این 13 مکان سرگرمی و تفریحی قشم برای کودکان را از دست ندهید!

در این مطلب از روم تور به تمام مکان های تفریحی قشم برای کودکان پرداخته ایم که شامل تفریحات ساحلی، شهربازی، پارک ساحلی، تفریحات آبی، آکواریوم و...است.

این 13 مکان سرگرمی و تفریحی قشم برای کودکان را از دست ندهید!

قشم یکی از زیباترین و خاص‌ترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران زیادی از آنجا بازدید می‌کنند. مطمئنا زمانی که قصد دارید همراه با فرزندان خود به این جزیره زیبا سفر کنید، از خود می‌پرسید که آیا کودکم نیز از سفر لذت خواهد برد یا نه؟ آیا در قشم اماکن خاصی وجود دارد که مخصوص کودکان باشد و برای آنها یک تجربه شیرین و به یاد ماندنی ایجاد کند یا خیر؟ زیرا اگر فرزندتان جایی در این سفر نداشته باشد، آنطور که باید و شاید از سفر لذت نخواهید برد. برای دریافت پاسخ این سوال و آشنایی با مکان های تفریحی قشم برای کودکان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

۱. تفریحات ساحلی

اولین مکان های تفریحی قشم برای کودکان، سواحل جزیره و تفریحات موجود در آن است. قشم سواحل متعدد و زیبایی دارد که می‌تواند تجربه خاص بازی با شن را برای کودک ایجاد کند. مخصوصا اگر دنبال یک تفریح کم دردسر و ارزان هستید و قصد دارید که خلاقیت کودکتان نیز رشد کند، بازی با شن انتخاب کاملا مناسبی است. بهترین ساحل‌ها برای تفریحات کودکانه ساحل طلایی، ساحل زیتون و ساحل نگین است که مقدار زیادی ماسه دارند. می‌توانید خودتان نیز در کنار فرزندتان بمانید و از بازی شن با انگشتانتان لذت ببرید.

عکس ساحل قشم

برای رزرو تفریحات آبی قشم می توانید از روم تور کمک بگیرید.

۲. شهربازی سیتی سنتر

هیچ جایی مثل شهربازی به کودک خوش نمی‌گذرد. اگر می‌خواهید کودکتان یک تجربه بی‌نظیر در سفر به قشم را داشته باشد، سیتی سنتر را فراموش نکنید. این شهربازی در بلوار دریا و طبقه دوم مرکز خرید سیتی سنتر واقع شده است. این پارک شهر از مهم‌ترین جاهای تفریحی قشم به شمار می‌آید. مجموعه شهربازی سیتی سنتر در سال 1390 و در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع احداث شد.

در این مجموعه بیش از 240 دستگاه بازی وجود دارد که کودک را حسابی سرگرم می‌کنند. از آنجایی که شهربازی سیتی سنتر در یک مرکز خرید واقع شده، می‌توانید تا زمانی که بچه‌ها مشغول بازی هستند، گشتی هم در مغازه‌ها بزنید.

عکس شهر بازی سیتی سنتر

۳. پارک کروکودیل قشم

از دیگر جاهای تفریحی قشم برای کودکان می‌توان به پارک کروکودیل آن اشاره کرد. این پارک از سال 1390 فعالیت خود را با 8 کروکودیل آغاز کرد که از مالزی وارد شده بودند. بازدید از این پارک برای آن دسته از کودکانی که عاشق طبیعت و حیوانات هستند می‌تواند بسیار جذاب و خاص باشد. چون در هیچ جای کشور نمی‌توان چنین پارکی را پیدا کرد.

در این پارک بزرگ‌ترین کروکودیل ایران با 36 سال سن و 4 متر طول وجود دارد. در پارک کروکودیل بیش از 100 گونه کروکودیل آب شور به نام پروسوس زندگی می‌کنند و بچه‌ها با نحوه زندگی این حیوان آشنا می‌شوند.

البته در کنار این حیوانات به جا مانده از عصر دایناسورها، انواع پرندگان و حیوانات مختلفی همچون بزکوهی، طاووس، مار، لاک پشت کوهی، سوسمار، ایگوانا، مرغ شاخدار، شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، میمون، راسو و جوجه تیغی هم زندگی می‌کنند. این پارک در بین بزرگراه قشم به درگهان قرار دارد. در هنگام بازدید از آنجا حتما به قوانین پارک درباره غذا دادن به حیوانات عمل کنید.

