوه بر برگزاری بسیاری از کنسرت ‌ها، سینمای روباز و سینمای چهاربعدی قرار داده‌اند تا افراد علاقه‌مند به فیلم تجربه‌ای متفاوت را در کنار دریا داشته باشند.

این ساحل پر از زیبایی و امکانات است که تنها با رفتن به آنجا متوجه آن‌ها می‌شوید. آدرس این ساحل محبوب قشم، خیابان دریا، تقاطع بلوار چهارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون است.

عکس جت اسکی ساحل زیتون

بهترین هتل های ساحلی قشم را در اینجا بخوانید.

۲. ساحل سوزا؛ زیباترین ساحل تفریحی قشم

ساحل سوزا یک ساحل زیبا و بکر است که خبری از شلوغی و هیاهوی زیاد نیست. اگر به دنبال لحظاتی آرام و ساکت هستید، ساحل سوزا بهترین گزینه برای شماست. تنها در بعضی مواقع کمپ‌ هایی به این ساحل آمده و چادر خود را در آن علم می‌کنند.

وجود این کمپ‌ ها نه تنها آزار دهنده نیست بلکه شما را به لحظاتی شاعرانه و منحصر به‌ فرد دعوت می‌کند؛ چراکه بیشتر اوقات جوانان کمپ با ساز و موسیقی‌هایشان انرژی بخش شما خواهند بود.

سعی کنید در ساعات ابتدایی روز به ساحل سوزا بروید تا تنها صدای امواج را بشنوید و با قدم زدن در آب خنک دریا، فکری رها و حالی خوب را به خودتان هدیه کنید. این ساحل زیبا در کنار مناظر جذاب و بی‌نظیر، از امکاناتی نظیر: مسیر پیاده‌روی، پارک بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی و محل‌هایی برای کمپینگ برخوردار است. این ساحل در قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبه‌روی مسجد علی‌ بن‌ ابی‌طالب (ع) قرار دارد. در نتیجه این ساحل قشم یک مکان سرگرمی و تفریحی قشم برای کودکان نیز محسوب می‌شود که حتما از آن دیدن کنید.

عکس ساحل سوزا قشم

۳. ساحل روستای سلخ؛ از ساحل های زیبای قشم

ساحل روستای سلخ نشان دهنده اصالت جزیره قشم است از این رو همانطور قدیمی و دست نخورده باقی مانده است. همین حفظ اصالت و دست نخورده بودن این ساحل موجب محبوبیت آن در بین گردشگران شده است. اگر قصد سفر به قشم را دارید، روستای سلخ و ساحل بکرش را به هیچ وجه از دست ندهید.

در روستای سلخ غذاهای اصیل جنوبی طبخ شده و به شما عزیزان عرضه می‌گردد. طعم ماهی‌های بی‌نظیر این روستا تا همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند. مردمان این روستا آداب و رسومی شبیه به فرهنگ هندوستان و آفریقا دارند که همین موضوع به‌تنهایی برای بسیاری از گردشگران جالب و تعجب‌آور است.

ساحل روستای سلخ جزو دنج ترین سواحل جزیره قشم به شمار می‌رود. این روستا چهل دقیقه تا شهر قشم فاصله دارد، سعی کنید به فاصله آن دقت نکنید و به راحتی با ماشین به آنجا رفته و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

۴. جزایر ناز؛ از سواحل زیبای قشم

جزایر ناز جزو مشهورترین و حیرت‌آورترین جزیره‌های قشم محسوب می‌شوند. اصلی‌ترین دلیل مشهور بودن این جزایر، قابلیت راه رفتن روی آب‌های آن است. شاید باور نکنید اما این خاصیت واقعی بوده و بسیاری از افراد آن را تجربه کرده‌اند. امتحان کردن این لحظه خاص تنها در ساعات جزر و مد امکان دارد.

در این ساعات یک مسیر شنی صخره‌های این جزیره را به قشم وصل می‌کند. با صورت گرفتن این رویداد شما می‌توانید روی این شن‌ها و میان دریا قدم بزنید. اگر فرصت امتحان این لحظه نصیبتان شد سعی کنید پابرهنه روی آب راه بروید تا یکی از لذت‌بخش‌ترین و ماندگارترین لحظات زندگی‌تان را تجربه کنید. در سواحل این جزیره علاوه بر امکانات متنوع، تفریحات آبی و هوایی بسیاری وجود دارد. جزایر ناز در ۳۲ کیلومتری شهر قشم واقع شده است.

عکس ساحل جزیره ناز

۵. ساحل نقره ای قشم؛ بهترین ساحل قشم

ساحل نقره ای یکی از خاص‌ترین و زیباترین ساحل‌های کل کشور محسوب می شود. تصور کنید ساحلی همچون شب و نورهای کوچکی مانند ستاره بر روی زمین حیرت‌آور است نه؟! این ساحل با تخفیف جزو سواحل جزیره قشم محسوب می‌شود؛ زیرا در واقع در جزیره هنگام قرار دارد.

