جاهای دیدنی قشم در شب که باید ببینید! + تصاویر

جاهای دیدنی قشم در شب شما را از آفتاب تند روز و گرمای هوا دور خواهد کرد و با گذراندن شبی در بام قشم می‌توانید دست دراز کنید و سبدی از ستاره بچینید.

جاهای دیدنی قشم در شب که باید ببینید! + تصاویر

جزیره زیبای قشم یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در ایران است. اغلب مردم فکر می‌کنند تنها در روز می‌توانند به گشت و گذار بپردازند؛ اما شگفتی‌های جزیره قشم نظر آن‌ها را تغییر خواهد داد. جاهای دیدنی قشم در شب آن‌قدر زیبا و بی‌نظیر است که به هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید.

با غروب آفتاب گردشگران کم کم به سمت سواحل زیبای قشم همچون سواحل اکلیلی هنگام می‌روند تا شبی را در کنار خانواده‌شان با صدای آرامش‌بخش دریا و تماشای دریایی به زیبایی کهکشان راه شیری بگذرانند. جاهای دیدنی قشم در شب شما را از آفتاب تند روز و گرمای هوا دور خواهد کرد و می‌توانید از خنکای شب استفاده کنید.

ما شما را به سفری به جزیره قشم و بازدید از مناطق دیدنی شب این جزیره دعوت می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از جاذبه‌های دیدنی قشم در شب را به شما معرفی کنیم.

۱. پارک های ساحلی قشم

قشم دارای سواحل متعددی است. برخی از این سواحل در شب به قدری جذاب و دلنشین هستند که افراد ساعات طولانی را در ساحل می‌گذرانند. در محل پارک‌های ساحلی قشم امکان برپایی چادر نیز است. در شب‌های پرستاره سواحل قشم به هر سو که نگاه کنید، شادی و خوشی خانواده‌هایی که کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا شبی خاطرانگیز بسازند را خواهید دید. در ادامه قصد داریم تعدادی از پارک‌های ساحلی قشم که در شب منظره‌ای دل‌انگیزی دارند را به شما معرفی کنیم.

برای رزرو تفریحات در قشم کلیک کنید.

  • پارک ساحلی آفتاب قشم

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ساحلی برای گذراندن شبی رویایی در کنار خانواده یا دوستان پارک ساحلی آفتاب است. این پارک امکانات رفاهی متعددی داشته و محل‌هایی را برای برپایی چادر تعبیه کرده است. همچنین در این پارک زمین والیبال و زمین فوتبال ساحلی برای علاقه‌مندان وجود دارد. همه این موارد باعث شده تا پارک ساحلی آفتاب قشم از جایگاه مناسبی برخوردار باشد. این پارک در شهرک آفتاب جزیره قشم واقع شده است.

پارک ساحلی آفتاب قشم

  • پارک ساحلی زیتون قشم

اگر به دنبال پارک ساحلی با منظره‌ای زیبا هستند، باید پارک ساحلی زیتون را انتخاب کنید. در این پارک ساحلی حتی در شب می‌توانید به تماشای زیبایی‌های آن بپردازید؛ چراکه از نورپردازی کافی برخوردار است و لازم نیست نگران عدم وجود نور باشید.

این پارک با داشتن صخره‌های صیقل خورده و زیبا، درختان نخل سر به فلک کشیده و موج‌های خروشان یکی از بهترین مناظر شب برای تماشا است. در این پارک سکوت حکم فرما نیست؛ چراکه در هر طرف از آن صدایی به گوش می‌رسد. در برخی از مناطق این پارک افراد موسیقی پخش می‌کنند و در بخشی دیگر صدای کودکانی که خود را برای آب‌تنی آماده می‌کنند به گوش می‌رسد. همچنین در بخشی از این پارک امکانات رفاهی و تفریحی نظیر زمین اسکیت، زمین والیبال، کافه و رستوران وغیره وجود دارد. این پارک در جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چهارراه باغ، خیابان زیتون واقع شده است.

بیشتر بخوانید: ۳۳ تا از بهترین جاهای دیدنی قشم که باید حتما ببینید.

پارک ساحلی زیتون قشم

  • پارک سینما دریا قشم

اگر برای ماه عسل به قشم سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در شب به پارک سینما دریا سری بزنید. پارک سینما دریا، مساحتی نزدیک به 20 هزار متر مربع دارد و برای گشت و گذار شبانه دو نفری بسیار مناسب است. در این پارک نیمکت‌هایی رو به ساحل تعبیه شده‌اند تا در کنار یارتان بنشینید و سختی‌ها و تلخی‌های زندگیتان را به جزر و مد دریا بسپارید و تنها به لحظات شاد زندگیتان فکر کنید.