بیشتر بخوانید: این جاهای دیدنی قشم را از دست ندهید!

عکس پارک کروکدیل قشم

۴. شهربازی رمکان قشم برای کودکان

شهربازی رمکان قشم در محله رمکان، قبل از مجتمع ستاره و روبه‌روی سیتی فود قرار دارد. این شهربازی مناسب کودکان 1 تا 13 سال است. شهربازی رمکان مکانی سرپوشیده بوده و بازی‌های مختلفی در آنجا قرار گرفته است. این شهربازی که یکی از جالب‌ترین مکان های تفریحی قشم برای کودکان به شمار می‌آید، بازیکده الفبای زندگی نیز نامیده می‌شود.

بچه‌ها در این شهربازی تفریحاتی مانند شغل بازی برای آشنایی با مشاغل متفاوت، بازی در مزرعه حیوانات و آشنایی با انواع حیوانات و سایر بازی‌های تعادلی، تمرکزی و حرکتی را انجام می‌دهند. به دلیل نوع خاص بازی‌های این مجموعه، بازدید از آن می‌تواند تجربه جالبی برای کودک شما باشد.

۵. مجتمع تفریحی هامون

این مجموعه که در واقع یک مجتمع تفریحی خانوادگی است در قسمت شرقی جزیره و بزرگراه خلیج فارس واقع شده است. به دلیل نزدیک بودن این مجتمع به اسکله هامون، تفریحات آبی مهیج زیادی برای کودکان فراهم شده است. البته باید توجه کنید که این تفریحات ممکن است مناسب سن فرزند شما نباشد. اما بهرحال می‌توانید از آنها استفاده کرده و لذت ببرید. در مجتمع هامون می‌توانید تفریحاتی همچون اسب سواری، کالسکه سواری، قایق رانی و جت اسکی را همراه با فرزندتان انجام دهید.

برای رزرو سوییت، اقامتگاه و ویلا در قشم کلیک کنید.

۶. تماشای دلفین ها در جزیره هنگام

حیات وحش جزیره قشم بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرهای کشور است. این جزیره زیبای محصور در آب‌ها، به کودک شما این فرصت را می‌دهد تا به تماشای موجودات دریایی خاص و شگفت انگیز بنشیند. مطمئنا دیدن دلفین‌های بازیگوش که در سواحل دریا جست و خیز می‌کنند، می‌تواند دنیای جدیدی را به روی کودکتان بگشاید. اگر می‌خواهید سفر قشم را همراه با کودکتان بروید، حتما سری به جزیره هنگام بزنید و دلفین‌های کوچک بازیگوش را که گاهی سرشان را از آب بیرون آورده و به تماشاچی‌ها لبخند می‌زنند را ببینید. این جزیره 53 کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد.

عکس دلفین های جزیره هنگام

۷. جنگل حرا و پرندگان زیبا

یکی از مکان های تفریحی قشم برای کودکان جنگل حراست. درختانی که در آب شور رشد کرده و به آسمان رسیده‌اند. این جنگل‌ها که جزو عجایب هفتگانه قشم است در شهرک جدید گورزین و جاده جنگل حرا قرار دارد.

می‌توانید با کودک خود در میان درختان این جنگل قایق سواری کرده و پرنده‌های بومی آنجا را که از بالای سرتان پرواز می‌کنند را ببینید. احتمالا تصویری از یک فیلم فانتزی برای کودکتان تداعی خواهد شد.

عکس جنگل حرا و پرندگان زیبا

۸. آکواریم پروانه طلایی

یکی از تماشایی‌ترین آکواریم‌های کشور را می‌توانید در جزیره قشم پیدا کنید. این آکواریم در ضلع غربی میدان امام قلی خان و مرکز خرید سیمرغ قرار گرفته است. در آکواریم پروانه طلایی قشم، انواع مختلفی از ماهی‌های خاص و کمیاب جنوب ایران که بیش از 180 نوع هستند، به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر کودک‌تان دنیای زیر آب را دوست دارد، مطمئنا بازدید از مکان خاص را دوست خواهد داشت و می‌تواند در آنجا با انواع موجودات آبزی آشنا شود.

