بهترین مسیر سفر به قشم- [راه زمینی و هوایی + فاصله شهرها]

جزیره قشم از آن دسته مکان هایست که در هر زمانی که فکر سفر به سرتان زد، می‌توانید به آنجا رفته و خاطرات به یاد ماندنی و بی‌ نظیری را برای خود و خانواده رقم بزنید.

بهترین مسیر سفر به قشم- [راه زمینی و هوایی + فاصله شهرها]
مسیرها و راه های ورود به جزیره زیبای قشم

اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را داشتید حتما این مقاله از مجله گردشگری روم تور را تا انتها بخوانید. همان‌طور که می دانید جزیره قشم یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جزایر ایران محسوب می‌شود. این جزیره به دلیل زیبایی‌های بسیار، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده که سالانه به جنوب کشور سفر می‌کنند تا سفری دل‌چسب و خاطره انگیز را تجربه کنند.

با توجه به اینکه جزیره قشم در هر فصلی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های مخصوص به خود برخوردار است اما این موضوع نیز نباید فراموش شود که این جزیره در جنوب کشور خلیج فارس واقع شده و آب و هوا در این مناطق ویژگی‌های خاص خود را دارد. ما در این مقاله از مجله گردشگری روم تور سعی می‌کنیم شما را با آب و هوای جزیره قشم و راه‌های سفر به قشم آشنا کنیم تا زمان سفر به این جزیره را آگاهانه انتخاب کنید.

آشنایی با جزیره قشم

بهترین زمان سفر به جزیره قشم

قبل از شناخت آب‌وهوا و راه‌های سفر به جزیره قشم، خوب است ابتدا کمی با این جزیره آشنا شویم. این جزیره در خلیج فارس قرار داشته و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. جزیره قشم در 20 کیلومتری خشکی قرار دارد که مکان‌های دیدنی متنوع، جاذبه‌های توریستی، مراکز خرید متفاوت و محیط‌هایی برای گذراندن اوقات سرگرمی و فراغت را در خود جای داده است.

این جزیره زیبا نقش مهمی در صنعت توریست کشور داشته و سهم قابل توجهی از خرید بلیت هواپیما در شرکت‌های هوایی ایران را از آن خود کرده است. 

رزرو ترانسفر را می‌توانید از طریق سایت روم تور انجام دهید.

راه های سفر به قشم

حالا که تصمیم گرفتید به قشم سفر کنید بهتر است راه‌های سفر به این جزیره را نیز بشناسیم. همان‌طور که میدانید رفتن به مسافرت راه‌های مختلفی دارد و بسته به شرایط و زمان افراد به چند روش تقسیم می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی کامل‌تری از این شیوه‌ها می‌پردازیم. جزیره ای بودن قشم باعث شده تا سفر به این منطقه متفاوت باشد.

با توجه به زمان و بودجه ای که برای سفر به قشم در نظر گرفته اید می توانید یکی از راه هایی که در ادامه معرفی شده اند را انتخاب کنید. در صورت هرگونه سوال و اطلاع از نحوه سفر و مسیرهای سفر و هزینه ها می توانید با پشتیبانی روم تور تماس و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

سفر به جزیره قشم با هواپیما

سفر به جزیره قشم با هواپیما

یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین سفرها، سفر با هواپیما است. همان‌طور که مشخص است زمان سفر با هواپیما در مقابل سایر روش‌های مسافرت، کمتر بوده و افراد با یک چرت کوتاه به جزیره زیبای قشم می‌رسند. در سفرهای هوایی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت با مشکلاتی نظیر دردسرهای مسیر و ترافیک نیز روبه رو نخواهید بود.

این روش با وجود تمام این مزایا از معایبی نظیر هزینه نسبتاً زیاد بلیت نیز برخوردار بوده که ممکن است برای همه خوشایند نباشد؛ بنابراین راه‌های دیگر سفر را هم مطالعه کرده و بهترین شیوه را انتخاب کنید.