رفتن به جنوب کشور بدون سر زدن به ساحل نقره‌ای جزیره قشم اشتباهی بزرگ است. علت درخشان بودن این سواحل قشم در واقع وجود کانی‌ها، فلس‌های ماهی و مواد معدنی خاص در میان شن‌های آن است. درخشش شن‌ها یکی از کم نظیرترین و زیباترین مناظر را به چشم‌هایتان هدیه می‌کند.

در گذشته رفتن به این ساحل آزاد بود اما امروزه تنها از دور و از روی کشتی اجازه دیدن دارید؛ زیرا برخی افراد ناآگاه شن‌های ساحل را برداشته و به‌عنوان یادگاری با خود می‌بردند، دریغ از اینکه این کارشان آسیب جدی را به ساحل وارد می‌کند. یکی از جاهای دیدنی قشم در شب که شما را حیرت زده می‌کند همین ساحل نقره ای قشم است که ارزش دیدن دارد.

ساحل نقره ای قشم

۶. ساحل روستای شیب دراز؛ از ساحل های دیدنی قشم

ساحل روستای شیب دراز در نزدیکی روستای سوزا قرار دارد. این روستا از محبوبیتی ویژه در بین گردشگران برخوردار است. اصلی‌ترین دلیل پرطرفدار بودن روستای شیب دراز طبیعت بکر و دست نخورده و اقامتگاه های بوم گردی است. سواحل این روستا اغلب به صورت صخره‌ای بوده و محیطی دنج و آرام را به شما هدیه می‌کند.

اگر از اسفند تا اردیبهشت به این روستای زیبا سفر کردید شانس دیدن لاک‌پشت پوزه عقابی را خواهید داشت. لاک‌پشت‌های پوزه عقابی گونه‌های خاصی از حیوانات هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

به طور کلی جزیره قشم از حیات وحش متنوعی برخوردار بوده و دلفین‌ها و خزندگان خاص نیز در کنار لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در این جزیره به چشم می‌خورند. این ساحل زیبا و دوست داشتنی در ۴۵ کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

عکس ساحل روستای شیب دراز

۷. ساحل روستای مسن؛ آرام ترین سواحل قشم

ساحل روستای مسن برخلاف ساحل زیتون و ساحل جزیره ناز بسیار آرام و خلوت است. بنابراین اگر به دنبال محیطی بدون شلوغی و هیاهو هستید، این ساحل مناسب‌ترین گزینه برای شماست. این روستا قدمتی طولانی دارد، به طوری که برخی افراد بر این باورند که به همین دلیل نام آن را مسن گذاشته‌اند.

صید ماهی و بازار ماهی این روستا همیشه پر رونق بوده، از این رو می‌توانید لذیذترین و خوشمزه‌ترین ماهی ها را در این روستا پیدا کنید. رفتن به این روستا و هم صحبتی با مردمان خونگرمش امری بسیار دل‌نشین برای شما خواهد بود. روستای مسن در ۴۵ کیلومتری قشم، ۵ کیلومتری سوزا و ۶ کیلومتری شیب دراز واقع شده است.

عکس ساحل روستای مسن

۸. ساحل روستای لافت

ساحل روستای لافت شباهت زیادی با شهر یزد دارد، به صورتی که با اولین دیدار یاد شهر یزد خواهید افتاد. بادگیرهای این روستا یکی از عوامل اصلی شباهت آن با شهر یزد است. مردم این روستا در پایدار بودن بافت آن بسیار سختگیر بودند و از گذشته تاکنون آن را دست نخورده باقی گذاشته‌اند.

این روستا از قدمت بیشتری نسبت به خود قشم برخوردار است و قبلا به ‌عنوان مرکز جزیره می شناختند. ساحل لافت یکی از آرام‌ترین ساحل‌های جزیره قشم را شامل می‌شود. شما با رفتن به این ساحل می‌توانید هم‌زمان از ساحلی دل‌نشین، هوایی مطلوب و بافتی تاریخی بهره‌مند شوید. روستای لافت در شب بسیار زیباتر می‌شود، زیرا مردم آن هنگام تاریکی هوا چراغ‌های بادگیرها و خانه‌های تاریخی خود را روشن کرده و فضایی خاص را به وجود می‌آورند.

روستای لافت از مکان‌های دیدنی بسیاری نظیر پارک ساحلی، آب انبار، بخشی از جنگل‌های حرا، آثار باستانی و قلعه‌ها و ... برخوردار است. این روستا در ۶۰ کیلومتری قشم قرار دارد.

عکس ساحل روستای لافت

تفریحات آبی جزیره قشم

در کنار قدم‌زدن در سواحل قشم و تماشای آب‌های نیلگون خلیج‌فارس می‌توانید از تفریحات آبی هیجان‌انگیز و منحصر‌به‌فرد جزیره نیز استفاده کنید. البته مراقب جیب خود باشید؛ زیرا تمامی این تفریحات به نوبه خود جالب هستند و ممکن است هوس کنید همه آنها را امتحان کنید. همراه ما باشید تا محبوب‌ترین تفریحات آبی جزیره قشم را به شما معرفی کنیم.