در این پارک اغلب هنرمندانی رو خواهید دید که در جای جای پارک موسیقی زنده اجرا می‌کنند تا فضا را برای گردشگران دلنشین‌تر کنند. این پارک در جزیره قشم و انتهای بلوار امام قلی خان واقع شده است.

درصورت نیاز میتوانید رزرو سوییت، اقامتگاه و ویلا در قشم را در سایت روم تور انجام دهید.

عکس پارک سینما دریا قشم

  • پارک ساحلی هلر قشم

اگر دوست دارید در کنار گذراندن شب در کنار ساحل از مناطق روستایی قشم نیز دیدن کنید، باید به پارک ساحلی هلر بروید. بعد از بازدید از روستای هلر با غروب آفتاب به ساحل رفته و در کنار عزیزانتان به تماشای غروب آفتاب و ستاره‌های آسمان زیبای هلر بپردازید. در این پارک تمامی امکانات رفاهی برای گذراندن شبی فوق‌العاده در کنار ساحل هلر فراهم شده است. پس نگران هیچ چیز نباشید و لحظات خاطره‌انگیزی را در دفتر خاطراتتان ثبت کنید.

  • پارک ساحلی سوزا قشم

یکی دیگر از پارک‌های ساحلی قشم برای شب‌گردی، پارک ساحلی سوزا است. این پارک بهترین گزینه برای افراد علاقه‌مند به کمپینگ به شمار می‌رود. در این پارک امکانات رفاهی متنوعی وجود دارد تا با خیال آسوده اوقات خود را بگذرانید. با کمپینگ در این پارک نه تنها از سواحل بکر شب لذت می‌برید؛ بلکه می‌توانید طلوع خورشید و درخشش صدف‌ها را در اول صبح ببینید.

۲. بام قشم؛ از بهترین جاهای دیدنی قشم در شب

اگر دوس دارید به دل ستاره‌ها بروید و مناطق بی‌نظیر قشم زیر پاهایتان باشد، باید بام قشم را انتخاب کنید. این مکان مرتفع‌ترین بخش جزیره قشم است. تماشای آسمان پرستاره قشم در این مکان آن‌قدر دلنشین است که گویا به دل ستارگان سفر کرده‌اید. اگر به پایین نگاه کنید چشم اندازی زیبا از ساحل قشم و جنگل‌های حرا خواهید داشت. این مکان در قشم و نزدیکی روستای سلخ واقع شده است.

۳. دره ستارگان قشم

یکی از عجایب هفتگانه قشم و جاهای دیدنی قشم در شب، دره ستارگان است. علت نام‌گذاری این مکان به دلیل وجود مخروط‌ها و ستون‌های بلند است. در خصوص این مکان داستان‌های مختلفی وجود دارد. برخی از مردم محلی معتقدند در این محل ارواح وجود دارند؛ بخاطر اینکه در طول شب صداهایی به گوش می‌رسد؛ اما از نظر علم زمین شناسی این صداها به دلیل پیچیدن باد در بین حفره‌های بین صخره‌ها است.

اگر در طول شب به این مکان بروید و به آسمان نگاه کنید، ستارگان را بسیار نزدیک تصور خواهید کرد. البته پیشنهاد ما این است شبی را انتخاب کنید که هوا ابری نباشد تا بتوانید از تماشای ستارگان لذت ببرید. دره ستارگان در جنوب شرقی جزیره قشم، نزدیک روستای خلف واقع شده است.

عکس دره ستارگان قشم

۴. جزایر ناز قشم

جزایر ناز، جزیره‌هایی خالی از سکنه هستند؛ اما چرا آن را به عنوان سورپرایزی برای تفریح شبانه معرفی می‌کنیم؟ در واقع یکی از پدیده‌هایی که در ساحل قشم اتفاق می‌ا‌‌فتد پایین آمدن آب دریا است. در برخی از ساعات شبانه روز سطح آب دریا پایین می‌آید و جزایر شگفت‌انگیز ناز پدیدار می‌شوند. نکته جالب ماجرا این است که وقتی آب دریا پایین می‌آید می‌توانید پیاده به جزیره ناز بروید.