پروازهای مستقیم به قشم از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز و بالعکس امکان پذیر است و ماهانه برنامه پرواز از این شهرها به قشم تغییر می کند و یک برنامه ثابت و مشخص ندارد. معمولا در فصل های شلوغ تعداد پروازها بیشتر و بالطبع در فصل خلوت سال تعداد پروازها کم می شود. 

فرودگاه قشم یک فرودگاه بین المللی است که روزانه پروازهایی خارج کشور از جمله دبی نیز دارد. امکانات فرودگاه قشم در سطح فرودگاه های متوسط دنیا است و توجه به این نکته مهم است که فرودگاه، بیرون از شهر قشم و با تاکسی حدودا یک ساعت زمان می برد که شما به محل اقامت خود برسید. اما نگران نباشید تاکسی رانی فرودگاه قشم مجهز به خودروهای لوکس خارجی هستند و این مزیت نیز وجود دارد که در مسیر از کنار بسیاری از جاذبه های گردشگری قشم عبور می کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به قشم

نقشه مسیر فرودگاه قشم تا شهر قشم

همانطور که برروی نقشه می بینید سه مسیر از فرودگاه تا شهر قشم وجود دارد که هر کدام از مسیرها زیبایی های خاص خود را دارد؛ اما من به شخصه ترجیه می دهم که مسیر ساحلی را انتخاب کنم که در طول مسیر از کنار اماکن گردشگری قشم مانند جزیره ناز، جزیره هنگام و جنگل های حرا عبور می کنم. اگر علاقه داشتید با خودروی خاصی مسیر فرودگاه تا شهر قشم را بپیمایید با پشتیبانی روم تور تماس بگیرید تا ما هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به قشم

سفر به قشم با قطار

سفر به قشم با قطار

یکی از دلایل محبوبیت قشم همین راحتی سفر کردن به آنجاست؛ چراکه افراد با هر وسیله‌ای که دوست داشته باشند می‌توانند به این جزیره سفر کنند حتی با قطار، سفر با قطار تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما خواهد بود پس اگر عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید استفاده از قطار بهترین گزینه است.

مسافران مشهد و تهران می‌توانند بلیط قطار به بندرعباس را تهیه کنند و بقیه مسافران بعضی از شهرها که از مسیرهای پیش رو میگذرد می توانند سوار شوند و به کلان‌شهر استان هرمزگان بندرعباس بروند، به هیچ وجه نگران ادامه مسیر نباشید؛ چراکه تنها می‌بایست به اسکله شهید حقانی رفته و با شناورهایی که شبیه به اتوبوس دریایی هستند به جزیره زیبای قشم بروید.

بیشتر بخوانید: هزینه سفر به قشم

اتوبوس دریایی

مسیرهای پیش رو قطار از تهران به بندرعباس: محمدیه، کاشان، بادرود، اردکان، یزد، بافق، احمد آباد، خاتون آباد. حدود 21 ساعت زمان با قطار از تهران

مسیرهای پیش رو از مشهد به بندرعباس: فریمان، تربت حیدریه، بجستان، طبس، سه چاهون، ملارکه، بافق، احمد آباد، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج. حدود 20 ساعت زمان با قطار از مشهد

سفر با قطار مزیت های زیادی دارد یکی از این مزیت ها قیمت پایین تر آن نسبت به سفر هوایی است و نسبت به اتوبوس و سفر با خودرو شخصی دچار خستگی کمتری می شوید و شما در تمام طول مسیر نیز می توانید به استراحت بپردازید.

بعد از رسیدن به ایستگاه راه آهن بندرعباس شما می بایست به اسکله شهید حقانی بروید و با اتوبوس های دریایی که می تواند تجربه خوبی از سفر به قشم برای شما رقم بزند خود را به جزیره زیبای قشم برسانید. تصویر اتوبوس دریایی را می توانید در بالا ببینید. این نوع از کشتی ها دارای امکانات زیادی هستند و حدودا تا ۲۰۰ نفر ظرفیت مسافر دارند. حدودا 30 دقیقه زمان می برد تا شما به اسکله شهید ذاکری قشم برسید. 