عکس آکواریم پروانه طلایی

۹. پارک ساحلی و تفریحات آبی

مگر می‌شود به جزیره قشم سفر کرد و از تفریحات آبی آنجا چشم پوشی کرد. پارک‌های آبی قشم که عموما در کنار سواحل آن قرار گرفته‌اند، انواع مختلفی از بازی‌ها و تفریحات آبی را فراهم کرده‌اند. این تفریحات مهیج برای گروه‌های سنی مختلف است. اگر فرزند شما نوجوان است، پارک‌های آبی یکی از بهترین مکان های تفریحی قشم برای کودکان محسوب می‌شود. برخی از مهم‌ترین تفریحات آبی که کودکان می‌توانند در این سواحل انجام دهند، به شرح زیر است:

  • پاراسل قشم

یکی از تفریحات آبی مهیج در قشم پاراسل است که کودکان 5 تا 10 سال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در این تفریح ابتدا با قایق به دریا رفته و سپس به چتری وصل می‌شوید. بعد از اتصال به چتر، سرعت قایق بیشتر شده و در ارتفاع 70 تا 90 متری سطح دریا قرار خواهید گرفت. این تفریح را می‌توانید به صورت تک نفره یا گروهی انجام دهید. البته مدت زمان قرار گرفتن در دریا، تنها 6 دقیقه است. این تفریح برای بچه‌هایی که عاشق هیجان هستند، عالی است.

عکس پاراسل قشم

  • جت اسکی

از دیگر مکان های تفریحی قشم برای کودکان و تفریحات آبی که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد، جت اسکی قشم است که می‌توان آن را به صورت گروهی یا تکی انجام داد. بچه‌های زیر 20 سال نیز می‌توانند از این تفریح استفاده کنند. اگر کودکتان دوست دارد این تفریح را انجام دهد، یکی از والدین می‌توانند او را همراهی کنند. البته پوشیدن جلیقه نجات را فراموش نکنید. مطمئنا اسکی روی آب تجربه هیجانی و زیبایی برای کودک شما خواهد بود. این تفریح بیشتر برای نوجوانان مناسب است.

عکس جت اسکی

  • شاتل سواری

در شاتل سواری قشم یک یا چند نفر روی یک تیوپ که به قایق وصل است می‌نشینند. قایق با سرعت در دریا حرکت می‌کند و تیوپ نیز روی آب بالا و پایین می‌شود. این تفریح هیجان بسیار بالایی دارد و باید حتما جلیقه نجات و کلاه ضدضربه را پوشیده باشند. در این تفریح ممکن است درون آب افتاده یا خیس شوید. اگر فرزند شما قصد دارد این بازی را تجربه کند، می‌توانید او را همراهی کنید. البته لباس اضافی نیز فراموش نشود.

عکس شاتل سواری

  • بنانا سواری

بنانا سواری تقریبا شبیه همان شاتل سواری است، با این تفاوت که در اینجا افراد سوار یک موز تیوپی می‌شوند. بنانا سواری باید حتما به صورت گروهی انجام شود. هفت نفر می‌توانند همزمان سوار آن شوند. بنانا سواری برای کودکان بالای 12 سال مناسب است، البته اگر عاشق هیجان هستند. می‌توانید کودک خود را در این تفریح همراهی کنید تا به اطمینان بیشتری بازی کند.

عکس بنانا سواری

تجربه به یاد ماندنی سفر به قشم برای کودکان با روم تور

زمانی که کودکی در سفر ما را همراهی می‌کند، باید توجه داشته باشیم که او از زوایه دید ما به دنیا نگاه نمی‌کند. ممکن است شما در سفر به قشم از دیدن اماکن طبیعی و تاریخ آنجا شگفت زده شوید و جزو بهترین لحظات زندگیتان باشد. اما ممکن است این تجربه برای کودکان شما کاملا برعکس بوده و تا آخر عمر تصویری ناخوشایند از این جزیره زیبا و تماشایی در ذهنش حک شود.

بنابراین بهتر است در سفر به این جزیره، مکان های تفریحی قشم برای کودکان را نیز در نظر بگیرید و سعی کنید حتما از آنجا بازدید نمایید. اگر قصد دارید این سفر را با تورهای مسافرتی انجام دهید، روم تور می‌تواند یک تجربه خاص و فراموش نشدنی برای شما و کودکانتان رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در سایت روم تور تماس بگیرید.