  • قایق سواری

یکی از قدیمی‌ترین تفریحات آبی سواحل قشم قایق‌سواری است. اگر طرف‌دار هیجان و بالارفتن آدرنالین خون نیستید قایق‌سواری برای شما بسیار مناسب است. البته قایق‌سواری هم هیجان مخصوص به خودش را دارد، زمانی که قایق‌های موتوری تندرو با سرعت حرکت می‌کنند و روی موج‌ها بالا و پایین می‌شوند انگار از زمین جدا می‌شوید و با سرعت هرچه‌تمام‌تر در حرکت هستید. شما می‌توانید قایق‌سواری را به‌صورت تک‌نفره یا با تعدادی از دوستانتان تجربه کنید.

  • غواصی

احتمالا تاکنون از آکواریوم‌های کوچک و بزرگ زیادی دیدن کردید؛ اما تجربه غواصی در زیر آب‌ها و تماشای آبزیان دریایی بسیار متفاوت‌تر از آن است. بعضی از سواحل قشم از امکاناتی برخوردارند که گردشگران به‌راحتی می‌توانند با پوشیدن لباس مخصوص غواصی به زیر آب‌ها بروند و شاهد دنیای پر رمز و راز زیر آب‌ها باشند. ما در تیم روم تور به شما پیشنهاد می‌کنیم غواصی در آب‌های خلیج‌فارس را امتحان کنید؛ زیرا تا پایان عمر این تجربه را فراموش نخواهید کرد.

عکس غواصی

  • پاراسل سواری

در کنار تفریحات آبی ساحل های قشم می‌توانید با استفاده از پاراسل بر فراز دریا خلیج‌فارس پرواز کنید و از آن بالا سواحل قشم را تماشا کنید‌. پاراسل یا چتر سواری به‌گونه‌ای یک تفریح آبی محسوب می‌شود؛ زیرا زمانی که سوار پاراسل می‌شوید، پاراسل به یک قایق موتوری متصل می‌شود و با حرکت قایق پاراسل اوج می‌گیرد. ارتفاع پاراسل معمولا به ۲۰۰ متر نیز می‌رسد به همین دلیل جزو هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم به شمار می‌رود. خوب است بدانید پاراسل سواری به‌صورت تک‌نفره، دونفره و سه‌نفره انجام می‌شود.

عکس پاراسل سواری

  • شاتل سواری و بنانا سواری

اگر می‌خواهید با حداقل هزینه یک تفریح هیجان‌انگیز و مفرح را تجربه کنید می‌توانید شاتل سواری را امتحان کنید. شاتل یک تیوپ بادی است که به‌وسیله یک طناب به یک قایق موتوری متصل می‌شود.

زمانی که قایق موتوری شروع به حرکت می‌کند تیوپ روی امواج دریا به بالا و پایین حرکت می‌کند. گردشگران عزیز می‌توانند با دوستان و نزدیکان خود به‌صورت چهارنفره شاتل سواری را تجربه کنند. خوب است بدانید بنانا سواری مشابه شاتل سواری است با این تفاوت که تیوپ بنانا سواری شبیه به موز است.

عکس شاتل سواری

  • فلای بورد

احتمالا داخل اینستاگرام افرادی را دیده‌اید که با استفاده از جریان آب روی سطح دریا اوج می‌گیرند. این تفریح آبی فلای بورد نام دارد و در برخی از سواحل قشم می‌توانید آن را امتحان کنید. در فلای بورد یک جت اسکی به شما متصل می‌شود و با حرکت جت اسکی فشار آب دریا شما را به بالای سطح دریا می‌برد. کافی است کمی در این کار مهارت داشته باشید تا بتوانید حرکات نمایشی بسیار زیبایی را اجرا کنید و از فلای بورد لذت ببرید. این تفریح بسیار هیجان‌انگیز و جالب است؛ اما هزینه آن نسبت به سایر تفریحات جزیره قشم بالا است.

عکس فلای برد

کلام آخر

سفر کردن نیازی واجب و مهم برای هر فرد است و بخش مهمی از زندگی هر شخصی را تشکیل می‌دهد. ما در این مقاله شما را با بهترین ساحل‌های قشم برای تفریح آشنا کردیم، جزیره قشم صدها مکان دیدنی و امکانات تفریحی دارد. بازارهای قشم، رستوران ها و پارک های آن سفری دلچسب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

جزیره قشم آن‌قدر زیبا و پرجاذبه است که در سفری یک‌ ماهه نیز هنوز برای شما تازگی دارد. با توجه به مطالب ذکر شده در اولین فرصت چمدان خود را ببندید و به این جزیره منحصربه ‌فرد سفر کنید. اگر قصد سفر به قشم و بازدید از سواحل زیبای آن را دارید با همکاران ما در مجله گردشگری روم تور در تماس باشید.