شما از قبل این امکان را دارید که بصورت اینترنتی بلیت این شناورها را خریداری کنید و از بابت ظرفیت اصلا نگران نباشید؛ چون در فاصله های زمانی نیم ساعت یک شناور از بندرعباس به سمت قشم حرکت می کند و شما می توانید با توجه به برنامه حرکت قطار از شهر مبدا بلیت اتوبوس دریایی را خریداری تا بدون معطلی خود را به قشم برسانید.

یکی دیگر از مزیت های اتوبوس دریایی این است که شما دقیقا در شهر قشم پیاده می شوید در صورتیکه اگر با هواپیما یا خودرو شخصی و اتوبوس به قشم بروید از اسکله و یا فرودگاه حدودا یک ساعت زمان می برد تا شما به شهر قشم برسید.

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی روشی پرطرفدار بوده که همیشه در اولویت‌ها قرار دارد. اگر برای رسیدن به مقصد عجله‌ای ندارید، این روش سفر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چنانچه شما قصد سفر به جزیره قشم با ماشین شخصی داشته چندین مسیر پیش رو شما است. یکی از این مسیرها این است که شما خود را به بندرعباس برسانید و خودرو خود را در پارکینگ پارک کنید و با اتوبوس های دریایی و از اسکله شهید حقانی بندرعباس بسمت قشم حرکت کنید.

اما اگر شما علاقه داشته باشید که با خودرو شخصی تا خود قشم بروید تنها مسیر شما بندر پهل است. شما می بایست خود را به بندر پهل برسانید و از طریق لندینگ کرافت بسمت قشم بروید. اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که شما در اسکله بندر لافت پیاده می شوید و شما مجدد مجبورید تا رسیدن به شهر قشم حدودا یه ساعت رانندگی کنید.

شما در بندر پهل صرفا هزینه لندینگ کرافت را پرداخت می کنید و هیچ هزینه بابت افراد و سرنشین های خودرو پرداخت نمی کنید.هزینه سفر با لندیگ کرافت از بندرپهل به قشم

سفر به قشم با اتوبوس

سفر کردن به جزیره قشم با اتوبوس تقریبا شبیه به سفر با اتومبیل شخصی است، زیرا ابتدا می‌بایست به شهر بندرعباس یا بندر پهل رفته و سپس به این جزیره بروید. در سفر به قشم با اتوبوس چند نکته وجود دارد که می‌بایست به آن‌ها توجه کرد.

سفر به قشم با اتوبوس

نکته اول: چک کردن مسافت محل سکونتتان تا بندرعباس مهم‌ترین نکته در این سفر است. مسافت طولانی علاوه بر خستگی زیادی که به همراه دارد از هزینه بیشتری نیز برخوردار است؛ چراکه هرچه مسافت طولانی‌تر باشد، هزینه مسیر مثل خوراک و...نیز بیشتر خواهد شد.

نکته دوم: سفر با اتوبوس نسبت به دیگر وسایل نقلیه زمان بیشتری را صرف می‌کند، پس اگر از زمان کافی برخوردار نیستید این روش برای شما مناسب نخواهد بود. با این حال اگر به جاده علاقه دارید و سفرهای طولانی برایتان لذت‌بخش است، سفر با اتوبوس گزینه مناسبی برای شماست.

نکته سوم: نکته مهم آخری که در سفر با اتوبوس باید به آن توجه شود، هزینه است. اغلب افراد فکر می‌کنند که سفر با اتوبوس، سفری ارزان و اقتصادی برایشان خواهد بود. اما در همین روش اگر مسافت طولانی باشد علاوه بر هزینه بلیت، هزینه خوراک، اقامتگاه و...نیز به آن افزوده می‌شود.

در نهایت باید این تصمیم را بگیرید که قرار است مستقیم تا قشم با اتوبوس بروید یا اینکه ابتدا به بندرعباس و بعد بوسیله اتوبوس دریایی به قشم سفر کنید؟ شاید برای خیلی از مسافران از شهرهای مختلف بصورت مستقیم اتوبوس به قشم نداشته باشد به همین دلیل مجبور می شوند ابتدا به بندرعباس و بعد از طریق اسکله شهید حقانی به قشم سفر کنند. 