البته بهتر است قبل از بالا آمدن سطح آب به ساحل برگردید؛ اما جدا از این موضوع تماشای جزایر زیبای ناز در شب بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این مکان در جنوب شرقی جزیره قشم، روستای هلر، تقاطع بلوار ساحلی و وحدت، جنب بازار ماهی فروش‌ها واقع شده است.

برای رزرو آنلاین گشت ویژه جزیره قشم و هنگام در روم تور کلیک کنید.

جزایر ناز قشم

۵. ساحل لارک قشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم در شب، ساحل لارک است. این ساحل به قدری زیباست که تنها چند نمونه مشابه آن در دنیا وجود دارد. تماشای دریایی که همچون نگینی درخشان است شما را به وجد خواهد آورد. در واقع موج‌های دریای ساحل لارک فیتوپلانگتون‌ها را به ساحل می‌آورند و سبب درخشش آب و ساحل می‌شوند. در ساحل لارک امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد؛ اما امکان برپایی چادر وجود دارد. پس وسایل ضروریتان را همراه خود بیاورید و شبی به یادماندنی را در کنار ساحل لارک بگذرانید. این مکان در دوکیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است.

عکس ساحل لارک

۶. ساحل جزیره هنگام قشم؛ از زیباترین جاهای دیدنی قشم در شب

اگر شبی را در جزیره هنگام قشم بگذرانید، حتما متعجب خواهید شد. با قدم گذاشتن در ساحل جزیره هنگام گویا که در کهکشان راه شیری راه می‌روید. این منطقه، ساحلی درخشان و اکلیلی دارد که با انعکاس نور ماه تصویری زیبا خلق خواهد کرد که تاکنون ندیده‌اید. گذراندن شبی در کنار ساحل اکلیلی هنگام همراه با معشوقتان خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. دلیل این پدیده وجود مواد معدنی درخشان و شفاف در ماسه‌های ساحل است. برای رفتن به این مکان باید به کمک قایق یا لنج به ساحل نقره‌ای بروید.

جاهای دیدنی قشم در شب

۷. بندر لافت قشم

بندر لافت قشم یک منطقه منحصربه‌فرد برای تفریح شبانه در جزیره قشم است. در اطراف بندر لافت خانه‌هایی با بافت خلیجی و قدیمی وجود دارد. تماشای غروب آفتاب در این بندر با درختان گرمسیری و نخل‌های بلند حس و حالی متفاوت به شما می‌بخشد. قدمت این روستا به دوران قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید این بندر بهترین مکان برای عکاسی است. برای دیدن چشم‌انداز کم‌نظیر بندر لافت در شب لحظه‌ای درنگ نکنید. این مکان در شمال غربی جزیره قشم و روستای لافت واقع شده است.

عکس بندر لافت قشم

۸. هامون قشم

علاوه بر سواحل قشم، مراکز گردشگری و تفریحی متنوعی نیز در قشم وجود دارند که مناسب بازدید در شب هستند. یکی از این مناطق هامون قشم است. در این مجموعه انواع تفریحات آبی، والیبال، پینگ پنگ وغیره وجود دارد. همچنین اگر به سوارکاری علاقه دارید، می‌توانید در این مجموعه اوقات خوشی را بگذرانید. در مجموعه هامون فضای سبز بزرگی وجود دارد که می‌توانید همراه با خانواده‌تان شب را در آن‌جا بگذرانید.

خوش بگذرانید...

جزیره‌گردی در خنکای غروب یکی از بهترین تجربه‌ها برای هر گردشگری است. جاهای دیدنی قشم در شب پایانی ندارند و می‌توانند به هیجان‌انگیزی تفریحات روزانه باشند. با سفر به جزیره زیبای قشم می‌توانید از لحظه لحظه سفرتان لذت ببرید و شگفتی‌هایی را تماشا کنید که در هیچ کجای دنیا وجود ندارند.

با گذراندن شبی در بام قشم می‌توانید دست دراز کنید و سبدی از ستاره بچینید. علاوه بر گشت و گذار در مناطق طبیعی می‌توانید تایمی از شب را به بازارگردی در بازارهای بزرگ قشم همچون سیتی سنتر اختصاص دهید تا یک سفر همه چیز تمام را بگذرانید. امیدواریم سفری دل‌فریب و پربار به قشم داشته باشید.

اگر قصد دارید با تور مسافرتی به قشم سفر کنید سایت گردشگری روم تور می‌تواند با شما در این امر کمک کند. به نظر شما بهترین تفریحات شبانه قشم کدام هستند؟ خوشحال می‌شوییم نظرات و پیشنهادات شما عزیزان را بشنوییم.