در آخر باید به این نکته توجه کنیم استفاده از لندینگ کرافت در روزهای تعطیلی و مخصوصا در ایام عید نوروز به شدت زمان سفر شما را افزایش می دهد؛ چراکه در ترافیک سوار شدن به لندینگ کرافت معطل می شوید و ممکن است در روزهای بشدت شلوغ تا 10 ساعت در ترافیک سوار شدن به لندینگ کرافت گیر کنید از اینرو در روزهای تعطیلی بخصوص در نیمه دوم سال که سفر به قشم زیاد می شود.

بهترین راه این است که شما به بندرعباس مراجعه کنید و از طریق اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید و جهت گشت و گذار در جزیره از تورهای جزیره گردی استفاده کنید که هم هزینه شما را کاهش می دهد و از طرف دیگر تجربه سفری به یادماندنی برای شما به ارمغان می آورد.

مسیر ورود به قشم از استان تهران

درصورتی‌که از استان تهران قصد سفر به جزیره قشم را دارید باید حدود ۱۴۰۲ کیلومتر رانندگی کنید تا به بندرعباس برسید. مسیر‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها به بندرعباس برسید؛ اما باید سفر خود را از اتوبان قم آغاز کنید. بعد از قم باید از شهرهای کاشان، یزد و سیرجان عبور کنید تا به بندرعباس برسید. به‌طورکلی مسیر سفر تهران به بندرعباس به شرح زیر است:

  • از طریق آزادراه خلیج‌فارس به قم بروید و سپس از آزادراه امیرکبیر به سمت کاشان برانید.
  • برای ادامه مسیر از کاشان به سمت یزد حرکت کنید و بعد از گذشتن از مهاباد و اردستان وارد استان اصفهان شوید.
  • بعد از گذشتن از استان اصفهان به سمت نائین حرکت کنید و پس از آن از طریق جاده نائین به سمت اردکان حرکت کنید.
  • از شهر اردکان به سمت یزد حرکت کنید و سپس وارد جاده یزد به کرمان شوید.
  • برای ادامه مسیر باید از شهرهای مهریز، انار، جوزم، خورسند و بابک عبور کنید تا به سیرجان برسید.
  • بعد از سیرجان از طریق آزادراه سیرجان به بندرعباس خود را به آزادراه بندرعباس به بندر شهید رجایی برسانید.
  • مسیر خود را در بندر شهید رجایی ادامه دهید تا به بندر پل برسید.
  • سپس با استفاده از لندیگراف مسیر ورود به قشم را ادامه دهید.
  • طی‌کردن مسیر تهران تا قشم حدود ۱۶ ساعت طول خواهد کشید.

مسیر ورود به قشم از استان اصفهان

افرادی که قصد دارند از استان اصفهان به جزیره زیبای قشم سفر کنند باید ۱۰۶۰ کیلومتر در جاده به رانندگی بپردازند. البته مسیر‌های دیگری با مسافت‌های طولانی‌تر نیز وجود دارد؛ اما ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کوتاه‌ترین مسیر بپردازیم:

  • از بزرگراه شهید دستجردی به سمت شهرضا حرکت کنید و سپس وارد جاده اصفهان به شیراز شوید.
  • مسیر خود را در جاده اصفهان به شیراز ادامه دهید تا از شهر‌های ایزد خواست و آباده عبور کنید.
  • در ادامه مسیر به سمت صفاشهر حرکت کنید و بعد از گذشتن از آن از طریق بوانات وارد استان یزد شوید.
  • از روستاهای توتک، ترکان، رحمت‌آباد و شهر هرات عبور کنید تا به استان کرمان برسید.
  • مسیر خود را ادامه دهید تا به سیرجان برسید .
  • سپس مسیر خود را در آزادراه سیرجان به بندرعباس ادامه دهید.
  • بعد از طی‌کردن یک مسافت طولانی وارد آزادراه بندرعباس به بندر شهید رجایی شوید و مسیر خود را به سمت بندر پل ادامه دهید.
  • در بندر پل می‌توانید از طریق لندیگراف به جزیره قشم بروید.
  • طی‌کردن مسافت بین استان اصفهان تا بندرعباس ۱۳ ساعت طول می‌کشد.

مسیرهای ورود به قشم از شهر مشهد

افرادی که از مبدأ مشهد به سمت قشم حرکت می‌کنند باید ۱۵۴۰ کیلومتر در جاده رانندگی کنند. به‌طورکلی سه مسیر وجود دارد که از طریق آن می‌توانید از مشهد به قشم سفر کنید. ما در این مقاله کوتاه‌ترین مسیر ورود به قشم از مشهد را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. از شهر مشهد به سمت ملک‌آباد حرکت کنید و بعد از گذشتن از شهر‌های تربت‌حیدریه، فیض‌آباد و بجستان به سمت استان خراسان جنوبی حرکت کنید.
  2. مسیر خود را در جاده ادامه دهید تا بعد از گذشتن از دیهوک و دیگ رستم وارد استان کرمان و شهر راور شوید.
  3. مسیر خود را در شهر راور ادامه دهید تا بعد از گذشتن از چترود، باغین و بردسیر وارد سیرجان شوید.
  4. سپس از طریق حاجی آباد وارد بندر عباس شوید.
  5. در بندرعباس به بندر پل بروید و از طریق لندیگراف، مسیر ورود به قشم را ادامه دهید.
  6. برای رفتن به قسم از مبدا مشهد حدود ۱۸ ساعت در راه خواهید بود.

نکات مهم در مورد انتقال ماشین با لندیگراف به جزیره قشم

همان‌طور که گفتیم گردشگران و مسافران عزیز می‌توانند با استفاده از لندیگراف ماشین خود را به جزیره قشم منتقل کنند و با خیالت راحت از جاذبه‌های گردشگری قشم دیدن کنند. اگر شما هم می‌خواهید  با استفاده از شناور‌های دریایی یا لندیگراف ماشین‌ خود را به جزیره قشم منتقل کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • لندیگراف‌ها در تمام روز‌های هفته فعالیت دارند.
  • درصورتی‌که شرایط جوی منطقه مساعد نباشد فعالیت لندیگراف‌ها در بندر پل محدود می‌شود.
  • اولین لندویگراف در ساعت ۶ صبح به مقصد جزیره قشم حرکت می‌کند.
  • درصورتی‌که شرایط جوی منطقه مساعد باشد لندیگراف‌ها تا ساعت ۱۱ شب فعالیت می‌کنند.
  • جهت انتقال افرادی که داخل ماشین هستند هزینه جداگانه‌ای گرفته نمی‌شود.
  • از برگه مجوز ورود ماشین شخصی خود به جزیره قشم به‌دقت مراقبت کنید.
  • اگر برگه مجوز ورود خودرو خود به جزیره قشم را گم کنید در زمان خروج از جزیره با مشکل مواجه می‌شوید.
  • در روزهای خاص سال که تردد به جزیره قشم با محدودیت همراه است افرادی که کارت یا برگه اقامتی اجاره سوئیت در جزیره قشم دارند، راحت‌تر از سایر افراد می‌توانند به قشم سفر کنند.

کلام آخر

اغلب افراد برای یک بار هم که شده به جزیره زیبای قشم سفر کرده‌اند یا دوست دارند به این جزیره منحصر به ‌فرد سفر کنند. ما در این مقاله راه‌های سفر به قشم را به شما معرفی کردیم تا هر زمان که هوس خوش‌گذرانی و سفر کردن به این جزیره خوش آب و هوا به سرتان زد، مناسب‌ترین فصل و شیوه سفر را انتخاب کنید. با ما در مجله گردشگری روم تور در ارتباط باشید و در بخش نظرات در زیر همین مقاله از تجربه خود در سفر به قشم برای ما بگویید.